Le Guess Who? 2022

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.213
4.467
Vooralsnog gaat Ticketswap stroef, maar ik heb wel al de eerste tickets erop gezien vanwege gecancelde vluchten, dus dat biedt hoop ;).
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
304
233
Timetable online. Mijn planning (al heb ik nog geen ticket, alle hulp is welkom):

donderdag

18u00 Sote & Tarik Barri
18u50
20u15 Jeff Parker
21u15
21u30 Huerco S.
22u00
22u50 Mourning [a] BLKstar
23u50 The Notwist
01u00

vrijdag

18u10 The Brother Moves On
19u00
19u45 They Hate Change
20u30
20u35 Dry Cleaning
21u35 Grouper DJ-set
22u00 Zebra Katz
22u25
22u30 clipping.
23u30 CURL
00u45 Jana Rush
01u45 (Dreamcrusher?)
02u30 Manuka Honey
02u45 Nkisi
03u45 Animistic Beliefs
04u45

zaterdag

15u15 Bobi Wine: The People’s President
17u15
18u30 Muriel Grossmann
19u20
19u45 Cate Le Bon
20u45 Charlotte Adigéry & Bolis Pupul
21u40
21u45 Idris Ackamoor & the Pyramids
22u45 Goat
23u45 Carlos Nino & friends
00u30 KOKOKO
01u30 Injury Reserve
02u20 Habibi Funk DJ Set
(04u00) DJ Travella
05u00

zondag

13u00 Achewiq / Aurora
14u00
15u00 Tutto Questo Sentire
15u45
16u15 EXEK
17u00
18u15 Liv.e
18u45 Supersilent
19u45 Abdullah Ibrahim
20u45 Panda Bear & Sonic Boom
21u45 Oumou Sangaré
23u00 The Bug
00u00 Dennis Bovell
01u00
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.307
Nog geen tijd gehad om echt in het blokkenschema te duiken maar op het eerste gezicht wel wat pijnlijke clashes. Dat zal bij Le Guess Who altijd zijn, zeker met de verschillende locaties, maar wat mij betreft mag het wat meer uitgesmeerd worden over de dag. Nu begint het op de meeste dagen echt pas na 18u
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Fijn dat the Notwist is toegevoegd! Mooie naam.
Dit wordt wel weer even puzzelen. Ik zie ook wel wat lastige clashes, waarbij de afstand tussen de verschillende podia ook niet echt helpt. Ervaring bij LGW? is wel dat juist de last minute-keuzes vaak mooie optredens opleveren!
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.307
Fijn dat the Notwist is toegevoegd! Mooie naam.
Dit wordt wel weer even puzzelen. Ik zie ook wel wat lastige clashes, waarbij de afstand tussen de verschillende podia ook niet echt helpt. Ervaring bij LGW? is wel dat juist de last minute-keuzes vaak mooie optredens opleveren!
Zeker een fijne toevoeging! Naam van formaat er weer bij.

Lastigste clashes voor mij zijn:
  • Clipping en The Staples Jr. Singers --> wordt Clipping maar beide stonden bovenaan mijn must-sees
  • Dry Cleaning - Bohren - Sirom - Liz Harris - Smote
  • Holy Scum + GNOD versus alles in TivoliVredenburg
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Mooi dat er op de festileaks-site nu ook wat tips staan voor Le Guess Who?!
Moet zeggen dat de LGW?-voorpret en -puzzel met het concert-geweld van afgelopen dagen wat is weggezakt!

Ik heb nu een eerste groslijst in de TimeSquare-app staan met alles wat de moeite waar kan zijn, en vooral die vrijdag tussen 19.00 en 23.00 is een onmogelijke puzzel!
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
161
41
Ik heb ook al een ruw schema gemaakt, en het is echt ongelofelijk hoeveel goeds er speelt. Sommige dingen ga ik met pijn in het hart moeten missen.

Het is de tweede keer dat ik naar LGW ga, maar ik vroeg me af waar precies de knelpunten zitten qua zaalcapaciteit. Vorige keer was het een bijzondere editie met een lager aantal verkochte tickets, maar dat zal nu wel heel anders zijn. Wat zijn volgens jullie de momenten en locaties waar de zaal volloopt en waar je dus een tijd op voorhand aanwezig moet zijn? Gebeurt het dikwijls dat je niet meer binnenkan?
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.307
Ik heb ook al een ruw schema gemaakt, en het is echt ongelofelijk hoeveel goeds er speelt. Sommige dingen ga ik met pijn in het hart moeten missen.

Het is de tweede keer dat ik naar LGW ga, maar ik vroeg me af waar precies de knelpunten zitten qua zaalcapaciteit. Vorige keer was het een bijzondere editie met een lager aantal verkochte tickets, maar dat zal nu wel heel anders zijn. Wat zijn volgens jullie de momenten en locaties waar de zaal volloopt en waar je dus een tijd op voorhand aanwezig moet zijn? Gebeurt het dikwijls dat je niet meer binnenkan?
Dit jaar wordt het eerste jaar dat ik het volledige weekend ga. In vorige jaren ben ik telkens een dag gegaan waarbij ik vooral veel in TivoliVredenburg was, met zo nu en dan een uitstapje naar De Helling. De enige zaal waar ik toen weleens niet binnenkwam was de Cloud Nine (bijvoorbeeld bij de Björk DJ Set waar ik vlak van tevoren naar buiten was komen lopen). Meestal was ik als ik er 10 minuten van tevoren was wel ruim op tijd, maar als ik naar buiten kwam dan stond er een rij van hier tot ginder.

Ik heb ook wel eens rijen bij de Pandora en de Hertz zien staan maar dan wilde ik niet naar binnen of was ik al binnen geweest. Bij de kerken en bij de EKKO durf ik het niet te zeggen. Ik kan me voorstellen dat bij hele unieke optredens daar ook wel rijen ontstaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: cloudyshoes

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Ik heb ook al een ruw schema gemaakt, en het is echt ongelofelijk hoeveel goeds er speelt. Sommige dingen ga ik met pijn in het hart moeten missen.

Het is de tweede keer dat ik naar LGW ga, maar ik vroeg me af waar precies de knelpunten zitten qua zaalcapaciteit. Vorige keer was het een bijzondere editie met een lager aantal verkochte tickets, maar dat zal nu wel heel anders zijn. Wat zijn volgens jullie de momenten en locaties waar de zaal volloopt en waar je dus een tijd op voorhand aanwezig moet zijn? Gebeurt het dikwijls dat je niet meer binnenkan?
Mijn ervaring is dat het het beste werkt om een paar dingen te kiezen die je echt helemaal wil zien, en daar dan ook op tijd aanwezig proberen te zijn. De rest van de avond bouw je daar dan een beetje omheen. Bij veel zalen in TivoliVredenburg kunnen er (lange) rijen staan, en eigenlijk maakt het dan niet uit of het vroeg of laat in de avond is. Vaak ontstaat er later weer ruimte in de zaal en lukt het dan wel het tweede deel nog mee te pakken.

Grote Zaal is dan weer anders. Daar loont het om op tijd in de zaal te zijn. Afgelopen jaar bij bijvoorbeeld Sons of Kemet en het jaar daarvoor bij Aldous Harding waren er lange rijen en bleef vrijwel iedereen ook het hele optreden.

In de kerken, Ekko of de Helling heb ik zelf niet meegemaakt dat het daar zo vol was dat er niemand meer bij kon. Maar in die kerken is het aantal plekken beperkt, en Ekko en de Helling zijn wel zover lopen dat het wel erg vervelend is als de zaal vol blijkt te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: cloudyshoes

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
161
41
Bedankt voor de tips @teunajax en @Processierups! Hier kan ik wel wat mee. En Teun, ik heb gemerkt dat je al veel albums van artiesten op de line-up hebt geluisterd. We volgen elkaar op RYM, ik ben daar moon_safari3000 ;)

Mijn voorlopig schema is nogal ambitieus. Het zal vooral een kwestie zijn om wat prioriteiten te stellen. Ik moet niet per se alles van begin tot einde zien, maar ik heb ook weinig zin om lang in wachtrijen te staan. Gelukkig heb ik op veel momenten een plan B en C.

Ik merk ook wel dat de timetable wel vernuftig in elkaar zit met veel dingen die tegelijk spelen, maar niet tegelijk eindigen.

Wat zijn jullie moeilijkste clashes?
Bij mij:
Mabe Fratti - Astrid Sonne
Staples Jr Singles - WaqWaq Kingdom
Evicshen - CURL
Irena & Vojtěch Havlovi - Cate Le Bon - Billy Woods & Moor Mother
Horse Lords - Abdullah Ibrahim
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Bedankt voor de tips @teunajax en @Processierups! Hier kan ik wel wat mee. En Teun, ik heb gemerkt dat je al veel albums van artiesten op de line-up hebt geluisterd. We volgen elkaar op RYM, ik ben daar moon_safari3000 ;)

Mijn voorlopig schema is nogal ambitieus. Het zal vooral een kwestie zijn om wat prioriteiten te stellen. Ik moet niet per se alles van begin tot einde zien, maar ik heb ook weinig zin om lang in wachtrijen te staan. Gelukkig heb ik op veel momenten een plan B en C.

Ik merk ook wel dat de timetable wel vernuftig in elkaar zit met veel dingen die tegelijk spelen, maar niet tegelijk eindigen.

Wat zijn jullie moeilijkste clashes?
Bij mij:
Mabe Fratti - Astrid Sonne
Staples Jr Singles - WaqWaq Kingdom
Evicshen - CURL
Irena & Vojtěch Havlovi - Cate Le Bon - Billy Woods & Moor Mother
Horse Lords - Abdullah Ibrahim
Ben wel benieuwd naar jouw must-sees @cloudyshoes

Dit zijn inderdaad wel een aantal lastige keuzes. Abdullah Ibrahim staat bij mij zeker op de lijst. En ik neig naar Irena & Vojtěch Havlovi en Mabe Fratti.
Op dat tijdstip van WaqWaq Kingdom staan ook nog Eerie Wanda en Trees Speak. Ik neig naar die laatste!
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
161
41
Ben wel benieuwd naar jouw must-sees @cloudyshoes

Dit zijn inderdaad wel een aantal lastige keuzes. Abdullah Ibrahim staat bij mij zeker op de lijst. En ik neig naar Irena & Vojtěch Havlovi en Mabe Fratti.
Op dat tijdstip van WaqWaq Kingdom staan ook nog Eerie Wanda en Trees Speak. Ik neig naar die laatste!
Ik ben een gigantische Animal Collective fan, dus heel jammer dat ze geannuleerd hebben. Maar Panda Bear & Sonic Boom zijn wel een mooie troost, dus ook wel een must-see. Ookal wordt het de derde keer dat ik Panda Bear zie haha. Verder Marina Herlop,Nia Archives, Hatis Noit, Hinako Omori, OKI, Evicshen, Irena & Vojtech Havlovi (of Cate Le Bon...), Idris Ackamoor...

En jij?

Charlotte Adigéry zou ik ook nog eens graag zien, ook al speelt ze best veel in België. Maar ik vermoed dat dit wel een van de populairste acts gaat zijn van het weekend en snel volzet.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Processierups en mattman

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.541
11.016
Geen Moor Mother, Maral en The Ana Nobo Quartet dit jaar. The Master Musicians of Jajouka zullen alleen op de openingsavond spelen i.p.v. meerdere sets tijdens het weekend.
Sarathy Korwar en Aziza Brahim zijn aan het programma toevoegd. Billy Woods en Noon & His Dorpa Band zullen nu twee shows spelen.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.307
Geen Moor Mother, Maral en The Ana Nobo Quartet dit jaar. The Master Musicians of Jajouka zullen alleen op de openingsavond spelen i.p.v. meerdere sets tijdens het weekend.
Sarathy Korwar en Aziza Brahim zijn aan het programma toevoegd. Billy Woods en Noon & His Dorpa Band zullen nu twee shows spelen.
Vooral jammer van Moor Mother. The Master Musicians wilde ik toch al op donderdag gaan zien, de andere twee stonden niet op het programma.

Valt me wel op dat The Notwist en Alabaster dePlume opeens tegelijkertijd staan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken