Ik ben naar … geweest en het was …

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Lianne La Havas + Tokio - 19-03-2016 @013 Tilburg



tokio
Wat een voorprogramma! Tokio speelde slechts 4 nummers, maar wist daar toch een goed half uur mee te vullen. Hij maakt hele filmische muziek door middel van prachtig pianospel en samples. Wel wordt alles op het moment zelf in elkaar gezet. Hij vertelde dat hij nu zijn visuals niet kon gebruiken en ik denk dat die zeker nog meer zouden bijdragen aan zijn prachtige nummers. Het is het best te vergelijken met James Blake denk ik. Zeker het checken waard!

Lianne La Havas
Tja, dit kon je op voorhand weten. Wat een ongelofelijk fijne show weer! Ze speelde alles zelf op gitaar in plaats van een gitarist meenemen zoals op Pukkelpop het geval was. Hierdoor was de show iets minder dansbaar dan destijds, maar de songs waren wel veel mooier. Het enige minpuntje was dat ze What You Don't Do niet heeft gespeeld en dat is toch wel een van haar betere nummers vind ik. Anyway weer een heeeerlijke avond met mooie muziek gehad gisteren.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Gisteren ook naar Lianne La Havas geweest en ben het wel eens met @neontiger8. Telkens als ze alleen met haar gitaar op het podium stond zonder band kwam ik er echter niet helemaal lekker in door al het gestamp op de bekers in de zaal, dit had ik nog niet eerder zo meegemaakt. Ze heeft wel echt een heerlijke stem en ook ik vond het jammer dat ze What You Don't Do niet deed. Redelijk toepasselijke naam van een liedje om niet te spelen ook haha. Van het voorprogramma alleen het laatste nummer gezien, inderdaad heel tof, ben benieuwd hoe ver die jongen gaat komen. Tijdens zijn optreden was wel echt iedereen aan het praten, dat was wel jammer. Al met al een leuk avondje gehad :)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Opgezwolle in de HMH.

Dit was er echt weer een die toch wel weer hoog gaat scoren in mijn eindejaarslijstje. Heerlijk om deze gasten weer samen aan het werk te zien tijdens een avond gevuld met alles maar dan ook echt alles wat er uit Opgezwolle is voorgekomen. Elk album heeft aandacht gekregen en al die nummers klinken weer zo ontzettend tof door de harde beats en toch wel die heerlijke lines en flow van beide mannen. Zoals te verwachten werd de show aangevuld met gastbijdrages van vrijwel alle artiesten waar deze gasten de afgelopen jaren mee gewerkt hebben. En het publiek stond daarbij ook nog eens vol met echte fans. Zelf vroeger weinig mee gekregen van hun muziek maar het merendeel van de zaal wist elk rijmpje uit zijn hoofd. Ik kan toch wel zeggen dat ze een fanatische show hebben neergezet vol met geweldige tracks. Benieuwd hoe het eruit komt als ze die dikke 2 uur terugschroeven naar dat ene uurtje van paaspop volgende week :)
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
MRMantel wrote:
3fm awards, fucking kut.

Haha, ben je daar geweest?
Half grapje, moest werken. Was eigenlijk best vermakelijk, nog stukjes gezien van Diggy Dex, Jebroer en Dazzled Sticks. Om te janken. Verder is zo'n awards show best grappig om mee te maken, zo bizar opgeblazen en enorm inhoudsloos en dat publiek slikt het als zoete koek.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Half grapje, moest werken. Was eigenlijk best vermakelijk, nog stukjes gezien van Diggy Dex, Jebroer en Dazzled Sticks. Om te janken. Verder is zo’n awards show best grappig om mee te maken, zo bizar opgeblazen en enorm inhoudsloos en dat publiek slikt het als zoete koek.

Volgend jaar is Matthijs er weer bij dat lees ik al, avondje genieten.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
MRMantel wrote:
Half grapje, moest werken. Was eigenlijk best vermakelijk, nog stukjes gezien van Diggy Dex, Jebroer en Dazzled Sticks. Om te janken. Verder is zo’n awards show best grappig om mee te maken, zo bizar opgeblazen en enorm inhoudsloos en dat publiek slikt het als zoete koek.

Volgend jaar is Matthijs er weer bij dat lees ik al, avondje genieten.
Qua werk was het oprecht heel leuk hoor. En het is sowieso tof als het hele pand open is.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.297
6.804
The 1975 - Vorst Nationaal, ondanks dat er vaak klachten zijn rond het geluid in de zaal dat het soms dof of niet luid genoeg klinkt was dat nu niet het geval?
Zeer fijn concert qua lichtshow en setlist (speelden nummers van hun beide albums)
Minpuntje maar wel iets wat te verwachten was, de 14/15 jarige meisjes die voor de eerste keer een concert meemaken en de long uit hun lijf roepen na elk nummer..
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Minpuntje maar wel iets wat te verwachten was, de 14/15 jarige meisjes die voor de eerste keer een concert meemaken en de long uit hun lijf roepen na elk nummer..

Ik had precies hetzelfde bij zowel The Neighbourhood als bij Twenty One Pilots. Zelfs schreeuwen en gillen als er vantevoren iemand het podium op loopt om wat dingen te verplaatsen ofzo. Vreselijk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.297
6.804
Yannick wrote:
Minpuntje maar wel iets wat te verwachten was, de 14/15 jarige meisjes die voor de eerste keer een concert meemaken en de long uit hun lijf roepen na elk nummer..


Ik had precies hetzelfde bij zowel The Neighbourhood als bij Twenty One Pilots. Zelfs schreeuwen en gillen als er vantevoren iemand het podium op loopt om wat dingen te verplaatsen ofzo. Vreselijk.
Nog niet naar TNBH geluisterd maar vind TOP wel heel leuk, zag ze op PKP dus das al een verschil (festival x concert) maar het is gewoon vreselijk en ruineert de stemming (dat zag ik verschillende keren aan de uitdrukking van Matty en heeft zelfs toen er iemand gilde terwijl hij aan het spreken was "shut up u, im talking now" gezegd haha) Vreselijk dat.. Maar weten wel hun show te verzorgen, TOP & The 1975 :)
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Nog niet naar TNBH geluisterd maar vind TOP wel heel leuk, zag ze op PKP dus das al een verschil (festival x concert) maar het is gewoon vreselijk en ruineert de stemming (dat zag ik verschillende keren aan de uitdrukking van Matty en heeft zelfs toen er iemand gilde terwijl hij aan het spreken was “shut up u, im talking now” gezegd haha) Vreselijk dat.. Maar weten wel hun show te verzorgen, TOP & The 1975
simple-smile.png

Yess zeker waar. TOP was qua show echt geweldig maar die fans waren zo vreselijk dat ik zelfs twijfelde om eerder weg te gaan. Uiteindelijk toch blij dat ik gebleven ben tot het einde om het drummen in het publiek nog te zien haha.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
The 1975 – Vorst Nationaal, ondanks dat er vaak klachten zijn rond het geluid in de zaal dat het soms dof of niet luid genoeg klinkt was dat nu niet het geval?
Zeer fijn concert qua lichtshow en setlist (speelden nummers van hun beide albums)
Minpuntje maar wel iets wat te verwachten was, de 14/15 jarige meisjes die voor de eerste keer een concert meemaken en de long uit hun lijf roepen na elk nummer..

Ben benieuwd. Vriend van mij heeft kaarten gewonnen voor de show in de HMH, morgen maar eens kijken hoe die nieuwe nummers uit de verf komen. Setlist ziet er ook best prima uit.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Romy wrote:
Ik had precies hetzelfde bij zowel The Neighbourhood als bij Twenty One Pilots. Zelfs schreeuwen en gillen als er vantevoren iemand het podium op loopt om wat dingen te verplaatsen ofzo. Vreselijk.

Mij verwijten dat ik maar liefst 60 keer naar Justin Bieber heb geluisterd en zelf wel naar The Neighbourhood (etc.) gaan, vallen deze niet in hetzelfde rijtje?
Ik verwijt niemand iets. Als jij graag met je klasgenoot naar Justin Bieber luistert moet je dat helemaal zelf weten en vooral lekker blijven doen. En tja, ligt er aan wat je met hetzelfde rijtje bedoelt. Als je bedoelt dat het valt onder "het spreekt een hoop tienermeisjes aan" dan heb je helemaal gelijk. Plus, iedereen heeft toch wel bands waarvan je weet dat het nou niet kwalitatief helemaal top is, maar waar je toch naar luistert omdat het op de een of andere manier iets met je doet?
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Thomas wrote:
Romy wrote:
Ik had precies hetzelfde bij zowel The Neighbourhood als bij Twenty One Pilots. Zelfs schreeuwen en gillen als er vantevoren iemand het podium op loopt om wat dingen te verplaatsen ofzo. Vreselijk.


Mij verwijten dat ik maar liefst 60 keer naar Justin Bieber heb geluisterd en zelf wel naar The Neighbourhood (etc.) gaan, vallen deze niet in hetzelfde rijtje?


Ik verwijt niemand iets. Als jij graag met je klasgenoot naar Justin Bieber luistert moet je dat helemaal zelf weten en vooral lekker blijven doen. En tja, ligt er aan wat je met hetzelfde rijtje bedoelt. Als je bedoelt dat het valt onder “het spreekt een hoop tienermeisjes aan” dan heb je helemaal gelijk. Plus, iedereen heeft toch wel bands waarvan je weet dat het nou niet kwalitatief helemaal top is, maar waar je toch naar luistert omdat het op de een of andere manier iets met je doet?
Dit klinkt alsof het hoog tijd voor een Guilty Pleasures topic is.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
@thooomash oh geloof me, die boy Justin doet mij ook niks haha. Ik postte die screenshot alleen omdat iemand er om vroeg, verder geen andere bedoelingen mee gehad hoor. Verder kwam je in mijn ogen ook niet boos over :)
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
On topic.
Ik ben naar school geweest en het was saai.
Ik heb tentamenweek en moet volgende week 2 papers inleveren. Vandaar dat ik de behoefte heb om zulke topics te maken en dit forum elke tien minuten check.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.297
6.804
Yannick wrote:
Vorst Nationaal, ondanks dat er vaak klachten zijn rond het geluid in de zaal dat het soms dof of niet luid genoeg klinkt was dat nu niet het geval?

Oja, vaak klachten? Ik vind Vorst Nationaal een stuk beter en fijner dan de HMH.
Vriend van me was naar het concert van EODM geweest (en al vaker naar andere concerten daar) en zei die dingen tegen mij, geen idee of dat bij andere concerten ook zo het geval is maar dat was nu niet zo hm

Yannick wrote:

Ben benieuwd. Vriend van mij heeft kaarten gewonnen voor de show in de HMH, morgen maar eens kijken hoe die nieuwe nummers uit de verf komen. Setlist ziet er ook best prima uit.
Ik zie amper tot geen verschil tussen nieuw & oud, de teksten kennen is wel een plus omdat (zeker als je Chocolate als eens luisterde, bij dat liedje vond ik het toch het ergste qua onduidelijkheid) het qua tekst echt onduidelijk is wat ze juist zingen haha.. Verkochten VN trouwens niet uit, wat ik best raar vond.. Y&Y kon dat dan een paar weken geleden dan weer wel, zal wel met airtime te maken hebben op de radio hm
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken