Le Guess Who? 2025

Dit wordt mijn vermoedelijke route, met een paar lastige keuzes op de zaterdag. Kijk het meest uit naar de zondag, gevolgd door de zaterdag.

Donderdag: Tumi Mogorosi, SUNN O), ? of [Ahmed], Emptyset

Vrijdag: Salenta + Topu, Tomo Katsurada, Yoo Doo Right, YHWH Nailgun, KeiyaA, ? of The Cosmic Tones Research Trio, V/Z

Zaterdag: ZAÄAR, Ashmer Gamadze with a Semblance, Julianna Barwick, Devandra Banhart, Attila Csihar & Iggor Cavalera, ?, Motherfucker JMB&Co, Objekt, Calibre

Zondag: ?, Divide and Dissolve, Big| Brave, Gary Bartz and NTU Troop, the Zawose Queens, Tamoki Sanders, Moin ft. Sophia Al-Maria

• Leuk
Waarderingen: Processierups

Ik ben er nog niet helemaal uit, maar voorlopig is dit mijn zoekroute:

Donderdag: Nai Bargouti & Amsterdam Sinfonietta, Upsammy & ValntinaMagaletti, Lido Piementa, Sunn O))) of Yara Asmar. En mogelijk nog ? en Emptyset

Vrijdag: Salenta + Topu, Pram, Carme Lopez, Daniela Pes & IOSONOUNCANE, Raven Chacon, Julianna Barwick & Mary Lattimore (of Earth Ball), The Cosmic Tones Research Trio (of ?), V/Z

Zaterdag: Gina Berch, Asher Gamedze With A Semblance of Snakeskin, Heinali & Adriana Yaroslavl Saienko. En daarna moet ik een keuze maken tussen Julianna Barwick / Adrian Younge / Davendra Banhart / The Fiery Funaces. Daarna mogelijk nog Attila Csihar & Iggor Cavalera, ?, Motherfucker JMB&Co

Zondag: Hania Rania, Gary Bartz, Smerz, Ali Sethi & Nicolas Jaar, Moin

• Leuk
Waarderingen: gesp en wenteldave
Donderdag:
  • Nai Barghouti & Amsterdam Sinfonietta (of) Tumi Mogorosi
  • upsammy & Valentina Magaletti
  • Lido Pimienta
  • Yara Asmar
  • ? (verrassingsoptreden)
  • Voice Actor
  • Mclusky
Vrijdag:
  • Merope
  • Amirtha Kidambi's Elder Ones >> Pram (of) Tomo Katsurada >> Daisy Rickman
  • Quinie
  • Daniela Pes x IOSONOUNCANE
  • (Lonnie Holley)
  • Juliana Barwick x Mary Lattimore
  • ? (verrassingsoptreden) (of) The Cosmic Tones Research Trio
  • V/Z
  • DJRUM
  • DJ Haram
Zaterdag:
  • Kathryn Mohr
  • DIEMAJIN
  • Tristwh y Fenywod
  • Asher Gamedze (of) Saint Abdullah
  • Roge
  • The Congos (eventueel eens binnen bij Luisa Almaguer)
  • The Fiery Furnaces
  • Indio da Cuica
  • Motherfuckers JMB & CO
  • DJ Marcelle
Zondag:
  • Tiago Caetano
  • Hania Rani
  • Skander Jaibi
  • Caxtrinho
  • Gary Bartz
  • Ata Kak
  • Smerz
  • Ali Sethi x Nicolas Jaar (of) Tomoki Sanders
  • Moin
  • PICO afterparty

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Ik heb geen uitgebreid spoorboekje maar enkele must sees per dag. Voor de rest heel veel wanna sees, maar ik beslis terplekke wel waar ik zin in heb.
Donderdag: Lido Pimienta en Mclusky
Vrijdag: Alabaster DePlume en V/Z
Zaterdag: Saul Williams & Carlos Nino en Devendra Banhart
Zondag: Smerz en Moin

Ben ook wel benieuwd naar alle ?'s eerlijk gezegd, maar weet nog niet of ik ze ook daadwerkelijk (allemaal) ga bezoeken.

Ik heb geen uitgebreid spoorboekje maar enkele must sees per dag. Voor de rest heel veel wanna sees, maar ik beslis terplekke wel waar ik zin in heb.
Donderdag: Lido Pimienta en Mclusky
Vrijdag: Alabaster DePlume en V/Z
Zaterdag: Saul Williams & Carlos Nino en Devendra Banhart
Zondag: Smerz en Moin

Ben ook wel benieuwd naar alle ?'s eerlijk gezegd, maar weet nog niet of ik ze ook daadwerkelijk (allemaal) ga bezoeken.
Ik laat het zondag ook een beetje afhangen van jullie ervaringen op de andere dagen. Als het de andere dagen de moeite waard was dan wil ik wel gaan kijken, anders twijfel ik.

Sowieso wil ik graag starten bij Goblin Daycare, dus als iemand een heads up kan geven als ik daar heel snel weg moet rennen: graag!

1. Donderdag:
    1. Nai Barghouti & Amsterdam Sinfonietta // Omar Hayat
    2. Kat Válastur - Dive Into You
    3. Lido Pimienta
    4. SUNN O)))
    5. ?
    6. emptyset
  2. Vrijdag:
    1. BHAJAN BHOY performing Summer In St Mary’s
    2. Merope with Shahzad Ismaily
    3. Sara Persico & Mika Oki present "Sphaîra" // Daisy Rickman // Ancient Indigenous Africans
    4. Alabaster DePlume
    5. Moyang 先祖
    6. Julianna Barwick & Mary Lattimore
    7. ?
    8. Fatima Al Qadiri (DJ set)
    9. Djrum
    10. AWICHAS
    11. rEmPiT g0dDe$$
  3. Zaterdag:
    1. Katokye
    2. Amirtha Kidambi with HKU students
    3. 33EMYBW & Li Jianhong // Saul Williams meets Carlos Niño & Friends // DE BRUJAS Y FANTASMAS by Kianí del Valle with Ziúr
    4. Julianna Barwick
    5. Mark Ernestus' Ndagga Rhythm Force // PHEW & Valentina Magaletti
    6. 33EMYBW & Joey Holder
    7. Ciel (kan het helaas niet laat maken, anders bleef ik tot 6:00 in Was.)
  4. Zondag:
    1. Hania Rani presents Chilling Bambino // Skander Jaïbi presents Who Has the Right to Closure?
    2. Ata Kak (daarna op tijd weer naar huis)
Bold mijn persoonlijke headliners, cursief clashes waar ik nog niet over uit ben. Ik kijk vooral uit naar vrijdag.

? was Bendik Giske met Sam Barker; beide al vaak gezien maar erg mooie combinatie. Ben nu nog nieuwsgieriger geworden naar de volgende ?s. Geslaagde eerste dag, behoorlijk intens (SUNN O))), Kat Válastur, emptyset)!

• Leuk
Waarderingen: Joris en wenteldave
Tumi Mogorosi was hele vette jazz
Upsammy & Valentina Magaletti stond het geluid al heel hard, maar vette samenwerking.
Lido Piemienta pakte mij niet heel erg
Sunn na een kwartiertje weggegaan om m'n oren te beschermen

Daarna naar huis gegaan want vandaag werk, heel erg jammer dat ik Barker met Bendik Giske heb gemist, had precies in m'n straatje gepast. Ook had Mclusky me heel vet geleken.

Vandaag paar acts kijken en dan vannacht werken. Helaas kan ik dus niet naar ? (ook deze kan ik iedereen aanraden om te gaan) en Djrum

• Leuk
Waarderingen: JosOlvidados
Gister volledige shows van Tumi Mogorosi en SUNNN O))) gezien en (korte) stukjes Nai Barghouti, Kat Válastar, Assiko Golden Band de Grand Yoff, het ?. Had Emptyset nog willen zien, maar de vermoeidheid sloeg toe.

Tumi Mogorosi vanaf helemaal vooraan het hoogtepunt. Erg goede muzikanten en mooi om de onderlinge dynamiek te zien. Saxofoniste trouwens Alice Leggett, heeft in Nederland een eigen groep en treedt regelmatig op hier (aanrader).

Nergens te druk geweest, is ook op donderdag wel eens anders geweest in Tivoli tijdens LGW. Miste wel het traditionele kromme haring happen in de Jacobikerk.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joris
Heel aardige dag gehad gisteren; uiteindelijk toch een heel ander programma gedaan dan gepland.
Nai Berghouti was mijn ding niet. Tumi Mogorosi en upsammy & Valentina Magaletti waren allebei wel erg goed. Mopcut met dälek ook wel, maar niet voor een heel uur. De accordeon-ambient van Yara Asmar daarna was wel zo fijn.
Nog twee stukjes SUNN O))) en ? meegepakt en toen was het wel mooi geweest.

Vandaag vooral veel programma buiten TivoliUtrecht! Daarom benieuwd of het de moeite is om vandaag voor ? naar de TivoliVredenburg te komen.

Op het laatste moment toch nog een dagkaart gekocht. Ga denk ik naar Pram, Klein, Lonnie Holley en earth ball, verder zie ik het wel. Goed om te weten dat het ? ook de moeite waard is, in welk genre moeten we het zoeken?

Dit jaar ivm een verhuizing en een baby op komst enkel de zaterdag er bij, morgen dus. Vanwege alle drukte ook niet in kunnen luisteren, weet alleen dat ik af ga sluiten bij DJ Marcelle:) heel benieuwd naar tips vanuit jullie en niet onbelangrijk; hoe is het huisbiertje dit jaar?:)

Users who are viewing this thread