Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Ik hoop dat Lowlands Kendrick Lamar boekt.
Hij gaf vorig jaar een super optreden bij Coachella....verder mag Arctic Monkeys ook komen
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.387
1.454
mdekens wrote:
Weekend ervoor zit ik echter op MadNes-festival, ook enorm tof.

Weekend ervoor is geen excuus he?!!! hahahah
1f609.svg

Haha voor mijn baas helaas wel, die kan me rest van de week weer afschrijven :roll:
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.424
1.918
Ik begin ook wel te twijfelen over Bjork eigenlijk. Ze heeft nog maar paar data staan. En op Lowlandszaterdag staat ze in Portugal. Tot dusverre heeft ze nergens twee dagen achter elkaar een optreden. Ben er wel bang voor dat het niet gaat gebeuren. Zou het wel een zeer interessante naam voor Lowlands hebben gevonden. Maar wie weet.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ik begin ook wel te twijfelen over Bjork eigenlijk. Ze heeft nog maar paar data staan. En op Lowlandszaterdag staat ze in Portugal. Tot dusverre heeft ze nergens twee dagen achter elkaar een optreden. Ben er wel bang voor dat het niet gaat gebeuren. Zou het wel een zeer interessante naam voor Lowlands hebben gevonden. Maar wie weet.
Jij wel ja, en ik ook. En ik vermoed nog 10.000 anderen. Das erg leeg in die Alpha (want ze komt echt niet voor de Heineken). Nee, Björk past niet op Lowlands, net zoals Cave er niet paste. En Wilco. Björk’s publiek zit op BKS en DTRH.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.424
1.918
Raskolnikov wrote:
Ik begin ook wel te twijfelen over Bjork eigenlijk. Ze heeft nog maar paar data staan. En op Lowlandszaterdag staat ze in Portugal. Tot dusverre heeft ze nergens twee dagen achter elkaar een optreden. Ben er wel bang voor dat het niet gaat gebeuren. Zou het wel een zeer interessante naam voor Lowlands hebben gevonden. Maar wie weet.

Jij wel ja, en ik ook. En ik vermoed nog 10.000 anderen. Das erg leeg in die Alpha (want ze komt echt niet voor de Heineken). Nee, Björk past niet op Lowlands, net zoals Cave er niet paste. En Wilco. Björk’s publiek zit op BKS en DTRH.

Als Björk enkel in de alpha wil/kan is het inderdaad geen optie. Maar ik denk dat zij best de Bravo of Heineken zou kunnen afsluiten. Dat was met Sigur Ros twee jaar geleden toch ook het geval. Ontlopen die elkaar dan zoveel qua status en prijs? Ik weet het uiteraard ook niet zeker, maar dat zal toch wel meevallen?

Wat ik al zei, ik vrees ook dat haar komst niet haalbaar. Maar dan vooral vanwege haar agenda. En misschien is ze ook wel te duur om niet in de alpha geprogrammeerd te worden, dat zou zomaar kunnen. Maar ze past als act absoluut gewoon bij lowlands. Net als Nick Cave, al is het dan niet in de alpha.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Dillinger wrote:

Raskolnikov wrote:
Ik begin ook wel te twijfelen over Bjork eigenlijk. Ze heeft nog maar paar data staan. En op Lowlandszaterdag staat ze in Portugal. Tot dusverre heeft ze nergens twee dagen achter elkaar een optreden. Ben er wel bang voor dat het niet gaat gebeuren. Zou het wel een zeer interessante naam voor Lowlands hebben gevonden. Maar wie weet.


Jij wel ja, en ik ook. En ik vermoed nog 10.000 anderen. Das erg leeg in die Alpha (want ze komt echt niet voor de Heineken). Nee, Björk past niet op Lowlands, net zoals Cave er niet paste. En Wilco. Björk’s publiek zit op BKS en DTRH.

Als Björk enkel in de alpha wil/kan is het inderdaad geen optie. Maar ik denk dat zij best de Bravo of Heineken zou kunnen afsluiten. Dat was met Sigur Ros twee jaar geleden toch ook het geval. Ontlopen die elkaar dan zoveel qua status en prijs? Ik weet het uiteraard ook niet zeker, maar dat zal toch wel meevallen?

Wat ik al zei, ik vrees ook dat haar komst niet haalbaar. Maar dan vooral vanwege haar agenda. En misschien is ze ook wel te duur om niet in de alpha geprogrammeerd te worden, dat zou zomaar kunnen. Maar ze past als act absoluut gewoon bij lowlands. Net als Nick Cave, al is het dan niet in de alpha.[/quote

De laatste keer dat Cave op Lowlands was speelde hij voor een half gevulde Alpha. Bij Wilco, een jaar eerder was de India voor een derde gevuld.Zelfs van Eerdenburg vond dat dergelijke acts, achteraf gezien wellicht minder op Lowlands passen. Toen ik Wilco een paar jaar later op BKS trof was het verschil enorm. Een stampvolle TWO en die is toch echt een maatje groter dan de India. Er is op Lowlands gewoon minder belangstelling voor wat 'moeilijkere'acts.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.424
1.918
Ik quote even niet want dan wordt het zo’n lap tekst. Maar over Nick Cave zei Van Eerdenburg toen: ook al was de alpha niet helemaal vol, als ik opnieuw de kans krijg om hem te boeken, dan aarzel ik geen seconde.

En los van de vraag hoe moeilijk Wilco eigenlijk is, je moet er wel bij vermelden dat zij tegelijkertijd met Foo Fighters en Moderat (meen ik) speelden. Er was wat concurrentie op dat moment.

Was trouwens wel een vet optreden van Wilco.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.534
5.384
Ik quote even niet want dan wordt het zo’n lap tekst. Maar over Nick Cave zei Van Eerdenburg toen: ook al was de alpha niet helemaal vol, als ik opnieuw de kans krijg om hem te boeken, dan aarzel ik geen seconde.

En los van de vraag hoe moeilijk Wilco eigenlijk is, je moet er wel bij vermelden dat zij tegelijkertijd met Foo Fighters en Moderat (meen ik) speelden. Er was wat concurrentie op dat moment.

Was trouwens wel een vet optreden van Wilco.
En The XX ook nog toen. Maar Wilco en Nick Cave staan beide hoog op mijn lijstje als favoriete shows. En goed ik vond het druk genoeg, het hoeft echt niet altijd zo vol te staan als bij Muse.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.558
843
Wacht lowlands niet gewoon tot maandag omdat dat de datum is dat artic monkeys bekend gemaakt mag worden?! Of is dat wishfull tinking? En staan die zeker op bks?
 

hanskazan

Randprogramma
11 jan 2018
150
25
Wacht lowlands niet gewoon tot maandag omdat dat de datum is dat artic monkeys bekend gemaakt mag worden?! Of is dat wishfull tinking? En staan die zeker op bks?

Artic Monkeys heeft een video gelekt waarin te zien was dat zij op Best Kept Secret zouden spelen. Deze is wel weer verwijderd. Maar nu heeft BKS dus ook aangekondigd om maandag nieuwe namen de wereld in te gooien. De kans is dus groot dat AM daar staat en dat lowlands vervolgens een of twee dagen later de eerste namen aankondigingd om de aandacht op hun te vestigen.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.558
843
Dat van die video weet ik. Maar niet AM lekte die video. Maar een website.

Er is nog steeds discussie over de echtheid van de video. Waarom zou lowlands afgelopen week geen namen hebben gedropt dan?

Dit is natuurlijk gewoon speculeren.
 

stan-the-man

Randprogramma
5 feb 2014
104
2
Als BKS Arctic Monkeys niet heeft dan zouden ze waarschijnlijk wel meer aan damage control gedaan hebben. Als er nu zoveel hype is om AM en ze komen met iets als the XX en Lowlands kaapt AM weg dan gaan ze denk ik vrij hard op hun bek
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Ik denk dat Lowlands Kendrick Lamar heeft geboekt, een grote dance act en misschien wel N*E*R*D.
Arctic Monkeys gaat naar BKS vermoed ik.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.896
986
Of ze kondigen morgen Björk aan en Lowlands Arctic Monkeys zoals Roluf en ik hebben afgesproken.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.424
1.918
Ik kan me inderdaad serieus niet voorstellen dat BKS de Arctic Monkeys niet heeft. Alle hints wijzen gewoon in die richting. Wat hierboven al werd gezegd: in dat geval had BKS echt al subtiel wat bijgestuurd.

Had het een prima naam voor lowlands gevonden, maar ik mis ze niet als ze er niet staan.

Kendrick Lamar / Gorillaz / The War On Drugs, daar teken ik voor. En stiekem heel klein beetje hoop op Björk nog :)

Imagine Dragons lijkt inderdaad ook vrij waarschijnlijk helaas. NERD hoeft voor mij ook niet. Zijn die eigenlijk al ergens in Europa bevestigd?
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.516
1.703
Volgens mij zijn er ook nog geen enkele geruchten dat Arctic Monkeys in augustus nog steeds touren. Dit jaar de vroege festivals, en dan lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat ze in 2019 Reading, Lowlands, Pukkelpop en Sziget doen. Maar vind dat Lowlands waarschijnlijk het sterkste headliner-trio van de Nederlandse festivals heeft: Gorillaz hebben een geweldige live-show, geloof dat dat voor Kendrick niet anders is en the War on Drugs is prima als een 'kleinere', derde headliner. Björk zal Nederland in de zomer helaas overslaan lijkt me.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.534
5.384
Ben wel benieuwd, Misschien krijgen we toch een verrassing. Want Kendrick en Gorillaz hadden eerder bekend kunnnen maken. Misschien toch iets wat we niet verwachten?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken