Dillinger wrote:
Raskolnikov wrote:
Ik begin ook wel te twijfelen over Bjork eigenlijk. Ze heeft nog maar paar data staan. En op Lowlandszaterdag staat ze in Portugal. Tot dusverre heeft ze nergens twee dagen achter elkaar een optreden. Ben er wel bang voor dat het niet gaat gebeuren. Zou het wel een zeer interessante naam voor Lowlands hebben gevonden. Maar wie weet.
Jij wel ja, en ik ook. En ik vermoed nog 10.000 anderen. Das erg leeg in die Alpha (want ze komt echt niet voor de Heineken). Nee, Björk past niet op Lowlands, net zoals Cave er niet paste. En Wilco. Björk’s publiek zit op BKS en DTRH.
Als Björk enkel in de alpha wil/kan is het inderdaad geen optie. Maar ik denk dat zij best de Bravo of Heineken zou kunnen afsluiten. Dat was met Sigur Ros twee jaar geleden toch ook het geval. Ontlopen die elkaar dan zoveel qua status en prijs? Ik weet het uiteraard ook niet zeker, maar dat zal toch wel meevallen?
Wat ik al zei, ik vrees ook dat haar komst niet haalbaar. Maar dan vooral vanwege haar agenda. En misschien is ze ook wel te duur om niet in de alpha geprogrammeerd te worden, dat zou zomaar kunnen. Maar ze past als act absoluut gewoon bij lowlands. Net als Nick Cave, al is het dan niet in de alpha.[/quote
De laatste keer dat Cave op Lowlands was speelde hij voor een half gevulde Alpha. Bij Wilco, een jaar eerder was de India voor een derde gevuld.Zelfs van Eerdenburg vond dat dergelijke acts, achteraf gezien wellicht minder op Lowlands passen. Toen ik Wilco een paar jaar later op BKS trof was het verschil enorm. Een stampvolle TWO en die is toch echt een maatje groter dan de India. Er is op Lowlands gewoon minder belangstelling voor wat 'moeilijkere'acts.