Persoonlijke wish list (vet het meest, * nooit gezien):Speaking of which, zoals beloofd nog een overzichtje van potentiële namen die al bevestigd zijn voor andere festivals in dezelfde periode (+/- 3 weken).
(Hoezo 'niet teveel van verwachten'...?)
Disclaimer:
- Dit overzicht is vanzelfsprekend verre van compleet. Ik heb een selectie gemaakt (ca. 200 uit ruim 1000) van min of meer interessante namen die ik zelf op z'n minst van naam ken, of die anderen reeds genoemd hebben (incl. enkele easter eggjes
). Excuses dus als je favoriete band er niet tussen staat, maar laat het gerust weten!
- Er staan wat namen tussen die wellicht beter/eerder op Werchter zouden passen, maar in mijn ogen niet per se zouden misstaan op GMM. Niet mee eens? Jammer dan..
- Ik heb een onderscheid gemaakt tussen bands die zowel voor als na GMM zijn aangekondigd en bands die alleen voor óf na GMM aangekondigd zijn. Eerstgenoemde categorie maakt logischerwijs een grotere kans om op GMM te staan dan laatstgenoemde (i.v.m. begin/einde tour). Ik heb geen onderscheid gemaakt tussen Europese en niet-Europese namen, wat uiteraard ook een rol daarbij kan spelen.
- Ik heb geen rekening gehouden met de precieze beschikbaarheid van bands tijdens het weekend van GMM, of de afstand van festivals. Mochten er logistieke of andere redenen zijn die het onmogelijk of zeer onwaarschijnlijk maken dat een bepaalde band op GMM zou kunnen staan, dan hoor ik dat graag!
- Er staan geen namen bij die vorig jaar op GMM stonden, of die al aangekondigd zijn voor Alcatraz of Werchter of op andere manieren al uitgesloten zijn.
Bekijk bijlage 17278
Avantasia
Baest
Behemoth
Blood Incantation
Brothers Of Metal
BRUIT ≤
Cypress Hill*
Dark Funeral
Dog Eat Dog
Dynazty
Eclipse