Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Klein zaaltje, helemaal uitverkocht,
Ja, ze hadden wel een iets grotere zaal kunnen nemen. Zoekenden op ticketswap was al hoger dan de capaciteit van de Helling (500+) en kaartjes gingen zelfs weg via de loterij. Helaas dus ook zelf geen kaartje meer kunnen regelen, maar goed om te horen dat het tof was!

• Leuk
Waarderingen: teunajax en BeWario
Net in de trein terug van Deafheaven in de Helling.

Compleet buiten mijn straatje maar wat was dit cool zeg. Klein zaaltje, helemaal uitverkocht, maar voorin goeie moshpits en aan de randen de oudjes die lekker mee aan t genieten waren. Heel veel jonge kids die eigenlijk constant in de moshpit bleven en zelfs nog flink wat stage dives bij de Sunbather nummers in de encore.

Mag zo doorkomen in de X-ray op Lowlands
Mmm, keuzestress voor zaterdag: Poppy of Deafheaven?

Mmm, keuzestress voor zaterdag: Poppy of Deafheaven?
Poppy, niks tegen Deafheaven maar de kans dat je hun nog live kan op een later festival/zaal(zal volgende keer wel richting Ronda gaan denk als ik de ticketswap nummers zo hoor) is veel groter dan een Poppy solo show die vooral als support in de eu tourt voor acts Babymetal en Bad Omens.

• Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai
Ik zou op basis van de muziek en de show sowieso voor Deafheaven gaan. Mocht je Deafheaven al gezien hebben en Poppy fomo hebben dan zou ik voor Poppy gaan. Al vind ik de huidige Deafheaven show met het nieuwe album zich wel weer onderscheiden van de vorige shows.

Gisteren naar Vowws geweest in Merleyn, eigenlijk met neutrale verwachtingen. Maar het was bijzonder leuk. Stevig, intens, hard, maar behoorlijk gevarieerd. Het was slechts matig gevuld, maar het werd behoorlijk enthousiast ontvangen. Wel erg kort, slechts 50 minuten. Het was gewoon nog licht toen we naar huis gingen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Bryan Adams in het Spoorpark in Tilburg. We kwamen net voor het tweede voorprogramma (Mell VF) op het terrein. Was wel een relatief lange wandeling vanuit het station aangezien de ingangen aan de "achterzijde" van het terrein zijn gesitueerd. Iets om rekening mee te houden mocht je met de trein gaan.

Mell VF was een goede opwarmer. Gewoon een erg goede performance, heerlijk weertje en goed geluid rondom het Front of House. Mell VF komt live goed tot haar recht en met z'n drietjes zetten ze een leuke show neer. Daarna Bryan Adams zelf: weinig poespas, gevarieerde setlist met veel nieuwe nummers en natuurlijk de klassiekers. Bijna 2 uur non-stop muziek achter elkaar en vond het muzikaal een kwalitatief zeer goed optreden voor iemand van 65.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en luluasas
Gisteren bij Santana in de Ziggo Dome geweest, en wow, wat een bijzondere avond. Je zag meteen dat hij de jaren begint te voelen (bijna 78...), liep voorzichtig het podium op en zat het grootste deel van de show. Maar zodra hij begon te spelen, was het echt magisch. Zo vol gevoel. Vooral bij Gypsy Queen en Samba Pa Ti zat ik echt even helemaal in de muziek.

De band was strak, de sfeer relaxed en het publiek verrassend gemengd. Verdere geen langdradige praatjes, geen showelementen, gewoon pure muziek. Echt genoten.

Waren er meer forumleden bij? Wat vonden jullie??

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Joslittel en wenteldave
Ik was afgelopen zondag bij Beyoncé in Stade de France!

Ondanks dat ik Cowboy Carter een minder fijn album vind dan Renaissance of Lemonade, heb ik erg van het concert genoten. Ze tourt met een ijzersterke band met blazers en strijkers, die de live uitvoeringen echt naar een hoger niveau tillen. Op de vocale kwaliteiten van Beyoncé zelf valt er, zoals gewoonlijk, weinig aan te stippen - ze blijft toch echt één van de beste popvocalisten in de recente muziekgeschiedenis, en haar stem rijpt met de jaren als een goede Franse wijn. Kippenvel-momentjes waren de aria tijdens 'Daughter' en de fantastische uitvoeringen van 'Ya Ya' en 'Why Don't You Love Me?'. We werden ook getrakteerd op een surprise act van Jay-Z, die zijn verse in 'Crazy in Love' bracht, en alsof dat het publiek nog niet uitzinnig genoeg maakte, ontplofte het stadion helemaal tijdens toemaatje 'Ni**as in Paris'.

Dikke pluim ook aan de organisatie van SdF, ik ben zélden zo vlot na een concert weggeraakt, laat staan na één met 80K toeschouwers.

Iemand van jullie bij Alanis geweest in de Ziggo??

Ik had haar graag op de festivals gezien ergens.... Ik kon niet naar de ziggo. Heb haar nog nooit gezien en moet voor zover ik lees altijd nog een erg goede zangeres zijn.

Gisteren naar Jerry Cantrell geweest in Doornroosje.
Erg fan van zowel Alice in Chains als zijn solowerk, vooral zijn laatste plaat vind ik echt briljant. Zowel solo als met band nog nooit gezien. Wat me opviel is hoeveel jeugd er in de stampvolle zaal stond, heel gaaf om te zien hoe mensen jonger dan ik (25) volledig uit hun plaat gingen bij nummers als 'Them Bones' en 'Cut You In'. Erg vet optreden en wat is Greg Puciato een meesterlijke zanger die Staley's rol voor zich neemt. Setlist had voor mij niet beter kunnen zijn met naast vaste afsluiter 'Rooster' uitgerekend het steeds wisselende 'Man in the Box' en 'It Ain't Like That'(!!!). Ook nog een plectrum gevangen, avond kon niet meer stuk.

Gisteren bij Santana in de Ziggo Dome geweest, en wow, wat een bijzondere avond. Je zag meteen dat hij de jaren begint te voelen (bijna 78...), liep voorzichtig het podium op en zat het grootste deel van de show. Maar zodra hij begon te spelen, was het echt magisch. Zo vol gevoel. Vooral bij Gypsy Queen en Samba Pa Ti zat ik echt even helemaal in de muziek.

De band was strak, de sfeer relaxed en het publiek verrassend gemengd. Verdere geen langdradige praatjes, geen showelementen, gewoon pure muziek. Echt genoten.

Waren er meer forumleden bij? Wat vonden jullie??
Ik was ook bij Santana! Inderdaad viel het wel op dat hij vaak op een kruk zat en als hij liep, zette hij voorzichtig en langzaam z’n stappen. Daarin is het wel te zien dat hij 78 wordt volgende maand. Misschien ligt het ook gedeeltelijk aan dat hij eerder dit jaar is gevallen.
Maar goed. Het gaat vooral om de muziek en dat was geweldig! Santana betoverde de zaal nog steeds met zijn sublieme gitaarspel. Echt fantastisch. De band was ook zeer sterk. Zeer goede drumster en ook een geweldige bassist! Al met al een fantastische avond!

Net terug van Press Club en B O I in Trix Café. Wat is B O I een heerlijk indierockbandje zeg! Deze dames kunnen rocken hoor. Vooral het nummer 'John' is erg lekker. Daarna Press Club voor een man of 50-60. Wat een energie, wat een show en wat een heerlijke band is dit. Veel harder dan op plaat. Heel erg goed! De zangeres ging helemaal los. Een prima avond en zeker een aanrader!

Users who are viewing this thread