Ik vind het naïef om te denken dat de inkomsten van GC de prijzen van GA drukt.
Je kan toch ook tegen iets zijn, zelfs als het overal gebeurt?
Dat er op een vliegtuig duurdere plekken zijn boeit me niet, want een vliegtuig dient voor mij enkel om van plaats A naar B te gaan.
Maar concerten en festivals hebben een emotionele lading voor mensen. Mensen konden vroeger zelf kiezen waar ze hun concert beleefden. Sommigen willen vanvoor meekwelen met lyrics, voor anderen is ergens achterin de wei meer als voldoende, want deel zijn van het geheel volstaat voor sommige mensen. Ieder kan volgens eigen wensen het concert beleven.
Met de GC neem je mogelijkheden af voor mensen, zeker voor degenen die het niet financieel breed hebben. Zij kunnen er niet voor kiezen om fanatiek de wei op te lopen en de hele dag te kamperen aan de barrière. In de plaats staan er fans die er wel het geld voor hebben maar ook rijke tata's die niet weten wat te doen met hun geld en er staan om hun insta up te daten en verloren gelopen volk dat sponsortickets heeft gekregen.
Ik heb nog nooit betaald voor een evenement met een golden circle, want ik zou me een tweederangsburger voelen als ik achter de GC moet staan.