Lowlands 2016

MrFloppy

Campingartiest
30 jul 2016
58
126
Kan iemand nog eventjes een clashfinder maken? haha

Kende clashfinder niet.
Thanks. Scheelt weer een hoop papier en alles zelf met markers inkleuren.

Mijn clashfinder:
Clashfinder MrFloppy
Groen: Wil ik zien
Geel: Interessant
Rood: Niet mijn muziek
Blauw: Niet in verdiept.
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Aangezien ik dit jaar niet naar Pinkpop of Rock Werchter kon ga ik dit jaar voor het eerst naar Lowlands.
Meestal luister ik alleen maar naar de wat 'grotere' bands, zoals de bands die op Lowlands in de Alpha, Heineken, of Bravo staan. Heb me verder niet verdiept in de wat minder bekende namen. Hebben jullie nog tips welke bands ik absoluut niet moet missen?
Ik ga zelf vooral voor Muse, Noel Gallagher, Foals, M83, en Biffy Clyro (die ik waarschijnlijk over moet slaan voor een goede plek bij Muse).
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.939
492
De kans dat we naar LL gaan wordt steeds groter, dus ook alvast maar een vlugge blik op de clashfinder geworpen:

http://clashfinder.com/s/ll2016/?user=visdave34&

Groen = aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat ik daar te vinden ben.
Blauw = zou ik wel (weer eens) mee willen pakken
Paars = nog te maken keuze

Als we gaan, komen we pas laat in de middag op vrijdag aan, dus vandaar de wat late start... :)

Over de clashes:
Oscar & The Wolf vs. Warpaint: die laatste ga ik nog in Paradiso zien, anders was het een no-brainer. Denk dus dat het Oscar wordt met hopelijk wat meer nieuw materiaal
Muse vs. Bombay: Muse al heel vaak gezien, maar live altijd sterk. Bombay hoor ik veel goeie (live) verhalen over, dus zou ik graag voor het eerst gaan kijken. Wordt een keuze op het laatste moment: met de groep mee naar Muse of de drukte ontvluchten en naar Bombay.
De Staat vs. De Likt: De Staat al een tijdje niet meer gezien, maar live gewoon strak. De Likt kan weleens een gekkenhuis worden, dus dat zou ik best eens willen aanschouwen. Wordt druk in de X-ray denk ik...
Noel Gallagher vs. King Gizzard: Noel Gallagher voor de hits en de verrassend sterke songs van zijn laatste albums, King Gizzard ken ik nog niks van, maar gezien de buzz op het forum hier, ben ik heel benieuwd... Last minute choice denk ik.
Oh Wonder vs. Philip Glass: Licht tegenover zwaar... De kans dat ik liever wakker wordt met de lieflijke klanken van Oh Wonder is groter dan aandachtig te (moeten) kijken/luisteren naar Philip Glass... Maar de man is een legende, dus de keuze is zeker nog niet gemaakt...
Anderson .Paak vs. Local Natives: ben toch wel benieuwd naar .Paak, vond zijn album behoorlijk sterk. Local Natives al een aantal keer gezien en hebben toch wel een speciaal plekje... Ga denk het eerste kwartier bij Paak kijken (al mis ik dan waarschijnlijk wel het einde van Indian Askin) en dan bepaal ik wel of ik daar blijf of niet.

Andere tips op de kleinere podia (India en kleiner) zijn uiteraard altijd welkom!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Ik wil toch iedereen LCD Soundsystem echt nog eens nadrukkelijk aanraden. Grote kans dat die de beste show van het weekend spelen. On-ge-lofelijk goede band om live eens mee te maken.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik wil toch iedereen LCD Soundsystem echt nog eens nadrukkelijk aanraden. Grote kans dat die de beste show van het weekend spelen. On-ge-lofelijk goede band om live eens mee te maken.

Misschien heeft dit er wel voor gezorgd dat ik dat sowieso toch wel ga checken.

Ik twijfelde om misschien gewoon naar Foals te gaan en het weekend uit te rammen met Thee Oh Sees. Maar inderdaad moet eigenlijk gewoon naar LCD gaan.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Noel Gallagher vs. King Gizzard:

Ga naar King Gizzard! Noel heeft goeie hitjes en zijn eigen songs zijn ook goed maar missen iets. Gezien dat ze lekker laat spelen wordt dat toch wel een feestje bij King Gizzard.

Ik ga sowieso even naar Philip Glass kijken puur omdat het kan. Muziek vindt ik zelf niet zo geweldig en ga waarschijnlijk even in m´n eentje maar ben toch erg benieuwd. Ook omdat die gozer dus 70 euro kan vragen voor zijn eigen show.

Verder zou ik zeggen, check STUFF. nog even.
En sla The Neighbourhood gewoon over.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.939
492
Ga naar King Gizzard! Noel heeft goeie hitjes en zijn eigen songs zijn ook goed maar missen iets. Gezien dat ze lekker laat spelen wordt dat toch wel een feestje bij King Gizzard.

Ik ga sowieso even naar Philip Glass kijken puur omdat het kan. Muziek vindt ik zelf niet zo geweldig en ga waarschijnlijk even in m´n eentje maar ben toch erg benieuwd. Ook omdat die gozer dus 70 euro kan vragen voor zijn eigen show.

Verder zou ik zeggen, check STUFF. nog even.
En sla The Neighbourhood gewoon over.
Thanks voor de tips! Snap helemaal wat je bedoelt van Noel... Zag 'm al eerder op Werchter, dus het is zeker geen must see... Kijk daar gewoon het eerste halfuur en dan via de Charlie naar M83.

Ik ga die Kooyanisqatsi soundtrack maar eens opzetten (die gaat hij integraal doen toch?), of gewoon de film natuurlijk.. Misschien dat die me kan overtuigen. Ik kan 'm natuurlijk sowieso een kans geven en als het niks is, verplaatsen naar Oh Wonder.
Edit: Ik zie nu dat de film ook te zien is i.c.m. de muziek... Misschien moet ik me toch maar laten verrassen.

STUFF. komt waarschijnlijk te vroeg, denk dat we pas later in de middag aankomen... Maar de omschrijving klinkt zeer interessant!

Tja, Neighbourhood... Grote kans dat ik dat weinig aan vind, maar Sweater Weather kon me wel bekoren. Aangezien ze die waarschijnlijk pas laat in de set spelen, is de kans heel groot dat ik ze inderdaad laat schieten.

Komt er nog een Festileaks meeting eigenlijk?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.939
492
Ik twijfelde om misschien gewoon naar Foals te gaan en het weekend uit te rammen met Thee Oh Sees. Maar inderdaad moet eigenlijk gewoon naar LCD gaan.
De volledige set van Lollapalooza van afgelopen weekend staat op Youtube, mocht je nog overtuigd willen worden... :)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ik heb de clashfinder ook maar eens ingevuld; geeft wel een mooi overzicht: http://clashfinder.com/s/ll2016/?user=Raskolnikov&

Groen is in principe mijn route, blauw lijkt me ook de moeite en paars moet ik me nog wat (verder) in verdiepen.

Op vrijdag zit de grootste crash rondom Flatbush Zombies, Kalkbrenner en The Kills. Ook Frank Carter en Bombay had ik wel willen zien, maar die leggen het wat mij betreft af tegen Warpaint en Muse. Tenzij ik ter plekke besluit dat ik geen zin heb in de drukte bij Muse; heb ze ook al een paar keer eerder gezien.

Zaterdag wordt het kiezen tussen De Staat, De Likt en Sevn Alias. Ik neig naar de laatste, maar kan ter plekke nog ombuigen.

Op zondag zijn de hele dag de moeilijkste keuzes te maken. Damian Marley wil ik eigenlijk wel per se zien, maar ook wel nieuwsgierig naar Dua Lipa. En vanaf 18.30 uur veel overlap: Mick Jenkins, James Blake, TLSP, Kaytranada, Klangstof, Foals en LCD SS. Dat worden pittige keuzes...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Komt er nog een Festileaks meeting eigenlijk?

Moeten zeker weer wat fixen ja,
Zaterdag voor Wolfmother/Kamashi Washington lijkt me kijkend naar het blokkenschema het beste moment?

Ik zou zeggen laat even achter wie er interesse heeft of een mooi voorstel voor een plek/tijd.
 

LowlandsFreak

Randprogramma
9 jun 2015
142
5
Misschien nog wat vroeg, maar wat denken jullie dat het weer gaat doen?

Als ik het knmi mag geloven hebben we kans op een graadje of 25
http://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/verwachtingen
 

LowlandsFreak

Randprogramma
9 jun 2015
142
5
visdave34 wrote:
Komt er nog een Festileaks meeting eigenlijk?

Moeten zeker weer wat fixen ja,
Zaterdag voor Wolfmother/Kamashi Washington lijkt me kijkend naar het blokkenschema het beste moment?

Ik zou zeggen laat even achter wie er interesse heeft of een mooi voorstel voor een plek/tijd.

Daar heb ik ook nog een gat in m'n planning :)
 

LowlandsFreak

Randprogramma
9 jun 2015
142
5
Broederliefde missen ='(

Zaterdag 15:00 tm 15:40 (wil we Kamasi Washington zien) kan inderdaad, maar vóór een festivaldag is wat mij betreft ook goed.

Ergens in de buurt van India (3fm containter oid), dan red je het wel om Kamasi Washington te zien.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Zaterdag is wat mij betreft ook prima :) ! Begin de dag ff met de likt (Opent nu de X ray op zaterdag) en dan heb ik ook even ruimte :)
Valt me trouwens op dat bijna niemand RAG 'N BONE man op zijn lijstje heeft staan, wat mij betreft een MUST SEE op de zaterdag.

Mijn grootste Clash was op zondag Anderson. paak & The Rumjacks, maar dat heb ik opgelost door een kaartje te kopen voor The Rumjacks in de melkweg in September :) !
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Het gaat zoiets worden. Dikgedrukt is must see, tussen haakjes is tweede optie.

VR: Tom Odell – ?? – Highly Suspect (Jake Bugg) – Cloves – Pumarosa (Die Antwoord, Causes) – John Coffey – Warpaint – Biffy Clyro of wachten op Muse – Muse – Zer00’s Heroes – Rødhåd – ???

ZA: Ry X – SHELLS – De Likt (klein stukje) – Whitney – Meeting?? (Broederliefde) – Kamasi Washington – ?? – De Staat – wachten – Sigur Rós – Noel Gallagher’s High Flying Birds of King Gizzard and the Lizard Wizard – Disclosure (M83) – ?? – ??

ZO: Philip Glass – Aurora (Hans Teeuwen) – ?? – Anderson. Paak (Local Natives) – James Blake – (TLSP) – Foals – LCD Soundsystem – Kees van Hondt

Zal nog veel ter plekke beslist worden..

Cool. Mooi dat Kamasi Washington, Sigur Ros en LCD Soundsystem bij je must sees staan ;)
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
337
261
Thomas wrote:
Het gaat zoiets worden. Dikgedrukt is must see, tussen haakjes is tweede optie.

VR: Tom Odell – ?? – Highly Suspect (Jake Bugg) – Cloves – Pumarosa (Die Antwoord, Causes) – John Coffey – Warpaint – Biffy Clyro of wachten op Muse – Muse – Zer00’s Heroes – Rødhåd – ???

ZA: Ry X – SHELLS – De Likt (klein stukje) – Whitney – Meeting?? (Broederliefde) – Kamasi Washington – ?? – De Staat – wachten – Sigur Rós – Noel Gallagher’s High Flying Birds of King Gizzard and the Lizard Wizard – Disclosure (M83) – ?? – ??

ZO: Philip Glass – Aurora (Hans Teeuwen) – ?? – Anderson. Paak (Local Natives) – James Blake – (TLSP) – Foals – LCD Soundsystem – Kees van Hondt

Zal nog veel ter plekke beslist worden..


Cool. Mooi dat Kamasi Washington, Sigur Ros en LCD Soundsystem bij je must sees staan
1f609.png

Dat zijn met Philip Glass, Warpaint, toch wel Muse ook, King Gizzard en James Blake ook mijn musts.

Verder kan ik iedereen met een zooi ????'s in het blokkenschema aanraden om eens in de Juliet, Echo of dat Helgading te kijken. Even lekker zitten, buiten de muzikale comfortzone en vast interessanter dan een weer een bandje dat je toch weer zo vergeten bent.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
337
261
Zijn er trouwens veel bomen/schaduwplekken op de camping? Ik geloof het niet, maar kan het mishebben.

Niet heel veel, maar ze zijn er wel. Er zijn ook mensen die hun tent opzetten onder de bomen die tussen de campings staan, maar die stukjes minibos worden vooral 's nachts ook gebruikt als toilet.
 

juri

Campingartiest
11 mrt 2015
82
0
Lol indd niet op de boomrand van de camping gaan staan, dat is de toilet zone, wel handig om een paar meter van de boomrand te gaan staan omdat het toilet dan lekker dichtbij is!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken