Graspop Metal Meeting 2025

Volbeat was wellicht het plan B voor de zondag, dan hadden ze daar ook nog een grote naam gehad

Op de vrijdag een sportpaleis naam naast slipknot zetten slaat nergens op, we zien toch dat het met behemoth ook uitverkoopt.

• Thinking
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin en Joslittel
Dus een artikel dat in oktober gepost is, geschreven door iemand die allemaal verzinsels de wereld ingooit en daaruit volgt de conclusie "Behemoth was plan B, Volbeat moest daar staan". Hetzelfde Volbeat dat geen enkel festival doet en de volledige maand juni in Canada zit. Denk je dat die tours 1 maand op voorhand vastgelegd worden? :).

Ik heb onlangs een artikel gelezen dat K3 een reëele optie was voor het slot op vrijdag, maar helaas liet de agenda van Miguel Wiels het niet toe. Natuurlijk wist ik dat Behemoth plan B was en dat de Livenation liever K3 geboekt had. Bij deze dus ook de bevestiging.
Behemoth was natuurlijk gewoon plan A , dat die op een festival in BE gingen staan was al duidelijk in augustus toen de voorjaarstournee aangekondigd werd zonder datum in België. Enige waar je toen nog kon aan twijfelen was waar ze zouden staan Graspop, Lokeren of Alcatraz

• Leuk
Waarderingen: saurus
Mooi. Het is al te lang niet meer over Volbeat gegaan hier.

Heb trouwens kaartjes voor hun show in Ahoy. Kans om ze op een kwartiertje van huis mee te pakken laat ik niet schieten en Bush is altijd mooi meegenomen. Zal daarna eens verslag doen wat voor show ze er van maken want in 2026 zullen ze zeker een dag gaan afsluiten.

Ik denk dat behemoth wel eens een van de beste shows van het weekend gaat weggeven.
Ben ik wel vrij zeker van! Vorig jaar op Wacken gaven ze al een top show, en toen was het begin van de avond dat ze speelden.
Nu met een headline set word het al helemaal legendarisch. Kijken of ik mijn vrienden deze keer wel enthousiast krijg.
2020 als support van Slipknot waren ze er absoluut niet blij mee :ROFLMAO:

• Leuk
Waarderingen: saurus en Jamel
Even een vraagje voor de kampeerders onder jullie. Ik ga zelf enkel vrijdag en zaterdag dit jaar. Vroeger op Werchter 10 jaar lang camping gedaan, maar op graspop is deze nieuw voor me.

Aangezien ik vrijdag alleen kom, en men maat enkel de zaterdag komt, vroeg ik me af of er op vrijdag nog genoeg (deftige) plekjes beschikbaar zijn op de camping voor 1 of 2 tentjes? Hoe is de sfeer naar solo kampeerders etc? Dit zou voor mij een first zijn , aangezien we vroeger altijd in grote groep gingen.

Even een vraagje voor de kampeerders onder jullie. Ik ga zelf enkel vrijdag en zaterdag dit jaar. Vroeger op Werchter 10 jaar lang camping gedaan, maar op graspop is deze nieuw voor me.

Aangezien ik vrijdag alleen kom, en men maat enkel de zaterdag komt, vroeg ik me af of er op vrijdag nog genoeg (deftige) plekjes beschikbaar zijn op de camping voor 1 of 2 tentjes? Hoe is de sfeer naar solo kampeerders etc? Dit zou voor mij een first zijn , aangezien we vroeger altijd in grote groep gingen.

Een aantal van je vragen is lastig te beantwoorden, omdat ze op Graspop dit jaar voor het eerst twee campings hebben en dat je een apart campingticket moet kopen. Dus geen idee wat dat gaat betekenen voor de spreiding. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het met de vorige situatie niet makkelijk was geweest om op vrijdag nog een plek voor twee tenten te vinden. Had al jaren het gevoel dat ze meer mensen op de camping toe lieten dan dat er ruimte was, waardoor het voor laatkomers erg improviseren was. Ik hoop echt dat met de komst van The Crypt dat probleem wat verholpen gaat zijn, maar dat zal moeten blijken.

Hoe de sfeer is naar solo kampeerders zal afhangen van een aantal dingen, denk ik. Over het algemeen zijn mensen op Graspop en ook op de camping heel erg vriendelijk. Metalheads zijn een vredelievend volkje. Maar als jij bijvoorbeeld je tentje middenin een tentenkamp opzet, terwijl zij op het terrein bandjes aan het kijken zijn, denk ik niet dat ze heel blij gaan zijn als ze terugkomen. Heb ik zelf ook weleens gehad, dat onze zitplek opgevuld was door een laatkomer. Da's gewoon naar.

Dus al met al vrees ik dat je weinig aan deze info hebt en het voor ons allemaal een beetje een ontdekkingstocht gaat zijn met de veranderingen dit jaar.

• Leuk
Waarderingen: PimSp en Dr. Hannibal
Jah idd lastig te zeggen.
Vorig jaar is ook niet representatief omdat de camping op sommige plekken vol en op natte plekken leeg was.

Werchter is voor mij ook lang geleden en het scheelt dat ze daar veel verspreidde campings hebben. Wij zaten volgens mij op C en daar had je altijd veel ruimte.
Graspop is/was echt wel anders. Er waren zoveel kampeerders dat ze die niet organisch konden settelen. Dus dit wordt met militaire precisie gedaan(er wordt 3-4 meter per keer vrijgegeven. Alles staat doordoor op/tegen elkaar. De vrije ruimte is daardoor zeer beperkt.

Maar wat Jamel ook zegt, dit jaar is anders.
Nieuwe camping( the crypt- zou een rustigere camping/mensen moeten zijn?)maar de originele camping (boneyard) levert ook wat ruimte in.
En beide camping tickets zijn nog beschikbaar en hebben geen low ticket warning.(wat is de max tickets voor 1 camping?)
Na dit jaar horen we graag de verslagen van beide campings. (Zelf zit ik op de boneyard)

Hadden afgelopen jaar wel een vrouwlijke solo kampeerder langs ons.
Al aan het begin gevraagd/gezegd als ze ergens hulp nodig heeft dat ze maar moet aankloppen.
Niet nodig geweest en ze vermaakte zich prima zover ik kon oordelen.

Verder zitten wij niet veel op de camping dus ons boeit de ruimte wat minder.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Maar als jij bijvoorbeeld je tentje middenin een tentenkamp opzet, terwijl zij op het terrein bandjes aan het kijken zijn, denk ik niet dat ze heel blij gaan zijn als ze terugkomen. Heb ik zelf ook weleens gehad, dat onze zitplek opgevuld was door een laatkomer. Da's gewoon naar.
De hoeveelheid keren wij ineens een tent onder onze partytent hebben gehad de afgelopen jaren :ROFLMAO:
1x zelfs dat we er direct bij waren, waardoor die gene de tent heeft verplaatst en eind van de avond er een nieuwe tent stond :ROFLMAO:

• Haha
Waarderingen: Jamel
De hoeveelheid keren wij ineens een tent onder onze partytent hebben gehad de afgelopen jaren :ROFLMAO:
1x zelfs dat we er direct bij waren, waardoor die gene de tent heeft verplaatst en eind van de avond er een nieuwe tent stond :ROFLMAO:
Ja gebeurde helaas echt vaak. En ik snapte het ook wel, want ik heb ook vaak zat mensen op bijvoorbeeld vrijdagochtend diep ongelukkig met hun spullen over de camping zien banjeren, wanhopig op zoek naar nog een plekje. Maar ja, als je met tien tenten bent dan wil je ook een stukje hebben waar je met z'n allen gezellig kunt zitten in de ochtenden en de avonden. En dan moet ik zeggen dat wij altijd nog zuinig aan doen met de ruimte die we daarvoor claimen, juist omdat het altijd zo proppen is.

Dus was ook wel echt tijd dat ze eens iets aan de camping zouden doen. Hopelijk doet het toevoegen van The Crypt wat het moet doen en zijn de problemen van een uitpuilende camping voorbij.

Ja gebeurde helaas echt vaak. En ik snapte het ook wel, want ik heb ook vaak zat mensen op bijvoorbeeld vrijdagochtend diep ongelukkig met hun spullen over de camping zien banjeren, wanhopig op zoek naar nog een plekje. Maar ja, als je met tien tenten bent dan wil je ook een stukje hebben waar je met z'n allen gezellig kunt zitten in de ochtenden en de avonden. En dan moet ik zeggen dat wij altijd nog zuinig aan doen met de ruimte die we daarvoor claimen, juist omdat het altijd zo proppen is.

Dus was ook wel echt tijd dat ze eens iets aan de camping zouden doen. Hopelijk doet het toevoegen van The Crypt wat het moet doen en zijn de problemen van een uitpuilende camping voorbij.

Men zou eigenlijk een soort afrits-tent a la zo’n afrits-broek moeten uitvinden, dat je gewoon een soort placeholder tent op je zitplek kan plaatsen die je in 10 seconde weg en terug kan zetten

• Haha
  • On fire
Waarderingen: Projunk en Jamel
Héél veel jaar iets tegen de betaalcamping gehad (metaltown), vond het absurd "zoveel" te betalen voor alsnog te moeten fietsen;

Dit jaar na veel overtuigings-toespraken heeft onze groep me dan toch over de streep getrokken.

Ben eens benieuwd wat al die extra voordelen gaan opbrengen. Het lijkt me enigzins wel heerlijk niet meer als een gek te moeten sleuren (voor mij het intressantste voordeel, gratis douche en ontbijt is ook mooi meegenomen maar niet de reden dat ik extra zou gaan betalen.

Wel eens benieuwd wat het wordt, doorgaans waren we elk jaar één van de eerste aanschuivers rond 5-6uur in de ochtend, waardoor we meestal op 5 minuutjes terrein op en af waren. Dus in een gat van 30 min durfde je als een snel, pastapotje te gaan koken, een powernapje doen. Vrees wel dat ik vaker op het terrein ga eten.

• Leuk
Waarderingen: Moniek
Die kopie is niet helemaal geslaagd helaas. Ik wandel liever richting de foodtrucks voor een frisse Tripel Karmeliet 😋🍺
Hoe AB Inbev erin slaagt om suiker als voornaamste ingrediënt in al hun speciaalbieren te hebben is een probleem voor op Graspop idd. Misschien moeten ze Franziskaner op de lijst zetten. Iemand tips voor goeie niet al te straffe speciaalbieren uit blik voor op de camping?

• Leuk
Waarderingen: Somekindofdylan
Was ook altijd leuk als je je tent vond met de taktiek: oke vanaf het looppad moeten we deze kant op, en dan komen we bij onze tent.

Vervolgens kom je terug van het festival in de nacht: looppad is weg :unsure:
Met name op de zijpaden langs het hek(met verhoogd risico op hekzeikers) en het eind van een pad.

Hoe AB Inbev erin slaagt om suiker als voornaamste ingrediënt in al hun speciaalbieren te hebben is een probleem voor op Graspop idd. Misschien moeten ze Franziskaner op de lijst zetten. Iemand tips voor goeie niet al te straffe speciaalbieren uit blik voor op de camping?
Geen idee wat voor bier jij speciaal vind en wat niet te straf is. Buiten of je het nog op een acceptabele temperatuur kan houden.
Maar anders zou je vooral blond biertjes kunnen inslaan (maar ja die triples smaken nu eenmaal beter)

• Leuk
Waarderingen: Loek123

Users who are viewing this thread