Graspop Metal Meeting 2025

Wat door mag komen;

- Alcest
- Walkways
- SatchVai
- HAVE A NICE LIFE (WAT!)
- Blood Fire Death / Bathory
- Dethklok
- Unto Others
- Tryglav

Ligt het aan mij of is dit vrij zwak voor hellfest?
Het woord zwak zou ik niet gebruiken maar ze hebben zelf de lat wel heel hoog gelegd voorbije jaren.

De enige naam die ik echt mis is SatchVai. De rest zie ik wel op Graspop of Werchter.

Ok, Slayer komt dus niet, maar stuur deze maar door:
- Black Country Communion!
- Ross The Boss
- Wheel
- Persefone!
- Alcest
- Tremonti

En de headliner voor zondag toch Scorpions, Judas Priest of Within Temptation?

Het woord zwak zou ik niet gebruiken maar ze hebben zelf de lat wel heel hoog gelegd voorbije jaren.

De enige naam die ik echt mis is SatchVai. De rest zie ik wel op Graspop of Werchter.
De undercard / kleinere podia is wel beter dan wat Graspop op dit moment heeft dat is van een niveau dat je mij niet aan de mainstages zou zien

Bizar dat Ross the Boss daar staat, dacht dat die oorlog had met Hellfest incl. rechtzaken etc.

De headliner van die tent die nog aangekondigd moet worden, zou dat Opeth kunnen zijn?
Mogelijk mochten die nog niet aangekondigd worden vanwege hun zaaltour in het voorjaar?

• Winning
Waarderingen: johanra
Thanks, jij ook!
Star Wars Salute GIF

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Misschien is dat het wel! Linkin Park en Muse zou ik echt geweldig vinden om eens op GMM te zien maar de undercard ben ik precies niet zo gek van

• Geweldig
Waarderingen: Nightrage
Graag door naar Graspop: Monkey3, slomosa, Alcest (maar goed, die komen dus), Sun O))), thy catafalque (al staan die al op alcatraz), The Ocean, Wheel, Persefone, Urne, Bleed fire death Bathory, Grima, Agriculture, Witch club satan, Kylesa ++++ Arabrot, My Sleeping Karma, Russian Circles, Vestige, Ihsahn. Veel dank!

Edit: ik had in de vlucht blijkbaar nog de helft gemist, zie ik in Johanra zijn lijstje :)
Voor snelle analyses van festival lineups 1 adres :LOL:

• Winning
Waarderingen: nikita
Eerlijk gezegd niet volledig overtuigd door Hellfest. Lijkt wel alsof ze zich blauw betaald hebben aan Muse, Linkin Park en Scorpions

Judas Priest zie ik wel graag op zondag nog, maar denk dat Graspop niet goed durft wegens het gezaag over herhaling (voor mij persoonlijk vind ik dat een headliner jaar of jaar en max een 3 tal bands jaar op jaar na elkaar moet kunnen maar dat is mijn persoonlijke mening)

Mijn wilde plannen berg ik voorlopig op maar hoop echt wel dat Muse op zaterdag nog naar Graspop wil en mag komen!

Ook Pest Control (maar dat zou ook herhaling zijn) en Bastardane (is met de zoon van James Hetfield op drum geloof ik, klinkt best goed dat ik me kan herinneren) zie ik graag op Graspop verschijnen

En als ik nog 8 bands uit mag kiezen (van de geen die ik reeds zag) dan kies ik: Mental Cruelty, Exodus, Tankard, Nervosa, Majestica, Nasty en Abbath. Met Muse en Bastardane kom ik dan op 10. En ik neem toch twee jokers: Linkin Park en Judas Priest (allebei al gezien en allebei grote bands en zou eentje op herhaling zijn)

Edit: Ah en 3 Inches Of Blood eigenlijk ook als joker. Nog nooit gezien en wil ze echt eens graag zien, maar staan op Alcatraz. Maar als ze cancellen voor Alcatraz mogen ze gerust de plek van Mental Cruelty inpakken! :ROFLMAO:

Of what is not (yet) on Graspop

-Dethklok should definitely come through!
-Russian Circles would be cool too
-Eisbrecher can come and make up for 2024
- Within temptation ofc
- Muse :)
Eisbrecher schijnt zaterdag op Graspop te staan (hij komt rechtstreeks van de band), maar de aankondiging ervan duurt nog even omdat ze in het voorjaar op tournee gaan!

mooie headliners, paar heel vreemde subheadliners maar over het algemeen gewoon een sterke lineup. vind het wel vreemd dat ze slipknot, maiden en deftones niet gestrikt hebben

• Leuk
Waarderingen: johanra
Ooohh Persefone ook op Hellfest zie ik. Best een cool bandje, stonden nog in Gent eerder dit jaar. Zou ook een leuke MD of marquee boeking zijn voor Graspop!

Ook maar even een wensenlijstje opstellen dan. Dit is echt een rijtje vol met het soort namen wat Graspop nog enorm mist op het moment:
Monkey3 / Slomosa / Alcest (al gelekt) / Sunn O))) / Castle Rat / Russian Circles / Windhand / My Sleeping Karma / Stoned Jesus / The Ocean / Wheel / Persefone / Urne / Blood Fire Death Bathory / Thou

Geweldige namen als Ihsahn, Conan, en VOLA (directe herhaling) en Thy Catafalque, Heilung, Satchvai Band, Leprous, en Abbath Doom Occulta (uitgesloten door shows elders) laat ik dan nog buiten beschouwing.

Dus ja, naar mijn smaak overklast Hellfest hier Graspop echt ruimschoots. Maar wellicht dat dit hoop biedt voor de laatste drop waar Graspop nog mee gaat komen. De ervaring van de laatste jaren leert mij echter dat ik meestal bedrogen uitkom, als ik erop reken dat de pareltjes van Hellfest ook naar Graspop komen...

Edit: Leprous even verplaatst naar het rijtje "uitgesloten door show elders" want die staan gelukkig al op Alcatraz natuurlijk :)

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread