Ik ben naar … geweest en het was …

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
538
504
Dog Eat Dog in De Pul, Uden

Mooi middagprogramma dat werd afgetrapt, letterlijk, door Agitator. Goede band met lekkere grove uitstraling. Geluid stond wel heel erg hard, dat was dan iets minder aangenaam. Vervolgens Reno Vega aus Deutschland. Minder punk, enigzins eentonig, maar klonk wel goed.
Daarna dus tijd voor Dog Eat Dog. Ze klapte er meteen goed in, en zeker na Who’s The King, die al vroeg werd gespeeld, was ook de zaal meteen lekker los. Vervolgens waren ook nog de overige klassiekers als Isms, Rocky, No Fronts, If These Are The Good Times voorbij gekomen.
Naar mijn mening een zeer vermakelijk show! Vooral ook mede door het speelplezier van de band zelf, die jaren na het succes nog steeds met veel energie en plezier optreden. Naderhand nog even een praatje gemaakt met de bandleden.

Ah lachen, ik was deze band alweer compleet vergeten. Play Games vroeger vaak gedraaid. Lijkt me grappig ze nog eens te zien, zeker als de energie en het plezier er nog zijn.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Wat is Bitterzoet een enorm vette locatie! Nadeel is wel dat de akoestiek er matig was, de radiatoren die er hingen trilden vervelend mee tijdens diepe tonen.
Vergeleken met de grotere podia is de akoestiek wat minder, maar vond je het echt zo matig? Ik ben er ook wel geweest en vond het geluid wel prima eerlijk gezegd. Maar goed. :)

Ik ben naar geen enkele koningsdag-dinges geweest en het was een goede beslissing, want ik was nog behoorlijk moe van de nacht ervoor.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Wat voor concerten zag je er dan? Ik denk dat ik er bij elektronische/hardere acts niet veel last van zou hebben.
Vooral bij de rustigere nummers waar toch diepere tonen in voorkwamen hoorde ik telkens heel duidelijk de ventilatoren trillen, heel vervelend.
Okee, met name hardere acts. Heb je een punt. Maar ik heb er bijvoorbeeld ook Perfume Genius gezien.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik ben al een aantal keren in Bitterzoet geweest en dit is mij ook nog nooit opgevallen eigenlijk.

Kom net terug van Desert Mountain Tribe in de kleine zaal van Paradiso. Ze hebben dit jaar hun debut album uitgebracht en die bevalt mij erg goed, het was dus ook een leuke verrassing toen ik zag dat ze toegevoegd waren aan de indiestad. Ze maken muziek wat een beetje tussen Black Rebel Motorcycle Club en The Lucid Dream valt, een iets psychedelischere BRMC dus. Live klonk het best oke, de drums overheersten een beetje en de gitaar leek een beetje weg te vallen aan het begin. Gelukkig werd dat later wat beter. Hoogtepuntje was het 10 minuten en durende Interstellar met uitgebreide instrumentale solo. Ze mogen van mij best meer van dit soort lange instrumentale nummers maken, of andere nummers live gewoon wat langer spelen. Heb er in ieder geval erg van genoten en ga ze zeker nog in de gaten houden.

Morgen Ought!
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ought was nog stukken beter dan ik had verwacht. Die zanger staat een stuk minder saai op het podium dan de vorige keer dat ik ze zag (Bitterzoet). En het klonk alweer erg goed.
Nog meer mensen heen geweest?
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ought was nog stukken beter dan ik had verwacht. Die zanger staat een stuk minder saai op het podium dan de vorige keer dat ik ze zag (Bitterzoet). En het klonk alweer erg goed.
Nog meer mensen heen geweest?
Yup, was ook positief verrast na de mindere passage op LGW? en de negatieve verhalen over Doornroosje e.d.
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Ik was ook bij Ought! Heel erg goed.
Hoogtepunt vond ik echt Beautiful Blue Sky. En Pleasant Heart erachteraan klonk ook top live.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Gisteren naar Wolfmother geweest in 013 en het was weer erg goed. Altijd erg tof live in mijn ogen, goede setlist ook met veel nummers van het eerste album en ook de toppers van het 2e album. Ja voor mensen die naar Lowlands gaan zeker een aanrader.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Julia kent, een celliste die door middel van loops en samples prachtige ambient soundscapes maakt. En Field Rotation die min of meer hetzelfde deed met viool. Alleen was het eerste deel iets te vaag/abstract/onsamenhangend, maar het tweede deel was echt fantastisch. Ten slotte deden ze samen nog een stuk, wat ook mooi was.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.598
Net terug van bevrijdingsfestival Zwolle. Optreden van Son Mieux heeft me positief verbaasd. Was erg goed. John Coffey was zoals vanouds weer feest. Helaas op een gegeven moment een beetje geblesseerd de pit verlaten. De rest was van het te verwachten bevrijdingsfestival niveau (Roel van Velzen enzo). Helaas Delain en Manu Chao gemist om de trein weer terug naar huis te pakken, morgen gaat de wekker weer om 5:30.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Afgelopen weekend naar mijn 7e Klomppop geweest (megaklein festivalletje in de Zeeuwse polder), en best wat gezien!
Naast wat lokaal talent Death Alley gezien, worden elke keer beter!
Dazzled Sticks, ook heel goed, Sticks is echt een chille gast die op het dooie gemak het optreden een beetje aan elkaar lult/rapt.
St. Tropez, net wat steviger en beter werk dan Go Back To The Zoo, maar ze zijn nog net zo arrogant als toen ze nog gewoon Go Back to the Zoo waren.
It It Anita, geniale noiserockband uit België die aan het eind van het optreden gewoon de hele band verhuisde naar midden in de tent, zelfs het drumstel! Snoeihard optreden
De Likt was zoals verwacht wel gaaf, The Brahms zoals verwacht vreselijk saai.
Haty Haty is muzikaal wel tof, maar je kan net zo goed een cd opzetten, want ze staan er maar een beetje bij.
The Hot Sprockets, geinig feestbandje uit Ierland

Een dag later op het zelfde terrein onder het mom straatfestival Taymir gezien, die voor twee man en een paardenkop speelden, Baby Face Nelson ging wel weer hard. En My Bubba in een klein kerkje was dan wel heel bijzonder.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Gisteren naar Iggy Pop in de HMH geweest en het was fucking briljant. Je hebt van die avonden waarop alles perfect op zijn plek valt, en dit was zo`n avond.

De toon werd direct gezet toen hij begon met lust for life. Van een zitconcert (?!) was gelukkig vanaf moment één geen sprake meer.
Iedereen maakte aan elkaar kenbaar dat men er zin in hadden; het publiek, Iggy zelf en zijn geweldige band onder leiding van Josh Homme. Wat symbool staat voor de sfeer van de avond is een stagedivende Iggy, die bij het 4e nummer zonder aankondiging blind het publiek indook. Wie heeft er eerder een 69 jarige artiest zien stagediven bij een zitconcert?

De grote ster van de avond was dus echt Iggy Pop, terwijl Josh Homme zich bescheiden op de achtergrond opstelde. Af en toe kwam hij met een solo op de voorgrond, maar maakte al snel weer plaats voor de oude maestro. Hoe klein zijn rol op de voorgrond ook was, des te groter is zijn muzikale invloed. Zijn scherpe en subtiele gitaarwerk (samen met Dean Farita) vormden in combinatie met het strakke en stuwende drumwerk van Matt Helders een perfect muzikaal geraamte.

Hoe positief ik nu schrijf verbaast me eigenlijk een beetje. Ik had hun gezamenlijke album Post Pop Depression tot gisteren niet echt omarmd. Heb het misschien 2 keer geluisterd, maar maakte toen geen indruk. Live viel het kwartje pas en werd ik overtuigd van de relevantie en kwaliteit van het album.

Het nieuwe werk werd afgewisseld met oud werk van Iggy uit zijn Berlijn periode. De albums The Idiot en Lust For Life kwamen beide ruimschoots aan bod.

Hoogtepunt voor mij was misschien wel het laatste nummer van de reguliere set; China Girl. Een indrukwekkend eerbetoon aan David Bowie dat me een dikke laag kippenvel bezorgde. Niet dat dit nummer vocaal nou zo geweldig vertolkt werd, maar puur vanwege de wetenschap dat je niet dichter bij Bowie kunt komen dan dit. Prachtig.

Ook The Passenger was een hoogtepunt in de set; het publiek ging los en lalalalalade` er op los. Het publiek had er sowieso zin in, een publiek wat Iggy en de avond verdiende.

In de toegift werden nog eens 7 nummers gespeeld, waaronder het stevige Repo Man. Bij het nummer Fall In Love With Me ging Iggy de hele zaal door. Eerst crowdsurfend, later lopend door de gangpaden van de zaal. De nummers Paraguay (inclusief rant) en Success gaven de avond een waardige afsluiting.

Kortom; een geweldige band gaf Iggy Pop de kans om te shinen, die deze mogelijkheid met beide handen aangreep.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
Tim Hecker, Machinefabriek en Forest Swords gisteren. 8 Euro voor zo'n affiche en dan trekt dat toch nog niet al te veel volk, heel raar, maar ze hadden natuurlijk concurrentie van De Toppers gisterenavond dus dat verklaart al veel. Heel indrukwekkend, alle drie de shows. Heel gaaf om Machinefabriek eens live aan het werk gezien te hebben en de saxofoonmeneer die meedeed was wel een leuke toevoeging eigenlijk. Vooral Tim Hecker heel indrukwekkend, blij dat ik gegaan ben.

Vooraf natuurlijk even over alle Festileakers geroddeld met Matthijs en Kos :J
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Yes! Machinefabriek was goed, Forest Swords was interessant, Tim Hecker was simpelweg on a whole other level. Volledig de weg kwijt na zijn optreden. Toch een zeer bijzonder concept, 10 september staat er weer een avond gepland. Ik ben benieuwd wat ze dan neer weten te zetten!

Oh en het was weer een zeer gezellige sessie inderdaad :).
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ja eens, Tim Hecker was briljant. In zijn genre wel de beste show die ik heb gezien dit jaar.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
Michael Rother was echt gaaf zeg. Heel aandoenlijke man en dit is het dichtst wat je nu nog bij een echte krautrockshow komt. Gemiste kans voor wie niet geweest is, maar goed ik weet dat krautrock nu niet de meest populaire muziek is op het forum hier.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Vooraf natuurlijk even over alle Festileakers geroddeld met Matthijs en Kos :J

Oei oei, hopen dat ik er goed vanaf kwam.

#dramaleaks

Was afgelopen donderdag in Berlijn bij de Berhain maar daar verkochten ze helaas geen tickets meer aan de deur. Daar was het Tim Hecker + Wolf Eyes
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Suuns, was soms wat aan de tamme kant, maar over het algemeen zeer sterk. Met o.a. een heerlijk lange versie van Edie's Dream.
Wederom weer geïrriteerd aan de melkweg, het stond eigenlijk iets te vol en ik werd een beetje claustrofobisch. Had ik tijdens Savages ook last van, maar toen kon ik gewoon naar achteren. Maar nu stond ik al ter hoogte van de geluidstafel. En dan komt er tijdend het concert 3x een glazenhaler zich tussen het publiek wurmen. En dat is écht niet nodig in zo'n zaaltje.
Maar goed concert hoor, zin om ze nog een keer te zien.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Gisteren naar Mumford & Sons geweest in het Sportpaleis in Antwerpen.

Eerst maar even het positieve, dat was het concert an sich namelijk. Prima optreden, goede sfeer ook in de zaal. Leuke setlist (al zou ik niet echt gekozen hebben voor de volgorde maar oke). Mooie lichtshow. Niks op aan te merken ook weinig echt bijzondere dingen, behalve dat de zanger tijdens een nummer het hele publiek doorliep dan. En dat ze ergens midden in de zaal op een klein podium gingen staan om acoustisch een paar nummers te spelen.

Oke, dus het concert was in principe geslaagd. Ja, maar de locatie is allerminst top. In ieder geval gisteren niet. Ten eerste galmt het behoorlijk en dat is gewoon vervelend bij welke act dan ook. Ik weet niet of het voornamelijk wordt gebruikt voor muziekoptredens maar als dat zo is is het echt niet goed gedaan en zouden ze daar echt wat aan moeten doen. Dat is natuurlijk wel iets wat altijd ruk is. Nu nog iets wat wellicht alleen gisteren was maar wat echt een compleet drama was. Aangezien het fijne ov in België gisteren lief afweten was iedereen met de auto. Dat is duidelijk iets wat ze niet kunnen handelen in Antwerpen. De heenreis duurde hierdoor zo'n half uur/drie kwartier langer. Goed prima, we waren ruim op tijd vertrokken en waren rond half 9 binnen (toen begon het voorprogramma net, dus niks gemist). Maar na afloop was het echt een enorme chaos. Ik heb eerst een uur stil gestaan voordat er enigszins ergens beweging kwam. Uiteindelijk na zo'n 5 kwartier op de snelweg terecht gekomen, en dit ook alleen omdat ik de gok waagde en maar gewoon ergens Antwerpen in ben gaan rijden om maar uit de drukte te geraken. Kortom dat is echt heel slecht geregeld. Ik was pas om 02.00 uur thuis en zowel ik als mijn vriendin hoefden gelukkig niet te werken, anders had je dus een erg korte nacht.

Nee, neem dan HMH, Ziggo-Dome, A'dam Arena, daar heb ik echt nog nooit problemen gehad. Dus ik zeg Antwerpen: Neem eens een kijkje in Amsterdam, hoe ze het daar regelen daar kun je nog veel van leren. Oh en Sportpaleis neem dan ook meteen een kijkje in de Ziggo-Dome en luister eens naar hoe goed een grote zaal kan klinken!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken