Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
The Rumjacks - Paard van Troje 18/11

Afgelopen zondag naar het mooie Den Haag geweest om voor het eerst een concert in het Paard te bezoeken. Allereerste indruk van buiten is prima, beetje oud pand wat wel wat charme geeft. Van binnen is het de meest dood normale zaal. Volgens mij was het in de kleine zaal van het Paard, maar ben er niet zeker van.

Afijn, ik ben fan van bands zoals Dropkick Murphys en Flogging Molly, vind het echt heerlijke muziek. Daarom besloten hier naartoe mee te gaan met een goede maat, want ken de Rumjacks zelf wat minder. De avond werd geopend door Drunken Dolly, als ik het goed herinner een band uit Amsterdam. Ze speelde best wel leuk, maar ook niet meer dan dat. Prima om te openen en om mee in de goede sfeer te komen. Dat gelul tussendoor kon wel wat minder. Ik ken jullie net als velen in de zaal niet, dus ga maar gewoon spelen in plaats van overdreven grappig proberen te doen. Die medley tegen het einde aan was ook echt een no go moet ik zeggen, zeker toen ik Paul Elstak er in voorbij hoorde komen. Afijn, prima om te openen, maar niks meer dan dat.

Toen kwamen de Rumjacks. Kende ze niet zo goed, maar die basist.. Die zag eruit alsof hij mij op kon eten(en dat is best een klus) hahah. In het begin moest de zaal een beetje loskomen, zeker tijdens het eerste gedeelte van de show op een paar nummertjes na, maar vanaf misschien wel hun bekendste nummer 'Irish pub Song' was het wel echt aan en leken ze de energie niet meer te verliezen. Het werd beter en beter en aan het eind kon ik zelfs zeggen dat het niet alleen gewoon heel erg leuk en vermakelijk was, maar ook dat ze gewoon goed speelde. Op plaat en van youtube had ik daarover nog wel een klein beetje mijn bedenkingen van te voren, want ze staan er niet bekend op net zo zuiver als Freddy Mercury te zingen. De toegift was ook leuk, waarbij een jochie van 9/10(?) jaar mee mocht drummem(al deed die niet heel veel volgens mij).

Vooral omdat het maar 17,50 was, was het dat geld dubbel en dwars waard. Het was geen hoogvlieger van een concert, maar wel gewoon heel erg leuk. En daar draait het uiteindelijk om.

Helaas afgelopen zaterdag niet meer naar Made in Belgium in Bergen op Zoom kunnen gaan, waar Equal Idiots, Faces on TV & Coely stonden. Werk zat tegen en kon het helaas niet halen.

EDEN + Au/Ra 22-11:

Door de drukte van de studie niet intensief kunnen inluisteren in de artiesten maar gelukkig kende ik alles van EDEN al wel. Au/Ra leek te playbacken, voor de rest wel een leuk meisje met in de stukken dat ze wel zong een hele goede stem (bijvoorbeeld bij de akoestische liedjes). Ze speelde zo'n 45 minuten, wat ik lang vond voor voorprogramma maar ze kreeg de zaal goed mee. Al met al dus een degelijk voorprogramma maar zou er niet op een festival naartoe gaan.

De doeken werden van de gestaltes gehaald op het podium en flink wat lichtpalen en instrumenten werden zichtbaar. EDEN kwam het podium op en had een erg mooie intro met een uiterst goede lichtshow, daarvoor chapeau. EDEN playbackte gelukkig niet en ik kon het niet onderscheiden van plaat, dus daarvoor ook chapeau. De zaal stond vol met fans wat een erg gemoedelijke sfeer bracht. Bij zijn encore pakte hij nog even een ouderwetse synthesizertafel erbij om daarmee nog een intro aan zijn liedje te koppelen, erg vet! Na zijn anderhalf uur durende concert vond ik het heel jammer om weg te gaan, ik was erg positief verrast.

Daarom: 9/10

Popronde Eindfeest, Melkweg Amsterdam

Ik ben zelf van team Popronde Middelburg en heb de afgelopen drie maanden op die van Middelburg na dan geen andere Popronde mee kunnen maken. Hoe leuk is het dan om de eindklapper mee te maken waar praktisch alle vrijwilligers, organisatoren en artiesten samen komen in de Melkweg voor het allerlaatste feestje! Erg toffe acts gezien zoals A Mili, Abdomen, Hoppah!, The Tambles, Thaïti en BOSKAT. Van dat rijtje vond ik A Mili de beste met Abdomen kort daarachter. Helaas Karel niet meer kunnen checken, die begon pas om kwart over drie 's nachts en ik moest nog terug rijden naar Zeeland.

Erg toffe acts gezien zoals A Mili, Abdomen, Hoppah!, The Tambles, Thaïti en BOSKAT. Van dat rijtje vond ik A Mili de beste met Abdomen kort daarachter. Helaas Karel niet meer kunnen checken, die begon pas om kwart over drie ’s nachts en ik moest nog terug rijden naar Zeeland.

Ik moet echt eens meer tijd nemen voor zulke Nederlandse acts. Ik ga eens wat uit de lijstje checken!
Nog nooit naar de popronde geweest...

Lang verhaal, maar ik ben uiteindelijk uitgekomen bij Lil Pump @013. En het was nog geinig ook (niet goed, maar geinig).

Lang verhaal, maar ik ben uiteindelijk uitgekomen bij Lil Pump @013. En het was nog geinig ook (niet goed, maar geinig).
Heb ik dat nu goed gelezen.. Lil Pump, hè? Hoe ben je daar terecht gekomen? :lol:

Indiaantje89 wrote:

Heb ik dat nu goed gelezen.. Lil Pump, hè? Hoe ben je daar terecht gekomen?
1f606.svg
Ja u leest het goed. Team uitje met wat jongere gasten, en ach ik ben de beroerdste niet. En ik was stiekem toch wel een beetje benieuwd, dus voor 2 tientjes... ach what could go wrong :D?

De jeugd gaat hard op die shit.

Gisteren naar Denzel Curry in de Trix geweest. Na Dour wilde ik hem direct nog eens zien en ik ben blij dat ik dat heb gedaan! Bij het voorprogramma (IDK wat me nu niet echt veel zei) was er al een aardig deel aan het moshen en zat de sfeer er al dik in. En dan Denzel zelf. Heel leuke afwisseling met zijn rustige en Wilderen nummers, en het blijft toch wel 1 van de weinige hiphop en pop acts die geen(of toch heel zelden) backing track voor de stem gebruikt wat het echt een stuk leuker maakt. Echt top en de zaal stond echt bij elke nummer echt volledig los te gaan. Vorige week zag ik hier dat hij denk ik naar Roskilde gaat, laten we hopen dat hij de lage landen ook weer eens aandoet.

Naar aanleiding van optreden bij DWDD deze week, gisteren last minute kaartjes gekocht voor DeWolff in Breda. Steengoed optreden! Echte aanrader voor blues/rock liefhebbers!

EUT + Yip Roc @ 't Beest, Goes / 30-11-18

Yip Roc was lachen, EUT was bijzonder goed. Het komt niet vaak meer voor dat een hip bandje naar Zeeland komt, en als het gebeurt staan ze voor een halflege zaal. Gelukkig stond EUT nu voor een gezellig volle zaal en brulden ze de hele tijd 'GOES GET LOOSE!'. Ik ben uitgekeken op 3FM-popbandjes maar EUT is wel next level, hele goede songs!

EDEN + Au/Ra 22-11:

Door de drukte van de studie niet intensief kunnen inluisteren in de artiesten maar gelukkig kende ik alles van EDEN al wel. Au/Ra leek te playbacken, voor de rest wel een leuk meisje met in de stukken dat ze wel zong een hele goede stem (bijvoorbeeld bij de akoestische liedjes). Ze speelde zo’n 45 minuten, wat ik lang vond voor voorprogramma maar ze kreeg de zaal goed mee. Al met al dus een degelijk voorprogramma maar zou er niet op een festival naartoe gaan.

De doeken werden van de gestaltes gehaald op het podium en flink wat lichtpalen en instrumenten werden zichtbaar. EDEN kwam het podium op en had een erg mooie intro met een uiterst goede lichtshow, daarvoor chapeau. EDEN playbackte gelukkig niet en ik kon het niet onderscheiden van plaat, dus daarvoor ook chapeau. De zaal stond vol met fans wat een erg gemoedelijke sfeer bracht. Bij zijn encore pakte hij nog even een ouderwetse synthesizertafel erbij om daarmee nog een intro aan zijn liedje te koppelen, erg vet! Na zijn anderhalf uur durende concert vond ik het heel jammer om weg te gaan, ik was erg positief verrast.

Daarom: 9/10

Had hier stukje getypt..floep weg! Nogmaals:

Deed hij XO ? De laatste keer in de Melkweg zagen we hem voor de 2e keer, maar toen heeft ie XO niet gespeeld, jammer. Wat me opviel was dat het publiek voornamelijk uit jonge mannen bestond, terwijl ik een hele zaal vol bakvisjes verwachtte. Grappig. Moet wel toegeven dat het iets meer routinematig aandeed als de eerste keer dat we hem op Pukkelpop zagen. Toen nog relatief onbekend maar wel zeer gepassioneerd. De voorste rij ging aardig los bij Rock and Roll, nog steeds een van mijn favorieten. Ik snap eigenlijk niet dat deze knul met zijn looks en populariteit nog niet op de nederlandse radio te horen is. (?)

Editors in TivoliVredenburg.

Voorprogramma kwam van Andy Burrows, beter bekend als de ex-drummer van Razorlight. Prima opgebouwd halfuurtje, Tom Smith die hem & zijn twee bandleden op het podium kwam vergezellen voor een nummer was een mooi moment. Hij sloot af met 'America' van Razorlight, die de meeste mensen in de zaal ook mee konden zingen, best een prima show voor een halfuurtje.

Editors dan; ze begonnen met 'The Boxer' wat ik zelf een heel mooi nummer vind, waarna ze met 'Sugar' direct doorpakten en de zaal mee hadden, want de kwaliteit van deze band is toch die heerlijke frontman die iedere zaal (groot of klein) of festivalweide met speels gemak in kan pakken, ook hier ging dat hem moeiteloos af.
Nieuwe nummers werden perfect afgewisseld met oudere nummers en alle bekendere nummers zijn wel voorbij gekomen. Klappers als 'Blood', 'Papillon' & het nieuwe 'Magazine' zorgden voor een heerlijke sfeer in de zaal waar iedereen vol overgave aan het dansen en meezingen was.
Set eindigen met 'Smokers Outside the Hospital Doors' wat zich hier toch echt perfect voor leent om vervolgens met een encore van 5 heerlijke nummers (afgesloten door het fijne 'Nothing') van het podium te verdwijnen.
Kan me niet voorstellen dat iemand in de zaal niet genoten heeft, heerlijke show weer van deze band, die eigenlijk nooit echt teleur stelt.

Gisteren Editors gezien in de Grote Zaal in TivoliVredenburg. In deze zaal had ik eerder een van de beste concerten ooit gezien, namelijk Bon Iver. Voor dat concert leende die zaal zich dan ook perfect. Dit vond ik gisteren wellicht iets minder het geval. Andy Burrows stond in het voorprogramma en deed dit prima. Tom Smith kwam nog een nieuw nummer van Smith & Burrows meespelen (best catchy trouwens) en hij sloot af met America van zijn oude band Razorlight. Enfin, Editors. Ik had ze al drie keer eerder gezien, en het werd weer eens tijd. Zeker omdat ze in zo'n 'intieme' setting als in Utrecht zouden spelen. Toch werd de show er eentje zoals ze het ook in een grote zaal gedaan zouden hebben. Bombast en de grote gebaren van Smith waren logischerwijs weer aanwezig. Ze speelde weer strak en staken sommige nummers (No Harm en The Weight bijvoorbeeld) in een ietwat ander jasje.

Toch kan ik niet alleen maar positief blijven. Sommige nummers sloegen wat mij betreft wat dood, opener The Boxer, Salvation, Formaldehyde, Nothingness ed kwamen bij mij niet helemaal aan. Ook Nothing als afsluiter vond ik een ietwat gekke keuze maargoed. Dit vond ik dan ook het enige minpunt, verder hing er een fijne sfeer in de zaal, speelde de band weer erg strak en waren er genoeg hoogtepunten met Violence, Eat Raw Meat = Blood Drool, (natuurlijk) Papillon, Smokers Outside The Hospital Doors, Munich en The Racing Rats. Al met al aardig genoten, maar de magie van mijn eerste paar keren Editors is er wel een beetje af :)

Gisteren Editors gezien in de Grote Zaal in TivoliVredenburg. In deze zaal had ik eerder een van de beste concerten ooit gezien, namelijk Bon Iver. Voor dat concert leende die zaal zich dan ook perfect. Dit vond ik gisteren wellicht iets minder het geval. Andy Burrows stond in het voorprogramma en deed dit prima. Tom Smith kwam nog een nieuw nummer van Smith & Burrows meespelen (best catchy trouwens) en hij sloot af met America van zijn oude band Razorlight. Enfin, Editors. Ik had ze al drie keer eerder gezien, en het werd weer eens tijd. Zeker omdat ze in zo’n ‘intieme’ setting als in Utrecht zouden spelen. Toch werd de show er eentje zoals ze het ook in een grote zaal gedaan zouden hebben. Bombast en de grote gebaren van Smith waren logischerwijs weer aanwezig. Ze speelde weer strak en staken sommige nummers (No Harm en The Weight bijvoorbeeld) in een ietwat ander jasje.

Toch kan ik niet alleen maar positief blijven. Sommige nummers sloegen wat mij betreft wat dood, opener The Boxer, Salvation, Formaldehyde, Nothingness ed kwamen bij mij niet helemaal aan. Ook Nothing als afsluiter vond ik een ietwat gekke keuze maargoed. Dit vond ik dan ook het enige minpunt, verder hing er een fijne sfeer in de zaal, speelde de band weer erg strak en waren er genoeg hoogtepunten met Violence, Eat Raw Meat = Blood Drool, (natuurlijk) Papillon, Smokers Outside The Hospital Doors, Munich en The Racing Rats. Al met al aardig genoten, maar de magie van mijn eerste paar keren Editors is er wel een beetje af ?

Hahaha, ik was je net voor, maar leuk om te lezen!
Vond jij Nothing echt zo tegenvallen?
Vond het juist een perfecte afsluiter!

Sjoerd wrote:
Gisteren Editors gezien in de Grote Zaal in TivoliVredenburg. In deze zaal had ik eerder een van de beste concerten ooit gezien, namelijk Bon Iver. Voor dat concert leende die zaal zich dan ook perfect. Dit vond ik gisteren wellicht iets minder het geval. Andy Burrows stond in het voorprogramma en deed dit prima. Tom Smith kwam nog een nieuw nummer van Smith & Burrows meespelen (best catchy trouwens) en hij sloot af met America van zijn oude band Razorlight. Enfin, Editors. Ik had ze al drie keer eerder gezien, en het werd weer eens tijd. Zeker omdat ze in zo’n ‘intieme’ setting als in Utrecht zouden spelen. Toch werd de show er eentje zoals ze het ook in een grote zaal gedaan zouden hebben. Bombast en de grote gebaren van Smith waren logischerwijs weer aanwezig. Ze speelde weer strak en staken sommige nummers (No Harm en The Weight bijvoorbeeld) in een ietwat ander jasje.

Toch kan ik niet alleen maar positief blijven. Sommige nummers sloegen wat mij betreft wat dood, opener The Boxer, Salvation, Formaldehyde, Nothingness ed kwamen bij mij niet helemaal aan. Ook Nothing als afsluiter vond ik een ietwat gekke keuze maargoed. Dit vond ik dan ook het enige minpunt, verder hing er een fijne sfeer in de zaal, speelde de band weer erg strak en waren er genoeg hoogtepunten met Violence, Eat Raw Meat = Blood Drool, (natuurlijk) Papillon, Smokers Outside The Hospital Doors, Munich en The Racing Rats. Al met al aardig genoten, maar de magie van mijn eerste paar keren Editors is er wel een beetje af
1f642.svg

Ja weet niet, kwam niet helemaal binnen ofzo. Misschien ook omdat ik ook een beetje al aan het stressen was i.v.m. het halen van de trein (wat overigens gelukt is) dus niet optimaal kon genieten haha. Hoe vond jij het verder?

James wrote:

Sjoerd wrote:

Toch kan ik niet alleen maar positief blijven. Sommige nummers sloegen wat mij betreft wat dood, opener The Boxer, Salvation, Formaldehyde, Nothingness ed kwamen bij mij niet helemaal aan. Ook Nothing als afsluiter vond ik een ietwat gekke keuze maargoed. Dit vond ik dan ook het enige minpunt, verder hing er een fijne sfeer in de zaal, speelde de band weer erg strak en waren er genoeg hoogtepunten met Violence, Eat Raw Meat = Blood Drool, (natuurlijk) Papillon, Smokers Outside The Hospital Doors, Munich en The Racing Rats. Al met al aardig genoten, maar de magie van mijn eerste paar keren Editors is er wel een beetje af
1f642.svg

Ja weet niet, kwam niet helemaal binnen ofzo. Misschien ook omdat ik ook een beetje al aan het stressen was i.v.m. het halen van de trein (wat overigens gelukt is) dus niet optimaal kon genieten haha. Hoe vond jij het verder?

Heb precies boven jouw recensie al eentje geschreven, met mijn ervaring.
En ja, dan snap ik die stress wel (ook weleens gehad bij Sigur Ros in Groningen..)
Ik stond zelf ook vrij vooraan dus dan is de sfeer sowieso al heel goed met mensen die helemaal losgaan!

Ah ja, lees het nu inderdaad. Kan me er ook prima in vinden! Ik stond de reguliere set ook redelijk vooraan, de encore heb ik vanaf de trappen ongeveer gekeken dus ook dat geeft natuurlijk een andere vibe. Maar een ding is zeker, ze zullen nooit teleurstellen!

Users who are viewing this thread