Graspop Metal Meeting 2025

@Jamel . Heb ik dit nou goed beluisterd na een turbo 10 minuutjes? Een iets ruigere versie van SOEN? Damn! Zeker niet verkeerd. Kon wel eens een must see worden

• Leuk
Waarderingen: nikita
@Jamel . Heb ik dit nou goed beluisterd na een turbo 10 minuutjes? Een iets ruigere versie van SOEN? Damn! Zeker niet verkeerd. Kon wel eens een must see wirdeny
Het is in elk geval behoorlijk proggy/psychedelisch ja. En ze maken gebruik van diverse vage instrumenten, waardoor het een mooie folk-achtige sound heeft. Ik vind ze echt heel tof.

Het is in elk geval behoorlijk proggy/psychedelisch ja. En ze maken gebruik van diverse vage instrumenten, waardoor het een mooie folk-achtige sound heeft. Ik vind ze echt heel tof.
Nog een paar tips er bij voor de vrijdag en we hoeven niet te wachten tot 18:55 als Jerry Cantrell begint.🤗 Iemand nog meer tips hier op basis van de bands in mijn loopschema??

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Was dit ook die beetje jazzy band? Had net de live versie van Zvara op staan (blijkbaar ook een Napalm Records band, dat is wel gaaf), klonk opzich prima, alleen die fluit ergerde me ik echt enorm aan. Zo zal ie horen te klinken, maar het klonk voor mij als een hele valse fluit. Zit dat in alle nummers?

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Was dit ook die beetje jazzy band? Had net de live versie van Zvara op staan (blijkbaar ook een Napalm Records band, dat is wel gaaf), klonk opzich prima, alleen die fluit ergerde me ik echt enorm aan. Zo zal ie horen te klinken, maar het klonk voor mij als een hele valse fluit. Zit dat in alle nummers?
Beetje, ja! Je hoeft je geen zorgen te maken over die fluit :) Zit wel in wat nummers, maar zeker niet alle. En hij wordt ook minder vals...

Sta er echt van te kijken dat jullie pas nu aan het luisteren, terwijl sommige van ons daar al jarenlang van aan het genieten zijn. Maar het is nooit te laat!

Nog een paar tips er bij voor de vrijdag en we hoeven niet te wachten tot 18:55 als Jerry Cantrell begint.🤗 Iemand nog meer tips hier op basis van de bands in mijn loopschema??
Vind je British Lion niks? Op basis van de meer klassiekers in je schema?

Beetje, ja! Je hoeft je geen zorgen te maken over die fluit :) Zit wel in wat nummers, maar zeker niet alle. En hij wordt ook minder vals...

Sta er echt van te kijken dat jullie pas nu aan het luisteren, terwijl sommige van ons daar al jarenlang van aan het genieten zijn. Maar het is nooit te laat!
Soms moet je gewoon even er op gewezen worden om buiten je gebaande paden te luisteren. Zo ben ik dus bij Orbit Culture gekomen. Op basis van de omschrijving van de band zou ik daar uit mezelf nooit naar gaan luisteren. Maar getipt door een forum/app vriend deed ik dat wel. Wordt voor mij hopelijk DE show van het weekend. Het kan dus verkeren🤗

Als je een beetje in dezelfde vibe wil blijven, dan kan ik Windhand en Green Lung beiden aanraden. Gaat allebei wel in een net iets trager tempo dan Villagers, maar desalniettemin aanraders. Al heb ik Windhand zelf ook nog nooit gezien, maar die klinken op album heel erg goed. Ook wel logisch, trouwens. Die komen helemaal niet zo vaak naar Europa. Gaat pas hun 4e show ooit worden in België en de voorgaande drie keren was in 2019, 2017 en 2014. Dus best een unieke om mee te pakken.

Green Lung vond ik vorig jaar op Alcatraz één van de beste bands van het weekend. De naam suggereert een stoner bandje en dat is het in principe ook, maar tegelijkertijd zijn ze ook veel meer dan dat. Ik vind het een zeer smaakvolle combinatie van occulte folkrock en doom metal. Live heeft het een hele fijne vibe en ze hebben diverse fijne songs gemaakt. Die eerste hieronder is mijn favoriet, maar niet helemaal representatief voor de rest van hun muziek. Dus daarom er nog eentje onder gezet voor een wat betere indruk.

Vind je British Lion niks? Op basis van de meer klassiekers in je schema?
Denk dat ik ze nu ongeveer 3 keer heb proberen te beluisteren omdat het de band van Steve Harris is. Maar het kan ZOOO! Niet op tegen het origineel dat het me elke keer weer tegenvalt. Maar wel bedankt voor de tip!😉

• Leuk
Waarderingen: N1tje
Als je een beetje in dezelfde vibe wil blijven, dan kan ik Windhand en Green Lung beiden aanraden. Gaat allebei wel in een net iets trager tempo dan Villagers, maar desalniettemin aanraders. Al heb ik Windhand zelf ook nog nooit gezien, maar die klinken op album heel erg goed. Ook wel logisch, trouwens. Die komen helemaal niet zo vaak naar Europa. Gaat pas hun 4e show ooit worden in België en de voorgaande drie keren was in 2019, 2017 en 2014. Dus best een unieke om mee te pakken.

Green Lung vond ik vorig jaar op Alcatraz één van de beste bands van het weekend. De naam suggereert een stoner bandje en dat is het in principe ook, maar tegelijkertijd zijn ze ook veel meer dan dat. Ik vind het een zeer smaakvolle combinatie van occulte folkrock en doom metal. Live heeft het een hele fijne vibe en ze hebben diverse fijne songs gemaakt. Die eerste hieronder is mijn favoriet, maar niet helemaal representatief voor de rest van hun muziek. Dus daarom er nog eentje onder gezet voor een wat betere indruk.

Green Lung staat inderdaad nog op mijn to do luister lijst. Schijnt een wat meer duistere door Black Sabbath beïnvloede band te zijn. Zit ik dan een beetje in de juiste hoek?

• Leuk
Waarderingen: nikita
Green Lung staat inderdaad nog op mijn to do luister lijst. Schijnt een wat meer duistere door Black Sabbath beïnvloede band te zijn. Zit ik dan een beetje in de juiste hoek?
Je zit helemaal goed. En voor Windhand geldt eigenlijk hetzelfde.

Oh het is niet iets dat ik vaker aan zou zetten verder, maar jij bent misschien ook wel een uitzondering met het aantal dingen dat je luistert!

• Verdrietig
Waarderingen: wenteldave
Donderdag: The Raven Age (band van zoon van Steve Harris), Death Angel
Vrijdag: House Of Protection / Peyton Parrish / Bloodhunter, Blood Incantation (progressieve/psychedelische death metal met Pink Floyd-achtige stukken)
Zaterdag: Oomph!, Eisbrecher / Sylosis
Zondag: Seven Hours After Violet (van Shavo van SOAD), Krokus

Donderdag: The Raven Age (band van zoon van Steve Harris), Death Angel
Vrijdag: House Of Protection / Peyton Parrish / Bloodhunter, Blood Incantation (progressieve/psychedelische death metal met Pink Floyd-achtige stukken)
Zaterdag: Oomph!, Eisbrecher / Sylosis
Zondag: Seven Hours After Violet (van Shavo van SOAD), Krokus
Ik steun voor Piebe ook veel van de bovenstaande suggesties.
Met name:
Windhand, Death angel, blood incantation, seven Hours After Violet en Krokus.

Voor de bands van Peyton, Oomph en Eisbrecher moet je mindset goed zijn luistert niet altijd gewoon lekker weg.(al is dat bij eisbrecher iets minder)

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Na lang met mezelf overleggen is die van mij ook klaar :)

Donderdag

-
Klein stukje Warkings
- The Raven Age
- Trash Boat
- Beast in Black
- Motionless in White (- het laatste kwartier)
- Hot Milk (hiervoor nog nooit van gehoord, maar ineens snel naar favoriet gestegen)
- Alestorm (- het eerste kwartier)
- Stukje Paradise Lost
- Yellowcard
(- Stick to Your Guns)
- Iron Maiden

Vrijdag

-
Static Dress
- British Lion
- Peyton Parrish
- Myles Kennedy
- Gloryhammer
- The Ghost Inside
- Polaris
- Falling in Reverse
- Skillet (Jammer van Smash into Pieces, maar die heb ik recent nog gezien)
- Slipknot (aangezien de setlist precies toch wat veranderd is)

Zaterdag

-
Stukje Oomph!
- Self Deception
- Dirty Honey
- Unto Others
- Vandenberg
- Novelists
- The Warning (of gewoon effe niks)
- Grandson
- The Dead Daisies
- BFMV
- Dragonforce
- Airbourne

Zondag

- Seven Hours After Violet
- Creeper
- Nothing More
- Hardy
- Dayseeker
- Stukje Krokus
- Beyond The Black
- Savatage
- In Flames
- Judas Priest

Met jouw spoorboekje zorg je ervoor dat op donderdag elke band minimaal één bezoeker heeft voor de volledige set!
En op zaterdag ben je de eerste bezoeker bij 3 van de 4 bands die nog niemand hadden.

(39ste lijstje, min een paar dagtickets voor sommige dagen)

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Piebe71 en N1tje
Met jouw spoorboekje zorg je ervoor dat op donderdag elke band minimaal één bezoeker heeft voor de volledige set!
En op zaterdag ben je de eerste bezoeker bij 3 van de 4 bands die nog niemand hadden.

(39ste lijstje, min een paar dagtickets voor sommige dagen)
Wow, das wel cool. Hoop wel dat niet iedereen zo denkt als het forum dan, of ik sta daar alleen 😂 benieuwd naar je overzichtje 😊

Wow, das wel cool. Hoop wel dat niet iedereen zo denkt als het forum dan, of ik sta daar alleen 😂 benieuwd naar je overzichtje 😊

Gaat nog wel ff duren, moet nog best wat lijstjes van de laatste paar pagina's en misschien volgen er nog wel een paar. Maar ergens in de komende weken moet dat wel lukken

• Leuk
Waarderingen: N1tje
Keuzes, keuzes, zoveel keuzes. Dit is de uiteindelijke roadmap die ik heb uitgedokterd (met toch nog een aantal twijfelgevallen 🙂)

DONDERDAG
Municipal Waste (of Psychonaut)
Warkings
Beast In Black
Motionless In White
Alestorm
Epica (of Orbit Culture)
Iron Maiden
Powerwolf

VRIJDAG
As Everything Unfolds
House Of Protection