Ik ben naar … geweest en het was …

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Weer thuis na voor het eerst in 2,5 jaar 013, de laatste keer was Devin Townsend november 2019. Biertje vooraf, pizza eten, lekker wachten in de zaal. Heerlijke routine. La Edwards was een prima voorprogramma. Het soort Americana dat alleen uit Amerika kan komen, dat verklaart de naam. Tom Petty was nooit ver weg.

The White Buffalo was weer geweldig. Helaas niet veel publiek maar wat er was was zeer divers. Van bikers die alles meezongen tot bloemenmeisjes. Energieke set die dezelfde energie overbracht als Werchter waar ze we leerde kennen. Van de nieuwe nummers maakte vooral Cursive indruk. Into the Sun ook schitterend en Come Join the Murder blijft kippenvel bezorgen, wat een nummer. Heel erg genoten met de misses, mooie avond zo!
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en theblackmadness

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.464
4.245
Weer thuis na voor het eerst in 2,5 jaar 013, de laatste keer was Devin Townsend november 2019. Biertje vooraf, pizza eten, lekker wachten in de zaal. Heerlijke routine. La Edwards was een prima voorprogramma. Het soort Americana dat alleen uit Amerika kan komen, dat verklaart de naam. Tom Petty was nooit ver weg.

The White Buffalo was weer geweldig. Helaas niet veel publiek maar wat er was was zeer divers. Van bikers die alles meezongen tot bloemenmeisjes. Energieke set die dezelfde energie overbracht als Werchter waar ze we leerde kennen. Van de nieuwe nummers maakte vooral Cursive indruk. Into the Sun ook schitterend en Come Join the Murder blijft kippenvel bezorgen, wat een nummer. Heel erg genoten met de misses, mooie avond zo!
Spijtig genoeg komt ie niet naar belgië
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Gisteren naar Nation Of Language geweest in Doornroosje. Matig druk in de kleine zaal. Maar verdorie: wat een optreden. Op album klinkt deze band heel lekker, maar de energie die er live vrijkomt is gigantisch. Enorm charismatische zanger die heel erg goed bij stem was. Dit wordt er eentje voor grotere zalen in de toekomst. Lekkere mix van New Order, Kraftwerk, Joy Division en OMD. Heel dansbaar en vrolijk ook.
Ik zie genoeg optredens, maar voor een band met slechts 1 album was dit heel indrukwekkend.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Gisteren naar Nation Of Language geweest in Doornroosje. Matig druk in de kleine zaal. Maar verdorie: wat een optreden. Op album klinkt deze band heel lekker, maar de energie die er live vrijkomt is gigantisch. Enorm charismatische zanger die heel erg goed bij stem was. Dit wordt er eentje voor grotere zalen in de toekomst. Lekkere mix van New Order, Kraftwerk, Joy Division en OMD. Heel dansbaar en vrolijk ook.
Ik zie genoeg optredens, maar voor een band met slechts 1 album was dit heel indrukwekkend.
Moest last-minute afzeggen voor hun show in Tolhuis afgelopen week, dikke fomo nu! Goed om te horen dat het ook live zo goed in elkaar zit, hopelijk snel ergens weer.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Moest last-minute afzeggen voor hun show in Tolhuis afgelopen week, dikke fomo nu! Goed om te horen dat het ook live zo goed in elkaar zit, hopelijk snel ergens weer.
Oh balen zeg. Kan me niet voorstellen dat het lang duurt voordat ze weer komen. Al zitten ze deze festival zomer in de Verenigde Staten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joszwa

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
626
480
Weer thuis na voor het eerst in 2,5 jaar 013, de laatste keer was Devin Townsend november 2019. Biertje vooraf, pizza eten, lekker wachten in de zaal. Heerlijke routine. La Edwards was een prima voorprogramma. Het soort Americana dat alleen uit Amerika kan komen, dat verklaart de naam. Tom Petty was nooit ver weg.

The White Buffalo was weer geweldig. Helaas niet veel publiek maar wat er was was zeer divers. Van bikers die alles meezongen tot bloemenmeisjes. Energieke set die dezelfde energie overbracht als Werchter waar ze we leerde kennen. Van de nieuwe nummers maakte vooral Cursive indruk. Into the Sun ook schitterend en Come Join the Murder blijft kippenvel bezorgen, wat een nummer. Heel erg genoten met de misses, mooie avond zo!
Vorige week ook mijn eerste concert na lange tijd. Goed gekozen voorprogramma, qua sound vergelijkbaar met Tom Petty en qua samenzang neigde het af en toe naar de Eagles. Ze zijn voor het eerst in Nederland, maar het is volgens mij een prima band om te boeken op verschillende festivals in ons land, waaronder bijvoorbeeld Bospop.

The White Buffalo zelf was erg goed. Wat me opviel was dat er inderdaad gebruik werd gemaakt van de 1/3e capaciteit van 013 en daarnaast was zelfs deze capaciteit nog niet uitverkocht. Kwalitatief zeer hoogstaand concert, wat heeft die man toch een geweldige stem. Hoogtepunten waren voor mij Stunt Pilot en The Whistler. Minpunt was voor mij het publiek aan de bar. Helaas was er weer sprake van de zogenaamde "The Dutch Disease". Geen idee waarom mensen naar een concert gaan om daar 1,5 uur lang met elkaar te babbelen over koningsdag, -nacht, de kids en dat soort conversaties. De volgende keer zoek ik een plekje uit iets dichter bij het podium.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en Joslittel

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
Zie nu pas dit topic! 20 april 2022 voor een prikkie via Ticketswap naar Gregory Porter in de Ziggo Dome geweest. Wat een ontzettend fijne show en stem. Alsof je met een warm mes door boter snijdt. Normaal ben ik niet zo van de soul/R&B etc. maar dit is echt zo'n fijne vent en wat een ontzettend fijne feel good show.

Karig publieksvideoootje (niet van mij):
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Gisteren naar dadi freyr geweest in Tivoli, de ronda zaal. Die was uitverkocht, dus het was goed druk. Ik ben samen met mijn vriendin gegaan, dus dan is de beleving altijd iets relaxter. Toen het voorprogramma begon, hebben we aan de zijkant een plekje gezocht en zijn we lekker gaan zitten. We keken schoon op het podium, maar konden mooi alles zien.

Voorprogramma deed het leuk. Florence Arman. Ze speelde samen met een gitarist en veel muziek wat uit een computer kwam een soort dream pop. Ze bracht het leuk, had goed interactie met het publiek en de liedjes klonken prima.

Optreden van dadi freyr was een groot feest. Hij vertelde veel, had samen met zijn gitarist en de dame op percussie zichtbaar veel plezier en zijn liedjes waren over het algemeen erg vrolijk. Hij schrok toen hij zei 'hallo oetrecht', een het hele publiek reageerde met uuuuuuuuuu. In eerste instantie dacht hij dat hij werd uitgejoeld, maar later viel het kwartje. Natuurlijk waren Think About Things en 10 years de hoogtepunten, maar ook een stukje de vogeltjes dans, een kleine rustige cover van Boom Boom Boom Boom en liedjes in het IJslands waren erg leuk. Verder vooral genoten van de humor van die gast. Minpuntje was dat de show waar kort was (onder 1,5u) een dat een paar mensen op een gegeven moment tussen de nummers door play ja ja ding Dong bleven roepen. Keertje is grappig, na de 10de keer is de lol er echt wel af.

Wil en tip voor Lowlands dus, wil je een uurtje lekker vermaak :)
 

EngineNr9

Randprogramma
7 feb 2017
110
95
Afgelopen donderdag naar Tool geweest in Hamburg. Dat was echt vanaf het begin fantastisch met Fear Inoculum en mijn persoonlijke favoriet Sober tot aan het laatste nummer Invincible. Deze heren weten echt een super strakke show neer te zetten met voor mij de bassist als persoonlijke held vaak in het middelpunt. Ik ben jaloers op diegene die ze nog in Amsterdam gaan zien!
Enig minpuntje was dat er lange rijen stonden vanwege een slappe poging de Coronapas te controleren en iedereen zijn mondkapje op te laten zetten. Gelukkig mochten deze weer af als je een biertje in je hand had. Helaas wel Brass Against gemist door het oponthoud.
Wat me ook nog opviel is het feit hoe heerlijk rustig het is als er een camera verbod is, normaal gesproken kan ik me daar wel aan ergeren, maar het was nu echt enkel genieten van het optreden!
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
Gisteren naar dadi freyr geweest in Tivoli, de ronda zaal. Die was uitverkocht, dus het was goed druk. Ik ben samen met mijn vriendin gegaan, dus dan is de beleving altijd iets relaxter. Toen het voorprogramma begon, hebben we aan de zijkant een plekje gezocht en zijn we lekker gaan zitten. We keken schoon op het podium, maar konden mooi alles zien.

Voorprogramma deed het leuk. Florence Arman. Ze speelde samen met een gitarist en veel muziek wat uit een computer kwam een soort dream pop. Ze bracht het leuk, had goed interactie met het publiek en de liedjes klonken prima.

Optreden van dadi freyr was een groot feest. Hij vertelde veel, had samen met zijn gitarist en de dame op percussie zichtbaar veel plezier en zijn liedjes waren over het algemeen erg vrolijk. Hij schrok toen hij zei 'hallo oetrecht', een het hele publiek reageerde met uuuuuuuuuu. In eerste instantie dacht hij dat hij werd uitgejoeld, maar later viel het kwartje. Natuurlijk waren Think About Things en 10 years de hoogtepunten, maar ook een stukje de vogeltjes dans, een kleine rustige cover van Boom Boom Boom Boom en liedjes in het IJslands waren erg leuk. Verder vooral genoten van de humor van die gast. Minpuntje was dat de show waar kort was (onder 1,5u) een dat een paar mensen op een gegeven moment tussen de nummers door play ja ja ding Dong bleven roepen. Keertje is grappig, na de 10de keer is de lol er echt wel af.

Wil en tip voor Lowlands dus, wil je een uurtje lekker vermaak :)
Jaja Ding Dong GIF
 
  • Haha
Waarderingen: Brian

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
253
163
Moest last-minute afzeggen voor hun show in Tolhuis afgelopen week, dikke fomo nu! Goed om te horen dat het ook live zo goed in elkaar zit, hopelijk snel ergens weer.
Ik vermoed dat Nation of Language binnenkort een Europese tour voor herfst/winter '22 aankondigt, nadat de huidige Europese tour afgelopen is (laatste show op 6 mei). Ze hebben een 2-tal weken geleden al shows in de UK en Ierland aangekondigd voor november en december. Ze hebben overigens wel al 2 albums uit, in tegenstelling tot wat Raskolnikov zegt ;)
 
  • Geweldig
Waarderingen: Joszwa

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Dinsdag naar Calexico in Doornroosje geweest. Dit was een band die al lange tijd op mijn live-lijst stond om nog ooit te zien. Moet eerlijk zeggen dat ik gek genoeg niet zo'n hoge verwachtingen had, ondanks dat ik ze op plaat erg goed vind. Destijds stonden ze op DTRH en daar was niet iedereen enthausiast over zover ik het toen las. Gelukkig was de ervaring van afgelopen dinsdag ver boven verwachting. Wat ik zag was een band die er veel zin in had. Zeker frontman Joey Burns was spraakzaam en zweepte het publiek regelmatig op. Dit werkte bijzonder goed en hij was in staat om de - overwegend oude (gok gemiddelde leeftijd bijna 50 was - bezoekers toch los te krijgen. Ondanks de hoge gemiddelde leeftijd waren er nog jonge mensen om gemiddelde wat te drukken. Dat geeft ook weer aan dat Calexico voor alle leeftijden kan werken.
De setlist bestond uit veel nieuw werk van de laatste plaat El Mirador. Opvallend was de hoeveelheid mariachi/tex-mex achtige nummers (El Burro Song, Crystal Frontier, Flores Y Tameles, Minas de Cobre) . Eerlijk is eerlijk, deze gingen er ook wel als koek in en waren uiterst sfeerverhogend. De (wat duistere) desert rocksongs - zoals Heart of Downtown - waren ook een welkome afwisseling en lieten gitarist Brian Lopez zo nu en dan excelleren.
Conclusie: topband in topvorm en heel erg blij dat ik ze gezien heb. Erg genoten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov en EngineNr9

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
263
132
Onder het mom; we zitten een goede 2 uur in de auto dus tijd zat:

Sam Fender in de AFAS Live. Man man man wat een show! Sam genoot zichtbaar en dat deed het publiek ook! Alle hits werden gespeeld en de sfeer was ronduit goed in een uitverkocht AFAS op bevrijdingsdag. Het enige nadeel was dat het slechts 1.5 uur duurde. Hij had wat mij betreft rustig een uur kunnen toevoegen. Het tempo zat er heerlijk in en het enthousiasme straalde van het podium. Was de 45 euro meer dan waard en een absolute aanrader.

De setlist van vanavond:
https://open.spotify.com/playlist/4...i=JJ-qOSHCTWu-OG1M5yOTHA&utm_source=copy-link
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
862
349
Ook ik was bij sam fender.

Het voorprogramma was prima heidi crutis heeft een goeie stem en is zeer muzikaal en speelde wat indierock nummers en wat rustige nummers alleen miste het een beetje een band vond ik
Daarna de grote man zelf
De show zat super goed in mekaar met rustige stukken, wat hardere stukken en 2 nummer Spice en howdon aldi death qeue gingen ze echt even helemaal los en zei sam na dat er vlammen de lucht in gingen dat ze dat beter konden dan rammstein voor de grap.
Aan het einde gooide ze nog even de hits erin om met een knaller af te sluiten.
Kort om een mega geslaagde avond!
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en Joslittel

nitotheno

Support act
29 jan 2018
901
750
Gisteren bij Froukje in de Boerderij in Zoetermeer. Het was uitverkocht, maar toch stond ze maar in een half volle zaal. Gratis kaartjes zal hier toch de oorzaak van zijn geweest gok ik zo; We bestellen wel kaartjes en kijken dan wel wat we doen.

Het publiek wat er wel was, ging er wel voor! Dat was heel leuk om te zien. Veel gezang, veel gedans. Keerpunt was wel weer dat bij het hele rustige "Een Teken" dit omsloeg in veel gepraat. Jammer, want dat is mijn favoriete nummer. Het geluid was überhaupt niet al te best, waar het normaal in de Boerderij erg solid is. Drums stonden echt veel te hard, Froukje zelf was vaak niet te horen. Zorgde ervoor dat het op sommige momenten een grote ruis werd. Hoogtepuntjes waren wel de nummers van de eerste EP en Zonder Gezicht van de nieuwe EP. Die knalde goed en ging het publiek ook heel goed op. Ook een aantal nieuwe nummers gespeeld die heel goed klonken.

Al met al een prima show. Over twee weken mag ik weer, maar dan in het Paard in Den Haag :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
Ik was ook bij Sam Fender en ik kan me alleen aansluiten bij bovenstaande reacties. Wat een goede show. Zeker dat ik nog eens ga kijken op Lowlands! Heb nog een video van de vlammetjes. Even kijken of ik die later hier nog kan uploaden.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en nitotheno

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Ik ben vanavond bij Sam Fender. Genoot erg van de laatste plaat maar ik vind hem live vaak wat te clean ofzo. Benieuwd hoe het vanavond gaat vallen. Zie daar wel een (sub)headliner in voor festivals als Pukkelpop, Lowlands etcetera.
 

EngineNr9

Randprogramma
7 feb 2017
110
95
Helaas, had nu eigenlijk op weg willen zijn naar Utrecht voor 'The world is a beautiful place and I am no longer afraid to die' , maar dat is dus gecanceld. Is er al zicht op een nieuwe datum @wenteldave?
 
  • Verdrietig
Waarderingen: wenteldave

Gebruikers die dit onderwerp bekijken