Het Voorspel-spel - De Festivalacts Top 100 2022

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
306
300
1 Goldband
2 Stromae
3 Froukje
4 Eefje de Visser
5 Metallica
6 Nick Cave & the Bad Seeds
7 The War On Drugs
8 Gorillaz
9 Pearl Jam
10 King Gizzard & The Lizard Wizard
 
Laatst bewerkt:

nitotheno

Support act
29 jan 2018
901
750
Laat ik is een gokje wagen:
  1. Goldband
  2. Stromae
  3. Froukje
  4. Eefje de Visser
  5. Son Mieux
  6. Nick Cave & The Bad Seeds
  7. The Smile
  8. Tame Impala
  9. The Opposites
  10. Metallica
 

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
1: Stromae
2: Goldband
3: Pearl Jam
4: Son Mieux
5: Eefje De Visser
6: Metallica
7: Opposites
8: Gorillaz
9: Michael Kiwanuka
10: Volbeat

En White Lies als eervolle vermelding want die staan zo'n beetje op elk festival en buurthuis dit jaar. ;)
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
1. Pearl Jam
2. Goldband
3. Imagine Dragons
4. Stromae
5. Nick Cave & The Bad Seeds
6. Royal Blood
7. Metallica
8. The War On Drugs
9. Froukje
10. Turnstile
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Leuk om alle lijstjes te zien. Vannacht om 24 uur sluit de competitie en moeten alle voorspellingen binnen zijn :)
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Key Race Alert GIF by Election 2016


Excuus! Duizendmaal. Het was ook een drukke week, de begrafenis van The Queen, prinsjesdag, Putin z'n mobilisatie en de algemene beschouwingen. Ik zou bijna Baudet willen bedanken voor de schorsing van die vergadering. Dat gaf mij de tijd om weer te schrijven over belangrijke dingen in het leven. Muziek en haar verbinding. En verbinding heb ik eigenlijk alleen bij de uitvaart van The Queen gezien deze week. Zo zou het vaker moeten zijn en blijkbaar zijn daar melancholische gevoelens voor nodig.

En misschien ligt daar ook wel de kracht van moderne festivalacts. Samen de melancholie, de verdriet durven te delen. Alleen op de festivalweides voelen wij ons veilig om dat aan anderen te laten zien en te delen. En van het delen van je gevoelens, kan je het juist een betere plek geven. Een prachtig voorbeeld van zo'n festivalact is Phoebe Bridgers die alleen al met haar knuffels festivalact van het jaar kan worden. Of Nick Cave die zijn handuitreiking toereikt om ons te helpen om op te staan en door te gaan. Of samen naar de drums op St. Anger liedjes luisteren. Of King Gizzard & the Lizard Wizard waar wij allemaal, inclusief bandleden, samen struggelen om de bandnaam in 1x correct uit te spreken. Dit verbroedert en verzustert tegenwoordig. Geen vrolijkheid en gekkigheid meer. Maar soms... Heel soms.. Wil je dan toch midden in de nacht met takken zwaaien of gratis tequila drinken en kijken naar een donkey show.

Voor diegene die het niet weten, dat is een knipoog naar een lyric van Alestorm's nummer Mexico. En ik zweer het. Alestorm heeft als doel om met hun piratenmetal op elk soort festival te komen spelen. Nu is het vooral nog Metal gericht, maar een eenzelfde feest zou op Pinkpop niet misstaan. En als ze 10x hun cover van Taio Cruz' lied Hangover doen, is Woo-Hah ook niet ondenkbaar. Zelfs die kreet, Woo-Hah komt meer dan genoeg voor in een festivalset van Alestorm. Ook Dogfest, een festival voor honden, moet al geheadlined zijn. Geloof je dit niet? Google de lyrics van Mexico of luister naar hun specials op Spotify (not sponsored). En als laatste, de huishoudbeurs. Want hoe groot moet een badkamer zijn met zo'n reusachtig badeendje. Alle vrouwen met een trolley zijn benieuwd hoe zij dat in vredes naam schoon houden.

Chic zijn de teksten van Alestorm in ieder geval niet. Wat logisch is, want hun nummers zijn volgens mij, nog niet 100% bevestigd, de enige nummers die niet zijn (mede) geschreven door Nile Rodgers. Als een festivalset onder andere bestaat uit I'm Coming Out (Diana Ross), Material Girl (Madonna), Get Lucky (Daft Punk), Let's Dance (David Bowie) en dan ook nog eigen Chic hits zoals Freak Out en Good Times, verdien je eigenlijk om gediskwalificeerd te worden. Maar nee, ze komen waarschijnlijk gewoon in de top 100 te staan en ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet achter sta. Want nogmaals, veels te vrolijke muziek!

Ach, misschien ben ik dan toch wel een beetje een sucker voor vrolijke noten in de muziek. En dat komt omdat ik eindelijk de Ware heb gevonden. Ze weet het alleen zelf nog niet. Hoe ik voor haar gevallen ben? Ik denk dat het komt door haar prachtig mooie naam, want de fanatische gechoreografeerde, a lá David Byrne, festivaloptredens zullen het wel niet zijn.

Jessie King
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.947
1.993
Met Metallica, Cave, Volbeat, The War On Drugs en Pearl Jam toch de helft van de top 10 mogen aanschouwen. 💪
 

PattvD

Randprogramma
21 apr 2022
173
199
Met Metallica, Cave, Volbeat, The War On Drugs en Pearl Jam toch de helft van de top 10 mogen aanschouwen. 💪
Hier Goldband, Stromae, Pearl Jam, Metallica, Froukje, Arctic Monkeys en Volbeat. Mooie score ook!
Voor de totale top 100 zit ik op 37/100 dit jaar.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.284
Oprecht jammer dat Mezerg niet meer aandacht krijgt dankzij de overlap tijdens The War On Drugs. Die (slechts drie kwartier durende-)show was voor mij absoluut het hoogtepunt van deze festivalzomer. Geen enkele video of muziek wat van hem te vinden is staat in contrast met wat hij liet zien en de sfeer die er in de Fuzzy hing - misschien wel die ik nog nooit zo heb ervaren op een festival.
 

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
726
1.242
Van de top10 heb ik er 8 gezien deze zomer. In totaal zit ik op 39/100
 
  • Leuk
Waarderingen: MarkD

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.329
Heel blij met de hoge plekken voor Stromae (2) en Cave (4). Maar in z’n geheel echt een zalige lijst. Heel veel stemmen ook dit jaar.

Wat On Drugs trouwens verrassend hoog, mooie plek ik de top 10. RHCP, Slipknot en Placebo dan weer erg laag.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Het duurde een dagje langer dan ik jullie had beloofd. Ik geef de schuld aan onze interne Afterparty van Festileaks die zaterdag was, die was super gezellig maar dat zorgde er ook voor dat ik zondag heel weinig kon. Laat staan nadenken over punten verdelingen. Voor de mensen die twijfelen om trouwens volgend jaar ook de Afterparty mee te maken: Klik hier!

De uitslag is dan eindelijk hier. Eerst nog wat leuke feitjes. Van de uiteindelijk echte top 10, is alleen Fontaines D.C. niet door jullie genoemd. Daarnaast zijn Froukje en Nick Cave meermaals genoemd, maar nooit op de juiste plek. Arctic Monkeys en The War on Drugs zijn maar één keer genoemd, maar niet door iemand uit de top 3. Daarnaast is Volbeat, chapeau hiervoor, twee keer voorspeld en allebei op de juiste plek.

De nummer 1 en 2 hebben allebei 7 acts goed, de doorslag is gemaakt door de juiste plek. Geinig detailtje is dat ze beiden wel Eefje de Visser in de top 10 hadden verwacht. De winnaar had 7 juist voorspeld, waarvan 3 (Goldband, Stromae en Metallica) op de jusite plek. De top 3 is geworden>

1. @koekebakker met 13 punten (Ticketmaster Cadeaubon van 20 euro)
2. @Oasiss met 11 punten (Festileaks Webshop Cadeaubon van 15 euro)
3. @gerrie met 10 punten (1x Gratis entree voor Festen)

Super bedankt voor het spelen en kom bij mij in de lucht voor de prijzen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken