Ik ben naar … geweest en het was …

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Binnenkort komt er weer een Festival Acts Top 100 van dit jaar, maar in de tussentijd deel ik 'm ook maar even. :)

1. Nick Cave and The Bad Seeds (TW Classic, Primavera Sound)
Ik ga een hyperbooltje gooien: dit was de beste festivalshow die ik ooit meegemaakt heb. En dan heb ik het over de show op TW Classic. Cave nog nooit zo energiek en passioneel gezien (en dat zegt veel), de setlist was pure perfectie en dit redelijk vooraan en in de gietende regen meemaken, zijn plussen. Tupelo, fuck me sideways. White Elephant was bloedheet, Vortex een smakelijk cadeau, City Of Refuge een motherfucker van een curveball. En dat naast al die classics. Zijn grootste show uit zijn carrière en ik mocht erbij zijn. Pas op: ook op Primavera was het een dikke 9,5. En aangezien het op BKS blijkbaar de alles overheersende meester was volgens de verhalen, makkelijk de act van het jaar. Niemand maakt contact met z'n publiek op de manier waarop deze man dat deed. Het was een hete zomer, maar deze ene regenachtige dag gaf ons de beste show.

2. Stromae (Werchter Boutique)
Ineens was hij daar toch: de aankondiging dat de maestro terugkomt. Uiteraard ging dat goed worden, maar een overrompeling als deze had ik toch niet zien aankomen. Samen met Cave ook een act die van helemaal aan het begin (Coachella) tot het einde (Rock En Seine en verder) zijn stempel drukte op het seizoen. Het jaar van Stromae.

3. Little Simz (Primavera Sound, Pukkelpop)
Na de Polo G's en Lil Uzi Verts zou je denken dat hiphop het slecht dit jaar. Maar dan besef je dat Little Simz er was: alles wat mooi is aan livemuziek. Met een bonafide moderne classic onder de armen en geruggensteund door een band om U tegen te zeggen, won ze veel zieltjes. Gestoord goede liveshow had ze.

4. Tame Impala (Primavera Sound, Pukkelpop)
Op Primavera Sound was het al een feest van jewelste. Eentje die het gemis van The Strokes deed vergeten. Op Pukkelpop was het een headliner die revanche wou, na een uitgeregende vorige show. Veel beter worden festivalheadliners zelden.

5. The Smile (TW Classic)
Vuurdoop voor een beginnend groepje. Wel eentje met leden die al langer showtjes spelen. Veelbelovend groepje. Spijt dat ik er niet bij was op DTRH.

6. Tyler, The Creator (TW Classic)
7. Gorillaz (Primavera Sound, Werchter Boutique)
8. Florence + The Machine (TW Classic)
9. Nas (CORE festival)
10. The National (Primavera Sound)
11. Caribou (Primavera Sound)
12. Zwangere Guy (TW Classic)
13. Wet Leg (Primavera Sound, Pukkelpop)
14. Fontaines DC (Primavera Sound)
15. The Caretaker (Primavera Sound)
16. Peggy Gou (CORE festival)
17. Rina Sawayama (Primavera Sound)
 
Laatst bewerkt:

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Cleopatrick - OLT Goffert

Ondanks de negatieve reacties in het Lowlands topic was ik wel enthausiast over cleopatrick. Tempo zat er goed in en de stevige rocksongs kwamen goed over. Het zal ook wel te maken met het dedicated publiek dat er ook vol voor ging. Na ongeveer een uurtje zat het erop. Leuk avondje gehad.
Queens pleasure was trouwens ook best geinig. Vooral laatste nummer Sitter is best wel lekker om live te horen.
 

PattvD

Randprogramma
21 apr 2022
173
199
Voor mij voor dit jaar is waarschijnlijk iets als volgt:

1. Stromae (Lowlands)
2. Fred Again.. (Lowlands)
3. Interpol (Pinkpop)
4. Editors (Dauwpop)
5. Goldband (Lowlands)
6. Frank Carter & The Rattlesnakes (Pinkpop)
7. Dadi Freyr (Lowlands)
8. Eefje de Visser (Dauwpop)
9. Pearl Jam (Pinkpop)
10. Turnstile (Pinkpop)

Met eervolle vermelding voor The Vices, Metallica, Volbeat, Imagine Dragons, Arctic Monkeys, Jungle, Sam Fender, Koffee, NBT, Royal Blood, Balthazar, IDLES. En waarschijnlijk wat recensy bias..
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.244
Maanrock 2022
Voor corona ook al eens naar dit fijne, gratis stadsfestival geweest in Mechelen. Dit jaar alle 3 de dagen geweest.
Vrijdag
Toen we aankwamen was Willy Organ (3) aan het soundchecken. Toen hij dan daadwerkelijk begon, werd al snel duidelijk dat het niet het meest kwalitatieve optreden zou worden. Ik vond hem vaak vrij vals klinken en de muziek zelf vond ik ook weinig aan. Zijn inzet en plezier dat hij er in had, was wel positief. Daarna CPeX (7)! Ik wilde hen zien voordat ze ermee ophouden en hoe beter dan op een gratis festival. Openen door de kathedraal van Mechelen te beledigen, zet meteen de toon. Vooral plezier maken en niet te serieus nemen. Een tof optreden. Tenslotte afsluiter Clouseau (2), wat een kutoptreden. Alles werd zo braaf gespeeld, echt niet mijn ding.

Zaterdag
Beginnen met Meltheads (7). Net als op de Lokerse een zeer fijn optreden. Muzikaal zeer goed, kantje af bij de zanger.
Daarna even naar het feestpodium, maar daar was buiten lachen met een zatte man niet veel aan. Daarna Hairbaby (6), deze band zou nooit op het hoofdpodium spelen als het niet van Otto Jan Ham was. Op zich wel aardige nummers, maar een beetje saai voor op zo´n groot podium. De band die hij mee heeft, is wel zeer goed. In een andere context had ik deze muziek misschien iets meer kunnen waarderen.
En toen kwam Praga Khan (5). Weer een band die er mee zal ophouden en ik snap wel waarom. Ik kan me inbeelden dat dit vroeger een zeer goede band was en bij het voorlaatste nummer (dat ik blijkbaar kende) ging er toch een kortstondige vlaag van enthousiasme door het publiek. Toch vond ik het niet heel goed. Eerst en vooral vond ik hem niet heel goed bij stem en ten tweede waren de vrouwen in lingerie op het podium zo onnodig, was eigenlijk gewoon cringe. Daarnaast Breakfast in Vegas niet eens gespeeld. Toch vond ik de muzikale delen wel zeer goed, dus slecht was het zeker niet, maar ook niet heel goed.
Daarna mochten we Compact Disc Dummies (7) gaan bekijken. Ik verwachtte er niet veel van, wat er wellicht deels mee voor zorgde, dat ik het een zeer fijn optreden vond. Er was zeer veel sfeer en die mannen zijn zeer muzikaal. Fijn optreden.
De afsluiter van de dag was The Subs (n.v.t.). Ik had niet verwacht er iets van te vinden, maar ik vond het best goed. Harde set, maar na een klein half uur was het tijd om huiswaarts te keren.

Zondag
Eerst niet van plan te gaan op zondag, want op die main stage stond er geen zak deze dag. Tot ik een paar weken geleden zag dat Psychonaut op een kleiner podium zou speleb. Bij nadere inspectie zagen we dat de band ervoor L´Itch (7) in de zwaarste lijst stond en dus wat sneller vertrokken om te kijken of het iets was. Een tof bandje, dat zeker niet slecht klonk. Geen wereldoptreden, maar zeker geen straf.
Psychonaut (10) dan: Unfold the god man heb ik zeer vaak opgestaan gehad en ook op plaat gekocht. Daarnaast heb ik ze ook al eens gezien in het voorprogramma van Amenra, maar was maar een schamel half uurtje. Nu mochten ze een uur knallen en stond ik mooi vanvoor net achter de best wel grote, enthousiaste moshpit, die vrij snel op gang kwam en enkel groter en heviger werd. Deze band is echt van wereldniveau, alles was goed, beide zangers in topvorm, fantastisch goed gespeeld en gewoon topnummers. Openen met The Story of your enslavement is voor mij een top binnenkomer en als je een wereldnummer hebt als the fall of consciousness dan kan je enkel maar mooi afsluiten. All I saw as a huge monkey leverde de grootste pit op, als je dat prachtige afsluitende nummer niet meerekent. Het nieuwe materiaal is in ieder geval ook veelbelovend. Ik kan niet genoeg benadrukken hoe fantastisch goed ik ze vind. Toch nog een laat hoogtepunt in de festivalzomer erbij!

