Ik denk dat we dan maar moeten concluderen dat het gewoon geen hele goede liveband is...Rotown vorig jaar was ook weinig soeps.
Eens met die mythevorming. Ik ben wel groot fan van die eerste twee platen, maar eigenlijk net zo'n groot fan van die liveplaat. Bovendien vond ik alle keren dat ik ze rond die liveplaat zag (Zeitgeist, MoMo, Wide Awake en BKS) een vele malen betere show dan de keer dat ik ze met Isaac zag (Valkhof, nog voordat het debuut uitkwam).Over BC/NR, de Paradiso show was goed en ik trek de nieuwe plaat beter dan meeste dingen daarvoor(behalve de live plaat) wat mij ook een uitzondering maar ik vond de Isaac era shows nogal een rommeltje toen ik ze zag op eurosonic en sonic city. Er is een soort mythe vorming rond dat tijdperk dat me ook een beetje tegenstaat.
Deze show was inderdaad een stuk minder 'dynamisch' en je ziet duidelijk de vermoeidheid maar ik vond het erg goed klinken. Het kan meer franje gebruiken en het voelt een beetje als een 'moetje' maar ik heb veel slechtere shows gezien. Eigenlijk was het precies wat ik er van verwachtte met die nieuwe plaat.
Op Lowlands vond ik het wat minder, ook omdat die nieuwe plaat me minder doet, maar nog steeds erg sterk. Ik baal wel dat ik ze nooit gezien heb met AFUT materiaal. Tegelijkertijd hoorde ik in die tijd van een vriend die in Londen vlakbij de Windmill woonde toen dat hij de liveshows minder vond dan rond hun debuut. Later zag ik ze met hem nog op Wide Awake en toen was hij weggeblazen door hoe veel beter het was dan die AFUT shows.