Zaterdag verslaggie:
Fleddy Melculy (7/10): tja, zij doen gewoon wat ze doen en ik vind het persoonlijk hartstikke leuk. Ik kan wel begrijpen dat anderen het maar vaag en oninteressant vinden.
Feuerschwanz (8/10): aangezien ik enorm moe was ben ik op de tribune gaan zitten, maar deze muziek is echt geweldig en het was gezellig! Ik kende eigenlijk geen enkel nummer van ze, maar ik ga zeker vaker luisteren.
Rivers of Nihil (9.5/10): zoals ik eerder al zei heeft dit me echt omvergeblazen. De dikke double-bass en grunt momenten, afgewisseld door snijdende gitaar en saxofoon solo's maakt echt een bijzonder geheel.
Primal Fear (6/10): Leuk, niet heel bijzonder.
Helaas maar een heeelll klein stukje van Orden Ogan gezien voordat ik moest vertrekken naar Three Days Grace, dat kleine stukje krijgt een 8/10.
Three Days Grace (7.5/10): ze hadden het publiek vooraan goed mee en dat maakte het een gezellige show. De muziek zelf vind ik niet heel bijzonder maar ik zou zo weer gaan als ik weet dat het zo gezellig zou zijn.
Ice Nine Kills (8/10): deden wat ze altijd doen en het was goed. De setlist was ook best wat veranderd ten opzichte van 2024, met een aantal nieuwe nummers.
Uncle Acid & The Deadbeats (8/10): ik was eigenlijk vergeten dat ik hun zou gaan bekijken. Ik lag al helemaal klaar bij de Jupiler om een dutje te doen totdat Queensryche kwam en toen begon Uncle Acid en ben ik maar snel de Metal Dome ingegaan. Zoals ik al had gezegd vond ik ze in 2022 best zwak als voorprogramma van Ghost, maar ik vond ze zaterdag heel goed. Het is misschien het 'psychedelische' dat je moet leren waarderen.
Queensryche (8/10 voor de muziek en 2/10 voor de setlist): goede band en die zanger kan een partij goed zingen, MAAR waar sloeg die setlist op. Als casual fan had je enkel Queen of the Reich, Operation Mindcrime en Eyes of a Stranger. Geen Best I Can, Jet City Woman, Silent Lucidity, Another Rainy Night, I Don't Believe in Love?? Ze hebben dus hun vier populairste nummers (op Spotify) niet gespeeld, ik vind dat een afknapper.
Bad Omens (9/10): Die hebben wel bewezen dat ze headliner-materiaal zijn, dat is wat ik een show noem. 5 niet-zo-interessante tapes in een set van 15 nummers vind ik wel een beetje veel, maar het haalde het tempo niet per se uit de show. Vooral hun ietwat minimalistische podium-design kan ik waarderen, zeker als dan blijkt dat die lichten wel echt volop benut worden en dat er lasers zijn etc. Het was een hele goede show, waar de muziek nog steeds centraal stond.
Bring Me The Horizon (10/10): dit is de beste show die ik ooit heb gezien denk ik, niet normaal. Ik dacht na Bad Omens dat niks dat meer zou overtreffen, maar BMTH was echt fenomenaal, dus zelfs nog beter dan in 2024. Op wonderbaarlijke wijze ben ik tot de barricade geraakt, precies waar Oli een pauze nam tijdens Drown. De bakken regen die naar beneden vielen zodra ze Doomed inzetten kwamen ook precies op het goede moment.