Live is Live 2026

Een golden circle druist gewoon in tegen het basis principe van een festival.
Maar het is een eendaags event, geen echt festival. Op TW Classic en co vind ik dat ook minder erg dan wanneer ze dat ooit op Rock Werchter zelf gaan proberen invoeren.

Ik snap dat het zuur is (vond ik in het begin ook) als je gewend bent een gewoon ticket te kopen en door vroeg aanwezig te zijn een goede plek kan bemachtigen. Maar ben er nu wel een gewend en vind het eigenlijk wel zo eerlijk.
Ik niet. Ieder heeft recht op dezelfde beleving, ongeacht je portemonnee. Of dat nou bij een concert of festival zo is.

Ik niet. Ieder heeft recht op dezelfde beleving, ongeacht je portemonnee. Of dat nou bij een concert of festival zo is.
Er zijn hordes mensen die uberhaupt geen geld voor concerten hebben. Hoe wil je hun dan eenzelfde beleving geven? Als je het over eerste levensbehoefte hebt dan geef ik je groot gelijk maar voor een luxe product niet (maar ik ben dan ook verre van een SP-stemmer :-D) .

Als je in het nokje van de Ziggo zit is het logisch dat je wat minder betaalt imo. Maar staplaatsen zouden gewoon allemaal even duur moeten zijn.
Maar achteraan op een festivalweide staan of in de golden circle vind je wel gelijkwaardige plaatsen?

Maar achteraan op een festivalweide staan of in de golden circle vind je wel gelijkwaardige plaatsen?
Je koopt je een zitplaats dus ben je verbonden aan die plaats. Koop je een ticket voor te staan of het nu is op een weide of in een zaal, iedereen zou zich vrij moeten kunnen verplaatsen en dus gaan staan waar hij/zij wilt of kan.

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Op een festivalweide kun je zelf ter plekke je plek kiezen. Dat is geen vergelijking.
Heb je nog steeds geen garantie op een betere plek/zicht (althans, als je kleiner dan 1,80 bent). Met een golden circle heb je dat wél.

Dat kan al niet. Want niet iedereen kan op die eerste rij staan😅
Iedereen heeft recht om een festival/concert bij te wonen. Maar meer dan dat ook niet.

Ja, Timmetje slaat hier de bal mis. Meer betalen voor betere plaatsen gebeurt overal: van een concertzaal tot een vliegtuig. Logisch dat ze dat principe op een festivalweide ook toepassen. En niet vergeten: die golden circle overtuigt mensen om af te komen die een plaatsje tussen het plebs niet zien zitten wegens te druk, en de prijs van die tickets zorgt ervoor dat de GA-tickets (iets) goedkoper verkocht kunnen worden.

Ja, Timmetje slaat hier de bal mis. Meer betalen voor betere plaatsen gebeurt overal: van een concertzaal tot een vliegtuig. Logisch dat ze dat principe op een festivalweide ook toepassen. En niet vergeten: die golden circle overtuigt mensen om af te komen die een plaatsje tussen het plebs niet zien zitten wegens te druk, en de prijs van die tickets zorgt ervoor dat de GA-tickets (iets) goedkoper verkocht kunnen worden.
Mwa ik begrijp het vraag en aanbod wel hoor, maar je laatste zin geloof ik niet haha.
Ze zullen met de extra opbrengsten van GoldenCIrcle echt niet de overige kaarten goedkoper laten.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik vind het naïef om te denken dat de inkomsten van GC de prijzen van GA drukt.

Je kan toch ook tegen iets zijn, zelfs als het overal gebeurt?
Dat er op een vliegtuig duurdere plekken zijn boeit me niet, want een vliegtuig dient voor mij enkel om van plaats A naar B te gaan.
Maar concerten en festivals hebben een emotionele lading voor mensen. Mensen konden vroeger zelf kiezen waar ze hun concert beleefden. Sommigen willen vanvoor meekwelen met lyrics, voor anderen is ergens achterin de wei meer als voldoende, want deel zijn van het geheel volstaat voor sommige mensen. Ieder kan volgens eigen wensen het concert beleven.

Met de GC neem je mogelijkheden af voor mensen, zeker voor degenen die het niet financieel breed hebben. Zij kunnen er niet voor kiezen om fanatiek de wei op te lopen en de hele dag te kamperen aan de barrière. In de plaats staan er fans die er wel het geld voor hebben maar ook rijke tata's die niet weten wat te doen met hun geld en er staan om hun insta up te daten en verloren gelopen volk dat sponsortickets heeft gekregen.

Ik heb nog nooit betaald voor een evenement met een golden circle, want ik zou me een tweederangsburger voelen als ik achter de GC moet staan.

Ik vind het ook heel dubbel. Heb nu GC gekocht voor Cave en dan denk ik lekker makkelijk (buiten belachelijk duur), maar ik zou ook nooit een GA ticket kopen hier, met zo'n scheiding, het is dan alles of niks bij mij. En uiteindelijk bij Cave in het Sportpaleis stond ik ook gewoon vanvoor zonder golden circle, dan is het gewoon even een effort doen.

Ja, Timmetje slaat hier de bal mis.
Ik geef mijn mening, meer niet. Dat iets ook in vliegtuigen en treinen en whatever gebeurt praat het voor mij nog niet goed dat het nu ook bij festivals zo werkt. Je punt dat reguliere tickets goedkoper aangeboden kunnen worden doordat er GC tickets zijn daar geloof ik ook niet echt in.

Ik geef mijn mening, meer niet. Dat iets ook in vliegtuigen en treinen en whatever gebeurt praat het voor mij nog niet goed dat het nu ook bij festivals zo werkt. Je punt dat reguliere tickets goedkoper aangeboden kunnen worden doordat er GC tickets zijn daar geloof ik ook niet echt in.
Ik ben ook geen fan van dit systeem, maar is toch niets nieuws, tw classic heeft dit al een eeuwigheid.

Ik vind het naïef om te denken dat de inkomsten van GC de prijzen van GA drukt.

Je kan toch ook tegen iets zijn, zelfs als het overal gebeurt?
Dat er op een vliegtuig duurdere plekken zijn boeit me niet, want een vliegtuig dient voor mij enkel om van plaats A naar B te gaan.
Maar concerten en festivals hebben een emotionele lading voor mensen. Mensen konden vroeger zelf kiezen waar ze hun concert beleefden. Sommigen willen vanvoor meekwelen met lyrics, voor anderen is ergens achterin de wei meer als voldoende, want deel zijn van het geheel volstaat voor sommige mensen. Ieder kan volgens eigen wensen het concert beleven.

Met de GC neem je mogelijkheden af voor mensen, zeker voor degenen die het niet financieel breed hebben. Zij kunnen er niet voor kiezen om fanatiek de wei op te lopen en de hele dag te kamperen aan de barrière. In de plaats staan er fans die er wel het geld voor hebben maar ook rijke tata's die niet weten wat te doen met hun geld en er staan om hun insta up te daten en verloren gelopen volk dat sponsortickets heeft gekregen.

Ik heb nog nooit betaald voor een evenement met een golden circle, want ik zou me een tweederangsburger voelen als ik achter de GC moet staan.
Ik wil hier toch een tegenvoorbeeld zetten. Dankzij golden circle bij sommige evenementen heb ik mijn pa van 75 jaar, die met wat kwaaltjes rondloopt, toch meegenomen naar groepen die hem nog wou zien. Zo kon hij op een rustige plaats (vanachter in de golden circle) schoon kijken naar zijn jeugdhelden. Het is maar al te gemakkelijk om iedereen over dezelfde kam te scheren in zo een golden circle.

Ik wil hier toch een tegenvoorbeeld zetten. Dankzij golden circle bij sommige evenementen heb ik mijn pa van 75 jaar, die met wat kwaaltjes rondloopt, toch meegenomen naar groepen die hem nog wou zien. Zo kon hij op een rustige plaats (vanachter in de golden circle) schoon kijken naar zijn jeugdhelden. Het is maar al te gemakkelijk om iedereen over dezelfde kam te scheren in zo een golden circle.
Daar heb je toch overal al speciale plekken voor?

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Users who are viewing this thread