Ik ben naar … geweest en het was …

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
MRMantel wrote:
Black Lies wrote:
Is er vanavond nog iemand van de Festileakers bij Deafheaven? Is overigens een indiepasconcert!


Joe. Ivo ook neem ik aan?


Nice. Ja maar die skipt het voorprogramma, ik wil Myrkur ook zien
1f600.png
Ik ken het niet, maar was wel van plan het mee te pakken. Zal dan nog niet zo druk zijn, dus zal je wel tegenkomen.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Sjoerd wrote:
volgens mij wordt het visueel in elk geval al een spektakel. Ik ben benieuwd

Ga je daarvoor naar een concert?
Natuurlijk niet, ik zeg 'in elk geval' waarmee ik bedoel dat dat in elk geval in orde is snap je? Ik denk wel zeker dat dit een bijdrage aan de ervaring kan leveren. Zo was ik vorig jaar bij PAUW die vertelde dat ze hun visuals etc wel mee hadden, maar dit werkte niet in die zaal o.i.d. Ik denk zeker dat bij zulke bands iets van de ervaring verloren gaat. (Was alsnog tof hoor, daar niet van)

Maar nee. Het is zeker niet mijn voornaamste reden om te gaan, laat ik vooropstellen dat ik altijd voor de muziek ga.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
4.043
3.391
Gister naar Muse geweest, setlist was fantastisch met onder andere Stockholm Syndrome, Sypremacy en Plug in Baby. Visuals waren zoals verwacht retegoed. Zittend publiek was een stuk minder erg als hiervoor werd gezegd. Er waren een paar mensen die wouden zitten + nog een heel vak (jammer genoeg mijn vak) maar voor de rest waren alle vakken die ik zag staande. Nu maar weer wachten op Lowlands!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
Muse en het was te gek. Super goeie setlist. En Reapers live.
1f600.png

Zeker weten. Niet zo'n goede set als op Werchter, maar wel Bliss, Resistance, Isolated System, The Globalist en een enorm toffe visuele show gezien ten opzichte van die show :D. Helemaal niet ontevreden. Voorprogramma was wel retesaai.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.632
Timmetje wrote:
Muse en het was te gek. Super goeie setlist. En Reapers live.
1f600.png



Zeker weten. Niet zo’n goede set als op Werchter, maar wel Bliss, Resistance, Isolated System, The Globalist en een enorm toffe visuele show gezien ten opzichte van die show :D. Helemaal niet ontevreden. Voorprogramma was wel retesaai.

Couldn't agree more. Blij dat die niet langer dan twintig minuten speelden. Wat ook relaxt was was dat vrijwel iedereen met staanplaatsen goed zicht had. We kwamen vrij laat binnen maar stonden helemaal vooraan. Ook geen last gehad van mensen die zaten te Whatsappen en het publiek was lekker actief. The Globalist live was ook enorm overweldigend, heel erg mooi. Heb alleen Supremacy, Plug in Baby, Defector en New Born gemist, maar zo erg was dat niet want dat speelden ze ook al op Pinkpop.

En top dat ze deze avond Reapers wel speelden.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Ben gister naar The Mysterons en Birth of Joy in Tivoli De Helling geweest, was een erg vette avond.

The Mysterons
Je kunt zien dat alle bandleden stuk voor stuk wat in hun mars hebben. De nummers werden dan ook strak gespeeld en zuiver gezongen.
Vind dat ze afgelopen jaar ook een prima EP met een eigen sound hebben afgeleverd, al kan ik me voorstellen dat het niet ieders kopje thee is. Qua muziek zeker geslaagd dus.

De performance vond ik wel voor verbetering vatbaar. Vooral de zangeres vond ik niet echt een frontvrouw. Ze had in mijn beleving een redelijk gesloten houding, waardoor er niet echt interactie of een gunfactor ontstond.

Birth of Joy
Een band die ik al lange tijd volg, maar nog nooit live had gezien. De 3 mannen leverden, wat mij betreft, een topshow.
Wat komt er een bak energie en muur van geluid vrij als die gasten los gaan.

Ook bij deze band kun je zien dat ze individueel veel kwaliteiten hebben. De frontman is een charismatische gozer die de hele zaal bij de strot kan grijpen, de drummer heeft waanzinnige solo`s in petto en de toetsenist drukt ook duidelijk zijn eigen stempel op het geluid.

Normaal gesproken ben ik bij concerten ontzettend snel afgeleid. Wanneer een set even inkakt verlies je mij al snel. Gisteren hebben ze mij eigenlijk constant te pakken kunnen houden, wat best een prestatie is. Ze hanteren veel tempowisselingen en geven solo`s weg die ook echt wat toevoegen.

Dit, gecombineerd met de goede nummers die ze schrijven, maakt ze misschien wel de beste band van Nederland wat mij betreft.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.154
807
Goed verhaal Uncle G! De vergelijking met Dewolff wordt snel gemaakt en ligt voor de hand, heb je die weleens live gezien? Zoja, wat vond je de belangrijkste verschillen tussen beide? Heb zelf namelijk Dewolff al een aantal keer gezien, maar BoJ nog niet.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Goed verhaal Uncle G! De vergelijking met Dewolff wordt snel gemaakt en ligt voor de hand, heb je die weleens live gezien? Zoja, wat vond je de belangrijkste verschillen tussen beide? Heb zelf namelijk Dewolff al een aantal keer gezien, maar BoJ nog niet.
Thanks! Heb DeWolff nog nooit live gezien helaas. Ik snap de vergelijking wel, vooral ook omdat ze beide een Hammond orgel gebruiken.

Qua muziek vind ik ze toch redelijk verschillen. DeWolff vind ik nog meer gericht op de seventies dan BOJ, die er meer een eigen agressie aan hebben toegevoegd.
Het beste hoe ik het kan omschrijven is; DeWolff zou ik prima met mijn vader kunnen bezoeken, terwijl hij bij BOJ af zou haken. Het is allemaal net wat ruwer, agressiever en steviger.

Maar DeWolff staat zeker op mijn lijstje om eens te zien :)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.154
807
Haha, dit verdient eigenlijk geen serieuze reactie... Zeggen dat DeWolff niks kan, is als zeggen dat Paul McCartney een beginneling is.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
het grootste verschil is dat Birth of Joy wel cool is en dewolff niks kan

Ga ze eerst maar eens zien dan. Dat het je smaak niet is kan ik nog inkomen, maar zeggen dat een band als DeWolff niks kan is gewoon klinklare onzin.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Nou, gisteren naar Muse geweest en het was vet! Een aantal nummers waar ik hoopte die ik wel miste (Stockholm Syndrome, Citizen Erased), maar wel weer liedjes als Hysteria, Take A Bow en Bliss. Visueel was het dus zoals verwacht een geweldig spektakel. Vooral tijdens The Handler kon ik hiervan genieten. Stonden helaas wel twee enorm irritante vrouwtjes achter ons, zelden zulke vreemde vogeltjes meegemaakt. Gelukkig hadden we hier tijdens de show niet al teveel last van.

Ben stiekem ook wel benieuwd naar Muse op Lowlands! Al ben ik bang dat het echt retedruk gaat worden in de Alfa, maar dat zijn zorgen voor later.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Gisteren ben ik naar Naive Set en Ultimate Painting in Ekko geweest, wederom een top avond.

Naive Set
Een (gedeeltelijk) Nederlands indie bandje dat afgelopen jaar een eerste album heeft uitgebracht. Het bandje maakt korte, maar aanstekelijke nummers en is in alles luchtig en vooral niet te zwaarmoedig.
De nummers Up Beach en Rabbits hebben bijvoorbeeld beide een sterke en herkenbare melodie die in je kop blijft zitten. Niet al te gecompliceerd, maar ik ben wel een sucker voor dit soort catchy gitaar riffs. Naast de gitaar speelde ook de basgitaar een prominente rol in de nummers met snelle en melodieuze baspartijen.

Ik vond het zeker een toegevoegde waarde om de nummers live te zien, want goed strak en vermakelijk gespeeld. De frontman vond ik de personalisering van de luchtigheid die de band uitstraalt. Zo speelde hij het nummer Midnight, Amsterdam vanaf een fiets want ja, Amsterdam fietsstad.

Ultimate Painting
Soms heb je van die optredens waarbij je na 10 seconden al beseft hoe vet het gaat worden. Dat had ik bij Ultimate Painting dus ook. Ze begonnen met het nummer Ultimate Painting en had direct door dat het een goede keuze was om deze band live te gaan zien. Live klinkt het allemaal een stuk warmer en relevanter dan op de plaat, alhoewel ik ze thuis ook regelmatig draai.

In de samenstelling van de band draait alles om de twee gitaristen, Jack Cooper en James Hoare. De drumster en de bassist hebben zowel qua muzikale invloed als tijdens de performance weinig in te brengen. De baspartijen zijn ontzettend basic en de drums heel licht aangezet en bevatten alleen het hoognodige. De herkenbare sound wordt echt door de gitaren en het stemgeluid van beide heren (met name James Hoare) neergezet.

De nummers werden live goed gespeeld, alleen bedacht ik halverwege dat ze live wel wat meer aan de nummers zouden kunnen toevoegen. Ik las (en merkte in de zaal) dat best wat mensen het een ietwat saai optreden vonden. Daar ben ik het niet mee eens, want voor mij klonk het relevant en goed genoeg om meer dan geboeid te blijven.

Wat mij betreft snoerden ze iedereen de mond door af te sluiten met een, naar 15 minuten, uitgerekte versie van het nummer Ten Street. Beide gitaristen lieten ziet wat ze in huis hadden en gaven het optreden de climax die het verdiende.

Kortom; een top avond met 2 goede live bands :)

 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Aah leuk om zo'n positief verhaal te lezen. Ik vond Naïve Set wel prima, werd pas echt mooi bij dat laatste instrumentale nummer. Overigens was het helemaal niet de bedoeling dat die fiets op het podium stond, die was van een van de medewerkers (van kantoor) die eigenlijk naar huis wilde, maar toen moest wachten tot de set afgelopen was ;).
Ik vond Ultimate Painting dan wel een stuk sterker, al kabbelde het soms maar een beetje voort. Zoals je zegt was die afsluiter wel echt briljant. Had inderdaad ook wel het idee dat het publiek het niet altijd even boeiend vond, aangezien ik eigenlijk constant bezig was met biertappen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken