Le Guess Who? 2022

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
De early bird-tickets voor 2022 verkopen alweer snel. LGW? plaatst een waarschuwing op sociale media dat inmiddels meer dan 82 % van de early bird-tickets voor 4 dagen verkocht zijn:

A friendly heads-up: Early Bird 4-Day Passes for Le Guess Who? 2022 are selling fast. We are now at 82% sold.
If you want to be assured of an Early Bird ticket, please don’t wait too long. After these are sold out, the price will increase to €158 (including service costs)
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
De early birds zijn uitverkocht! Weekendkaartjes kosten nu dus € 158.
De Machine-podcast van VPRO's 3voor12 heeft een aardig interview met de LGW?-directeur over hoe het festival is omgegaan met de tussentijdse verscherping van de coronaregels.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.190
En Antwerpen dus ook in Trix, maar waarom die nog niet is aangekondigd is me een raadsel. Als meer artiesten het nou voortaan op deze manier doen...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Zijn die overige data niet Brighton en London (Pitchfork, wss)? Ik zie niet per se Utrecht in die letters, maar wel de 'NL' tbh.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.190
Zijn die overige data niet Brighton en London (Pitchfork, wss)? Ik zie niet per se Utrecht in die letters, maar wel de 'NL' tbh.
Brighton UK, London UK, Utrecht NL en Antwerp BE zie ik er toch wel duidelijk in. Bij Utrecht kan je ook mooi de vorm van Le Guess Who? zien, evenals bij Antwerpen Trix.
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Brighton UK, London UK, Utrecht NL en Antwerp BE zie ik er toch wel duidelijk in. Bij Utrecht kan je ook mooi de vorm van Le Guess Who? zien, evenals bij Antwerpen Trix.
Hm, I guess. Ik zie het niet, maar kan er ook niet echt een stad als Amsterdam in zien bv. Beetje rare keuze toch wel, AnCo is al een tijdje naar af. Die laatste, 2-3 platen hebben nauwelijks nog wat voor ze gedaan. Benieuwd wel naar deze plaat. De singles klonken alvast veelbelovend. Misschien is het een mustje van de organisatie?
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
158
41
Hm, I guess. Ik zie het niet, maar kan er ook niet echt een stad als Amsterdam in zien bv. Beetje rare keuze toch wel, AnCo is al een tijdje naar af. Die laatste, 2-3 platen hebben nauwelijks nog wat voor ze gedaan. Benieuwd wel naar deze plaat. De singles klonken alvast veelbelovend. Misschien is het een mustje van de organisatie?
Heel duidelijk Utrecht. Let op de ruimte onderaan tussen de U en t en de uitstekende h op het einde. De ondertitel begint ook duidelijk met een heel kort woord (Le). Een beetje raar dat ze die locaties niet beter censureren, haha.

Animal Collective lijkt me toch wel een prima keuze voor LGW. Ze zitten misschien niet meer in hun gouden tijdperk, maar het blijft een groep die al meer dan twee decennia flink buiten de lijntjes kleurt. Ze zullen verre van de meest obscure groep op de affiche zijn, maar ze staan bij veel muziekliefhebbers toch wel heel hoog aangeschreven. Het is groep die even (bescheiden) commercieel succes had, maar ook ontzettend eigenaardige en experimentele muziek maakte. Het nieuwe album belooft ook op basis van de eerste drie singles ook wel een opnieuw een stuk beter te zijn dan hun platen van de afgelopen paar jaren.

De groep komt ook altijd verrassend en indrukwekkend uit de hoek op het podium. Ik heb ze in 2016 gezien en dat blijft toch wel een van de beste optredens die ik ooit gezien heb. Het mindere album Painting With kwam plots een stuk beter uit de verf ( ;) ). Veel spontaniteit, energie, enthousiast publiek en visueel boeiend. Nu dat Deakin de band weer vervoegt heeft, wordt het waarschijnlijk nog beter.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Lijkt me zeker een goede booking. Naast dat dit ongetwijfeld een wishlist type band moet zijn voor een festival als Le Guess Who? schijnt het nieuwe album ook erg goed te worden. Ik ben er in ieder geval blij mee. Heel benieuwd wat voor moois we verder op de lineup gaan zien.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Lijkt me zeker een goede booking. Naast dat dit ongetwijfeld een wishlist type band moet zijn voor een festival als Le Guess Who? schijnt het nieuwe album ook erg goed te worden. Ik ben er in ieder geval blij mee. Heel benieuwd wat voor moois we verder op de lineup gaan zien.
Nieuwe album is inderdaad hun sterkste sinds Merriweather Post Pavilion denk ik zo. Wellicht net niet top 5 in hun oevre, maar met dit album kijk ik wel naar een eventuele show uit.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Low en Autechre zijn in november ook in de buurt.


Low was natuurlijk eigenlijk al geboekt voor LGW?21, dus die mag eigenlijk niet missen.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Low en Autechre zijn in november ook in de buurt.


Low was natuurlijk eigenlijk al geboekt voor LGW?21, dus die mag eigenlijk niet missen.
Toen uiteindelijk gecanceld, maar zie ze in dit geval wel komen als de rest van de tour door kan gaan. Autechre, Arca en Jockstrap zouden ook leuke namen zijn. Met die namen en een Animal Collective vind ik de lineup al de goede kant op gaan, maar misschien ben ik te optimistisch.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Mountain Goats was natuurlijk al aangekondigd voor Paradiso, maar ik zou dit ook een aardige naam vinden voor Le Guess Who? Ze hebben op 13 november nog een gaatje tussen Amsterdam en Antwerpen. Ze doen daarvoor al Wenen, Berlijn, Amsterdam in 3 dagen, dus dan moet Amsterdam, Utrecht, Antwerpen ook wel kunnen.

Iemand nog meer gokjes voor het festival? Heb aardig veel zin in een eerste batch namen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.190
Black Country, New Road lijkt hun afzegging afgelopen jaar voor LGW goed te gaan maken. Zijn aangekondigd voor 11-13 november in België voor Sonic City in Kortrijk. Low staat daar ook.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Benieuwd wanneer LGW met de eerste bevestigingen gaat komen. In 'normale' jaren was dat rond deze tijd wel het geval.
Low, Animal Collective en Black Country, New Road lijken wel zeker.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Vind het er wel tijd voor. Ik heb al een kaartje, maar dan weet ik ook wie er eventueel mee gaat en kan ik een hotel boeken.

Verwacht op basis van bovenstaande geruchten toch al een paar mooie namen.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
De donderdag en zondag zijn nog vrij voor Low. Donderdag lijkt me het meest waarschijnlijke, omdat Utrecht daar nog half op de route ligt. Kortrijk - Utrecht - Cardiff is wat risicovoller post-Brexit
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1650987922297.jpg
    FB_IMG_1650987922297.jpg
    104,6 KB · Weergaven: 8

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
De donderdag en zondag zijn nog vrij voor Low. Donderdag lijkt me het meest waarschijnlijke, omdat Utrecht daar nog half op de route ligt. Kortrijk - Utrecht - Cardiff is wat risicovoller post-Brexit
Stevig tourschema zo hoor, maar inderdaad lijkt de donderdag de meest logische dag.
Ze waren bevestigd voor afgelopen jaar, dus het zou me verbazen als ze er dit jaar niet staan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken