disclaimer: geen aanval! gwn een vraag.
Kan iemand zonder voorliefde voor metalcore even uitleggen wat het probleem is ermee?
Ik zie sommigen vragen achter pakweg groepen die even zwaar(licht?) zijn of melodisch zijn. dus dat het zachter is als extremere genres kan het niet zijn.. En zoals al aangehaald zal niemand klagen over Iron maiden of (op basis van de muziek GNR) Wel over architects of zelfs BMTH die toch toch wel vrij zwaar zijn.
mijn 'afkeer (of niet voorkeur)' voor zware of niche metal is -voor mij- vrij 'logisch' Ik kom van een andere scene en in metal geraakt via rock, hardrock naar nu vnl metalcore -> hier is het refrein vaak nog verstaanbaar en meezingbaar en de tussenstukken meestal hard genoeg. (komende van afknappen vanaf er iets teveel 'geroepen' werd..) Groei misschien ooit wel wat door naar andere stijlen (imminence is al wat steviger denk ik.) maar zie me geen afkeer krijgen voor pakweg rock omdat ik nu liefst metalcore luister.
Probeer het te begrijpen aangezien dat het enige genre is waar ik soms echt tegenstanders van zie. Al kan dat gewoon in men hoofd zitten ook (een beetje als een auto ineens overal zien rijden omdat je hem zelf net gekocht hebt)