Le Guess Who? 2022

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.309
Gedver, zaterdag (en alle dagen behalve donderdag) uitverkocht. Mocht iemand nog zaterdagkaarten kwijt moeten raken...
Tegen die tijd zijn er misschien nog wel wat kansen op TicketSwap. Zal ook een beetje liggen aan Schiphol/Corona want dat wil bij een festival met veel buitenlandse bezoekers nog wel een sterk effect hebben. Zo scoorde ik voor Roadburn afgelopen jaar nog twee 4-dagenkaarten voor respectievelijk €10 en €49, al waren dat andere tijden corona-wise.
 
  • Wow
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en wenteldave

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Tegen die tijd zijn er misschien nog wel wat kansen op TicketSwap. Zal ook een beetje liggen aan Schiphol/Corona want dat wil bij een festival met veel buitenlandse bezoekers nog wel een sterk effect hebben. Zo scoorde ik voor Roadburn afgelopen jaar nog twee 4-dagenkaarten voor respectievelijk €10 en €49, al waren dat andere tijden corona-wise.
Ik wil na het festival van afgelopen jaren corona en Le Guess Who? niet meer in dezelfde zin lezen..... De organisatie verdient nu wel een volledig festival op volle sterkte en zonder restricties!
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.309
Wanneer zouden we de timetable kunnen verwachten? Normaliter ergens deze of volgende week, maar misschien dat het dit jaar wat langer duurt?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Wanneer zouden we de timetable kunnen verwachten? Normaliter ergens deze of volgende week, maar misschien dat het dit jaar wat langer duurt?
Vorig jaar was dat begin november, maar dat was een bijzonder jaar natuurlijk. Maar ik denk 2 of 3 weken vantevoren.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Begrijpelijke keuze van de band. Wel zuur want het blijft fantastisch om ze te zien en de donderdag is voor mij met afstand het zwakst bezet. Benieuwd of er nog een waardige vervanger komt.
Begrijpelijk, maar tegelijk ook heel erg jammer dit. Zeker omdat Low vorig jaar ook al moest afzeggen (toen vanwege Covid). Low vervangen gaat niet, maar LGW? zal vast wel wat moois daarvoor in de plaats neerzetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

jacobz

Randprogramma
30 nov 2014
123
68
Dat is wel heel klote idd. Zo'n beetje de 2 grootse namen die vlak van tevoren uitvallen
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Ik vind het wel superzuur voor de organisatie, ook na alle pech in '20 en '21. Dit zijn inderdaad de 2 grootste namen die ze hebben en een deel van het gecureerde programma wordt daarmee ook onzeker. LGW? kennende komt er vast wat moois voor in de plaats...
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.048
In het geval van Low had ik 'm al een beetje ingecalculeerd, Animal Collective zagen we absoluut niet aankomen. Waar haal je nu nog grote vissen vandaan?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
In het geval van Low had ik 'm al een beetje ingecalculeerd, Animal Collective zagen we absoluut niet aankomen. Waar haal je nu nog grote vissen vandaan?
Wegvallen van Animal Collective is inderdaad een verrassing, en roept ook de vraag op wat we komend jaar kunnen verwachten. Gaan we minder Amerikaanse bands zien in Europa op festivals en met eigen tours, vanwege alle onzekerheden en extra kosten?
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.309
Wegvallen van Animal Collective is inderdaad een verrassing, en roept ook de vraag op wat we komend jaar kunnen verwachten. Gaan we minder Amerikaanse bands zien in Europa op festivals en met eigen tours, vanwege alle onzekerheden en extra kosten?
Dat iets wat we ons af moeten vragen inderdaad. Ik ben bang dat een bepaald segment van het Amerikaanse (en ook Australische, Aziatische en zelfs Britse) aanbod weg gaat vallen. Het zijn of grote artiesten voor wie touren nog wel rendabel is, of kleine artiesten die via 'we jam econo' de kosten proberen te beperken, maar alsnog bereid zijn duizenden Euro's verlies te lijden onder het motto 'het was in ieder geval een toffe ervaring'.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Animal Collective dus niet, maar wel Panda Bear.
Verder gaat het zo inderdaad wel erg snel met annuleringen en toevoegingen. Waarschijnlijk weten we pas tijdens het festival wat er echt speelt....



Update: we’re pleased to announce that Panda Bear & Sonic Boom, Alabaster DePlume, The Bug feat. Flowdan, África Negra, Max Cooper, EIGEN RISICO, Smote, and The Brother Moves On will be joining us this year.

We’re also announcing programs, films & exhibitions presented by @centraalmuseum, @idfafestival, @impakt.nl and @bakbasis.

Unfortunately, Yaya Bey, Lido Pimienta, Ustad Noor Bakhsh and Les Filles de Illighadad have to cancel their performances at the festival.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.309
Hoewel deze annuleringen jammer zijn doen ze wel stukken minder pijn dan die vorige. Ben ook best te spreken over de toevoegingen. Tof dat Panda Bear komt. The Bug was sick op Roadburn. Verder zijn Max Cooper en Alabaster dePlume ook altijd prima.

Eigen Risico vind ik leuk. Smote is goed. Africa Negra en The Brother Moves On moet ik nog ff luisteren.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.309
Had overigens even de hoop dat Nino de Elche kwam, maar dat is alleen maar een documentaire. Had dat een hele mooie toevoeging gevonden
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.309
3voor12 lost het wel heel handig op: Panda Bear komt AnCo vervangen en Sonic Boom vervangt Low. Twee vliegen in één klap zou je zeggen...

Als LGW Panda Bear een aparte Person Pitch set laat doen en ook Sonic Boom los laat optreden bovenop de gezamenlijke show vind ik dat overigens geen probleem.
IMG-20221013-WA0009.jpg
 
Laatst bewerkt:

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
3voor12 lost het wel heel handig op: Panda Bear komt AnCo vervangen en Sonic Boom vervangt Low. Twee vliegen in één klap zou je zeggen...

Als LGW Panda Bear een aparte Person Pitch set laat doen en ook Sonic Boom los laat optreden bovenop de gezamenlijke show vind ik dat overigens geen probleem.

En ook dat klopt niet helemaal. The Bug maakt op sociale media bekend dat zij op zondag afsluiten in de grote zaal van TivoliVredenburg. Dat zal de plek zijn waar anders Animal Collective had gestaan. Albaster DePlume vervangt dan Low.
Het is natuurlijk allemaal heel kort voor het festival, maar dit zijn wel heel bekende namen voor LGW?
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.895
6.117
Vind het een beetje sneu dat dan Panda Bear alsnog afkomt, maar niet AnCo. Alle begrip voor dat statement dat ze hebben gemaakt hoor, maar dit voelt ergens scheef.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken