Dat is toch altijd zo als Iron Maiden speelt?Iron Maiden is zoinzo tot 23 h 00. Dus als Powerwolf er na enkel nog komt, gaat het max door dan tot 01 h 10? Dat vind ik dan weer relatief vroeg voor Graspop
Denk inderdaad dit jaar gewoon hetzelfde als in 2022. Dus Powerwolf na maiden nog een headline set van 90 minutenNee heb ze daar nog nooit van weten afwijken denk ik, maar Hellfest ook niet en die doen het nu opeens met Dream Theater. Ik wil maar zeggen, ik ben voorbereid op surprises.
Ik heb btw even gecheckt in 2022 en toen speelde Iron Maiden 21 h 00 tot 23 h 00 maar zat er ipv de gebruikelijke 10 minuten opeens een kwartier tussen south en north. Volbeat speelde dan van 23 h15 tot 00 h 45. Dus misschien eerder toch gewoon dat slot dit jaar voor Powerwolf
Dit is natuurlijk ook de reden dat er minder bands op de donderdag spelen als op andere dagen:
- 1 band minder omdat Maiden persee om 21 uur moet beginnen (wat ik een beetje bijzonder vind, maar goed)
- 1 band minder omdat ze een set van 2 uur krijgen ipv de normale 80-90 minuten
Dit is wel iets dat Hellfest altijd al deed ieder jaar.Ben toch benieuwd hoe ze dat gaan doen. Op Hellfest speelt Dream Theater nog 75 minuten na de headliner
Als zich dat vertaald naar Graspop zou dat iets zijn als
21 h 00 - 23 h 00: Iron Maiden (south)
23 h 10 - 00 h 40: powerwolf (north)
00 h 50 - 02 h 05: Dream Theater (south)
Maar dat lijkt me zo laat voor Graspop om te eindigen? Normaal is dat rond 01 h 45 dat het hoofdprogramma ten einde komt geloof ik ongeveer
Op basis van het verleden lijkt het me duidelijk dat Graspop geen vergunning heeft om op open air podia door te gaan tot later dan 01:30