Live is Live 2026

Wat een raar uur voor een aankondiging, al zie ik dat LiL zelf nog niks gedeeld heeft dus denk dat VRTNWS per ongeluk voor hun beurt gesproken heeft. Haha, wat een klucht 🤣
Het stond deze morgen ook al in de papieren versie van het Nieuwsblad, lang geleden dat die festileaks nog eens geklopt hebben met een primeur :LOL:

Ze zouden eindelijk eens de undercard voor de andere dagen kunnen presenteren.
Daar zal meer moeite in kruipen dan verhoopt zeker? Je kan niet meer afkomen met wat Belgjes. Bovendien moet je artiesten overtuigen om voorprogramma te komen spelen.

Weet niet goed of dit serieus is of niet.
Waarom zou dit niet serieus zijn? Is toch niet gek om meer te betalen voor (aanzienlijk) betere plekken. In kleinere zalen (zoals Afas live of 013) vind ik het onzin maar voor stadionconcerten of festivalweides voor 50.000 man vind ik het een prima ontwikkeling.

Verschrikkelijke festivaldag. Maar het zal zijn publiek wel trekken.

En ook hier weer die onnozele, veel te dure frontstage tickets aan 175 (!) euro.

Als er iets het festival de das om zal doen, zijn het wel deze praktijken.
Ach in Luxemburg kost de golden circle nog meer Ʃn krijg je geen Suzanne & Freek en Bart Peeters erbij.

Die dag gaat het gewoon heel goed doen bij het Q-Music Joe FM Radio 2 publiek. Vergeet niet dat de TW Classic van dit jaar ook in een wip uitverkocht was.

Waarom zou dit niet serieus zijn? Is toch niet gek om meer te betalen voor (aanzienlijk) betere plekken. In kleinere zalen (zoals Afas live of 013) vind ik het onzin maar voor stadionconcerten of festivalweides voor 50.000 man vind ik het een prima ontwikkeling.
Maar net daarop zijn festivals zo appealing vind ik. Dit houdt me eigenlijk tegen om een ticket te kopen terwijl Cave in Belgie eigenlijk een no brainer moet zijn bij mij. 175 euro om wat dichterbij te mogen staan...

Nu to be fair was die Golden Circle best klein de vorige keren. En op Stadionconcerten (wat dit in sƩ is) en zelfs Sportpaleizen zie je dit steeds vaker terug. Het is echt niet zo uitzonderlijk. Vond het een kwalijker gegeven toen ze zichzelf nog als regulier festival presenteerden.

Nu to be fair was die Golden Circle best klein de vorige keren. En op Stadionconcerten (wat dit in sƩ is) en zelfs Sportpaleizen zie je dit steeds vaker terug. Het is echt niet zo uitzonderlijk. Vond het een kwalijker gegeven toen ze zichzelf nog als regulier festival presenteerden.
Ik vraag me af of ze die Golden Circle niet aanpassen aan het aantal tickets ze denken te verkopen... En als ze zien dat er rek op zit, ze de golden Circle ook wel mee zullen laten groeien.

Ik vind het in ieder geval een afknapper van jewelste en ik vermoed dat ik niet alleen was.

Nu, even afwachten wie ze voor Cave zetten. Nog 5 namen erbij, niet?

Ik vraag me af of ze die Golden Circle niet aanpassen aan het aantal tickets ze denken te verkopen... En als ze zien dat er rek op zit, ze de golden Circle ook wel mee zullen laten groeien.

Ik vind het in ieder geval een afknapper van jewelste en ik vermoed dat ik niet alleen was.

Nu, even afwachten wie ze voor Cave zetten. Nog 5 namen erbij, niet?

Ik snap dat het zuur is (vond ik in het begin ook) als je gewend bent een gewoon ticket te kopen en door vroeg aanwezig te zijn een goede plek kan bemachtigen. Maar ben er nu wel een gewend en vind het eigenlijk wel zo eerlijk. Bij stadionconcert heb je vooraan veel meer waar voor je geld dan achteraan. Dus vind het niet gek dat daar gradatie in zit. Zoals ik al eerder aangaf, in theaters is dit altijd al het geval geweest.

Naar grote concerten (stadions en weides) ga ik niet meer als ik alleen nog maar gewone kaarten kan bemachtigen. Vind ik het geld niet waard terwijl ik de (veel) duurdere Golden Circle het geld wel waard vind.

Ik snap dat het zuur is (vond ik in het begin ook) als je gewend bent een gewoon ticket te kopen en door vroeg aanwezig te zijn een goede plek kan bemachtigen. Maar ben er nu wel een gewend en vind het eigenlijk wel zo eerlijk. Bij stadionconcert heb je vooraan veel meer waar voor je geld dan achteraan. Dus vind het niet gek dat daar gradatie in zit. Zoals ik al eerder aangaf, in theaters is dit altijd al het geval geweest.

Naar grote concerten (stadions en weides) ga ik niet meer als ik alleen nog maar gewone kaarten kan bemachtigen. Vind ik het geld niet waard terwijl ik de (veel) duurdere Golden Circle het geld wel waard vind.
Ok, fair enough.

Ik vind het gewoonweg te duur. Voor twee dagticketjes (de vriendin mee) ben je gewoon bijna 400 euro kwijt. Dan kijk je snel al eens elders. Komt daarbij dat het voorvak op zulke events (soms ook eens TWC) een pak minder sfeervol is omdat dat toch een ander type volk aantrekt.

• Leuk
Waarderingen: musicislife

Bij een festival ligt dit natuurlijk totaal anders. Daar treden verspreid over de dag verschillende artiesten op met verschillende fanschares. Als golden circle tickets gekocht worden door de fans van de headliner, dan kijken de artiesten de rest van de dag tegen een leeg of ongeĆÆnteresseerd voorvak aan.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Bij een headlinershow kan ik een golden circle begrijpen, maar dan eigenlijk alleen als makkelijke cash grab. Bovendien zijn er vermoedelijk ook grote fans die het gewoon niet kunnen betalen. Als die circle dan de rest van de dag niet open gaat staan alle andere bands waarschijnlijk voor een bijna lege golden circle te spelen, wat nogal contrasteert met het doelpubliek van de 'echte' muziekliefhebber waar het festival afgelopen editie op leek te mikken.

Ok, fair enough.

Ik vind het gewoonweg te duur. Voor twee dagticketjes (de vriendin mee) ben je gewoon bijna 400 euro kwijt. Dan kijk je snel al eens elders. Komt daarbij dat het voorvak op zulke events (soms ook eens TWC) een pak minder sfeervol is omdat dat toch een ander type volk aantrekt.
Vrijdag is't Black Friday, dus dan kun je met 25 procent korting kopen. Dat scheelt dan toch plots een pak. šŸ˜‰

Users who are viewing this thread