Ik ben naar … geweest en het was …

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Spontaan naar Wies gegaan in metropool, kleine zaal, via ticketswap. Vermakelijke avond. Hier en daar iets teveel publieks participatie (zaklampjes, hurken, hou daar toch eens mee op elke keer). Ook nog iets te clean. Ik mis het randje. Meisje was eigenlijk het enige wat echt goed anders werd gespeeld dan op de plaat. Er kwam een dance break en het eindigde met een Paul kalkbrenner achtig stuk. Dat was ook het hoogtepunt voor mij. Verder best wat aardige nummers en lekker rammend eindigen met bandje. Ja, leuke avond zo plotseling en ik loop er op festivals niet omheen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.190
Gisteravond naar Plini en Unprocessed geweest. Allemachtig, wat was dat goed. Beide zelfs. Dit was een concert waar ik al eventjes jaar uitkeek om 'de' gitaarvirtuoos te zien (aldus Steve Vai, niet de minste) en het pakte gelukkig goed uit. Wel aan de korte kant (80 minuten), maar hé, het is dan ook intense muziek.
 
  • Leuk
Waarderingen: superginger en Brian

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Editors - Ahoy (Rtm Stage)

Voor de eerste keer in de nieuwe Rtm Stage. Prima zaal, eigenlijk gewoon een wat grotere Afas Live. Wel megadruk bij de barren.

Maar Editors. Altijd fijn om live te zien en ze waren in vorm. Deze nieuwe show (hoewel met weinig poespas) is gemaakt voor de grote weides en sets in het donker. Ik kende eigenlijk nog niks van het nieuwe materiaal maar positief door verrast. Ze hebben de nu populaire dancesound er goed in verwerkt en met name Pitoresque en Strawberry Lemonade waren live erg sterk. Blijvertjes. Sommige andere nieuwe nummers zijn me iets teveel dance achtig zonder eigen smoel. Maar ook veel klassiekers gespeeld met veel van mijn favorieten. Dus blij naar huis gegaan.

Deze Editors is voor elk festival in 2023 een hele veilige boeking voor wen sterke show
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.110
5.389
Ik ga vanavond. Kan je eigenlijk al parkeren aan arena overdag en trein nemen naar Amsterdam centrum? Of zijn die parkings nog niet open. Vraagje voor de Nederlandse vrienden :).
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.284
Ik ga vanavond. Kan je eigenlijk al parkeren aan arena overdag en trein nemen naar Amsterdam centrum? Of zijn die parkings nog niet open. Vraagje voor de Nederlandse vrienden :).
Die parkeergarage is gewoon 24h/7 open
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Gisteren Kendrick in de Ziggo Dome, zoals Ruben omschrijft: Meesterlijk!

Uitstekende productie en setlist, alles was perfect te noemen aan de show! Sfeer zat er goed in en zijn performance is geweldig. Headline waardig!
 
  • Leuk
Waarderingen: gerrie en mattman

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Gisteren Kendrick in de Ziggo Dome, zoals Ruben omschrijft: Meesterlijk!

Uitstekende productie en setlist, alles was perfect te noemen aan de show! Sfeer zat er goed in en zijn performance is geweldig. Headline waardig!
Heb wat beelden gezien op YouTube.
Staat daar eigenlijk ergens een live band op het podium?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.110
5.389
Live band speelt vanuit de backstage mee.
Zoals altijd inderdaad.

Maar on topic. Was de Damn tour een 10/10. Dan is deze tour vlot een 15/10. Indrukwekkende show van een indrukwekkende artiest. Alles klopte. Blij wel met het geluid van de Ziggo, dat is toch een dikke win als je dat vergelijkt met Sportpaleis.

Hopelijk toch festivals met die Glastonbury show.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324

Dat was een bommetje zo te lezen. Nog even tot ik aan de beurt ben.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
De Unie in de 013:

We waren rond 16:00 in de 013. En het was erg rustig op de main. Maar afgetrapt met Kas:st. Toffe set, de diepe sounds waren tof om op te warmen.

Daarna was het de beurt aan Colyn. Had al een set van hem gehoord bij ASOT en dat vond ik niet bijzonder. Maar nu toch even live gezien. Het was iets minder trancey en een beetje saaie house achtige set. Niet bijzonder helaas. Daarna even naar Stranger geweest op het NEXT podium. Daar beukre het gelukkig wat meer door, aangename set.

Daarna was het de beurt aan Âme (live) op de main. Het was nog steeds rustig, en gezien dit een van de grootste acts op het affiche was wist je dat het niet druk ging worden. Op zich lekker want je had alle ruimte, maar de sfeer was dan best matig. Jammer want aan de set lag het niet. Toffe sound met leuke lichtshow.

Daarna hebben we een klein stukje Volvox gekeken in de NEXT. Een beetje saai, en het publiek ging er ook niet echt op in. Gelukkig kwam daarna Regal de boel redden. Zijn set had veel acid invloeden en daardoor een set die vlotter was dan wat er tot nu toe heeft gespeeld. Toch ben ik na een tijdje afgehaakt omdat ik Booka Shade (live) wilde zien. Een act waar ik een jaar of 15 graag naar luisterde, maar nooit live gezien had. De live act bracht een heel mooie dromerige set met soms loungey houseachtige vibes. Het was dus geen geknal maar gewoon heerlijk wegdromen op de beats. Had soms het idee dat ik een van de weinige was die het kon waarderen. Want het publiek opnieuw matig.

Daarna het eerste uurtje meegepakt van Joris Voorn die de main mocht afsluiten. Ik vond de set niet echt goed van de grond komen. De half gevulde main eiste toch wel zijn tol waardoor het allemaal net te groot en te leeg aanvoelde. Had ook een beetje idee dat hij op automatische piloot aan het draaien was. Daarom maar gaan kijken bij Fatima Hajji. Daar was het wel behoorlijk druk. Een heerlijke oldschool beukset waar het publiek ook het meeste behoefte aan had. Hierdoor werd dit de best ontvangen show van de avond.

Leuk dagje gehad. Maar wel veel rustige acts op de main waardoor die niet van de grond kwam.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.110
5.389

Dat was een bommetje zo te lezen. Nog even tot ik aan de beurt ben.
Ik hoop vooral dat sportpaleis toch wat voller loopt. Is een absolute must see.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken