Ik ben naar … geweest en het was …

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Ik was ook bij twenty one pilots, voor de zesde keer inmiddels maar dit is de eerste keer dat ik niet ongeveer vooraan stond. Ik had nog nooit zo'n lange rij gezien, ik ben ook echt stomverbaasd over het feit dat ze zo groot zijn geworden. Twee jaar geleden kon ik een halfuur nadat de deuren van de oude melkweg zaal openingen nog vooraan naar het podium lopen. En de show was toen ook uitverkocht. Nu stonden mensen om 7 uur 's ochtends in de rij! Echt belachelijk. Ik gun ze al het succes en ik blijf altijd fan maar de lol van hun concerten is er voor mij wel af. En het concert in de melkweg staat nog altijd op nr 1 van beste conceren waar ik ooit ben geweest.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Wat een onwijs goede en strakke liveband is King Gizzard live man. Lekker tempo erin en een goede drummer.
Wel jammer van de locatie (Oedipus Brouwerij) want doordat er geen podium was kon je echt nergens iets zien behalve als je eerste rij stond. En verder een beetje het standaard tamme Indiestad publiek tot het laatste nummer, toen er opeens wel een pit ontstond.

Voor iedereen die naar John Coffey gaat in Tivoli is dit echt een mooie band om mee te pikken. (Of de hoofdreden om te gaan)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
Voor iedereen die naar John Coffey gaat in Tivoli is dit echt een mooie band om mee te pikken. (Of de hoofdreden om te gaan)

Nice. Sowieso ja, King Gizzard is baas. Als je nou je verhaaltje in het Pinkpoptopic zet met 'misschien komen ze wel naar pinkpop' erachter krijg je nog wat meer reacties :p.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Voor iedereen die naar John Coffey gaat in Tivoli is dit echt een mooie band om mee te pikken. (Of de hoofdreden om te gaan)

John Coffey, Frank Carter, King Gizzard voor 20 euro, veel beter kun je het niet krijgen voor dat prijsje.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Zojuist bij Fluister in de helling geweest. Hele mooie middag met drie ambient/field recordings sets. Door de hele zaal lagen kussens zodat iedereen kon liggen of zitten luisteren. Verder mooie sets, vooral Marsen Jules was erg mooi. Die van Bjarni Gunnarsson was iets harder en ging meer naar drone, ook zeer indrukwekkend. 1 mei weer een nieuwe middag met Julia Kent.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Klinkt goed! Jammer dat ik niet meer kon :(.

Vrijdag trouwens o.a. Jackmaster en KiNK live gezien in Doornroosje. Ongelofelijk goede sets allebei, al was KiNK wel next level. Werkelijk waar hét levende tegenargument voor mensen die zeggen dat dj's 'niks kunnen' of 'alleen maar plaatjes draaien'. Uitzonderlijk talent, en het plezier spatte er bovendien vanaf :).
 

Dex

Playlistbediener
28 jan 2016
10
0
Sum 41 in de melkweg gisteravond en het was een stuk beter dan verwacht. Deze gasten zijn ondertussen ook al de jongste niet meer maar hebben een geweldige show neergezet. ook een geweldig publiek in vergelijking met het ruziepubliek van bijvoorbeeld rise against. al met al een geweldig optrede met genoeg show en goede muziek een aanraden voor op lowlands of sziget :)
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
PINS was leuk, al leek het wel een totaal andere band dan toen ik ze op BKS zag. Maar kan ook aan die aparte kapsels liggen. Night Beats was uiteindelijk ook goed, ze hadden leuke hoedjes op. Het was weer de moeite waard.

 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Oneohtrix Point Never was vaag. Bij vlagen geen touw aan vast te knopen, bij vlagen intens, bij vlagen hilarisch, bij vlagen te overdadig, bij vlagen mooi. Moet nog even bezinken misschien.
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
King Gizzard:
Hele toffe band, belachelijk energiek publiek (positief natuurlijk, maar ging op een gegeven moment toch maar een beetje achteraan staan).
Leuke plek wel, zoals hierboven genoemd niet super praktisch dankzij gebrek aan podium en garderobe. Maar ik vond het voor dit concert eigenlijk wel wat hebben. Heb ook nog leuke biertjes kunnen proberen.
Ik was bij de tweede show, die om 00:00 begon. Sommige mensen waren ook al redelijk bezopen. Zo erg zelfs dat er iemand van het toilet hokje van zo'n 3,5 meter hoog het publiek in sprong. Ja... echt. Nee, ik zou ook niet weten waarom je dat zou doen. En nee, voor zover ik weet was er niemand (ernstig) gewond geraakt.

Sum 41:
Ik had jaren geleden het plan gemaakt met een vriendin om naar een concert van Sum 41 te gaan, en aangezien we nooit eerder de kans hadden gekregen besloten we nu toch maar te gaan :)
Het was leuk om ze eens gezien te hebben, maar ik voelde me er ook niet helemaal 'thuis' ofzo. Vaak heb je wel een soort van verbintenis met het publiek tijdens het concert, maar ik ga normaal nooit naar dit soort concerten dus dat gevoel miste ik een beetje. Ben over het algemeen ook niet meer zo van de pop punk scene, en luister tegenwoordig nog amper naar Sum 41. Het laatste album vond ik overigens best wel tof, en de bekende hits zijn natuurlijk ook leuk om nog mee te zingen. Dus ja, het was eigenlijk wel leuk om ze alsnog gezien te hebben.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
PwoperFish wrote:
Wat een onwijs goede en strakke liveband is King Gizzard live man. Lekker tempo erin en een goede drummer.

Welke van de twee?
Ah ja ik vroeg me al af of ze hier ook met twee drummers speelde. Heb voor het grootste deel alleen maar achterhoofden gezien namelijk. Wel leuk dat er bij die latere show wel energiek publiek was, bij de eerste show ging het bij Cellophane pas een beetje los.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken