Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Gisteren qotsa gezien in Antwerpen.

Ik ben toch nog altijd niet volledig overtuigd van deze show.
In het eerste uur had ik veel Nick Cave-vibes, maar dan gewoon minder goed. Niet elk nummer vond ik even geslaagd. Het derde deel heeft voor mij wel veel goed gemaakt. Kon ik veel meer smaken.

Gewoon goede show, maar de volgende keer (mochten ze zoiets nog eens doen) ga ik toch passen.

• Leuk
Waarderingen: B0G5
O mijn god........................ ik ben het gewoon helemaal vergeten. Shit. Ik had gewoon een kaartje. Klote. Waarom heb ik het ook niet in mijn agenda gezet.....
Oei, dat is kut. Ze staan er vanavond nog eens en er kwamen vlak van tevoren nog best veel tickets vrij op ticketswap (gister 14 onverkochte). Dus je kan waarschijnlijk nog in de herkansing. Ik twijfel zelf, ben moe 😅, maar wil ze wel graag zien.

Iemand Men I trust gezien gister?
Ik!
Liane Flores was het voorprogramma. Ik kende het niet maar de bossa nova invloeden spraken mij aan!
Men I Trust speelde strak en het geluid was goed. Al is Emma soms wat moeilijk te verstaan. Verder weinig poespas, veel nummers en geen praatjes tussendoor. Ook nog even een medley middenin om nog wat extra nummers in de setlist te proppen!

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: AngieH en Lion
Oei, dat is kut. Ze staan er vanavond nog eens en er kwamen vlak van tevoren nog best veel tickets vrij op ticketswap (gister 14 onverkochte). Dus je kan waarschijnlijk nog in de herkansing. Ik twijfel zelf, ben moe 😅, maar wil ze wel graag zien.
Ja, dat was inderdaad een goed plan geweest als ik niet al naar Pendulum moest vanavond. :') Het plan is om aankomend jaar naar Primavera te gaan dus hopelijk dan maar weer een nieuwe kans.

echt? ik probeer al een tijdje kaartjes te krijgen maar ik beland steeds in een loterij met 250 man.. In dit geval vertrek ik zometeen denk ik wel naar Utrecht!

echt? ik probeer al een tijdje kaartjes te krijgen maar ik beland steeds in een loterij met 250 man.. In dit geval vertrek ik zometeen denk ik wel naar Utrecht!
Ja, ik had het na 23u nog gecheckt. En er vallen ook kaartjes terug na de loterij. Ik zie er as we speak 4 te koop. Maar het grote aanbod begint vaak na 18u, als mensen na werk toch te moe zijn. Denk dat je het risico kunt nemen!

Laatst bewerkt:
Ik!
Liane Flores was het voorprogramma. Ik kende het niet maar de bossa nova invloeden spraken mij aan!
Men I Trust speelde strak en het geluid was goed. Al is Emma soms wat moeilijk te verstaan. Verder weinig poespas, veel nummers en geen praatjes tussendoor. Ook nog even een medley middenin om nog wat extra nummers in de setlist te proppen!
Thanks! Klinkt goed 🙂

@Fluxion Primavera, geen straf! Veel plezier bij Pendulum.

• Geweldig
Waarderingen: Fluxion
 Pendulum met volledige liveband gister in 013.

Was leuk maar ook niks meer dan dat, de ultieme festivalband. Voor een zaalshow zou ik niet snel weer een kaartje halen. Wat een scream heeft Rob Swire trouwens in huis, was ik weer even vergeten, maar dat klinkt live uitstekend.

Overigens blijf ik een haat-liefde verhouding hebben met deze zaal. Dat middenplein voelt altijd te druk aan imo.

Op enkele dagen tijd Zaho De Sagazan in Bozar en Black Country, New Road in de AB. Het leven kan soms bloedmooi zijn.
Ik heb hetzelfde parcours afgelegd, maar bij mij lijken dit het beste en één van de minste optredens van het jaar te worden.

Zaho de Sagazan was meesterlijk, maar Black Country, New Road vond ik echt oeverloos saai.

Ik heb hetzelfde parcours afgelegd, maar bij mij lijken dit het beste en één van de minste optredens van het jaar te worden.

Zaho de Sagazan was meesterlijk, maar Black Country, New Road vond ik echt oeverloos saai.
Volledig mee eens. Nu tweede kans gegeven zonder Isaac Wood, het verbetert er niet op. En zeggen dat ze vier jaar geleden in de botanique één van de beste optredens ooit gaven. Het is gewoon allemaal te braaf nu. Alleen laatste drie nummers gaven nog een sprankel van toen.

Mijn conclusie, het zijn geweldige artiesten, maar eigenlijk zouden ze een rol moeten aannemen zoals the bad seeds of e street band. Zet er een frontman bij waar het publiek wild van wordt en je hebt goud in handen.

Volledig mee eens. Nu tweede kans gegeven zonder Isaac Wood, het verbetert er niet op. En zeggen dat ze vier jaar geleden in de botanique één van de beste optredens ooit gaven. Het is gewoon allemaal te braaf nu. Alleen laatste drie nummers gaven nog een sprankel van toen.

Mijn conclusie, het zijn geweldige artiesten, maar eigenlijk zouden ze een rol moeten aannemen zoals the bad seeds of e street band. Zet er een frontman bij waar het publiek wild van wordt en je hebt goud in handen.
Matt Berninger and the Black Country, New roadies

• Leuk
Waarderingen: Matthijs

Mooi om te zien dat je Zaho ook zo goed vond. :D

Ook deels akkoord over BC, NR. Is minder experimenteel en spannend dan ten tijde van Isaac - wat er ook voor heeft gezorgd dat ze uiteindelijk niet veel verder meer zijn doorgegroeid qua populariteit sindsdien. Ik vind het echter nog steeds heerlijke muziek om bij weg te dromen. Daarnaast blijven songs als 'Turbines/Pigs' en 'Besties' voor mij bij de beste worpelingen horen van de laatste jaren. Die wisselende zang vind ik ook geweldig werken, maar kan mij zeker inbeelden dat dat niet voor iedereen het geval is.

Het is natuurlijk ook maar net waarvoor je naar een concert gaat natuurlijk. Ben je daar om omver geblazen te worden door een charismatische frontman/-vrouw zit je bij Zaho uitstekend. Ben je op een concert om mee te gaan in een trip naar een andere, muzikaal prachtige, wereld, dan ben je imo bij BC, NR aan het juiste adres.

Ook deels akkoord over BC, NR. Is minder experimenteel en spannend dan ten tijde van Isaac - wat er ook voor heeft gezorgd dat ze uiteindelijk niet veel verder meer zijn doorgegroeid qua populariteit sindsdien. Ik vind het echter nog steeds heerlijke muziek om bij weg te dromen. Daarnaast blijven songs als 'Turbines/Pigs' en 'Besties' voor mij bij de beste worpelingen horen van de laatste jaren. Die wisselende zang vind ik ook geweldig werken, maar kan mij zeker inbeelden dat dat niet voor iedereen het geval is.

Het is natuurlijk ook maar net waarvoor je naar een concert gaat natuurlijk. Ben je daar om omver geblazen te worden door een charismatische frontman/-vrouw zit je bij Zaho uitstekend. Ben je op een concert om mee te gaan in een trip naar een andere, muzikaal prachtige, wereld, dan ben je imo bij BC, NR aan het juiste adres.
Ik heb het mezelf ook gewoon aangedaan natuurlijk.
Ik ben ze nu voor de tweede keer live gaan zien, puur op basis van die eerste twee platen, waarvan ik weet dat ze niets live spelen.
Elke keer als ik één van die eerste twee platen hoor ben ik totaal overweldigd, maar alles wat ze sinds het vertrek van Isaac hebben gemaakt lijkt van een totaal andere band te zijn. Een band die mij niet weet te raken.

Bij die nieuwe BC,NR kan ik me nooit van het gevoel ontdoen dat ik naar een groep ivy league art school studenten aan het kijken/luisteren ben die een showcase geven van wat ze allemaal kunnen. Ja, het zijn heel goeie muzikanten en wat kunnen ze toch veel instrumenten spelen en nog een stukje zingen ook, maar het is allemaal zo... steriel, zo koud, zo... intellectueel. Het raakt mijn gemoed niet.

Maar dat wist ik allemaal al nog voordat ik naar de AB trok gisteren en ik ben toch gegaan, dus het is helemaal mijn eigen fout dat het mij niet beviel.
Blijft gewoon zo jammer dat ik ze nooit met Isaac heb kunnen zien, want die eerste twee platen zijn echt van een andere planeet...

Ik ben ze nu voor de tweede keer live gaan zien, puur op basis van die eerste twee platen, waarvan ik weet dat ze niets live spelen.
Elke keer als ik één van die eerste twee platen hoor ben ik totaal overweldigd, maar alles wat ze sinds het vertrek van Isaac hebben gemaakt lijkt van een totaal andere band te zijn. Een band die mij niet weet te raken.
Kan ik zeker inkomen. Is inderdaad een totaal andere band. De meeste nummers op 'Forever Howlong' wisten mij op plaat niet echt te begeesteren, dus trok zelf voor het eerst met minder hoge verwachtingen naar een concert van BC,NR. Live brachten ze voor mij dan weer wel net dat extra laagje.

Zo goed als met Isaac gaat het wellicht nooit meer worden, die shows - in de Botanique en op Sonic City - behoren tot mijn top 10 aller tijden.

Users who are viewing this thread