Graspop Metal Meeting 2025

Ik zou het echt niet weten. Vorig jaar was er zo een pad tussen twee delen van de camping om van de shuttle bussen naar het festival te gaan hé? Dan zullen ze daar nu nadars rond zetten zeker?

En ik denk dat er geen extra bandje gaat zijn maar dat ze dat op uw chip gaan zetten. Zo zou ik het toch doen als organisatie
1741875260585.jpeg
Rood is hoe vorig jaar het grote inkom pad was, zouden ze niet gewoon een pad kunnen afzetten met heras hekken zoals het groene voor de niet kampeerders binnen te laten?

Bekijk bijlage 13242
Rood is hoe vorig jaar het grote inkom pad was, zouden ze niet gewoon een pad kunnen afzetten met heras hekken zoals het groene voor de niet kampeerders binnen te laten?
Geen idee

Even goed veranderen ze de hele indeling van de camping of zelfs van het festival. Zijn er niet ooit geruchten geweest dat ze het festival naar de camping en de camping naar ht festival willen verplaatsen?

Geen idee

Even goed veranderen ze de hele indeling van de camping of zelfs van het festival. Zijn er niet ooit geruchten geweest dat ze het festival naar de camping en de camping naar ht festival willen verplaatsen?
Ik zou het niet weten, die geruchten ken ik niet! Lijkt me wel een heel ingrijpende verandering! En ik zie niet direct waarom ze dat zouden doen. Mijn schets lijkt me nog een relatief makkelijke/goedkope aanpassing.

Ik zou het niet weten, die geruchten ken ik niet! Lijkt me wel een heel ingrijpende verandering! En ik zie niet direct waarom ze dat zouden doen. Mijn schets lijkt me nog een relatief makkelijke/goedkope aanpassing.
Ik dacht dit al een paar keer als gerucht gehoord te hebben. Er zijn ook al eerder geruchten geweest over een verhuis naar Brustem. Omdat blijkbaar de industrie in Dessel uit wil breiden, en daarvoor een deel van het Graspop terrein zou willen gaan gebruiken. Of zo'n soort zaken vandaag nog steeds aan de orde zijn, weet ik wel echt niet

• Thinking
Waarderingen: BlackwaterPark
Ik dacht dit al een paar keer als gerucht gehoord te hebben. Er zijn ook al eerder geruchten geweest over een verhuis naar Brustem. Omdat blijkbaar de industrie in Dessel uit wil breiden, en daarvoor een deel van het Graspop terrein zou willen gaan gebruiken. Of zo'n soort zaken vandaag nog steeds aan de orde zijn, weet ik wel echt niet
Dat is een gerucht dat om de zoveel jaar eens boven komt inderdaad. Is Graspop eigenlijk eigenaar van dat domein? Ik dacht het niet toch? Voor zover ik weet zijn bv pukkelpop en Werchter wel eigenaar van de festival weides.

Geen idee

Was dat niet al reeds gebeurd? Ik meen mij te herinneren dat de volgorden van beide vroeger inderdaad anders lag. En dat die ingang voor camping etc elders was?

Geen idee

Dat is toch gewoon gebeurd in 2022... nuja, het festivalterrein naar de campingzone dan alleszins en de campingzone die nog verder naar achter geschoven is. Het vroegere festivalterrein is niet meer (volledig) toegankelijk wegens uitbreiding van de site daar.

Dat is een gerucht dat om de zoveel jaar eens boven komt inderdaad. Is Graspop eigenlijk eigenaar van dat domein? Ik dacht het niet toch? Voor zover ik weet zijn bv pukkelpop en Werchter wel eigenaar van de festival weides.
Zij zijn effectief ook eigenaar van het terrein. Her en der rond het terrein hangen bordjes die waarschuwen voor camerabewaking en daarbij staat als verantwoordelijke Graspop BVBA. Er staat aan de vroegere festival ingang ook een Graspop monument (de letters GMM in een soort van Hollywood stijl)

Was dat niet al reeds gebeurd? Ik meen mij te herinneren dat de volgorden van beide vroeger inderdaad anders lag. En dat die ingang voor camping etc elders was?
Ja het terrein is al enkele keren veranderd, maar ik denk dat er nog wel andere opties ook zijn dan de gene die we nu gezien hebben al

Dat is toch gewoon gebeurd in 2022... nuja, het festivalterrein naar de campingzone dan alleszins en de campingzone die nog verder naar achter geschoven is. Het vroegere festivalterrein is niet meer (volledig) toegankelijk wegens uitbreiding van de site daar.
Zoals ik dus zeg, volgens mij zijn er wel nog andere opties ook qua indeling van het terrein en campings

En ik denk zeker met dat ze de camping betaling willen maken ... gaan ze daar bv ook weer poortjes en controleposten moeten zetten wat weer een deel van het terrein (toch wel wat vierkante meters) in beslag zal nemen. Of misschien niet als dat allemaal kan op de oppervlakte die ze dit jaar aan ingang hadden. Maar gaan ze dan heel de camping (en/of terrein) aanpassen? Ik denk bv dat de ingang verplaatsen naar waar de shuttle bussen toekomen (bij die poort zo) geen slecht iets zou zijn maar of dat ook gaat gebeuren dat weet ik niet

• Leuk
Waarderingen: kaiser
Zij zijn effectief ook eigenaar van het terrein. Her en der rond he terrein hangen bordjes die waarschuwen voor camerabewaking en daarbij staat als verantwoordelijke Graspop BVBA
Euh nee... dat zijn ze niet.

Het antwoord daarop is zelfs gewoon op internet te vinden:
Vorig jaar dook het verhaal op dat de organisatoren van Graspop de nucleaire zone van Dessel wel eens zouden kunnen verlaten. "De gronden van het festivalterrein zijn eigendom van Niras, de nationale instelling voor radioactief afval en splijtstoffen. Electrabel is eigenaar van omliggende gronden waar onder meer de camping is ondergebracht. Dit is een voorbeeld van een duurzame relatie tussen een federale instelling en een lokaal bestuur. Voor ons staat de locatie niet op de helling. Wij geven Graspop alle faciliteiten. Als het ooit tot een verhuizing komt, zal het hun keuze zijn. Het is niet onlogisch dat de organisatoren uitkijken naar terreinen die ideaal zijn voor een festival. Zoals het vliegveld van Brustem bij Sint-Truiden. De mensen van Graspop stellen zich de vraag hoe duurzaam de huidige locatie is. Dat is normaal: ze willen zeker zijn dat ze hier over twee jaar nog kunnen organiseren."

Euh nee... dat zijn ze niet.

Het antwoord daarop is zelfs gewoon op internet te vinden:
Vorig jaar dook het verhaal op dat de organisatoren van Graspop de nucleaire zone van Dessel wel eens zouden kunnen verlaten. "De gronden van het festivalterrein zijn eigendom van Niras, de nationale instelling voor radioactief afval en splijtstoffen. Electrabel is eigenaar van omliggende gronden waar onder meer de camping is ondergebracht. Dit is een voorbeeld van een duurzame relatie tussen een federale instelling en een lokaal bestuur. Voor ons staat de locatie niet op de helling. Wij geven Graspop alle faciliteiten. Als het ooit tot een verhuizing komt, zal het hun keuze zijn. Het is niet onlogisch dat de organisatoren uitkijken naar terreinen die ideaal zijn voor een festival. Zoals het vliegveld van Brustem bij Sint-Truiden. De mensen van Graspop stellen zich de vraag hoe duurzaam de huidige locatie is. Dat is normaal: ze willen zeker zijn dat ze hier over twee jaar nog kunnen organiseren."

Misschien dan gedeelde eigendommen. Want er hangen wel degelijk rond het Graspop terrein bordjes zoals dit

1741877596272.png
Waar dan Graspop BVBVA dus bij staat. Ik zal er dit jaar eens foto's van maken

Was de toemallige burgemeester van Sint Truiden die een groot festival wou aantrekken. Er zat toendertijd een haar in de boter tussen Werchter en Live Nation. Daar probeerden ze gebruik van te maken. Er zijn nooit meer dan een paar verkennende gesprekken geweest. Daarna zijn ze nog eens bij Live Nation langs geweest, maar weer njet. Ondertussen wordt het vliegveld in Brustem door kleine bedrijven benut, denk aan drones en opleidingen. Bron is een artikel van jaren geleden.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en won666
Excited Lets Go GIF by NOW WE'RE TALKING TV SERIES

• Leuk
Waarderingen: festivalryo

Users who are viewing this thread