Historische RW concerten online

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.363
10.194
Nee, was imo vrij waardeloos.

Fun fact, was wel mijn eerste optreden dat ik op de wei zag.
Toen al. Zonde hoor, op studio wil het nog wel prima klinken, maar dat blijkt live dus zeker niet het geval te zijn. Waarom werd ie dan nog geboekt?
Jemig, wat een fun. Nee, zonder dollen, kwam je laat aan op de weide dan (omdat er al eerder acts speelden)?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
ChiquitaChaser wrote:

jimmywe wrote:
REM 2008 meest memorabele?
Met voorsprong hun minste passage in Werchter. Eerder apathisch en ongeïnteresseerd. Je zag dat het niet meer goed zat. Mijlenver onder niveau keren ervoor. 1999 was natuurlijk legendarisch met een vet uitroepteken.


Was dat niet met die “wolkbreuk” op het einde van hun set? Herinner mij nog iets dat de Demerdijk toen 1 grote modder schuifaf was ?
1999 was op vele dingen (voor mij toch) ene goed jaar.
– Robby Williams die om 17u a 18u de HELE wei mee had (had ik tot toen nog nooit gezien)
– Marilyn Manson toch ff van dichtbij gaan kijken en toch eventjes schrik krijgen ?
– voor mij nog steeds het beste metallica concert.
– straffe Visuals (voor diee tijd toch) van de Brothers
….

Gaf Manson ook een goed optreden? Hoor namelijk stemmen dat dat tegenwoordig zeker niet het geval is.

Maakte toch indruk vond ik. Beter dan die 2007 passage.
https://youtu.be/DDAlo4f3UKU
Stak toen ook de draak met Skin.

Bryan Adams net voor Metallica. Haha.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Paddy wrote:
Nee, was imo vrij waardeloos.

Fun fact, was wel mijn eerste optreden dat ik op de wei zag.

Toen al. Zonde hoor, op studio wil het nog wel prima klinken, maar dat blijkt live dus zeker niet het geval te zijn. Waarom werd ie dan nog geboekt?
Jemig, wat een fun. Nee, zonder dollen, kwam je laat aan op de weide dan (omdat er al eerder acts speelden)?

Met de trein vanuit Nederland en de bus aangekomen in Werchter. Eerst op zoek naar mijn vriendengroepje. Niet gevonden. Spullen op camping A7 achtergelaten bij mensen die we in de trein hadden ontmoet. In een telefooncel geprobeerd te bellen met de enige met een mobiel. Geen contact, toen maar eerst het festivalterrein opgegaan.
Later ons vriendengroepje gevonden via zijn paal, waar je briefjes op kon hangen. Ze stonden op A3.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.363
10.194
wenteldave wrote:

Paddy wrote:
Nee, was imo vrij waardeloos.

Fun fact, was wel mijn eerste optreden dat ik op de wei zag.


Toen al. Zonde hoor, op studio wil het nog wel prima klinken, maar dat blijkt live dus zeker niet het geval te zijn. Waarom werd ie dan nog geboekt?
Jemig, wat een fun. Nee, zonder dollen, kwam je laat aan op de weide dan (omdat er al eerder acts speelden)?

Met de trein vanuit Nederland en de bus aangekomen in Werchter. Eerst op zoek naar mijn vriendengroepje. Niet gevonden. Spullen op camping A7 achtergelaten bij mensen die we in de trein hadden ontmoet. In een telefooncel geprobeerd te bellen met de enige met een mobiel. Geen contact, toen maar eerst het festivalterrein opgegaan.
Later ons vriendengroepje gevonden via zijn paal, waar je briefjes op kon hangen. Ze stonden op A3.
Dan weet je dat het een goed avontuur gaat worden en als ik de rest zo hoor, was dat het ook. En dat in het begin al. Mooi hoor!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Zo even gekeken naar de edities die ik heb meegemaakt en even per podium en rekeninghoudend met het uur van spelen m'n favoriete shows geselecteerd en dat soort van battelend tegenover de tijdslots van andere dagen én jaren. Zo heb je bv. Beck vs Lorde vs PJ Harvey vs Brockhampton in de Barn op die voorlaatste spot

Ik merk over de jaren heen ook een bepaalde trend bij mezelf dat ik vaak eerst de tenten op zoek, even naar de main ga (tweede/derde act) om vaak dan terug in de tenten te blijven tot al dan niet de (sub)headliner aan de beurt is. Tentopeners zijn vrij hit (Millionaire, Zwangere Guy, Kali Uchis, Albert Hammond Jr) or miss (Mura Masa, Karen Elson, Dermot Kennedy, Tout Va Bien, Aurora). Middagshows op de main blijken vaak de meest oninteressante shows om zelfs nog maar te gaan bekijken tenzij er speciale acts staan of grote namen die laag staan gebilled à la Iggy Pop, Prophets Of Rage, Slowdive, The 1975, BMTH.. Qua avond programma blijk ik vaak te vinden te zijn in de Barn dan in de Klub C of zelfs de mainstage. Enkel wanneer er naar mijn smaak echt interessante headliner staat, kom ik m'n tent uit hah wat ergens toch een beetje jammer is, bedenk ik me ook wel.. Subheadliners (niet co) bekijk ik daarom ook nauwelijks en zijn ook vrij vaak ook gewoon niet interessant of gewoon niet goed (Ellie Goulding, Macklemore & Ryan Lewis, The Script, Snow Patrol, Imagine Dragons, Blink-182, alt-J.. om er enkelen te noemen)

Mainstage
Coely (2017)
Slowdive (2017)
Prophets Of Rage (2016)
Iggy Pop (2016)
The Last Shadow Puppets (2016)
The Cure (2019)
Radiohead (2017)

extra: Paul McCartney (2016) & Gorillaz (2018), Tool (2019), London Grammar (2018)

Klub C
Kali Uchis (2018)
Savages (2016)
BADBADNOTGOOD (2016)
Flume (2016)
Charlotte Gainsbourg (2019)
Robyn (2019)

extra: Jorja Smith (2018), Whitney (2017), Benjamin Clementine (2017)

Barn
Millionaire (2018)
Steven Wilson (2018)
Guy Garvey (2016)
David Byrne (2018)
Lorde (2017)
Tame Impala (2016)

extra: PJ Harvey (2016), Beck (2016), Jamie xx (2016) Rosalia (2019), The Good, The Bad & The Queen (2019)

The Slope
Isaac Gracie (2018)
Wolf Alice (2018)
Alice Phoebe Lou (2019)
Ibibio Sound Machine (2019)
Flight Facilities (2018)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.325
Radiohead, 26 juni 2003:

Mijn eerste dag op Rock Werchter ooit. De eerste editie van vier dagen. Donderdag werd speciaal toegevoegd zodat ze Radiohead nog op de line-up konden zetten.

Jammer genoeg ontbreken de laatste 3 liedjes in de opname. De eerste encore werd nog aangevuld met Sit Down Stand Up en Pyramid Song. Vervolgens tweede encore met Karma Police.
Radiohead was door die show een beetje de reden waarom ze indertijd van 3 naar 4 dagen gegaan zijn.

Thom Yorke: ‘Rock Werchter is the reason why we still play festivals’.

Ik zou m’n linkerbal willen afstaan om dat concert meegemaakt te hebben.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.208
718
Radiohead, 26 juni 2003:

Mijn eerste dag op Rock Werchter ooit. De eerste editie van vier dagen. Donderdag werd speciaal toegevoegd zodat ze Radiohead nog op de line-up konden zetten.

Jammer genoeg ontbreken de laatste 3 liedjes in de opname. De eerste encore werd nog aangevuld met Sit Down Stand Up en Pyramid Song. Vervolgens tweede encore met Karma Police.
objectief gezien de beste festivaldag ever.

donderdag 26 Juni (poort open om 20.00?)
MAINSTAGE
BJÖRK21.45 - 23.00
RADIOHEAD23.40 - 01.25
UNDERWORLD01.55 - 03.30
 
  • On fire
  • Leuk
Waarderingen: slyke en mattman

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.147
3.669
objectief gezien de beste festivaldag ever.

donderdag 26 Juni (poort open om 20.00?)
MAINSTAGE
BJÖRK21.45 - 23.00
RADIOHEAD23.40 - 01.25
UNDERWORLD01.55 - 03.30
Nee, dat was Werchter in 1996:

RHCP met Navarro en, voor mij, hun beste album op tour zonder die overgewaardeerde junk op gitaar. Beste The Prodigy show ooit, David Bowie legendarisch goed, Sepultura in topvorm, Neil Young op zijn hoogtepunt en dan heb ik het nog niet over Massive Attack, Radiohead, RATM en Björk.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.208
718
dat is 2 dagen ;)
maar is idd een bizarre line up

maar juist het feit dat er slechts 3 acts spelen, met 30/40 tussenpauze, achter elkaar , op t zelfde podium.
dat maakt het wel erg bijzonder
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Iemand toevallig Paul McCartney 2016 beschikbaar? Dat was de eerste headlineshow op Werchter die ik ooit bijwoonde en dat heeft me toch een partij indruk gemaakt!
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
objectief gezien de beste festivaldag ever.

donderdag 26 Juni (poort open om 20.00?)
MAINSTAGE
BJÖRK21.45 - 23.00
RADIOHEAD23.40 - 01.25
UNDERWORLD01.55 - 03.30
Toch wel heimwee naar de periode dat er langer door werd gegaan 's nachts.

En ook vroeger begonnen werd op bepaalde dagen dan nu? Ik herinner mij precies programmaschema's met een startuur voor de middag?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken