Ik ben naar … geweest en het was …

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Eens met Matthijs
simple-smile.png
(ook wat betreft OPN)
Verder geen inhoudelijke spoilers voor pwoperfish maar die beelden/statements raakten me wel. Stuk beter/actueler dan op Pitch.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
King Gizzard:
Hele toffe band, belachelijk energiek publiek (positief natuurlijk, maar ging op een gegeven moment toch maar een beetje achteraan staan).
Leuke plek wel, zoals hierboven genoemd niet super praktisch dankzij gebrek aan podium en garderobe. Maar ik vond het voor dit concert eigenlijk wel wat hebben. Heb ook nog leuke biertjes kunnen proberen.
Ik was bij de tweede show, die om 00:00 begon. Sommige mensen waren ook al redelijk bezopen. Zo erg zelfs dat er iemand van het toilet hokje van zo’n 3,5 meter hoog het publiek in sprong. Ja… echt. Nee, ik zou ook niet weten waarom je dat zou doen. En nee, voor zover ik weet was er niemand (ernstig) gewond geraakt.

Er was tenminste geen ernstig gebrek aan een toilethokje.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
MRMantel wrote:
maar wat een kutzaal is klokgebouw zeg.

Is dat ding echt zo erg ja?
Kluisjes voor 5 euro waar je tas niet eens in past, één deur naar de zaal toe voor 4000 man, muntjes (met rij) nodig om bier te halen, bier uit zacht plastic, bier getapt met zo'n automatisch ding zoals op festivals. En het is in the middle of nowhere waar er 1x per half uur een trein gaat en waar er in dat half uur geen snackbar te bekennen is. Nee, volgende keer weer lekker hmh.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Ik loop nu net weg bij de Staat, Paard van Troje. Erg vet, strakke live show. Zag bij het Pinkpop wat discussie of ze wel of niet in de tent moesten staan, maar denk dat ze daar erg goed tot hun recht komen. Aanrader!
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Holly Herndon, misschien minder extreem dan OPN maar daardoor beter te volgen, of dat positief is laat ik in het midden. Een hele goede show in ieder geval, Als de visuals niet zo verschrikkelijk lelijk waren geweest misschien nog wel beter dan OPN. Het geluid in de Hertz is ook echt fantastisch. Zeker zien op Primavera of een rede om voor desbetreffende dag te kiezen op Dekmantel (mocht je daar over twijfelen).

I Am Oak, mooie intieme show. Niet het meest enoverend, maar wel hele mooie liedjes. Zeker de moeite om eens op een festival mee te pakken. Al is het maar om het liedje palpable.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.297
6.804
Oh Wonder in de AB, wat een prachtige show was dat?! De twee moesten niet eens veel moeite steken want heel het publiek zong bij elk nummer uit volle borst mee, op handen gedragen voor hun grootste (eigen) show ooit gedaan.. Voor een bandje dat 4 maanden geleden pas de AB Box kon uitverkopen en nu direct de grote zaal boeken ze grote vooruitgang! Was al langer fan maar de onschuldigheid van Josephine en de ruigheid van Anthony maken alles wat ze zingen zo aanstekelijk :) Ik denk wel echt niet dat moest je ze ooit op een mainstage zou zetten als festival dat ze nooit zo goed tot hun recht zouden komen, ze zijn klein van aanpak en bedkleding, perfect voor in een tent en als je ze nog niet kende, absolute aanrader ! Geweldige show !
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
The Used @ Dynamo Eindhoven. Geniale show. Vooral veel oudere fans die even hun emoperiode kwamen herleven. Lekker intiem, veel contact met t publiek. Niks te klagen :)
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Woensdag heb ik voor het eerst Cage the Elephant live gezien. Jezus wat een fijne bak energie zeg! Op plaat klinken de nummers vaak nog redelijk rustig, maar live echt duizend keer zo tof. Matt Shultz is awesome. Voor de mensen die ze nog niet gezien hebben, ik kan ze alleen maar aanraden!
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.707
2.086
Car Seat Headrest gisteren in de Paradiso bovenzaal was tof, meer rockend dan op plaat en veel spelplezier. Nieuwe liedjes zijn echt goed.
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Car Seat Headrest gisteren in de Paradiso bovenzaal was tof, meer rockend dan op plaat en veel spelplezier. Nieuwe liedjes zijn echt goed.

Ik bedacht me dus gisteren, als je naar die show was kon je daarna toch ook gewoon nog naar Grimes? In Paradiso gaat dat volgens mij gewoon makkelijk.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ja dat kan wel, zo heb ik vorig jaar ook The Decemberists meegepakt.

The Libertines (en Paradiso) maakte er af en toe weer een rommeltje van deze avond. Maar oke, dat kan je verwachten met Pete en Carl. Toch bij vlagen wel erg genoten. Vooral het begin en einde vam de set. Ben wel blij dat ik op het balkon stond in plaats van beneden. Wat een chaos daar vooraan.
Die zanger van het voorprogramma was ook veel te veel bezig met het publiek, en dan vooral met een groepje engelsen. Tot het irritante aan toe.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
The Libertines (en Paradiso) maakte er af en toe weer een rommeltje van deze avond. Maar oke, dat kan je verwachten met Pete en Carl. Toch bij vlagen wel erg genoten. Vooral het begin en einde vam de set. Ben wel blij dat ik op het balkon stond in plaats van beneden. Wat een chaos daar vooraan.
Die zanger van het voorprogramma was ook veel te veel bezig met het publiek, en dan vooral met een groepje engelsen. Tot het irritante aan toe.

Yep, hier sluit ik me bij aan.
Moet zeggen dat die Britste gasten weer onwijs bezopen waren gister avond. Waar ik dat in de HMH toch wel kon waarderen was het hier toch wel krapjes voor het hoge percentage irritante Britse gekken. Ik heb voor de rest ook weer een prima avond gehad!
Voorprogramma beviel me ook best goed.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Whooo net terug van John Coffey's homecoming! Voorprogramma's vond ik vrij weinig aan om eerlijk te zijn. Miste Frank Carter toch echt wel :( King Gizzard daarentegen vond ik nice. Niet helemaal mijn ding maar wel leuk om een keer te hebben gezien. Beetje veel van hetzelfde naar mijn mening. Over John Coffey zelf niks te klagen. Wat een heerlijke chaos daar zeg. Ze begonnen met Broke Neck en binnen letterlijk 1 seconde stond niemand in de zaal meer stil. De hele show lang was de zaal één grote moshpit. Dit was toch echt wel de vetste show van dit jaar tot nu toe voor mij.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.598
Gisteren ook naar John coffey's homecoming geweest. Voorprogramma was het inderdaad allemaal niet echt. Swain kon totaal niet boeien, Mozes and the firstborn hadden 1 leuk nummer, black peaks deden goed hun best maar was het ook niet echt. King gizzard was veel van hetzelfde, maar wel heel leuk. Had geen dwarsfluit verwacht :). Vanaf het moment dat John coffey opkwam was het een ongecontroleerde chaos in de zaal en op het podium. Geweldig! Paar blauwe plekken erbij, dus het was een goede show.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Daar was ik dus ook bij. Maar ben pas tijdens King Gizzard de zaal binnengerold. King Gizzard was vet, erg positief bevallen! Wat rammen die vrij rauwe doordrammende tracks er lekker doorheen. Strakke baspartijen en altijd lekker als een band twee drummers bij heeft. John Coffey was weer rammen zoals we gewend van ze zijn. Ik ken het oeuvre van de mannen niet door en door dus durf niet te zeggen dat alle nummers van de EP goed waren maar ze klinken in ieder geval niet verkeerd! Heb ook het gevoel dat ze muzikaal ook weer wat beter zijn geworden, de gitaarpartijen klonken namelijk wat voller en scherper dan de laatste keer dat ik ze zag. Heb al weer zin in de volgende show van deze mannen ben benieuwd waar ze komend jaar naartoe gaan groeien.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Gisteren, Muse in de Ziggo Dome.

Overal lees je overweldigende reacties, maar zelfs de ochtend erna weet ik zelf niet goed wat ik ervan moet vinden. Ja, het was een geweldig visueel spektakel. Je zintuigen werden constant geprikkeld. Speelden ze de nummers strak? Absoluut. Is Dominic Howard de beste drummer die ik live aan het werk heb gezien? Waarschijnlijk wel.

Maar toch zit ik met een half bevredigd en tegenstrijdig gevoel, wat zeker door de setlist komt. Als je van de 20 nummers er al 7 als draken (en 3 als acceptabel) kunt bestempelen, dan kun je je afvragen of je op de juiste plek bent. Maar toch vond ik een zelfde aantal nummers wel dik de moeite waard. Het tekent mijn haat/liefde verhouding met Muse.

Maar wat ik toch bizar vond is het lamlendige publiek. Muse heeft het publiek gekregen wat het altijd heeft verafschuwd; een stel makke schapen die als zombies naar de show kijken alsof het een RTL familieshow is.

Bij de toegift gingen een aantal mensen (eindelijk!) staan om uit hun dak te gaan, binnen 2 seconden tikt er iemand op de schouders dat ze weer moesten gaan zitten. Las zelfs ergens dat in de zaal iemand is aangesproken om liever niet te springen, want dan konden ze het niet goed zien.

Het definitieve failliet van een rockband.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Gister ook naar Muse geweest.
En inderdaad een paar nummers hadden van mij ook niet gehoeven.
Maar ik moet zeggen dat het publiek waar wij stonden, helemaal niet saai stonden te kijken.
Wij hadden wel staanplaatsen, ik vind dat ook altijd wel een groot verschil met zitplaatsen.
Dit was wel een show wat ik nog nooit heb gezien met zoveel visuals en fantastische licht show.
Ik ben wel benieuwd hoe ze deze show de volgende keer kunnen overtreffen!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken