Hi allemaal. Hoop dat jullie ook allemaal een goed weekend gehad hebben.
Ook een verslag/review van mij.
Eerst wat achtergrond nog ff:
1e keer Graspop voor mij en allereerste festival voor m’n dochter (16). Mijn eerste festival sinds 2011/2012 ofzo.
Laat ik beginnen met algemene punten:
Wat een goed georganiseerd, schoon, vriendelijk en gezellig festival. Toiletten (paar uitzonderingen hier en daar), douches, het hele terrein incl ons deel camping schoon.
We hadden gekozen voor een festitent, iets wat ik zeker kan aanraden. Ja het is niet goedkoop maar das een tent kopen ook niet. En zeker aangezien het voor ons ook wel een test was om te zien of we het (nog in mijn geval) leuk zouden vinden. (En ik ben sowieso geen fan van tenten opzetten)
Kwamen aan op donderdag rond 12 uur. Stonden geparkeerd op rood en incl boneyard bandjes halen en inchecken bij festitent stonden we met iets meer dan een half uur bij onze tent. (Lang leve de bolderkar btw) (en dat kwam eigenlijk vooral omdat je via de boulevard moest lopen )
Las een eerdere opmerking over nauwelijks wachten voor douches/toiletten op Inferno, zelfde voor ons op Boneyard, altijd toiletten en douches beschikbaar op de momenten dat wij gingen.
En kudos naar de crew! Zowel op camping als festival.
Dan een greep uit wat we uiteindelijk gezien/gehoord hebben. Deels aangepast schema gehanteerd vanwege en warmte en omdat dochter af en toe even wat rust wilde
Donderdag:
Slay squad - gehoord vanaf de camping toen we aan het inruimen waren. Klonk erg lekker!
Blackgold - idem
Sleep theory - halve set van meegepakt van buiten voor we even terug gingen naar de camping.
Pennywise - ja nostalgie voor paps (49) voor dochter eerste kennismaking. Was een heerlijke show wat mij betreft. En dat vond zij ook.
Within temptation - laatste deel van de set gezien na pennywise. Maar damn dat was echt goed. Ook de dochter was onder de indruk!
Limp Bizkit - viel ons beiden erg tegen. De momenten dat ze daadwerkelijk speelden waren ze prima, maar zoveel pauzes, van tape andere nummers draaien. Nee. Tegenvaller
The Offspring - vanaf het begin af een feestje wat ons betreft, maar uiteindelijke halverwege toch afgehaakt vanwege de stromende regen en de dreiging vh onweer. Wel vanuit de tent de set verder gehoord.
Vrijdag:
TX2 - yes! Heerlijke energie, goede boodschap, lekkere muziek. Grote verassing. Dochter ook helemaal happy om ze gezien te hebben.
Oranssi Pozazu - bleven even hangen in de metaldome vanwege de warmte. Heerlijk aan de zijkant gezeten en 3/4 van de set gezien. Zoals m’n dochter zei: best lekker. Best een vibe.

kan ik me wel in vinden.
Sex pistols - viel ons erg tegen. Zaten op de tribune, maar vanaf daar hadden we het idee dat er echt weinig response was van het publiek.
Breaking Benjamin - ook vanaf de tribune gekeken, vonden het beiden erg goed.
Tijdens Alter Bridge besloten om naar camping te gaan omdat dochter graag st Jimmy’s wilde zien (ik ook wel) en we het wachten op volbeat en dan st Jimmy’s erg lang vonden. Uiteindelijk rond half 12 besloten om toch niet terug te gaan. Wel vanaf de camping st Jimmy’s geluisterd. Klonken echt goed, zou ze graag eens zien!
Zaterdag:
De grote dag. Hoofd artiest voor ons beiden was BMTH en doel was om barrier te staan.
Uiteindelijk rond 18 uur naar de weide, wat gegeten en laatste stuk 3 days grace gehoord.
Tijdens Ice Nine kills onze weg naar voren gebaand. Nou ben ik aardig goed in het door een publiek/massa heen bewegen, maar ik kon het niet winnen van mijn dochter. Binnen no time stond die praktisch vooraan bij Ice Nine terwijl nog in de hoek stond net voorbij de bar. Dus gezegd dat ze daar lekker moest blijven en ik er ook aan kwam maar dat het misschien even zou duren.
Ice Nine kills - kende wat nummers, wist over de theatrics. Mijn dochter niet. Die had regelmatig wtf momenten maar vond het erg cool. Ik ook. Bass geluid had iets minder gemogen af en toe maar verder top!
Na die set was ik ook vooraan gekomen, barrier niet gehaald maar ze stond er direct achter dus was helemaal blij.
Babymetal - ja houden we allebei van dus dit was voor ons een feestje. Ook de groep om ons heen was lekker enthousiast dus was erg leuk.
Architects - nooit eerder gezien en eigenlijk wat meer gaan luisteren (kende wel wat nummers) omdat we naar Graspop gingen. Hebben ons prima vermaakt links vooraan. Kan weinig zeggen over Sam’s stem vergeleken met vroegah maar voor ons klonk het zeker niet slecht.
Bad Omens - ik kende 2 of 3 nummers. De Franse dames naast mij een stuk meer
Zeker onder de indruk van de stem, het klonk allemaal heel goed. Zie ze zeker wel als headliner staan een andere keer.
BMTH - ja. Ja. Alles. Babymetal bij kingslayer. Zelfs/juist de regen. Dochter helemaal blij. En dat werd alleen maar beter op het einde toen ze ook nog eens een drumstick ving met handtekening en setlist.
Sowieso Super vet optreden maar voor mij nog mooier omdat dit voor haar op deze manier een enorme core memory is geworden. Beste einde van de dag met zo’n show en dan je dochter intens gelukkig te zien
Zondag:
bijkomen van de 5 uur staan in de hitte op zaterdagavond gevolgd door een korte nacht slapen ( de coverbands werden door ons gewaardeerd vanaf de camping)
Europe/Foreigner
Gooi ze even samen want vanaf camping klonken ze beide prima. Ook al was er een hoop geluid vanaf Jupiler.
Alice cooper - tot om een keer te zien. Dochter vond m ook wel cool en we waren beide verbaasd door smells like teenspirit. Tof om eens gezien te hebben.
Electric callboy - ja onze afsluiter eigenlijk. Net als eerder dit jaar in de RTM een feestje. Hadden wat ons betreft nog wel een spot hoger mogen krijgen, maar wie weet over een paar jaar.
Wargasm - klonken super vanaf de camping. Hadden ze al als support gezien voor callboy eerder dit jaar. Mogen van mij zeker nog eens komen.
Sabaton - ja niet mijn muziek direct maar klonk prima en het vuurwerk was vanaf de camping ook tof!
Al met al: super weekend gehad, en we overwegen zeker om volgend jaar weer te gaan.
Maar dan wel een 4p festitent. Want wat extra ruimte is het ons/mij wel waard.