Ik ben naar … geweest en het was …

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
538
504
Ik was er ook. Naive Set vond ik live niet heel sterk helaas, maar Ultimate Painting wel, nog meer dan op LGW? Mooie omschrijving, weinig aan toe te voegen, behalve dat ze ook eerder al wel heerlijk dromend door konden jammen (als je dat geen heerlijk kabbelend beekje vindt, dan kan je het wel saai vinden ja), bijvoorbeeld tijdens The Ocean. Ogen dicht en genieten. En dan inderdaad een geweldig slot. Heel tof.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Tja dat is dan weer het nadeel van achter de bar staan. Ik heb wel het beste zicht van iedereen, maar kan (als het zo druk is) er niet helemaal in opgaan.
 

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
538
504
Aah leuk om zo’n positief verhaal te lezen. Ik vond Naïve Set wel prima, werd pas echt mooi bij dat laatste instrumentale nummer. Overigens was het helemaal niet de bedoeling dat die fiets op het podium stond, die was van een van de medewerkers (van kantoor) die eigenlijk naar huis wilde, maar toen moest wachten tot de set afgelopen was ;).
Ik vond Ultimate Painting dan wel een stuk sterker, al kabbelde het soms maar een beetje voort. Zoals je zegt was die afsluiter wel echt briljant. Had inderdaad ook wel het idee dat het publiek het niet altijd even boeiend vond, aangezien ik eigenlijk constant bezig was met biertappen.

Ha, ik vroeg me al af hoe het zat met die fiets. Mijn vriendin vond het al raar dat die er 2 maanden geleden nog niet stond, toen ze het podium deelden met Nouveau Velo :)
Dat liedje vanaf de fiets, Midnight Amsterdam, vind ik sowieso verreweg hun beste liedje.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.707
2.086
Zag gisteren Eefje de Visser in Doornroosje en dat was wederom erg fijn. Inmiddels opgeklommen tot de grotere poppodia (doet deze tour onder meer Melkweg Max en TiVre Ronda aan) en die bewijst ze vrij gemakkelijk aan te kunnen met haar stem als belangrijkste middel.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
The Cool Quest @ de Piek, Vlissingen

De derde keer dat ik ze nu zie, en het is toch wel zonde dat de saxofonist is vervangen door een gitarist. Toch blijft The Cool Quest een retevette band om te zien. Ze wisten een slecht bezochte avond toch om te toveren tot een bezweette tent, en hun hiphopmashups zijn wel echt fucking vet.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Aah leuk om zo’n positief verhaal te lezen. Ik vond Naïve Set wel prima, werd pas echt mooi bij dat laatste instrumentale nummer. Overigens was het helemaal niet de bedoeling dat die fiets op het podium stond, die was van een van de medewerkers (van kantoor) die eigenlijk naar huis wilde, maar toen moest wachten tot de set afgelopen was ;).
Ik vond Ultimate Painting dan wel een stuk sterker, al kabbelde het soms maar een beetje voort. Zoals je zegt was die afsluiter wel echt briljant. Had inderdaad ook wel het idee dat het publiek het niet altijd even boeiend vond, aangezien ik eigenlijk constant bezig was met biertappen.
Ultimate Painting was zeker een stuk beter dan Naive Set ja. Vond het kabbelende wel heerlijk eigenlijk, kan er dan zeker in opgaan.

Wel grappig dat ze die fiets erbij hebben gepakt dan. Was echt in de veronderstelling dat het een onderdeel van de act was.

Bij welke bar stond je? De kans is groot dat ik een biertje bij je heb gehaald. :)
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Ultimate Painting gisteren gezien. Goed optreden! Bij de eerste drie nummers dacht ik nog 'dit is geniaal', daarna kabbelde het misschien net iets teveel door en dacht ik gewoon nog 'goed optreden'. En dat was het.

Leuke afsluiter ook. :)
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Kurt Vile gisteren.

Ik moet eerst even beginnen over het voorprogramma. Imarhan is de naam. Ze zongen in een Arabische taal, wat heel tof was. Ook hadden ze een een of ander vaag percussie-instrument bij met een bol waarop geslagen moest worden. Op sommige momenten was het heel dansbaar en soms ook weer heel klein en bijna intiem. Ik moet wel zeggen dat ik het dansbare een stuk beter vond dan het intieme, maar was een prima voorprogamma.

Kurt Vile & The Violaters dan. Kurt was al lang niet meer sober. Kwam met een halflege fles sterke drank het podium en ik vond het in het begin zeker te merken. Bij de eerste drie nummers was hij gewoon onverstaanbaar en ik vond Pretty Pimpin' heel erg tegenvallen. Op een gegeven moment speelde hij echter een nummer helemaal solo op akoestisch gitaar, wat echt heel mooi was. Het publiek was muisstil en eindelijk lette iedereen op hem. Daarna werd het optreden ook alleen maar beter. Geen geniaal optreden, maar we hebben ons zeker vermaakt :)
 

sander1617899555

Campingartiest
20 feb 2016
53
0
Gisterenavond Glen Hansard gezien in Tivoli Vredenburg.

In een woord geweldig. 2,5 uur aan een stuk gespeeld. Van de ingetogen nummers tot aan de stevigere nummers (ook nummers van vroegere band The Frames).

Hoogtepunten genoeg, maar om er 3 uit te lichten.
1) accoustisch toezingen van de zaal vanaf het Balkon van de Ronda
2) een cover van dEUS (Hotellounge) spelen
3) afsluiten met Her Mercy (mijn favoriete nummer)

Heb je ooit de kans om Glen live te zien. Twijfel niet. Kaartje is iedere euro waard
 

sander1617899555

Campingartiest
20 feb 2016
53
0
Denk dat het enige nadeel is dat hij maar een uurtje mag optreden. in Tivoli kon hij 2,5 uur zijn gang gaan.
In Tivoli kreeg hij heel de zaal mee dat zal in DTRH ook geen probleem zijn
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
Savages was vet man. De bassiste (als dat de vrouwelijke vorm is) speelde zo facking strak en zat zelfs in het ritme toen er geen muziek was, haha. Erg bijzondere band, tof om live gezien te hebben. Ze speelden alleen een erg lange set en veel nummers van het tweede album zijn gewoon niet echt de moeite waard, maar als ze een festivalsetlist spelen die iets korter zal zijn is dit gewoon een onmisbare band. Wie naar Werchter gaat en Savages niet gaat zien neem ik nooit meer serieus btw. Voorprogramma Bo Ningen was ook erg gaaf. Wat minder dan op LGW, maar voor een voorprogramma-act wel fantastisch natuurlijk. Misschien wel m'n best besteede 20 euro ooit eigenlijk.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ja Savages was erg mooi. Al hadden ze de eerste paar nummers mogen skippen van mij. Vanaf dat blokje nummers met Shut Up, Husbands en nog iets kwam ik er pas echt in. De lichtshow was met sommige nummers ook erg tof gedaan. Helaas maar 15 minuten van Bo Ningen kunnen zien maar dat vond ik nog verrassend leuk eigenlijk. Daar had ik nog wel meer van willen zien.
Ik vond het ook wel grappig dat ze vlak voor Savages nog een 10 minuten durend monotoon nummer van Nisennenmondai draaide. Zal Bo Ningen wel geregeld hebben. Heb mij een tijdje terug nog verbaast over wat voor vage muziek die maken.
 

Renze

Playlistbediener
22 sep 2015
26
0
03-03 Soulfly + King Parrot + Incite - Doornroosje
Gratis kaarten gewonnen, dus toch maar even een keertje gaan kijken bij het behoorlijk legendarische Soulfly. Helaas is het niet meer wat het geweest is, en kwam Max Cavalera behoorlijk ongemotiveerd over. Incite had er een stuk meer zin in, maar was redelijk voorspelbare muziek uiteindelijk. King Parrot is één van de meest vreemde shows waar ik ben geweest, en zal ik nog lang over napraten :p Een zanger die scheel gaat kijken bij het grunten, die gaat moshen met zijn bassist en die de hoofden van het publiek dat vooraan staat over zijn broekspijp heen wrijft (??? moet je daar blij mee zijn als fan?) Al met al misschien niet mijn favoriete concert, maar zeker ook niet één van de minste.

Incite 3/5
King Parrot 3/5
Soulfly 2/5

05-03 John Coffey ''The Homecoming'' show + King Gizzard & The Lizard Wizard + Black Peaks
Black Peaks redelijk voorspelbare hardcore muziek, maar King Gizzard was een verrassing. Klonken erg goed met hun 70's psychedelische rock muziek. John Coffey was verder geweldig, het beste optreden tot nu toe dat ik van ze gezien heb. Ook gelijk even kaarten gehaald voor de Tony Hawk's show op de skatebaan in mei :)

Black Peaks 2/5
King Gizzard 4/5
John Coffey 5/5

11-03 Sabaton + Alestorm + Bloodbound
Van tevoren hoopte ik dat dit de beste show van het jaar zou worden, maar dat is het helaas niet geworden. Ik was nog nooit in de grote zaal bij 013 geweest, maar nu ben ik tot de conclusie gekomen dat ik nooit meer naar die zaal wil gaan als hij uitverkocht is. Veel te druk en ook te groot (mijn max is Tivoli Vredenburg Ronda ben ik achter gekomen, groter dan dat zie ik liever op een festival, dan kun je tenminste nog redelijk ontsnappen aan de drukte). Ik heb nog maar 1 keer eerder zo erg op de rest van het publiek gestaan, je kon geen kant op en bij de bar geraken was helemaal onmogelijk. Gelukkig was Alestorm wel weer geweldig, de band waarvoor ik voornamelijk kwam. Met goede humor en een opblaasbare eend in het publiek zat het feestgevoel er goed in. Sabaton was behoorlijk teleurstellend doordat ze bijna letterlijk de show op Into The Grave herhaalden, wat me normaal niet zo stoort maar doordat Sabaton veel grappen gebruikt (slecht geacteerde grappen ook nog), stoorde het nu wel heel erg. Dat het het zo verschrikkelijk druk was hielp ook niet. Als de zanger van Sabaton de volgende keer wéér zijn broek op zijn hoofd zet dan ben ik sowieso helemaal klaar met die band...

Bloodbound 2/5
Alestorm 5/5
Sabaton 3/5
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Ah, dat geeft echt goede hoop voor DTRH! :) Ben benieuwd, want toen ik ze drie jaar geleden zag was ik nog niet helemaal verkocht. Toegegeven, toen kende ik hun muziek nog niet zo goed.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Misschien wel m’n best besteede 20 euro ooit eigenlijk.

Wessel baalt weer eens dat ie niet overal bij kan zijn....
Nog een mini meeting gehad? dacht dat de helft van het forum hier naartoe ging.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Dacht ik ook, maar uiteindelijk alleen Jeroen en Ivo gezien. Jij zou oorspronkelijk toch ook gaan?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken