Ik ben naar … geweest en het was …

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.484
726
Ik ben naar TLSP geweest in Club 69 en wat waren ze fantastisch, echt in topvorm! Heerlijk om die nieuwe plaat in z’n geheel te horen, klinkt live nog een stuk beter (vooral gevarieerder).
Ook de oldies (The Meeting Place, Standing Next To Me, TAOTU, My Mistakes en In My Room) klonken super!

Dit dus. De betere nummers van de nieuwe plaat vormen live hoogtepuntjes, maar de fillers (bvb Sweet Dreams en Bad Habits) krijgen live ook een extra punch en zijn plots niet zo saai meer. Alleen hadden ze beter de set meer gevarieerd tussen de 2 platen in plaats van elk album apart te behandelen. Niet echt een goed gebalanceerde set als je in de eerste helft met 3 ballads op een rij zit, om dan op het einde een energiebom te droppen. (wat is TAOTU trouwens geniaal live)

Vooral ook mooi om die bromance van Alex en Miles in het echt te zien. Die twee staan met volle zin op het podium en samen geeft dat toch echt vonken.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.281
1.347
anouk0208 wrote:
Ik ben naar TLSP geweest in Club 69 en wat waren ze fantastisch, echt in topvorm! Heerlijk om die nieuwe plaat in z’n geheel te horen, klinkt live nog een stuk beter (vooral gevarieerder).
Ook de oldies (The Meeting Place, Standing Next To Me, TAOTU, My Mistakes en In My Room) klonken super!


Dit dus. De betere nummers van de nieuwe plaat vormen live hoogtepuntjes, maar de fillers (bvb Sweet Dreams en Bad Habits) krijgen live ook een extra punch en zijn plots niet zo saai meer. Alleen hadden ze beter de set meer gevarieerd tussen de 2 platen in plaats van elk album apart te behandelen. Niet echt een goed gebalanceerde set als je in de eerste helft met 3 ballads op een rij zit, om dan op het einde een energiebom te droppen. (wat is TAOTU trouwens geniaal live)

Vooral ook mooi om die bromance van Alex en Miles in het echt te zien. Die twee staan met volle zin op het podium en samen geeft dat toch echt vonken.

Dus toch 2 forumleden die in Club 69 binnen geraakt zijn? Je moet toch verdomd veel geluk hebben om als eerste te sms'sen of telefonisch binnen te raken (denk ik toch :))?
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Deze avond in Paradiso speelden ze wel een gevarieerde set. Maar verder wel dezelfde band in topvorm gezien. Alle oude nummers bevallen mij toch echt een stuk beter dan de nieuwe, maar ook die kwamen live erg goed over. Ik vrees alleen of dat op festivals ook gaat werken.. En inderdaad heerlijk om ze met zo veel plezier op het podium te zien staan. Heerlijke Beatles cover ook!
Ook weer positief verrast over Yak. Wat een onwijs fijn voorprogramma. Ik denk dat alleen niet iedereen er zo over dacht. Had misschien beter gewerkt als voorprogramma van een iets hardere/chaotischere band. Maar voor mij een van de betere voorprogramma's in lange tijd.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.484
726
Dus toch 2 forumleden die in Club 69 binnen geraakt zijn? Je moet toch verdomd veel geluk hebben om als eerste te sms’sen of telefonisch binnen te raken (denk ik toch :))?

Klopt inderdaad. Dit was al de tiende Club 69 waarvoor ik probeerde, en via Stubru zelf is het praktisch onmogelijk om binnen te raken. Mijn ticket kwam via een prijsvraag op de site van De Standaard. Had op zich al nooit gedacht dat ik ooit een prijs zou winnen op basis van 'hoeveel deelnemers zullen tegen die datum ...?'.

Ik vrees alleen of dat op festivals ook gaat werken..

Kwam achteraf ook in mij op. EYCTE is echt op maat van clubshows geschreven, de meeste nieuwe nummers gaan op een hoofdpodium bij daglicht gewoon verzuipen.
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
The Last Shadow Puppets dus. Sjeemig wat lekker. Behalve dat ik Pattern miste was het alsnog een ongelooflijk goeie set waarin het beste van de twee platen naar voren kwam. Die Beatles cover was ook erg welkom.
En ik heb nu ook echt heel veel zin in het indiestad concert van YAK!
Ik heb echt een topdag gehad. Het lange wachten, de dure tickets en de stressvolle verkoop was het allemaal hartstikke waard!
 

anouk0208

Playlistbediener
8 nov 2014
8
0
Bij mij is een vriendin binnen geraakt en ze heeft me meegenomen :) Ja, de nummers van EYCTE komen beter tot hun recht in clubs, daarom had ik ze op RW liever in The Barn gezien. Ik zal er sowieso wel van genieten hoor.

En die bromance zorgt inderdaad voor nog een extra vonk op het podium. Ik hoop de Beatles-cover ook een keer te zien, want man, wat klinkt die fantastisch.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Ik ben naar Protomartyr geweest gisteren in Groningen. Goede set, ijzersterke performance. Muziek klinkt live wel echt heel anders dan op plaat, dat is niet per se een probleem, maar ook niet per se beter. ;)
Zou de band zeker nog wel een keer willen zien.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Muziek klinkt live wel echt heel anders dan op plaat,
Wat vond je zo anders klinken dan? Ik heb ze net gezien in Paradiso en vond het niet echt heel anders dan op de plaat, eigenlijk bijna hetzelfde. Onwijs strak gespeeld. Aparte stem heeft die gast dus was erg benieuwd hoe dat live was. Maar dat klonk ook erg goed. Zou mij alleen niet verbazen als die binnen een aantal jaar zijn stem kwijt is. Want helemaal gezond klinkt het niet. Verder een best korte show, ongeveer 50 minuten. Maar het tempo zat er wel lekker in.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Mooi die verhalen over TLSP.
Net Tourist Lemc, zeer sympatieke gast en een prima band om zich heen. Erg fijn optreden.
Damien Jurado, mweh beetje saai. Morgen een wat spannendere dag.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
MRMantel wrote:
Damien Jurado, mweh beetje saai. Morgen een wat spannendere dag.

Nieuw album schijnt wel erg goed te zijn.
Ik kende de meeste nummers niet (ik herkende een enkeling), dus ik weet niet wat nieuw is. Maar er is geen enkel nummer dat me echt bijbleef/eruit sprong.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
Weezer!! Vet man, erg goede setlist en gewoon leuke muzikanten allemaal. Erg leuk optreden.
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Ook ik was bij Weezer! Zat eerst te twijfelen omdat de kaarten best prijzig waren, maar ik ben heel blij dat ik gegaan ben! Toch best wel bijzonder om ze te zien.
Top setlist, heerlijk alle hitjes meezingen.
En goede Nederlandse uitspraak van Rivers haha. "Alle tieners zeggen nee tegen drugs met een c"
Trouwens ook even complimenten aan het publiek, iedereen was super chill!
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
4.043
3.391
Donderdag naar VANT geweest in de bovenzaal van Paradiso. Was echt heel vet, halve zaal was aan het beuken tijdens FLY-BY Alien. Was vooraf een beetje bang dat het publiek te mild zou zijn, aangezien 3FM ze helemaal kapot loopt te hypen, maar dat hebben ze meer dan waar gemaakt. Na het optreden nog even gepraat met de bassist en drummer, erg leuke kerels.
 

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
538
504
Ik was ook bij Weezer en heb een leuke avond gehad, maar vonden jullie het echt goed? Ik vond ze nogal statisch, op de automoatische piloot de setlist wegwerken. Pas bij Say It Ain't So kwam er enig pit in, live viel mij vooral op hoe ontzettend zwak veel latere singles zijn (Troublemaker en Back To The Shack; de fuck zeg).
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Ik was ook bij Weezer en heb een leuke avond gehad, maar vonden jullie het echt goed?
Ik heb vooral een leuke avond gehad. ;) Het miste wel een beetje de pit die je van tevoren verwacht, maar aan de andere kant vond ik het ook niet een probleem.

Ben het met je eens, deels in ieder geval, over de latere singles. Op de albums had ik nooit echt last van bijvoorbeeld Troublemaker, maar in deze set was het ook echt één van de minste nummers. Back to the Shack aan de andee kant vind ik wel echt een heerlijk nummer.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Gisteravond naar PVRIS geweest in de Melkweg oude zaal!

Toffe band! Wat een dijk van een stem heeft Lynn ook! Meet en Greet was erg tof ook, leuke mensen, enige wat jammer is is dat de eerste pakweg 5-10 van de 60 ruim 10 minuten stonden te praten daar waardoor de laatsten een beetje doorheen gejast werden..

Overgens was de support BONES, normaal heb ik een hekel aan supports maar dit was wel erg lache en tof!

Ook grappig:
Toen de band ff naar de nightliner gingen reageerde iedereen pas heel laat xD Niemand die erheen snelde voor een foto ofzo, wel chill dat een artiest zo rond kan lopen!
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Zaterdag naar Pauw geweest in Gebouw-T!

Zijn echt heel tof, die drummer drumt echt met z´n hele lichaam, wel vet om hem zo los te zien gaan! Ze hebben intussen ook spacy visuals a la Tame Impala, hun intro is ook zo´n soort lightpunt dat begint met ronddraaien en uiteindelijk een hele cirkel vormt. Shambala was logisch gezien de toegift, en is met Abyss echt een hoogtepunt in de set. Ik hoop dat ze snel weer met nieuw materiaal komen, want op het moment hebben ze een show van krap een uur, dus ik stond weer snel buiten, er was ook geen voorprogramma.

De opkomst was helaas wel echt beschamend, er was misschien 50 man aanwezig, en ze hadden van Gebouw-T zelfs de bar in de zaal dicht gelaten, en alleen de bar in de foyer open gelaten, maar gelukkig was het aanwezige publiek wel aandachtig aan het luisteren, het wil met die brabo's in Bergen op Zoom wel eens luidruchtig zijn in die zaal.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken