Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Rotown vorig jaar was ook weinig soeps.
Ik denk dat we dan maar moeten concluderen dat het gewoon geen hele goede liveband is...
Over BC/NR, de Paradiso show was goed en ik trek de nieuwe plaat beter dan meeste dingen daarvoor(behalve de live plaat) wat mij ook een uitzondering maar ik vond de Isaac era shows nogal een rommeltje toen ik ze zag op eurosonic en sonic city. Er is een soort mythe vorming rond dat tijdperk dat me ook een beetje tegenstaat.

Deze show was inderdaad een stuk minder 'dynamisch' en je ziet duidelijk de vermoeidheid maar ik vond het erg goed klinken. Het kan meer franje gebruiken en het voelt een beetje als een 'moetje' maar ik heb veel slechtere shows gezien. Eigenlijk was het precies wat ik er van verwachtte met die nieuwe plaat.
Eens met die mythevorming. Ik ben wel groot fan van die eerste twee platen, maar eigenlijk net zo'n groot fan van die liveplaat. Bovendien vond ik alle keren dat ik ze rond die liveplaat zag (Zeitgeist, MoMo, Wide Awake en BKS) een vele malen betere show dan de keer dat ik ze met Isaac zag (Valkhof, nog voordat het debuut uitkwam).

Op Lowlands vond ik het wat minder, ook omdat die nieuwe plaat me minder doet, maar nog steeds erg sterk. Ik baal wel dat ik ze nooit gezien heb met AFUT materiaal. Tegelijkertijd hoorde ik in die tijd van een vriend die in Londen vlakbij de Windmill woonde toen dat hij de liveshows minder vond dan rond hun debuut. Later zag ik ze met hem nog op Wide Awake en toen was hij weggeblazen door hoe veel beter het was dan die AFUT shows.

Ik heb wel het idee dat dat ook een beetje bij bar italia hoort live. Ik vind de platen ook fantastisch, maar op LGW en Lowlands vond ik het meh.
Dat denk ik ook. De nieuwe plaat is ook weer erg goed (behalve het valse gezang van de mannen), maar in Botanique 2 jaar geleden vond ik het ook meh.

• Leuk
Waarderingen: teunajax
Ik was gisteren voor het eerst in lange tijd (zo'n 15 jaar; tussen 2005-2010 ging ik er vaak heen) op een avondje London Calling in Paradiso. Ik vond ht erg leuk én erg als vanouds om hier weer eens te zijn!

Voor veel acts, zeker in de grote zaal, voelt dit echt als een grote stap. Erg leuk om het enthousiasme daar te zien, zowel na de show als deze editie vooraf af. Het was Halloween en meerdere acts kwamen verkleed (Man/Woman/Chainsaw als Batman, Deu Blonde als Joker, Picture Parlour als The Matrix; ik ga er nu even vanuit dat ze dit andere avonden niet doen).

Muzikaal was bijna alles dik in orde. Alle acts die ik zag (ben bijna heel de avond beneden gebleven) konden echt al prima zo'n grote zaal aan. Toch weet ik niet of ik gisteren nou echt een nieuwe grote naam aan het werk heb gezien. Ik vond het meeste een dikke 7. Mên an Tol en Picture Parlour: goed, maar wat weinig onderscheidend. Man/Woman/Chainsaw en jasmine 4t: goed, maar ook nog erg wisselvallig en wat rommelig. Het beste vond ik (de laatste paar nummers van) Girl Scout. Aan het einde van de avond heb ik nog gezien hoe een nieuwe groep feestgangers heel veel lol had bij Getdown Services en die jongens waren ook wel lekker enthousiast, maar muzikaal gezien stelde dat echt helemaal niets voor.

Rotown vorig jaar was ook weinig soeps.

Over BC/NR, de Paradiso show was goed en ik trek de nieuwe plaat beter dan meeste dingen daarvoor(behalve de live plaat) wat mij ook een uitzondering maakt maar ik vond de Isaac era shows nogal een rommeltje toen ik ze zag op eurosonic en sonic city. Er is een soort mythe vorming rond dat tijdperk dat me ook een beetje tegenstaat.

Deze show was inderdaad een stuk minder 'dynamisch' en je ziet duidelijk de vermoeidheid maar ik vond het erg goed klinken. Het kan meer franje gebruiken en het voelt een beetje als een 'moetje' maar ik heb veel slechtere shows gezien. Eigenlijk was het precies wat ik er van verwachtte met die nieuwe plaat.
Black Country, New Road sonic city 2019 kan je wel onmogelijk vergelijk met bc,nr in de botanique 2021.
Ik ben er mee akkoord dat het op sonic city toen een rommeltje was, ze hadden met moeite plaats om zelfs volledig op dat podium te geraken😅

Maar 2021 was magistraal en dat heeft echt niets te maken met een mythe.

Terug van een avondje heavy shoegaze in Rotown met Oversize, Keep en Slow Crush. Allemaal min of meer hetzelfde genre, maar elk met hun 'eigenaardigheden'. Oversize had een zanger zonder instrument en een schreeuwer/gitarist, nog een gitarist een bassist en een drummer. Ze hadden er duidelijk zin in en het was prima om aan te horen. Ik had de tickets eigenlijk gekocht voor Keep. Zij hadden de gitaristen en bassist vooraan staan en de drummer zong. Bij het eerste nummer kreeg ik qua zang een beetje een Chino Moreno vibe. Maar de show was prima. Als laatste Slow Crush. Die had ik al eens op Sniester gehoord tussen de rookwolken. Ook nu weer grotendeels uit beeld, maar een prima band met zangeres. Van de 3 van de avond wel het meest 'volwassen' en professioneel.. Kortom: heerlijk avondje.

Froukje & S10 in de Ziggo Dome! Leuke show, veel samen gezongen en de afwisseling tussen eigen muziek en samen was goed. Voelde wel aan als een Ziggo Dome-waardige show :)
Ik was er ook met de familie (vrouw en kids van 7 en 11).

Zat gewoon heel goed in elkaar. 1u45min en geen moment saai. Zeker Ziggo Dome waardig!

• Leuk
Waarderingen: Dante en @Marc
Ik was er ook met de familie (vrouw en kids van 7 en 11).

Zat gewoon heel goed in elkaar. 1u45min en geen moment saai. Zeker Ziggo Dome waardig!
Leuk om te lezen en zonder spoilers. Dank. Ik ga vanavond heen met mijn twee dochters (20 en 14)….. tenminste….. ik ben Uber 🤔🫣

• Leuk
Waarderingen: Dante
Turnstile in de 3arena (Dublin)

Gurriers mocht de avond openen en je voelde direct dat de sfeer erin zat. Heel erg fijn om die mannen een korte thuismatch te mogen zien spelen. Ik heb ze nu al enkele keren gezien en die klinken telkens beter en beter. Top of The Bill is inmiddels één van mijn meest beluisterde nummers. Hun nieuwe werk klinkt ook alvast veelbelovend.
Hun concert in de bota is terecht al uitverkocht. En mocht ik rond die datum vrij zijn was ik er zonder twijfel bij geweest.

High Vis sloot aan maar mijn review zal wellicht te biased zijn. Ik heb hen nu ook al een paar keer gezien en in het verleden zelfs tickets voor gekocht maar hun laatste album vond ik maar niets. Hun concerts zijn meestal net niet dat voor mij. Choose to lose en Trauma Bonds zijn wel echt toppertjes.

Dan  Turnstile. De anticipatie was groot. 5 minuten nadat ze initieel zouden beginnen kregen we de langzame intro naar Never Enough te horen. Wat volgt is anderhalf uur meebrullen en springen met 14500 andere Ieren. Voor de band was dit ongelofelijk genoeg de eerste keer dat ze in Ierland op het podium stonden. Maar de Ieren kenden duidelijk de teksten van voor naar achter. Geen moment in de set verveelde. Vaak duwen en springen, maar ook gewoon intense meezingmomenten.
De setlist leek mits een paar wijzigingen sterk op die van de AB in juni - maar die setlist is dan ook bijna perfect.
I'm sweating balls man zei een shirtloze gladde Ier op een moment tegen het einde tegen mij. En ja, voor mij was het ook een van mijn meest intense cardiosessies. Ook veel mooie bandshirts gespot.

Finally I can see it, these birds not meant to fly alone.

Heb dit jaar alweer een hoop concerts achter de kiezen maar dit is er toch eentje waaraan ik vaak zal terugdenken. De sfeer bij het Ierse publiek is ook echt fijn.
Samen met hun passage in de AB wellicht het beste wat ik gezien heb dit jaar.

Ik heb 2 tickets voor Amsterdam 10 nov en Düsseldorf 20 nov die ik zal doorverkopen.
ik had er niet op gerekend dat ik nog tickets ging hebben voor Dublin en op deze data had ik eigenlijk al iets anders. Al doet het mij pijn om er niet gewoon nog 2x voor te gaan. Mocht iemand interesse hebben - want beiden hopeloos uitverkocht - dm me. Anders gaan ze op de resale van ticketmaster en ticketswap.

Ik kon die resaleticket voor 25eu vooraan vak 106 ook niet laten liggen last minute…

Heerlijke show zeg. Volwassen vooral, en de tijd vloog voorbij. Kwam eigenlijk weinig voorbij wat ik niet kende en alles was in mijn ogen ook wel raak. Ik krijg toch altijd wel een brok als s10 begint te praten over haar jaar. Dat was bij DTRH niet anders, en raakte mij nu toch ook wel.

• Geweldig
  • Leuk
  • Confetti
Waarderingen: Timmetje, piep en Dante
Wet Leg in de AB gisteren. Viel wat tegen vond ik, rommelboeltje hier en daar. Geluid stond ook niet goed afgesteld.

Mooi op tijd terug van een avondje postpunk in 013 met Real Farmer en Protomartyr. Real Farmer heb ik vaker gezien, o.a. op Zeitgeist. Daar vond ik ze sterker. Het blijft lekkere muziek, maar ik had een beetje het idee dat ze nu een beetje op de automatische piloot aan het spelen waren. Protomartyr speelde The Agent Intellect helemaal en daarna in de toegift nog 6 willekeurige nummers. Qua energie blazen ze je niet van het podium af, maar alles past wel precies en is gewoon ontzettend goed, Vrijdag zie ik ze weer.

Mooi op tijd terug van een avondje postpunk in 013 met Real Farmer en Protomartyr. Real Farmer heb ik vaker gezien, o.a. op Zeitgeist. Daar vond ik ze sterker. Het blijft lekkere muziek, maar ik had een beetje het idee dat ze nu een beetje op de automatische piloot aan het spelen waren. Protomartyr speelde The Agent Intellect helemaal en daarna in de toegift nog 6 willekeurige nummers. Qua energie blazen ze je niet van het podium af, maar alles past wel precies en is gewoon ontzettend goed, Vrijdag zie ik ze weer.
Real Farmer is altijd oerdegelijk maar als er net een tandje meer bij gaat zouden ze echt geweldig zijn. Wel een van de beste post-punk-erige platen die in Nederland de afgelopen 10 jaar is gemaakt

Op die vrijdag heeft Protomartyr 40 minuten van sonic city dus heel benieuwd wat ze doen; heel Agent Intellect spelen(die +-5 minuten krijgen ze wel ergens) of een verkorte 'normale' set. Mij maakt het niet veel uit; heerlijke liveband, sinds het begin eigenlijk al, die alleen beter wordt per tour. Die effenaar show van een aantal jaar terug was onzettend sterk dus veel zin in vrijdag ook.

Laatst bewerkt:
Real Farmer is altijd oerdegelijk maar als er net een tandje meer bij gaat zouden ze echt geweldig zijn. Wel een van de beste post-punk-erige platen die Nederand de afgelopen 10 jaar heeft gemaakt

Op die vrijdag heeft Protomartyr 40 minuten van sonic city dus heel benieuwd wat ze doen; heel Agent Intellect spelen(die +-5 minuten krijgen ze wel ergens) of een verkorte 'normale' set. Mij maakt het niet veel uit; heerlijke liveband, sinds het begin eigenlijk al, die alleen beter wordt per tour. Die effenaar show van een aantal jaar terug was onzettend sterk dus veel zin in vrijdag ook.
Het staat op de site niet heel expliciet dat ze daar ook een Agent Intellect show doen. Wellicht dat ze net als op hun 2024 tour 7/12 nummers doen en een handvol 'hitjes'.

Vond hun 013 show overigens ook weer super goed. Enerzijds was Agent Intellect integraal misschien iets te veel van het goede (aldus mijn vriendin), maar ik waardeerde het wel om ook de minder bekende nummers te horen van die plaat. Juist daar zitten af en toe prachtige momenten in.

Real Farmer is altijd oerdegelijk maar als er net een tandje meer bij gaat zouden ze echt geweldig zijn. Wel een van de beste post-punk-erige platen die Nederand de afgelopen 10 jaar heeft gemaakt

Protomartyr vind ik eigenlijk altijd steengoed als ik ze zie. Die Effenaar-show was inderdaad ook erg goed.

• Leuk
Waarderingen: residentalien
@PP1980 Heb je Mirador volgehouden, ja? Kon er niet naar luisteren. Die hebben echt lopen pingelen om het pingelen. Voegde helemaal niks toe aan de nummers en paste er ook helemaal niet in die composities. Was volgens mij niet de enige, want ik zag best veel mensen weggaan. Vond Zuster Zonnebloem wel fijn!

Eerder weggegaan dus, wat mooi uitkwam, want daardoor kon ik nog naar Swirlies en dat had ik van tevoren niet verwacht. Dat was wel top!

• Leuk
Waarderingen: PP1980
@PP1980 Heb je Mirador volgehouden, ja? Kon er niet naar luisteren. Die hebben echt lopen pingelen om het pingelen. Voegde helemaal niks toe aan de nummers en paste er ook helemaal niet in die composities. Was volgens mij niet de enige, want ik zag best veel mensen weggaan. Vond Zuster Zonnebloem wel fijn!

Eerder weggegaan dus, wat mooi uitkwam, want daardoor kon ik nog naar Swirlies en dat had ik van tevoren niet verwacht. Dat was wel top!
Dat mag Dave maar ik vond het heerlijk. Leuke snip van de Beatles Norwegan Wood en Midnight Rambler van de Rolling Stones tussendoor. Iedereen zijn voorkeur,

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Gisteren Malevolence in 013.

Psycho Frame opende, lompe deathcore. Klonk wel goed, niet meer dan dat. Daarna Dying Wish. Op albums een van mijn favoriete bands om te luisteren, live 2x gezien en 2x vielen de vocals nogal tegen live. Gisteren was het gelukkig een heel stuk beter, leuke show, maar zou ze graag eens als headliner aan het werk zien. Speed volgde hierna. Altijd veel energie en een enthousiaste frontman, voor mijn gevoel was ook een groot deel van het publiek voor hen aanwezig. Malevolence mocht de avond afsluiten. Ze hadden in mijn ogen beter een andere zaal kunnen kiezen. De main van 013 was al tot de trappen afgezet en er was nog steeds overal veel ruimte over. De show zelf was best oké, maar ik denk dat het veel beter zou overkomen in een kleiner formaat zaal. Ook haalden ze iets te vaak het tempo uit de show. In plaats van een paar solo's en wat jammen hadden ze in mijn ogen beter een extra nummer kunnen spelen.

Users who are viewing this thread