Graspop Metal Meeting 2025

Men zou eigenlijk een soort afrits-tent a la zo’n afrits-broek moeten uitvinden, dat je gewoon een soort placeholder tent op je zitplek kan plaatsen die je in 10 seconde weg en terug kan zetten
Gewoon een pop-up secondententje daar neerzetten als iedereen maar het terrein gaat?

• Leuk
Waarderingen: saurus
Mijn schema:

Vrijdag
12.40-13.20: Spectral Wound
(Nog te beslissen: House of Protection / Bloodhunter / Villagers of Ioannina City)
15.00-15.45: Employed to Serve
15.45-16.35: Knocked Loose
16.40-17.25: Northlane
18.45-19.35: Polaris
(Misschien Falling in Reverse of Eagles of Death Metal - nog te checken)
21.25-22.25: Blood Incantation (helaas overlap met Jinjer)
23.15-00.15: Opeth
00.15-01.30: Behemoth

Zaterdag
12.15-13.00: Dodheimsgard
13.40-14.25: Whitechapel
15.05-15.50: Sylosis
16.30-17.15: Primordial
17.45-18.35: Lorna Shore (helaas overlap met Cattle Decapitation)
19.25-20.15: Imminence
(eventueel stukje BFMV)
21.05-22.10: Spiritbox
22.35-23.35: Amenra
00.00-01.30: Nine Inch Nails

Mss laat nieuws, geen nieuws, 5 keer gepost of nog niet. Maar dit heb ik toevallig geovnden op 99festivals.

Volbeat stond hoog op ons lijstje voor Graspop 2025, waar op vrijdag nog een headliner ontbreekt.

Dus dan weten jullie ook weer wie ze op het oog hadden voor vrijdag ipv behemoth. Natuurlijk wist ik dat behemoth een plan b was.
Dat is een verwijzing naar een speculatie-artikel van eind september 2024 (toen Volbeat nog geen plannen had en de vrijdag nog niet ingevuld was).

Dat Behemoth een exclusief festivaloptreden geeft voor de zomer op Graspop is uiteraard een plan B, maar geen idee wie ze op het oog hadden als plan A. in September kunnen dat veel namen zijn.

Met name op de zijpaden langs het hek(met verhoogd risico op hekzeikers) en het eind van een pad.

Geen idee wat voor bier jij speciaal vind en wat niet te straf is. Buiten of je het nog op een acceptabele temperatuur kan houden.
Maar anders zou je vooral blond biertjes kunnen inslaan (maar ja die triples smaken nu eenmaal beter)
Bedankt om.mee te denken. De blonde uit blik zijn te zoet (Leffe, Grimbergen), de triples (like Gordon) zijn dan wel lekker maar 10%. In fles: orval, chimay gold, westmalle extra. Soortgelijke bieren zou ideaal zijn.
Koud houden is niet zo moeilijk voor 3 dagen. Frisdrank/water invriezen die dienen als drank en koelelement.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: banzai
Dat is een verwijzing naar een speculatie-artikel van eind september 2024 (toen Volbeat nog geen plannen had en de vrijdag nog niet ingevuld was).

Dat Behemoth een exclusief festivaloptreden geeft voor de zomer op Graspop is uiteraard een plan B, maar geen idee wie ze op het oog hadden als plan A. in September kunnen dat veel namen zijn.
Was de consensus niet dat dat de Prodigy was? Gelekte poster,...

• Leuk
Waarderingen: charlottekos en TNFke
Natuurlijk moest het tijdschema precies komen op de dag dat ik ging verhuizen (al heb ik wel even een vreugdesprongetje gemaakt toen ik het zag tussen het sjouwen door) 😂😂

Maar goed, na alle chaos van het verhuizen heb ik inmiddels ook even mijn loopschema kunnen maken, dikgedrukt is must-see en * is eerste keer dat ik ze ga zien:

Donderdag:

Warkings *
The Raven Age * (wss alleen het laatste stukje)
Beast In Black
Hot Milk *
Yellowcard *
Stick To Your Guns *
Powerwolf

Vrijdag:

Dead Poet Society
As Everything Unfolds *

House Of Protection *
Myles Kennedy
Kim Dracula *
Polaris
Falling In Reverse
Smash Into Pieces *
Skillet (wss alleen het laatste stuk)
Slipknot

Zaterdag:

Self Deception *
Dirty honey *

Poppy *
The Warning *
The Dead Daisies * (eerder weg voor een goed plekje bij Bullet)
Bullet For My Valentine
The Hu/Spiritbox (ga op het moment zelf even kijken waar ik zin in heb)
Airbourne *

Zondag:

Seven Hours After Violet *
Creeper
Nothing More *
Beyond The Black
Currents *
Stray From The Path
Judas Priest

Ik. Kan. Niet. Wachten.

:D

Goed, ik zie nog een stuk of 5 nieuwe lijstjes die ik nog niet verwerkt hebt, morgen de hele dag vrij en lekker weer, dus dan zal ik de laatste lijstjes verwerken en het eindresultaat hier uitwerken. Momenteel al 70 lijstjes verwerkt, dus in ieder geval meer dan vorig jaar. Wie zijn of haar spoorboekje nog in de statistieken wil hebben, moet dan ergens vandaag (of als je geluk hebt morgenochtend) het spoorboekje plaatsen!

Tipje van de sluier:
Behemoth was een gouden zet met momenteel een score vrijwel net zo goed als NIN en Maiden. Ondanks een clashloos (vooruit DJ Nathachalet voor 1 persoon) schema is dat geen garantie voor succes, is gebleken uit de cijfers van Till (al scoort ie toch nog prima) en vorig jaar FFDP.

Goed, ik zie nog een stuk of 5 nieuwe lijstjes die ik nog niet verwerkt hebt, morgen de hele dag vrij en lekker weer, dus dan zal ik de laatste lijstjes verwerken en het eindresultaat hier uitwerken. Momenteel al 70 lijstjes verwerkt, dus in ieder geval meer dan vorig jaar. Wie zijn of haar spoorboekje nog in de statistieken wil hebben, moet dan ergens vandaag (of als je geluk hebt morgenochtend) het spoorboekje plaatsen!

Tipje van de sluier:
Behemoth was een gouden zet met momenteel een score vrijwel net zo goed als NIN en Maiden. Ondanks een clashloos (vooruit DJ Nathachalet voor 1 persoon) schema is dat geen garantie voor succes, is gebleken uit de cijfers van Till (al scoort ie toch nog prima) en vorig jaar FFDP.
Mijn beslissing omtrent Sacred Reich of Savatage is trouwens denk ik definitief (als ik niet naar Muse ga): Savatage. Want de kans is vrij groot dat ik in het eerste weekend van juni naar dat nieuwe metal festival in Maastricht zal gaan, en daar speelt Sacred Reich ook :)

• Thinking
Waarderingen: MarcoReusel
Voor mij helaas geen Graspop dit jaar. Maar als ik zou gaan, zag het loopschema er ongeveer zo uit (vet = must see) :

Donderdag

Psychonaut
Landmvrks
Charlotte Wessels
Motionless in White
Alestorm
Dream Theater
Epica
Iron Maiden

Powerwolf

Vrijdag

British Lion
Villagers of Ioannina City
Myles Kennedy
Green Lung
Orange Goblin

Eagles of Death Metal
Jinjer
Slipknot
Behemoth

Zaterdag

Skindred
Sylosis
Soulfly
Brutus
Spiritbox
Korn
NIN

Zondag

Hardy
Krokus
Heaven Shall Burn
Savatage
Katatonia
In Flames
Judas Priest

Nu mijn vrouw en ik het schema zorgvuldig hebben bestudeerd, zal het +/- dit opleveren:

Donderdag:

Municipal Waste
Warkings
Landmvrks
Beast In Black
Soen
Paradise Lost
Dream Theater
Iron Maiden
Powerwolf

Vrijdag:

Spectral Wound
Villagers Of Ioannina City
Windhand
Green Lung
Orange Goblin
FiR
Skillet
Opeth (mij)/Slipknot (mijn vrouw)

Zaterdag:

Dodheimsgard
Oomph!
Skindred
Unto Others
Vandenberg
Primordial
Cattle Decapitation
The Dead Daisies
BFMV
The Hu
Airbourne (mij)/ Korn (mijn vrouw)

Zondag :

SHAV
Angelus Apatrida
Nothing More
Krokus
Savatage
In Flames
Judas Priest

AND OF COURSE: DJ Carl Every Night! 😁

dikgedrukt is must-see en * is eerste keer dat ik ze ga zien (of ik ben vergeten da'k ze al gezien heb):

Donderdag - 11
Municipal Waste

Warkings*
Landmvrks
Death Angel
Motionless in white
Alestorm
Dream Theater*
Orbit culture
(laatste 30')
Pertubator (ff sfeer opsnuiven)
Iron Maiden
Lagwagon*

Vrijdag - 12
Dead Poet Society*
As Everything unfolds*
House of protection*
Myles Kennedy

Knocked Loose
Northlane
The ghost inside*
Jerry Cantrell*
Falling in Reverse*
Blood Incantation*
Slipknot
Behemoth*

Zaterdag - 11
Whitechapel*
Eisbrecher
Poppy*
Soulfly
Lorna Shore
Brutus (begin)
Imminence*
BFMV (einde)
Spiritbox*
Korn
NIN*

Zondag - 10

Ugly kid Joe*
Nothing more
Halocene*
Power Trip*
Krokus* (begin)
Paleface swiss*
Savatage
In Flames

Judas Priest
Till Lindemann*

@Koekdoos kan je geen ai bot op de gegevens zetten om uit te vogelen welke forum gebruikers het beste bij elkaar matchen op vlak van sporen? :D

Laatst bewerkt:
@Koekdoos kan je geen ai bot op de gegevens zetten om uit te vogelen welke forum gebruikers het beste bij elkaar matchen op vlak van sporen? :D

Probleem is dan dat ik alleen bijhoud wie er een lijstje heeft gedeeld, maar niet specifiek wat het lijstje is. Weet alleen hoeveel mensen er een volledige of gedeeltelijke show meepakken en hoeveel er nog twijfelen bij clashende bands, maar niet wie dus

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
Ik zal mijn lijstje nog delen op de valreep, want ik vind statistieken leuk, maar ik ben eigenlijk nog niet klaar met puzzelen:
Dikgedrukt is een must see, * is eerste keer. Bij twijfel neig ik naar degene die onderstreept is

Donderdag:
Psychonaut*
Fleshwater*
The Raven Age
Landmvrks*
Beast in Black
Motionless In White*
Alestorm
Dream Theater*

(stukje Epica? misschien 15 min ofzo)
Pertubator
Carcass* / Iron Maiden
Mass Hysteria*
Powerwolf

Vrijdag:
Dead Poet Society*
As Everything Unfolds
Villagers of Ioannina City*
Windhand* / Unprocessed* (van beiden een stukje?)
Gloryhammer / Green Lung* / Northlane*
Kim Dracula* / The Ghost Inside (iemand Kim Dracula al eens gezien? Ik wil echt weten hoe dit live is)
Als niet naar the ghost inside, dan door naar Orange Goblin
Als niet naar Orange Goblin, dan Polaris*
Eagles of Death Metal*
Skillet / Blood Incantation* / Jinjer*
Dethklok*
Opeth
Behemoth

Ik weet niet wie het rooster van die vrijdag heeft gemaakt, maar dit is echt onmogelijk. Het enige positieve is dat ik zowel naar opeth als behemoth kan, wat ik niet had verwacht😅 maar zo veel clashes...

Zaterdag:
Dodheimsgard*
Self Deception*
Skindred
Eisbrecher
/ Sylosis*
Poppy*
Primordial* / Novelists*
Lorna Shore
stukje Brutus*
Imminence
Bullet for My valentine* / Starset*
The Hu
Apocalyptica
Amenra*
Nine Inch Nails*

Zondag:
Crossfaith
Seven hours after violet*
Creeper*
Nothing more / SiM*
(Halocene*? Maar misschien gewoon pauze)
Fit for an Autopsy* / Dayseeker* (beiden een stukje? Even kijken wat ik goed vind)
Krokus*
Heaven Shall Burn*
Savatage*
Katatonia* / Triptykon* (waarom overlapt dit deels? Ga naar beiden een stuk)
Alcest
King diamond
Ik heb overdag echt weinig wat ik echt wil zien deze dag, voelt toch een beetje als opvulling

Kan nog van alles veranderen als ik verder inluister, hoor waar mn vrienden heen willen, en op de dag zelf natuurlijk

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en won666

Users who are viewing this thread