Ik ben naar … geweest en het was …

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Villagers afgelopen dinsdag gezien in Doornroosje. Wat een fijne zaal blijft dat toch. Lekker getapt leffe blond in glas de zaal in, aardige mensen overal en dicht bij het station. Voorprogramma was niet spannend en blijft me niet bij. Villagers des te meer. Mooie muziek, veel afwisseling in de muziek en manier qua zingen. Niet veel publiek interactie, een klein beetje maar. Masker niet uit, dat had me alleen maar uit het optreden gehaald. Helaas geen memoir of the waves gespeeld. Circles in the firing line was live wel schitterend! Lekker avond gehad!

Qua eet en vooral drink tips als je ooit naar Nijmegen gaat. Bij brouwerij de hemel waren gekke lekkere biertjes en kon je goed eten en zitten.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Mooi man, ik heb een haat liefde relatie met Blake. Soms vind ik het helemaal te gek en dan ben ik het een poosje weer beu. Live ook heel veel gezien. Op een of andere manier kom ik bij festivals ook altijd bij hem uit. Of er staat niets anders of je hebt er plots weer zin in.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Villagers afgelopen dinsdag gezien in Doornroosje. Wat een fijne zaal blijft dat toch. Lekker getapt leffe blond in glas de zaal in, aardige mensen overal en dicht bij het station. Voorprogramma was niet spannend en blijft me niet bij. Villagers des te meer. Mooie muziek, veel afwisseling in de muziek en manier qua zingen. Niet veel publiek interactie, een klein beetje maar. Masker niet uit, dat had me alleen maar uit het optreden gehaald. Helaas geen memoir of the waves gespeeld. Circles in the firing line was live wel schitterend! Lekker avond gehad!

Qua eet en vooral drink tips als je ooit naar Nijmegen gaat. Bij brouwerij de hemel waren gekke lekkere biertjes en kon je goed eten en zitten.
Was hier ook en sluit me aan bij Brian. Mooi om te zien hoeveel Conor geniet van het optreden. Ook A Trick of the Light was een persoonlijk hoogtepuntje. Circles in the Firing line was inderdaad schitterend, vooral het eind met de elektrische gitaar was even een lekkere uitsmijter.
Leuke avond gehad en kreeg op mijn weg naar buiten nog een poster mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Ik ga wel al iets schrijven, sorry Nederlanders.
Door wat vertraging wat laat binnengekomen voor Brass Against. Het half uurtje dat ik ze heb gezien, vond ik oké. Zeer goede muzikanten, maar het is en blijft een veredelde coverband.

Tool zelf begon 10 minuten te vroeg en dat luidde eigenlijk al in, wat je kon verwachten. Ze zouden doen waar ze zin in hadden. De visuals en lichtshow waren weer adembenemend mooi en ik keek soms echt met open mond toe. Pneuma is een klassieker in wording en dat is gisteren live ook bevestigd.
De encore was wel raar, want het was zoals in de bioscoop precies, met een aftelklok van 10 minuten.
Daarnaast geen sober, prison sex, stinkfist en schism. Ik zat na 2 nummers wel echt volledig in de set, dus vond het niet heel erg, maar toch spijtig dat geen van die nummers is gespeeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Ik ga wel al iets schrijven, sorry Nederlanders.
Door wat vertraging wat laat binnengekomen voor Brass Against. Het half uurtje dat ik ze heb gezien, vond ik oké. Zeer goede muzikanten, maar het is en blijft een veredelde coverband.

Tool zelf begon 10 minuten te vroeg en dat luidde eigenlijk al in, wat je kon verwachten. Ze zouden doen waar ze zin in hadden. De visuals en lichtshow waren weer adembenemend mooi en ik keek soms echt met open mond toe. Pneuma is een klassieker in wording en dat is gisteren live ook bevestigd.
De encore was wel raar, want het was zoals in de bioscoop precies, met een aftelklok van 10 minuten.
Daarnaast geen sober, prison sex, stinkfist en schism. Ik zat na 2 nummers wel echt volledig in de set, dus vond het niet heel erg, maar toch spijtig dat geen van die nummers is gespeeld.
Maar wel Opiate! Las ook dat er best veel teleurgestelde mensen waren dat ze heel weinig hits hebben gespeeld. Vind ik juist wel mooi, gewoon maling eraan hebben.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Maar wel Opiate! Las ook dat er best veel teleurgestelde mensen waren dat ze heel weinig hits hebben gespeeld. Vind ik juist wel mooi, gewoon maling eraan hebben.
Over maling daaraan hebben gesproken: gisteren bij Dream Theater geweest. Ik had toch wat meer naar dat laatste album moeten luisteren (waar ze mee touren), want daarvan zijn er toch aardig wat gespeeld. Geen hits. Tweede keer dat ik ze gezien heb en al hoewel het meer een fantastisch concert was, het is nu wel mooi geweest. Heb niet het gevoel dat ik nog heel erg onder de indruk van ze kan raken, hoe knap het ook is.

Voorprogramma van Devin Townsend was vermakelijk. Ook iemand die ik al tijden wilde zien, dus heel blij dat dat nu gelukt is. Vermakelijke setlist, maar toch een beetje jammer dat Hyperdrive! niet werd gespeeld.
Al met al sowieso een heel vermakelijke avond bij een andere progressieve-metalband.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Maar wel Opiate! Las ook dat er best veel teleurgestelde mensen waren dat ze heel weinig hits hebben gespeeld. Vind ik juist wel mooi, gewoon maling eraan hebben.
Ja klopt, hoorde dat ook wel hier en daar. Ik kan ook wel begrijpen, dat als je veel geld betaalt voor zo´n ticket, je gewoon al je favoriete nummers wil horen.
Al kan je het wel verwachten natuurlijk bij Tool. Ik vond het in ieder geval niet erg, nog steeds een topconcert!
Pas bij het laatste nummer viel het me op hoe verfrissend het was geweest om geen heel optreden naar schermen van smartphones te staan staren.
Was echt grappig om opeens al die gsm´s in de lucht te zien gaan.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.619
Ik ga wel al iets schrijven, sorry Nederlanders.
Door wat vertraging wat laat binnengekomen voor Brass Against. Het half uurtje dat ik ze heb gezien, vond ik oké. Zeer goede muzikanten, maar het is en blijft een veredelde coverband.

Tool zelf begon 10 minuten te vroeg en dat luidde eigenlijk al in, wat je kon verwachten. Ze zouden doen waar ze zin in hadden. De visuals en lichtshow waren weer adembenemend mooi en ik keek soms echt met open mond toe. Pneuma is een klassieker in wording en dat is gisteren live ook bevestigd.
De encore was wel raar, want het was zoals in de bioscoop precies, met een aftelklok van 10 minuten.
Daarnaast geen sober, prison sex, stinkfist en schism. Ik zat na 2 nummers wel echt volledig in de set, dus vond het niet heel erg, maar toch spijtig dat geen van die nummers is gespeeld.
Is het zo moeilijk om geen spoilers te delen?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Ben zo iemand die op voorhand de setlists al wat uitzoekt en graag weet wat er zou komen. Erg blij met deze versie. Dit was alles wat een zaalshow moest hebben, vorige keer in de Ziggo was het eigenlijk de festivalshow in zaal. Wel inclusief die pauze.

Lang geleden dat ik een zaal zo heb weten meegenieten wel. Ik vond het een quasi perfecte setlist en begrijp de band volledig dat ze het zo hebben aangepakt. Ook typisch Tool en hun eigenzinnigheid dat ze voor een voorprogramma gaan dat wel hun hitjes speelt.

De onvoorziene break van 12 jaar in Europa, rechten issues, heeft Tool eigenlijk meer goed gedaan dan slecht. Ze zijn groter dan ooit. Sterker niet per se, ze zitten al lang op een niet te evenaren niveau binnen dat wereldje. 20 jaar geleden was dat al zo.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Laat me effe even een ander geluid laten horen en melden dat Arsenal in de Lotto Arena ernaast ook een dijk van een show gegeven heeft. Uiteraard hebben ze die reputatie van één van Belgie's beste live bands te verdedigen en dat deden ze dan ook met een sterke setlist waarin alle grote hits afgewisseld werden met fan favourites.

Als je een show kan beginnen met een nummer als Mr Doorman en het publiek zo meteen op je hand hebt, dan weet je dat een publieksmenner als John Roan vanuit een pole positie start. Uiteraard ook de nodige vreugde uitbarstingen bij nummers als Saudade, Melvin, Longee, Lotuk.

Toch waren het gek genoeg misschien nog de meer obscure tracks die gisteren in de Lotto het meeste indruk wisten te maken met bloedmooie versies van Either en vooral Fear of heights als hoogtepunten. Het was een goeie avond voor livemuziek in de arena's van Antwerpen gisteren.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.619
Dit topic is toch juist bedoelt om ervaringen te delen? Als je niet tegen spoilers kan, moet je, wat mij betreft, toch niet in dit topic kijken, hoe vervelend dat ook is. Maar goed...
Je kan je ervaringen toch ook delen zonder spoilers? Maargoed. Mij maakt het verder niet uit, maar anderen misschien wel.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken