Ik ben naar … geweest en het was …

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Gisteren was dan eindelijk niet het concert van DIIV. Ik heb het echt helemaal niet naar m'n zin gehad. De band leek ook nogal afwezig.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Gisteren was dan eindelijk niet het concert van DIIV. Ik heb het echt helemaal niet naar m’n zin gehad. De band leek ook nogal afwezig.

Gelukkig, dan heb ik niets gemist.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
K-X-P was prachtig. Erg mysterieus en hypnotiserend maar bij vlagen lekker explosief. Binnen een paar minuten stond de zaal vol rook en zag je af en toe schimmen van de drie bandleden die met monniken kappen op stonden te spelen.

Hoe is de school als concertvenue? (M.n. akoestiek)
Ja erg tof gebouw is het wel. Er hangt een best aparte sfeer als je er 's avonds zo rondloopt en het voelt allemaal een beetje industrieel aan. Ze hebben best veel intact gehouden van wat er was en in elke kleine ruimte iets verzonnen. Als je de concertzaal in kwam lopen liep je over allemaal van die douche tegeltjes van een gym kleedkamer denk ik en de bankjes zaten er zelfs nog in. En nog een geïmproviseerde bar in een klein hokje aan de achterkant. (Wel bier uit flesjes, +1)
Kwa akoestiek ben ik ook geen expert. Het is geen ruimte speciaal gebouwd voor muziek maar ik heb me nergens aan lopen ergeren, klonk prima. Maar dit was trouwens de concertzaal, niet de club zaal waar de meer electronischere acts staan.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
K-X-P was prachtig. Erg mysterieus en hypnotiserend maar bij vlagen lekker explosief. Binnen een paar minuten stond de zaal vol rook en zag je af en toe schimmen van de drie bandleden die met monniken kappen op stonden te spelen.

MRMantel wrote:
Hoe is de school als concertvenue? (M.n. akoestiek)

Ja erg tof gebouw is het wel. Er hangt een best aparte sfeer als je er ’s avonds zo rondloopt en het voelt allemaal een beetje industrieel aan. Ze hebben best veel intact gehouden van wat er was en in elke kleine ruimte iets verzonnen. Als je de concertzaal in kwam lopen liep je over allemaal van die douche tegeltjes van een gym kleedkamer denk ik en de bankjes zaten er zelfs nog in. En nog een geïmproviseerde bar in een klein hokje aan de achterkant. (Wel bier uit flesjes, +1)
Kwa akoestiek ben ik ook geen expert. Het is geen ruimte speciaal gebouwd voor muziek maar ik heb me nergens aan lopen ergeren, klonk prima. Maar dit was trouwens de concertzaal, niet de club zaal waar de meer electronischere acts staan.
Ah klinkt heel goed! Fijn ook dat het geluid in ieder geval niet storend is, daar was ik wel een beetje bang voor met zo'n locatie. Zeker omdat ze de focus natuurlijk leggen op de danszalen.
Hopelijk ben ik erbij met het liveoptreden van Lucy.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Zeker omdat ze de focus natuurlijk leggen op de danszalen.

Trouw stond als club ook al bekend om het uitstekende geluid, daar besteedden ze erg veel aandacht aan. Goed om te lezen dat dat nu ook weer het geval is :).
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Hoe was Peter Hook? En hoe was de set verdeeld?
Ik kan er vrijdag waarschijnlijk pas 21:00 zijn, dus als dat het New Order deel is zou dat chill zijn, maar als dat het UP deel is kan ik net zo goed niet gaan.
Edit: ik kan natuurlijk ook gewoon op setlist.fm kijken, ziet er gunstig uit.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Heb het niet zo met New Order en voor alleen Closer nummers hoef ik ook niet perse te gaan. Maar ziet er naar uit dat het gunstig uitpakt. Maar alsnog ben ik benieuwd naar de verhalen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
Peter Hook was wel vet. 31 Nummers gespeeld, jesus. UP was live wat indrukwekkender live ook al vind ik normaal Closer het betere album.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Was gisteren bij Lucky Fonz III en dat is toch echt een aanrader, alhoewel misschien niet voor iedereen. Hij is in ieder geval heel erg goed live (zingt ook beter dan op cd) en kan, zoals de beste singer-songwriters, je laten vergeten dat er maar één persoon op het podium staat. Hij speelde zijn beide Nederlandstalige albums bijna in volledigheid, en ikzelf vond dat wel prettig (fans van zijn oudere werk komen een beetje bedrogen uit).
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Was gisteren bij Lucky Fonz III en dat is toch echt een aanrader, alhoewel misschien niet voor iedereen. Hij is in ieder geval heel erg goed live (zingt ook beter dan op cd) en kan, zoals de beste singer-songwriters, je laten vergeten dat er maar één persoon op het podium staat. Hij speelde zijn beide Nederlandstalige albums bijna in volledigheid, en ikzelf vond dat wel prettig (fans van zijn oudere werk komen een beetje bedrogen uit).

Ik ben benieuwd! Ik ga 'm volgende week zaterdag zien in Vlissingen, maar is z'n stem live echt anders dan? Ik vind hem op plaat niet heel slecht ofzo
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Ik ben benieuwd! Ik ga ‘m volgende week zaterdag zien in Vlissingen, maar is z’n stem live echt anders dan? Ik vind hem op plaat niet heel slecht ofzo
Hij krijgt vaak de kritiek dat 'ie vals zou zingen, maar dat is natuurlijk wel deel van zijn charme en ik vind 'm zelf ook juist wel goed zingen. Het is niet per se heel anders live, maar toch gooit 'ie iets meer alle registers open dan op cd. ;)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.297
6.804
Eefje De Visser & Goose @ Vooruit .. Ondanks de slechte akoestiek vond ik (in het café) vond ik het optreden echt super, gewoonweg waarschijnlijk omdat ik van haar muziek hou ! Bij Goose wist ik eigenlijk niet goed wat ik moest verwachten maar wauw, de (bal)zaal was volgens mij gewoon te klein, geweldig en leuk ook dat ze als bis 'synrise' hebben gespeeld :-D Die zijn wel degelijk klaar voor Werchter deze zomer ^^
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Vrijdag naar Black Mountain geweest in de Melkweg. In het voorprogramma stond een of andere inspiratieloze punkband (Dysnea Boys) en Black Mountain was eigenlijk ook niet heel erg interessant. Er waren maar een enkele lange gitaarstukken en nummers die mij konden boeien. De zangeres stond er ook 1,5 uur lang een beetje bij alsof ze verdwaald was en voegde niet eens zo heel veel toe.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.598
Gisteren naar Roger Hodgson geweest in het nieuwe Luxor theater. Wat een geweldige show was dat. Uitstekend bij stem en een goede band erachter. Ontzettend veel bekende nummers die heerlijk klinken en veel onbekende pareltjes. Helaas miste ik wel een paar pareltjes (mijn 2 favorieten Goodbye Stranger & Rudy. Maar ook Cannonball, Bloody Well Right en From Now on). Ik dacht vooraf dat het te soft zou zijn, maar dat viel reuze mee. Hoogtepunten waren Hide in Your Shell, Death and the Zoo & natuurlijk Fool's Overture.
Ben benieuwd wat hier nog overheen gaat dit jaar, want voor mij is de lat nu hoog gelegd.
 

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
538
504
C. Duncan in de Ekko dinsdag (al gepost op Graz, maar voor wie daar niet komt en hem wel overweegt op BKS ook maar hier):

Leuk optreden. Op het oog is het een stel koorknapies die zo vaak na school in hun ballen zijn getrapt dat ze er a capella de hoogste noten uitpersen, wat een beetje een brave bedoeling oplevert, maar wel een hele mooie, en met dat suffige imago komen ze weg zoals een Jens Lekman (waar de rustigste, kerstachtige liedjes sowieso wel aan doen denken) daar ook wel mee wegkomt.
Voldoende goede liedjes voor een leuk en afwisselend optreden van een klein uurtje waarin in principe 'gewoon' binnen de lijntjes de liedjes worden gespeeld, maar die worden live door goed stevig geluid van zowel instrumenten als zang krachtig genoeg gebracht.
Prima band dus om op de vrijdag van de BKS te gaan bekijken; ze zullen wel aan het begin van de festivaldag op THREE staan, wat in principe een ideale plek voor ze is, maar dan is het wel hopen dat de vrijdagmiddagborrel die daar vorig jaar bij Klangstof begon en bij Daniel Norgren op een hoogtepunt was dit jaar elders plaatsvindt.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Dat lied is gemaakt door Supertramp nadat Roger weg was en zou die dus nooit live spelen. ;)

Was er zelf bij in Carré. Vond het zelf ook een leuke show inderdaad, maar ik had 'm al twee keer eerder gezien, dus voor mij was het misschien iets minder speciaal. Desalniettemin zeer, zeer goed. Merkte ook dat er veel wat minder bekende nummers werden gespeeld, zoals Don't Leave Me Now en Soapbox Opera. Dat waren wel echt opstekers.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.598
Brian wrote:
Cannonball

Dat lied is gemaakt door Supertramp nadat Roger weg was en zou die dus nooit live spelen.
1f609.png


Was er zelf bij in Carré. Vond het zelf ook een leuke show inderdaad, maar ik had ‘m al twee keer eerder gezien, dus voor mij was het misschien iets minder speciaal. Desalniettemin zeer, zeer goed. Merkte ook dat er veel wat minder bekende nummers werden gespeeld, zoals Don’t Leave Me Now en Soapbox Opera. Dat waren wel echt opstekers.

Ohjah, die komt inderdaad uit de pen van zijn tegenhanger in Supertramp. Dat zal ook de reden zijn waarom de andere nummers niet gespeeld werden, zoals Goobye Stranger.

Ik had hem nog nooit gezien, dus voor mij was het zeker speciaal. De onbekendere nummers die jij noemt heeft hij bij mij dacht ik niet gespeeld. Wel lovers in the wind, Lord is it Mine en the Awakening. Die laatste zei hij was nooit uitgebracht op plaat, wat ik wel jammer vond want dat is ook weer zo'n pareltje.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.707
695
Dog Eat Dog in De Pul, Uden

Mooi middagprogramma dat werd afgetrapt, letterlijk, door Agitator. Goede band met lekkere grove uitstraling. Geluid stond wel heel erg hard, dat was dan iets minder aangenaam. Vervolgens Reno Vega aus Deutschland. Minder punk, enigzins eentonig, maar klonk wel goed.
Daarna dus tijd voor Dog Eat Dog. Ze klapte er meteen goed in, en zeker na Who's The King, die al vroeg werd gespeeld, was ook de zaal meteen lekker los. Vervolgens waren ook nog de overige klassiekers als Isms, Rocky, No Fronts, If These Are The Good Times voorbij gekomen.
Naar mijn mening een zeer vermakelijk show! Vooral ook mede door het speelplezier van de band zelf, die jaren na het succes nog steeds met veel energie en plezier optreden. Naderhand nog even een praatje gemaakt met de bandleden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken