Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Afgelopen week naar drie concerten geweest. Dus beter in 1x.
Djo - Paradiso (24 juni)
Mijn partner wilde hier heel graag heen, dus daarom maar kaartjes gekocht. Waren denk ik een half uur naar openen van deuren binnen konden gelukkig nog een plekje scoren in de nok op een stoel, maar het was al afgeladen vol. Niet vaak meegemaakt in Paradiso dat het voorprogramma voor een volle zaal speelt. Dit had waarschijnlijk te maken met het feit dat het een band was waar Joe (c.q. Djo) ook lid van is en dus zomaar een paar nummers mee kon doen. Dat geschiedde! Al hield hij zich op de achtergrond.
Djo als act vond ik sterk, maar wel rommelig. Zijn muziek laat zich kenmerken door een mengelmoes van zoveel genres dat de balans soms wat ver te zoeken was. Dit zorgde ervoor dat de flow soms uit de show ging erg jammer. Wel bonuspunten voor de toegift en het feit dat Djo de grootste hit gewoon casual speelt en er weinig aandacht aan schenkt.

De twee drummers (+ drumsolo) waren dan ook weer overkill... De rechter drummer diende als halve percussionist. Zet die dan neer ipv een drummer, maar er zal over zijn nagedacht door slimmere.

Infinity Song - Tolhuistuin (25 juni)
Gekocht op concert vorig jaar op BKS. Was goed, maar je merkt dat zij probeerden de show te vullen vanwege weinig materiaal. Ik heb dan liever dat een band een uur vult met nummers (+ wat covers) dan dat er een dance-off ontstaat op het podium. Maakte het natuurlijk geinig en het ging er bij veel in als zoete koek, maar is gewoon niet voor mij.
Verder zijn de nummers nog steeds ijzersterk en de arrangementen heel tof. Ik ben benieuwd waar het plafond ligt van deze act...

Nine Inch Nails - Ziggo Dome (29 juni)
Eigenlijk is alles al beetje gezegd in andere posts. Ik vond het fantastisch. Setlist was sterk, jammer dat Closer niet werd gespeeld, visuals fantastisch, geluid fantastisch en de afwisseling tussen het hardere, het zachtere en het dansbare vond ik heel tof. Door de tweede keer in het midden kon ik ook meer inkomen hoezo Boys Noize als voorprogramma was gekozen. Daarnaast probeerde Trent en de zijnen, denk ik, op deze manier ook een lijn te trekken tussen eerder en later werk (het meer ambient-achtige van bijv. Ghosts I-IV).
10/10.

Bij ons Vorst vermoed ik dan
Ja... helaas is de AB intussen te klein. Die sfeer van vrijdag zal toch moeilijk te herhalen zijn in een Vorst of Lotto Arena. Zijn er eigenlijk nog leuke zalen in België - groter dan de AB bedoel ik dan?
Ik denk dat ik vandaag of morgen of ten minste later deze week een mailtje zal binnenkrijgen met nieuwe data.

Nine Inch Nails, wat een bizar visueel spectakel en wat een strakke band en setlist! Trent Reznor die op zijn 60e nog zo’n vernieuwende show neer zet, wauw! Solo beginnen op een piano midden in de zaal, knallen op het hoofdpodium, midden in de zaal elektronische remixes van eigen werk spelen en weer knallend afsluiten op het hoofdpodium, erg vet!!

Ja... helaas is de AB intussen te klein. Die sfeer van vrijdag zal toch moeilijk te herhalen zijn in een Vorst of Lotto Arena. Zijn er eigenlijk nog leuke zalen in België - groter dan de AB bedoel ik dan?
Ik denk dat ik vandaag of morgen of ten minste later deze week een mailtje zal binnenkrijgen met nieuwe data.
Volgens mij zal het nieuwe Kursaal Oostende die plek gaan worden, eenmaal het af is.

Het meeste is al gezegd over NiN, mooie afwisseling tussen intiem en snoeihard. Hele strakke show en geweldig om Trent Reznor aan het werk te zien/horen. Dikke vette pluspunten ook voor Every Day Is Exactly The Same, één van mijn favorieten die voorgaande shows volgens mij niet gespeeld is. Kippenvel momentje. Het viel me ook op hoe stil het in de zaal was (ook al hou je altijd een handjevol mensen die het niet op kunnen brengen).

Dat middenstuk met Boys Noize kon mij dan weer wat minder bekoren, helemaal als je bedenkt dat ze bijv. Closer, We're In This Together, The Hand That Feeds, Last of Burn nog hadden kunnen spelen.

• Leuk
Waarderingen: Ploegie
Ik vond het eerste stuk op het hoofdpodium qua optreden niet best eigenlijk, vond het allemaal wat belegen klinken. Qua visuals was het met die doeken wel heel goed gedaan. Ik genoot juist het meest van het middenstuk.

Gisteren bij Zach Bryan in BST Hyde Park geweest. Dit is echt een van de grootste artiesten van onze tijd als je het mij vraagt. Misschien wel de beste show waar ik ooit ben geweest, zowel muzikaal als qua sfeer. Wat een fijn publiek ook in London. Kan nu al niet wachten om hem nog eens te zien.

Bizar hoe hij in 6 jaar tijd zo'n catalogus heeft weten op te bouwen en 65k mensen ruim 2 uur alles van woord tot woord mee kunnen zien.

Gisteren bij Zach Bryan in BST Hyde Park geweest. Dit is echt een van de grootste artiesten van onze tijd als je het mij vraagt. Misschien wel de beste show waar ik ooit ben geweest, zowel muzikaal als qua sfeer. Wat een fijn publiek ook in London. Kan nu al niet wachten om hem nog eens te zien.

Bizar hoe hij in 6 jaar tijd zo'n catalogus heeft weten op te bouwen en 65k mensen ruim 2 uur alles van woord tot woord mee kunnen zien.

Hoe was voorprogramma Willow?

Hoe was voorprogramma Willow?
Ja heel goed, Waylon Wyatt, Willow Avalon en Noeline Hofman allemaal heel sterk en zuiver. Maar met 32 graden in de volle zon wel iets minder van kunnen genieten, daardoor ook de turnpike troubadours moeten missen

• Leuk
Waarderingen: DadRock

Pink Skies staat absoluut in de top 5 nummers van dit decennium wat mij betreft, maar verder nooit wat geluisterd van hem eerlijk gezegd. Misschien toch maar eens doen 🤔

Pink Skies staat absoluut in de top 5 nummers van dit decennium wat mij betreft, maar verder nooit wat geluisterd van hem eerlijk gezegd. Misschien toch maar eens doen 🤔
Ja echt doen, Burn Burn Burn heeft mij een aantal maanden geleden over de streep getrokken. Nu heb ik Purple Gas op repeat staan

• Leuk
Waarderingen: fred alweer..
Neil Young Brussel: een eigenwijze set met een geniale twist, natuurlijk veel hits maar niet alles. Waardoor er meer verrassingen waren.

De band is echt een fantastische ondersteuning voor de man die op zijn 79ste nog ongelofelijk bij stem is.

Klein minpunt: het podia moet langs andere kant plein staan zodat iedereen de artiest kan zien, domme fout van organisatie

• Leuk
Waarderingen: wenteldave en Parfex
Neil Young Brussel: een eigenwijze set met een geniale twist, natuurlijk veel hits maar niet alles. Waardoor er meer verrassingen waren.

De band is echt een fantastische ondersteuning voor de man die op zijn 79ste nog ongelofelijk bij stem is.

Klein minpunt: het podia moet langs andere kant plein staan zodat iedereen de artiest kan zien, domme fout van organisatie
Het was organisatorisch chaos en ik wist het al op voorhand, het was krak dezelfde opstelling zoals op Brussels summer festival indertijd. Het moet voor velen echt weggegooid geld zijn geweest, want de golden circle was zeer groot. Ik vraag mij echt af of velen met hun gewoon ticket uberhaupt iets gezien hebben.
Mijn conclusie is: gewoon daar niets organiseren, veel te smal en onoverzichtelijk

Het was organisatorisch chaos en ik wist het al op voorhand, het was krak dezelfde opstelling zoals op Brussels summer festival indertijd. Het moet voor velen echt weggegooid geld zijn geweest, want de golden circle was zeer groot. Ik vraag mij echt af of velen met hun gewoon ticket uberhaupt iets gezien hebben.
Mijn conclusie is: gewoon daar niets organiseren, veel te smal en onoverzichtelijk
Oef, klinkt niet best. Ben benieuwd vanavond… 😅

Oef, klinkt niet best. Ben benieuwd vanavond… 😅
Het was puur organisatorisch hoor. Echt om u een idee te geven, het is eigenlijk een lange kasseibaan. Als je met uw gezicht keek had je dus de mensenmassa int midden, rechts had je apart personen met beperking en links van de mensenmassa de wc's. Dus die met een beperking moesten door het publiek gaan om naar het toilet te kunnen😅 En tijdens het optreden (op die strook van de beperking) reed er soms eens een ambulance, maar echt pal naast het podium. Hoogstwaarschijnlijk iemand moeten afvoeren. Bizar zicht😅

Het was puur organisatorisch hoor. Echt om u een idee te geven, het is eigenlijk een lange kasseibaan. Als je met uw gezicht keek had je dus de mensenmassa int midden, rechts had je apart personen met beperking en links van de mensenmassa de wc's. Dus die met een beperking moesten door het publiek gaan om naar het toilet te kunnen😅 En tijdens het optreden (op die strook van de beperking) reed er soms eens een ambulance, maar echt pal naast het podium. Hoogstwaarschijnlijk iemand moeten afvoeren. Bizar zicht😅
Haha ai, dat is inderdaad bizar. Hoe was het qua drukte/snelheid bij de entree?

Users who are viewing this thread