Beach House - Ancienne Belgique
Na het even opgezocht te hebben is het alweer 5 maanden geleden dat ik nog 's wat in dit topic heb geschreven rond een concert waar ik naartoe ben geweest, te weinig tijd om wat uit te schrijven weet je wel.. Maar deze verdiende gewoon even een dikke vermelding want wat een bloedmooie (en warme!) avond was het gisteren in Brussel.
Ik leerde de band kennen via dat gerelateerde zoeken op Spotify kennen en
Cherry Depression werd al snel een plaat die ik opzette wanneer een dosis aan melodrama nodig was.
Thank Your Lucky Stars heb ik persoonlijk minder mee maar vind dat er ook een aantal pareltjes opstaan zoals
Elegy To The Void bv. Ik denk dat
7 zowat uit kwam rond de tijd dat het concert werd aangekondigd en ik wist dat ik er gewoon bij moest zijn. Hun typische dreampop nu moet shoegaze en noise invloeden kon ik zeker smaken en behoort zeker toe tot de eindlijstjes van dit jaar.
Door een wat late aankomst hebben we Wume geskipt, sorry jongens.. Maar vonden wel snel een plekje rechtsvooraan op ca 4 à 5e rij, Champions League plaatsen als je het mij vraagt. Het concert begon sterk met
Levitation en werd meteen meegezogen in Victoria's leefwereld.
Wildwas ronduit fantastisch met die noise intro en had ik eigenlijk niet zo verwacht in de setlist om eerlijk te zijn. Hitsingletje
Dark Spring vanop de laatste plaat was even wegdromen net zoals het prachtige
Lazuli (wat een heerlijk nummer blijft dat toch hé?), kippenvel. Er was eventjes een pauze waarbij Victoria schimmig sprak over dat er een zwarte auto achter het scherm stond maar voor veel mensen was die referentie volgens mij voor velen niet binnen gekomen.
Daarna volgde een buitengewone reeks nummers met
Master Of None, L'Inconnue (gespeeld omdat ze in België waren door het Franse stukje?),
Myth en met als absoluut hoogtepunt..
Space Song! Fall... Back... In.. To ... Place, zo mooi!
Wildflower was een fijne verrassing en mijn favoriete nummer van
7,
Lemon Glow, was de absolute kers op de taart. De encore-nummers (
Walk In The Park en
Dive (!) ) waren ten slotte een mooie afsluiter al had ik m'n hoogtepunt op dat moment wel al gehad en was het gewoon genieten van die laatste minuten Beach House.
Uiteindelijk moet ik vaststellen dat anderhalf uur Beach House nog steeds te weinig is want het concert voelde echt heel snel voorbij te zijn gegaan, dat de productie helemaal in orde zit (zelfs met de soms epileptische strobe lights bij een aantal nummers) en dat Victoria een vast stekje in m'n hart heeft gewonnen gisterenavond. Eindlijst materiaal dit concert!
edit: @thijsdb gvd je stond 3 meter links van me