Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Ryley Walker - 12-11-18 - Kloveniersdoelen, Middelburg

Na hem gezien te hebben op Sonic City afgelopen zondag kwam ik erachter dat hij een dag later in Middelburg speelde! Aangezien ik in Middelburg werk ben ik na mijn werk in de stad blijven plakken en heb last minute nog zijn show meegepakt. Net als de dag ervoor speelde hij erg strak, was hij lekker gebekt en speelde hij vooral nieuwer materiaal. De zaal waarin hij speelde, de Kloveniersdoelen is een monumentaal pand en er was ruimte voor slechts honderd man (zittend) waardoor het erg intiem was. Ryley besloot om wat meer te jammen dan gebruikelijk, wat goed uitpakte met zijn fantastische band. Leuk om hem twee dagen achtereen te zien spelen en dan twee diverse shows te zien. Erg sympathieke gast ook.

The Decemberists - Tivoli Grote Zaal - ****1/2

Mooi optreden, met een speciale set. Opvallend weinig nummers gespeeld van nieuw album, maar dit was zeker geen straf. Nieuw album is overigens niets mis mee en komt zeker in mijn jaarlijstje terecht. Daarnaast zelfs een live debuut voor E. Watson (song uit 2011).
Show werd goed opgebouwd richting het einde met steeds dansbaardere nummers. Eindschot met The Mariner's Revenge Song was erg tof. Ze hadden voor gelegenheid nog een grote opblaasbare walvis uit de kast getrokken die over en door het publiek vloog. Topshow!

Car Seat Headrest in Tivoli gisteren

Fantastisch concert! Ik was blij dat ze nog steeds in deze samenstelling met Naked Giants spelen, het is wel echt een toevoeging (die ik als voorprogramma zelf wel wat minder boeiend vond trouwens). Maar CSH begon gelijk goed met Cosmic Hero, en gevolgd door Bodys was het een geweldige start. Verder natuurlijk genoten van Drunk Drivers/Killer Whales, Sober To Death, Vincent en Beach-Life In Death, maar voor mij zat er geen enkel zwak nummer tussen. Had stiekem nog wel gehoopt op iets meer Twin Fantasy en The Ending Of Dramamine en Maud Gone. Maar goed, al met al een geweldig concert, gaat zeer hoog eindigen in mijn jaarlijstje!

Car Seat Headrest in Tivoli gisteren

Fantastisch concert! Ik was blij dat ze nog steeds in deze samenstelling met Naked Giants spelen, het is wel echt een toevoeging (die ik als voorprogramma zelf wel wat minder boeiend vond trouwens). Maar CSH begon gelijk goed met Cosmic Hero, en gevolgd door Bodys was het een geweldige start. Verder natuurlijk genoten van Drunk Drivers/Killer Whales, Sober To Death, Vincent en Beach-Life In Death, maar voor mij zat er geen enkel zwak nummer tussen. Had stiekem nog wel gehoopt op iets meer Twin Fantasy en The Ending Of Dramamine en Maud Gone. Maar goed, al met al een geweldig concert, gaat zeer hoog eindigen in mijn jaarlijstje!
Ik was er ook gisteren en was inderdaad een heel sterk optreden. De toevoeging van de drie heren van Naked Giants maakt inderdaad een veel voller geluid (en nu hoeft Will het hele optreden geen gitaar meer te hand te nemen). Geluid was ook erg goed en de band speelde superstrak. Bijna te gelikt eigenlijk. Het wilde en rammelige is er wel een beetje af, maar dat mag eigenlijk geen kritiek zijn.

Het andere bijzondere aan optredens van deze band is het publiek. Ik merkte het al eerder in Paradiso en nu ook in Ronda (welke trouwens bij lange na niet gevuld was, balkon was gewoon volledig dicht): er staan écht mensen van alle leeftijden. En dan bedoel ik niet één verdwaalde hippie die in de jaren 70 is blijven hangen of een enkele jonge volwassene die door zijn pa is meegesleept. Direct tegen het podium staan de late tieners/begin 20’ers enthousiast hun pitjes te bouwen, halverwege de eind 20’ers en 30’ers hun biertjes te drinken en achteraan wordt het steeds meer grijs waar de 40, 50 en 60+ op hun gemak van een goeie band staan te genieten. Vind het oprecht bijzonder om te zien dat een act zo’n breed publiek aanspreekt.

Dus aan jou de vraag Thomas: waar stond je? ?

Ik was er ook gisteren en was inderdaad een heel sterk optreden. De toevoeging van de drie heren van Naked Giants maakt inderdaad een veel voller geluid (en nu hoeft Will het hele optreden geen gitaar meer te hand te nemen). Geluid was ook erg goed en de band speelde superstrak. Bijna te gelikt eigenlijk. Het wilde en rammelige is er wel een beetje af, maar dat mag eigenlijk geen kritiek zijn.

Het andere bijzondere aan optredens van deze band is het publiek. Ik merkte het al eerder in Paradiso en nu ook in Ronda (welke trouwens bij lange na niet gevuld was, balkon was gewoon volledig dicht): er staan écht mensen van alle leeftijden. En dan bedoel ik niet één verdwaalde hippie die in de jaren 70 is blijven hangen of een enkele jonge volwassene die door zijn pa is meegesleept. Direct tegen het podium staan de late tieners/begin 20’ers enthousiast hun pitjes te bouwen, halverwege de eind 20’ers en 30’ers hun biertjes te drinken en achteraan wordt het steeds meer grijs waar de 40, 50 en 60+ op hun gemak van een goeie band staan te genieten. Vind het oprecht bijzonder om te zien dat een act zo’n breed publiek aanspreekt.

Dus aan jou de vraag Thomas: waar stond je? ?[/quote]

Haha dat klopt wel ja. Ik stond iets voor het midden. Heb de pit wel overwogen maar kan toch ook wel gewoon genieten gewoon met een biertje in de hand. Waar stond jij dan?

Haha, no worries. Ik stond nog wel iets verder naar achteren (vóór de grijze haren, dat wel ?).

Ben trouwens ook zeer benieuwd wat jij ervan gaat vinden

Car Seat Headrest in de Vooruit, Gent!
Erg toffe show! Ik moet er ook nog even bij zeggen dat ik Naked Giants zowel als voorprogramma als toevoeging aan CSH leuk vond, die gasten ga ik thuis zeker nog even luisteren! Ik vind het mooi om te zien hoeveel een band kan veranderen sinds vorig jaar Lowlands. Daar stond Will nog met drie gasten om zich heen, nu zijn dat er zes en hij speelt zelf geen gitaar meer maar zingt alleen nog maar en danst (iets wat hij trouwens lekker ongemakkelijk doet). Ze sloegen de emoties er meteen in met een nieuwere versie van 'Cosmic Hero' om vervolgens met 'Bodys' de voorste rijen jonge gasten aan het dansen te krijgen. Eigenlijk was de rest van het optreden één grote vlaag aan euforie. Hoogtepunt na hoogtepunt, maar het grootste hoogtepunt was toch wel 'Beach Life-In-Death', het is ongelooflijk hoe Will Toledo dat nummer heeft kunnen schrijven op 18 jarige leeftijd en is met recht een cultclassic. Al met al een fantastisch concert al had ik ook ander werk verwacht dan alleen werk van Teens of Denial en Twin Fantasy.

Vanwege persoonlijke redenen heb ik (wederom, in Paradiso eerder dit jaar ook al) Car Seat Headrest aan me voorbij moeten laten gaan. Spijtig nu ik de enthousiaste reacties lees. Fijn dat jullie er zo van genoten hebben en hopelijk doet hij nog een festival aan komend jaar (Best Kept Secret lijkt me mooi).

Het was dat ik al kaarten had voor The Decemberists (was eerder bekend gemaakt), anders had ik CSH ook niet laten schieten. Hopen open volgende zomer inderdaad.

Ik was er ook bij in de Vooruit! Helaas was ik niet zo enthousiast als sommigen hier. Misschien ligt het aan het feit dat ik Naked Giants hoogstens matig vond (die bassist was wel grappig, maar bij CSH zelf was hij hem echt aan het doodvervelen aan de keyboards), misschien aan het feit dat de mix op mijn plaats niet zo goed lag in het begin, geen idee. Uiteindelijk werd het gewoon een goede rockshow, strak uitgevoerd maar ook niet veel meer dan dat. Dingen die wel positief waren: het publiek. Ondanks dat er misschien maar 600 mensen waren, zat de sfeer er wel goed in met veel mensen die meezongen en zelfs een pit! Meezingen met de klassiekers (Drunk Drivers/Killer Whales!!!) was heel tof. Ook de performance van Will Toledo zelf was dik in orde, goed gezongen en zijn slungelige dansjes zijn natuurlijk geweldig om te zien. Uiteindelijk een prima avond gehad, maar niet overdonderd.

Vorige week heb ik ook De Beren Gieren gezien, nog zo'n perfect voorbeeld van de bruisende Belgische jazz-scene. Het was echt heel overweldigend, uitstekende muzikanten. Lang geleden dat mijn aandacht zo in een concert werd meegezogen. Ook het voorprogramma, Esinam, was prima. Lekkere mix tussen live dwarsfluit, elektronica en Afrikaanse muziek.

Ben Howard de 18e in Tivoli.

Voor de 3e keer dit jaar al Ben Howard live gezien. Hij komt zo veel beter tot zijn recht in zijn kleinere zaal als de ronda in plaats van de AFAS. Hij praatte vrij veel tegen het publiek, maakte grapjes en de sfeer in het publiek was echt super goed (iedereen was stil en niemand zat te jammeren om nummers van Only Love, al speelde hij wel Promise).
Daarnaast was het muzikaal ook echt steengoed. De setlist was niet heel anders als in de AFAS, maar door toevoeging van Hot Heavy Summer en andere nummers (Bird on A Wing, Untitled) was er toch genoeg om het interessant te houden. Daarnaast deed hij de 'normale' versie van End of the Affair, die vele malen intenser is dan degene die hij deed in de AFAS.

Iedereen die vandaag en morgen nog gaat: geniet er van. Ben is echt in topvorm en zo goed ga je hem maar zelden zien.

Voor de 3e keer dit jaar al Ben Howard live gezien. Hij komt zo veel beter tot zijn recht in zijn kleinere zaal als de ronda in plaats van de AFAS. Hij praatte vrij veel tegen het publiek, maakte grapjes en de sfeer in het publiek was echt super goed (iedereen was stil en niemand zat te jammeren om nummers van Only Love, al speelde hij wel Promise).
Daarnaast was het muzikaal ook echt steengoed. De setlist was niet heel anders als in de AFAS, maar door toevoeging van Hot Heavy Summer en andere nummers (Bird on A Wing, Untitled) was er toch genoeg om het interessant te houden. Daarnaast deed hij de ‘normale’ versie van End of the Affair, die vele malen intenser is dan degene die hij deed in de AFAS.

Iedereen die vandaag en morgen nog gaat: geniet er van. Ben is echt in topvorm en zo goed ga je hem maar zelden zien.

Mooi om te horen!
Vond hem in de AFAS ook al vrij goed namelijk, maar sfeer zal inderdaad beter zijn in veel intiemere setting.
Helaas geen kans om hem de komende dagen in Utrecht te bewonderen :(

Daarnaast was het muzikaal ook echt steengoed. De setlist was niet heel anders als in de AFAS, maar door toevoeging van Hot Heavy Summer en andere nummers (Bird on A Wing, Untitled) was er toch genoeg om het interessant te houden. Daarnaast deed hij de ‘normale’ versie van End of the Affair, die vele malen intenser is dan degene die hij deed in de AFAS.

Yep, was top! Geweldig om Promise live te horen. Al was dat zeker niet het hoogtepunt van de avond.
Ook probs voor het publiek. Bij zo'n kleine zal merk je toch dat er veel echte fans bij zijn die kaartjes hebben te weten fixen. Zelden zo stel gehad bij een zaalshow.
Ben was echt heel erg spraakzaam inderdaad. Persoonlijk staat zijn Paradiso show met Nick Mulvey nog op mijn eerste plek. Veel plezier vanavond en morgen!!

Ik ben gisteren geweest en inderdaad, wat was het ontzettend goed. Hij deed Noonday Dream integraal om vervolgens in dd encore de drie beste nummers van I Forget Where We Were te spelen. End Of The Affair vind ik het beste nummer en vond ik dan ook het absolute hoogtepunt. Dat lied kent zo'n prachtige climax en is live zeer intens. Ook deed hij nog Another Friday Night en Hot Heavy Summer. Het was genieten geblazen en ik denk dat deze hoog gaat eindigen in mijn lijstje aan het einde van het jaar. Op Rock Werchter zag ik hem ook en vond ik het ook geweldig, alleen had ik toen een beetje last van Belgen die voetbal keken, dat deed destijds af aan de sfeer. Nu was het perfect. Ik vond de visuals trouwens ook heel erg tof. Prachtavondje!

Ik ben gisteren geweest en inderdaad, wat was het ontzettend goed. Hij deed Noonday Dream integraal om vervolgens in dd encore de drie beste nummers van I Forget Where We Were te spelen. End Of The Affair vind ik het beste nummer en vond ik dan ook het absolute hoogtepunt. Dat lied kent zo’n prachtige climax en is live zeer intens. Ook deed hij nog Another Friday Night en Hot Heavy Summer. Het was genieten geblazen en ik denk dat deze hoog gaat eindigen in mijn lijstje aan het einde van het jaar. Op Rock Werchter zag ik hem ook en vond ik het ook geweldig, alleen had ik toen een beetje last van Belgen die voetbal keken, dat deed destijds af aan de sfeer. Nu was het perfect. Ik vond de visuals trouwens ook heel erg tof. Prachtavondje!
Niets aan toe te voegen...

Users who are viewing this thread