03-03 Soulfly + King Parrot + Incite - Doornroosje
Gratis kaarten gewonnen, dus toch maar even een keertje gaan kijken bij het behoorlijk legendarische Soulfly. Helaas is het niet meer wat het geweest is, en kwam Max Cavalera behoorlijk ongemotiveerd over. Incite had er een stuk meer zin in, maar was redelijk voorspelbare muziek uiteindelijk. King Parrot is één van de meest vreemde shows waar ik ben geweest, en zal ik nog lang over napraten
Een zanger die scheel gaat kijken bij het grunten, die gaat moshen met zijn bassist en die de hoofden van het publiek dat vooraan staat over zijn broekspijp heen wrijft (??? moet je daar blij mee zijn als fan?) Al met al misschien niet mijn favoriete concert, maar zeker ook niet één van de minste.
Incite 3/5
King Parrot 3/5
Soulfly 2/5
05-03 John Coffey ''The Homecoming'' show + King Gizzard & The Lizard Wizard + Black Peaks
Black Peaks redelijk voorspelbare hardcore muziek, maar King Gizzard was een verrassing. Klonken erg goed met hun 70's psychedelische rock muziek. John Coffey was verder geweldig, het beste optreden tot nu toe dat ik van ze gezien heb. Ook gelijk even kaarten gehaald voor de Tony Hawk's show op de skatebaan in mei
Black Peaks 2/5
King Gizzard 4/5
John Coffey 5/5
11-03 Sabaton + Alestorm + Bloodbound
Van tevoren hoopte ik dat dit de beste show van het jaar zou worden, maar dat is het helaas niet geworden. Ik was nog nooit in de grote zaal bij 013 geweest, maar nu ben ik tot de conclusie gekomen dat ik nooit meer naar die zaal wil gaan als hij uitverkocht is. Veel te druk en ook te groot (mijn max is Tivoli Vredenburg Ronda ben ik achter gekomen, groter dan dat zie ik liever op een festival, dan kun je tenminste nog redelijk ontsnappen aan de drukte). Ik heb nog maar 1 keer eerder zo erg op de rest van het publiek gestaan, je kon geen kant op en bij de bar geraken was helemaal onmogelijk. Gelukkig was Alestorm wel weer geweldig, de band waarvoor ik voornamelijk kwam. Met goede humor en een opblaasbare eend in het publiek zat het feestgevoel er goed in. Sabaton was behoorlijk teleurstellend doordat ze bijna letterlijk de show op Into The Grave herhaalden, wat me normaal niet zo stoort maar doordat Sabaton veel grappen gebruikt (slecht geacteerde grappen ook nog), stoorde het nu wel heel erg. Dat het het zo verschrikkelijk druk was hielp ook niet. Als de zanger van Sabaton de volgende keer wéér zijn broek op zijn hoofd zet dan ben ik sowieso helemaal klaar met die band...
Bloodbound 2/5
Alestorm 5/5
Sabaton 3/5