Daarnaast is Bullets. de winnaar van de Maanrockrally en is daardoor volgend jaar de opener van de Main.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en wenteldave

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Maanrock 2022
Voor corona ook al eens naar dit fijne, gratis stadsfestival geweest in Mechelen. Dit jaar alle 3 de dagen geweest.
Vrijdag
Toen we aankwamen was Willy Organ (3) aan het soundchecken. Toen hij dan daadwerkelijk begon, werd al snel duidelijk dat het niet het meest kwalitatieve optreden zou worden. Ik vond hem vaak vrij vals klinken en de muziek zelf vond ik ook weinig aan. Zijn inzet en plezier dat hij er in had, was wel positief. Daarna CPeX (7)! Ik wilde hen zien voordat ze ermee ophouden en hoe beter dan op een gratis festival. Openen door de kathedraal van Mechelen te beledigen, zet meteen de toon. Vooral plezier maken en niet te serieus nemen. Een tof optreden. Tenslotte afsluiter Clouseau (2), wat een kutoptreden. Alles werd zo braaf gespeeld, echt niet mijn ding.

Zaterdag
Beginnen met Meltheads (7). Net als op de Lokerse een zeer fijn optreden. Muzikaal zeer goed, kantje af bij de zanger.
Daarna even naar het feestpodium, maar daar was buiten lachen met een zatte man niet veel aan. Daarna Hairbaby (6), deze band zou nooit op het hoofdpodium spelen als het niet van Otto Jan Ham was. Op zich wel aardige nummers, maar een beetje saai voor op zo´n groot podium. De band die hij mee heeft, is wel zeer goed. In een andere context had ik deze muziek misschien iets meer kunnen waarderen.
En toen kwam Praga Khan (5). Weer een band die er mee zal ophouden en ik snap wel waarom. Ik kan me inbeelden dat dit vroeger een zeer goede band was en bij het voorlaatste nummer (dat ik blijkbaar kende) ging er toch een kortstondige vlaag van enthousiasme door het publiek. Toch vond ik het niet heel goed. Eerst en vooral vond ik hem niet heel goed bij stem en ten tweede waren de vrouwen in lingerie op het podium zo onnodig, was eigenlijk gewoon cringe. Daarnaast Breakfast in Vegas niet eens gespeeld. Toch vond ik de muzikale delen wel zeer goed, dus slecht was het zeker niet, maar ook niet heel goed.
Daarna mochten we Compact Disc Dummies (7) gaan bekijken. Ik verwachtte er niet veel van, wat er wellicht deels mee voor zorgde, dat ik het een zeer fijn optreden vond. Er was zeer veel sfeer en die mannen zijn zeer muzikaal. Fijn optreden.
De afsluiter van de dag was The Subs (n.v.t.). Ik had niet verwacht er iets van te vinden, maar ik vond het best goed. Harde set, maar na een klein half uur was het tijd om huiswaarts te keren.

Zondag
Eerst niet van plan te gaan op zondag, want op die main stage stond er geen zak deze dag. Tot ik een paar weken geleden zag dat Psychonaut op een kleiner podium zou speleb. Bij nadere inspectie zagen we dat de band ervoor L´Itch (7) in de zwaarste lijst stond en dus wat sneller vertrokken om te kijken of het iets was. Een tof bandje, dat zeker niet slecht klonk. Geen wereldoptreden, maar zeker geen straf.
Psychonaut (10) dan: Unfold the god man heb ik zeer vaak opgestaan gehad en ook op plaat gekocht. Daarnaast heb ik ze ook al eens gezien in het voorprogramma van Amenra, maar was maar een schamel half uurtje. Nu mochten ze een uur knallen en stond ik mooi vanvoor net achter de best wel grote, enthousiaste moshpit, die vrij snel op gang kwam en enkel groter en heviger werd. Deze band is echt van wereldniveau, alles was goed, beide zangers in topvorm, fantastisch goed gespeeld en gewoon topnummers. Openen met The Story of your enslavement is voor mij een top binnenkomer en als je een wereldnummer hebt als the fall of consciousness dan kan je enkel maar mooi afsluiten. All I saw as a huge monkey leverde de grootste pit op, als je dat prachtige afsluitende nummer niet meerekent. Het nieuwe materiaal is in ieder geval ook veelbelovend. Ik kan niet genoeg benadrukken hoe fantastisch goed ik ze vind. Toch nog een laat hoogtepunt in de festivalzomer erbij!

Daarnaast is Bullets. de winnaar van de Maanrockrally en is daardoor volgend jaar de opener van de Main.

Tja, Praga Khan en vrouwen in lingerie is al altijd de combinatie geweest, maar soms heb je het gevoel dat het wat gewaagder mag.

Was er een blazersensemble bij Clouseau?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Afgelopen vrijdagmiddag MEROL gezien, gratis op Boterhammen in de Stad in het mooie Gare Martime in Brussel. Sympathieke dame, komt heel natuurlijk over. Mijn vrouw is meteen grote fan geworden haha! Ik ben iemand die haar vroegere liedjes verafschuwde, ik kijk al een aantal jaargangen niet meer naar 'De Slimste Mens ter Wereld', dus ik ben haar gaan waarderen puur door 'Troostprijs', uitstekend album is dat. Grote opkomst en dat het goed was!
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Net terug van Tame Impala in de AFAS.

Wilde deze festivalband bij uitstek al jaren heel graag zien, maar vreemd genoeg was dat er nooit van gekomen. Vanavond dus wel in een volgepakte AFAS als eerste in een serie van drie. Met dank aan een tip op het forum hier over een presale.

Zoals ik in 2015 op slag verkocht was bij het eerste keer horen van The Less I Know The Better, was het gelijk raak bij de openingsfilm/aankondiging en vervolgens de eerste songs.

Met erg goed geluid en een hele toffe productie zou dit een audiovisuele trip van ruim anderhalf uur worden. Zonder overdrijven een van de beste zaalshows die ik heb meegemaakt.

Veel plezier aan degenen die dinsdag of woensdag gaan!
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Iemand Perfume Genius gezien als voorprogramma van Tame Impala? Heb overwogen om puur voor Perfume Genius nog te Swappen maar de prijzen daalden niet.
 

DanielNedelko

Campingartiest
4 jul 2022
96
184
Iemand Perfume Genius gezien als voorprogramma van Tame Impala? Heb overwogen om puur voor Perfume Genius nog te Swappen maar de prijzen daalden niet.
Ik ga vanavond. Ik twijfelde nog een beetje of ik pas na het voorprogramma zou gaan, maar Perfume Genius is leuk dus?
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.955
3.610
Ik ben geweest, Perfume Genius was echt tof ja, maar ik ken ze ook al een tijdje. Ze mogen ook gewoon het LED scherm gebruiken, dus de show is dik in orde. Verslag over Tame Impala volgt nog. Spoiler: het was geniaal, zowel het publiek als de band.
 
Laatst bewerkt:

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Blij dat ze na een briljant Pukkelpop hun zegetocht verder zetten in de zalen.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Ik ga vanavond. Ik twijfelde nog een beetje of ik pas na het voorprogramma zou gaan, maar Perfume Genius is leuk dus?
Ik vind het een van de interessantste acts van de afgelopen jaren ja, maar het zal niet iedereens cup-of-tea zijn. Het scheelt wel dat met name nummers van het voorlaatste album gespeeld gaan worden. Die laatste plaat is fantastisch maar leent zich waarschijnlijk niet goed voor het Tame Impala publiek.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Ik vind het een van de interessantste acts van de afgelopen jaren ja, maar het zal niet iedereens cup-of-tea zijn. Het scheelt wel dat met name nummers van het voorlaatste album gespeeld gaan worden. Die laatste plaat is fantastisch maar leent zich waarschijnlijk niet goed voor het Tame Impala publiek.
Had er nog nooit van gehoord (achteraf wel met dat bekendste nummer. FIFA doet wonderen), maar nadat Ruben me gisteren melde dat hij in het voorprogramma stond toch even geluisterd. Inderdaad een fantastisch album. Piano ga ik altijd goed op en dan die Arabische invloeden. Poeh.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.150
Maanrock 2022
Voor corona ook al eens naar dit fijne, gratis stadsfestival geweest in Mechelen. Dit jaar alle 3 de dagen geweest.
Vrijdag
Toen we aankwamen was Willy Organ (3) aan het soundchecken. Toen hij dan daadwerkelijk begon, werd al snel duidelijk dat het niet het meest kwalitatieve optreden zou worden. Ik vond hem vaak vrij vals klinken en de muziek zelf vond ik ook weinig aan. Zijn inzet en plezier dat hij er in had, was wel positief. Daarna CPeX (7)! Ik wilde hen zien voordat ze ermee ophouden en hoe beter dan op een gratis festival. Openen door de kathedraal van Mechelen te beledigen, zet meteen de toon. Vooral plezier maken en niet te serieus nemen. Een tof optreden. Tenslotte afsluiter Clouseau (2), wat een kutoptreden. Alles werd zo braaf gespeeld, echt niet mijn ding.

Zaterdag
Beginnen met Meltheads (7). Net als op de Lokerse een zeer fijn optreden. Muzikaal zeer goed, kantje af bij de zanger.
Daarna even naar het feestpodium, maar daar was buiten lachen met een zatte man niet veel aan. Daarna Hairbaby (6), deze band zou nooit op het hoofdpodium spelen als het niet van Otto Jan Ham was. Op zich wel aardige nummers, maar een beetje saai voor op zo´n groot podium. De band die hij mee heeft, is wel zeer goed. In een andere context had ik deze muziek misschien iets meer kunnen waarderen.
En toen kwam Praga Khan (5). Weer een band die er mee zal ophouden en ik snap wel waarom. Ik kan me inbeelden dat dit vroeger een zeer goede band was en bij het voorlaatste nummer (dat ik blijkbaar kende) ging er toch een kortstondige vlaag van enthousiasme door het publiek. Toch vond ik het niet heel goed. Eerst en vooral vond ik hem niet heel goed bij stem en ten tweede waren de vrouwen in lingerie op het podium zo onnodig, was eigenlijk gewoon cringe. Daarnaast Breakfast in Vegas niet eens gespeeld. Toch vond ik de muzikale delen wel zeer goed, dus slecht was het zeker niet, maar ook niet heel goed.
Daarna mochten we Compact Disc Dummies (7) gaan bekijken. Ik verwachtte er niet veel van, wat er wellicht deels mee voor zorgde, dat ik het een zeer fijn optreden vond. Er was zeer veel sfeer en die mannen zijn zeer muzikaal. Fijn optreden.
De afsluiter van de dag was The Subs (n.v.t.). Ik had niet verwacht er iets van te vinden, maar ik vond het best goed. Harde set, maar na een klein half uur was het tijd om huiswaarts te keren.

Zondag
Eerst niet van plan te gaan op zondag, want op die main stage stond er geen zak deze dag. Tot ik een paar weken geleden zag dat Psychonaut op een kleiner podium zou speleb. Bij nadere inspectie zagen we dat de band ervoor L´Itch (7) in de zwaarste lijst stond en dus wat sneller vertrokken om te kijken of het iets was. Een tof bandje, dat zeker niet slecht klonk. Geen wereldoptreden, maar zeker geen straf.
Psychonaut (10) dan: Unfold the god man heb ik zeer vaak opgestaan gehad en ook op plaat gekocht. Daarnaast heb ik ze ook al eens gezien in het voorprogramma van Amenra, maar was maar een schamel half uurtje. Nu mochten ze een uur knallen en stond ik mooi vanvoor net achter de best wel grote, enthousiaste moshpit, die vrij snel op gang kwam en enkel groter en heviger werd. Deze band is echt van wereldniveau, alles was goed, beide zangers in topvorm, fantastisch goed gespeeld en gewoon topnummers. Openen met The Story of your enslavement is voor mij een top binnenkomer en als je een wereldnummer hebt als the fall of consciousness dan kan je enkel maar mooi afsluiten. All I saw as a huge monkey leverde de grootste pit op, als je dat prachtige afsluitende nummer niet meerekent. Het nieuwe materiaal is in ieder geval ook veelbelovend. Ik kan niet genoeg benadrukken hoe fantastisch goed ik ze vind. Toch nog een laat hoogtepunt in de festivalzomer erbij!

Daarnaast is Bullets. de winnaar van de Maanrockrally en is daardoor volgend jaar de opener van de Main.
Ahhh, leuk om te lezen!
Ik was er ook 3 dagen, al ben ik daar niet in de eerste plaats om muzikale hoogtepunten te zoeken.
Mechelen is mijn studentenstad en ik ben er zowat blijven plakken; als ik buiten kom is het 98% van de keren in Mechelen. De meeste van mijn vrienden wonen daar, dus is Maanrock gewoon een vrienden-feestweekend en om de haverklap kom je daar bekend volk tegen die je al een tijdje niet meer gezien hebt. Het gevolg: ik ben nog steeds een beetje aan het bekomen, want ondanks een beter bed en kortere uren dan een écht 3-daags festival is dat op de een of andere manier niet minder vermoeiend.

CPeX gezien, was meer dan oke, maar heb hen al vaker keer gezien dus de herhaalde mopjes en verhalen tijdens de show zijn dan net iets minder. Dan Clouseau, wij waren met een deel vrienden die al die oude nummers volledig kennen en iemand die de setlist had opgezocht. Brandweer uiteraard een hoogtepuntje, waarbij we de eerste strofe al cadeau deden aan onze omstaanders nog voor de band een noot had ingezet. Bijgevolg dus belachelijk veel pret gehad. Of dat voor de mensen rondom ons ook geldt, betwijfel ik, maar over ons enthousiasme kunnen ze sowieso niks slecht zeggen. Over Clouseau zelf, ja dat is allemaal heel clean, zangles heeft dan wel gezorgd voor een juist stemgebruik, maar daarmee is ook alle korrel en eigenheid uit zijn stem verdwenen doorheen de jaren. De blazers - zelfs al waren het er maar 2 - vond ik net een positieve extra.

Zaterdag op de ijzerenleen aan het feestpodium gestaan om een vriendin aan te moedigen die daar een dj-set mocht spelen. Een hele eer voor haar als Mechelaar en de voorste rijen werden dus ingepalmd door al haar vrienden, maar ook achter ons kreeg ze het plein gelukkig goed mee. Daarna draaiden nog 2 meisjes, we waren een beetje verbaasd dat ze daar mochten staan na hun "stop-play" te horen bij elk nummer, maar ze speelden wel heel wat rock dus daar word ik standaard gelukkiger van. Daarna naar Praga Khan, waar ik me wederom wel geamuseerd heb. Ook hen al vaker gezien en ik kan hun elektronische dance wel smaken. Het klinkt allemaal een beetje eclectisch en past gewoon bij de man die Maurice Engelen is. Dat hij niet kan zingen is natuurlijk niets nieuw en de danseressen waren eigenlijk zediger dan ooit tevoren :D Rond ons was er ook wel een goede sfeer, al kwam de echte bom inderdaad pas bij de laatste nummers. Nadien wilden we terug naar het feestpodium waar Radio Botanique (Mechelse dj's) en Discobaar a moeder nog speelden, maar daar was het verschrikkelijk. Geen doorkomen aan, je stond als sardientjes op elkaar geplakt en constant stromen mensen die naar voor of naar achter wilden of met drank probeerden passeren waardoor je vaker douches kreeg dan je lief was. Uiteindelijk gewoon opgegeven en een afterparty gehouden op het appartement van vrienden.

Zondag wat gekuierd en langs de kleinere podia gegaan om de sfeer op te snuiven, om uiteindelijk bij het Mechels podium uit te komen. Ik had Zombie Butterfly (een van de deelnemers van de maanrockrally) aangeraden gekregen, maar dat bleek toch niet helemaal ons ding te zijn. Daar wel al meteen wat vrienden tegen gekomen en uiteindelijk dan richting grote markt gegaan, want er kwamen nog vrienden voor De Kreuners. Helaas opnieuw een mierennest van jewelste, al die jeugd van Metejoor eruit en een heel andere leeftijdscategorie die erop wou. Maar ook toen de Kreuners al bezig waren, bleef er een stroom van mensen - op een irritante manier - langs wringen. Ik had het na zaterdag helemaal gehad en waar we stonden leek het geluid ook eerder boven ons hoofd te vliegen waardoor ik vroegtijdig heb beslist om hen achter te laten en terug te gaan naar 'mijn eigen ras' bij het Mechels podium waar L'itch zou beginnen. 3 jaar geleden stond hier eigenlijk exact dezelfde line-up; 5 finalisten van de maanrockrally en daarna als afsluitende acts L'itch en Psychonaut. Toen werd dat een beetje een flop. Er was 20 minuten opbouwtijd tussen alle acts voorzien - te weinig zo bleek - want de rally was al een heel stuk uitgelopen. Tijdens L'itch kwam Stefan (zanger van Psychonaut) toen nog een aantal nummers meezingen en net als nu werd toen voor Psychonaut de winnaar van de rally uitgeroepen. Alleen vond die dame het toen nodig om zowat de hele wereld te bedanken en elk van de finalisten aan te prijzen volgens hun kwaliteiten om duidelijk te maken dat het echt een moeilijke keuze was. Gevolg: Psychonaut mocht toen 3 nummers spelen en dat was het! Alle fans kwaad, de band ontgoocheld, maar ze mochten niet langer spelen van de organisatie.
Het leek een prachtige revanche voor dat moment. Verschroeiend, het publiek at uit hun hand en de nieuwe nummers waren een fijne voorproever van wat we binnenkort mogen verwachten. Bij de start stonden we nog verder naar achter, maar uiteindelijk toch gewoon richting pit gegaan, daar de overige bandleden van Hippotraktor tegengekomen dus even dag gezegd en een babbeltje gedaan (want ik was té benieuwd was naar hun ervaring en beleving van Arctangent) en uiteindelijk vooraan naast de pit beland. Het was erg duidelijk dat iedereen die daar stond er alle energie, die je bij de rest van de affiche niet op zo'n manier uit krijgt, hier heeft ingelegd. De Mechelse metalheads zijn trots op hun parel, en dat hebben de 3 mannen weer eens mogen zien, horen en voelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Gisteren maar eens gaan kijken bij Sheila E in de 013. Nog altijd ontzettend energiek, goede funky muziek, sympathieke frontvrouw, veel interactie met het publiek.

Blij dat ik geweest ben, was een erg mooie avond. Pure funk, heerlijk.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.244
Uit de vele shows op de festivals deze zomer zijn dit mijn 9´s en 10´s in volgorde (al wijzigt dit wel af en toe).
  1. Idles (Rock Werchter)
  2. Turnstile (Rock Werchter)
  3. Psychonaut (Maanrock)
  4. Fever 333 (Rock Werchter)
  5. Metallica (Rock Werchter)
  6. Stromae (NOS Alive)
  7. Pearl Jam (Rock Werchter)
  8. Bcuc (Couleur Café)
  9. Red Hot Chili Peppers (Rock Werchter)
  10. Dub Inc (Couleur Café)
  11. The War On Drugs (Rock Werchter)
  12. Pixies (Rock Werchter)
  13. Lee Fields (Couleur Café)
  14. Heisa (Lokerse Feesten)
  15. Heideroosjes (Lokerse Feesten)
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

jarne

Support act
14 feb 2013
950
282
Mijn festival zomer is nog niet gedaan (crammerock) maar daar verwacht ik nu geen concurrentie voor de onderstaande optredens: hier is mijn top 10 dan:
1. Stromae (Milaan, Werchter Boutique)
2. Turnstile (Rock Werchter)
3. Nick Cave &tbs (TWclassic)
4. Fred again (Pukkelpop)
5. The Blaze (core)
6. Idles (Rock Werchter)
7. Oscar and the wolf (Pukkelpop)
8. Rise against (OLT Rivierenhof)
9. Bicep (Rock Werchter)
10. The Murder Capital (Pukkelpop)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken