Graspop Metal Meeting 2025

Paramore zou in 2025 een wereldtour doen beginnend in Australiƫ en veel kans rond Juni/Juli in Europa. Misschien eventuele sub headliner op Graspop?

Paramore zou in 2025 een wereldtour doen beginnend in Australiƫ en veel kans rond Juni/Juli in Europa. Misschien eventuele sub headliner op Graspop?
Sowieso Werchter dan. Dat kan je al afleiden uit setlist van afgelopen jaren, dat is absoluut geen graspop materiaal. Ben wel fan van hun punk rock phase.

Laat het uit we zijn nog altijd een hardrock-metal festival
We ZiJn NoG AlTiJd eEn mEtAlFeSiVaLā€¦. Vorig jaar stond er een DnB band op Vrijdag en zoā€™n dik feest heb ik het nog maar zelden weten zijn op Graspop. Graspop moet veel verder denken dan Hard Rock/Metal want veel namen haken af door allerlei omstandigheden en Paramore is misschien niet 100% geschikt, hun sets zijn wel heel energetisch en een leuke afwisseling tussen het zware geweld.

• Leuk
Waarderingen: saurus en Reislustig
Heb er niet zoveel problemen mee dat ze er zouden spelen, maar prefereer eerlijk gezegd wel dat "niet echt metal bands" wat lager worden ingeschat en dan wat vroeger moeten spelen dan hun reputatie zou suggereren.

Voor headliners en subheadliners vind ik dat wat ouderwetse gatekeeping nog wel eens mag. Dus Paramore welkom om 18u., blijf maar weg om 20u30. (tenzij ze die op de Jupiler Stage gooien, dan doen ze maar)

We ZiJn NoG AlTiJd eEn mEtAlFeSiVaLā€¦. Vorig jaar stond er een DnB band op Vrijdag en zoā€™n dik feest heb ik het nog maar zelden weten zijn op Graspop. Graspop moet veel verder denken dan Hard Rock/Metal want veel namen haken af door allerlei omstandigheden en Paramore is misschien niet 100% geschikt, hun sets zijn wel heel energetisch en een leuke afwisseling tussen het zware geweld.
Er is wel een hemelsbreed verschil tussen een snoeiharde set van Pendulum en Paramore.

• Leuk
Waarderingen: saurus en Paddy
Als Paramore ooit een jubileumtour doet rond hun oude albums, zie ik het best nog werken op Graspop. Maar momenteel ziet het er eerder uit dat ze die periode juist wat achter zich willen laten (80% van hun setlist is moeilijk anders te beschrijven dan popmuziek), dus ik zie het niet direct gebeuren. Perfecte Werchterband eigenlijk.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Joe
Ik denk dat dat soort boekingen prima werken op Graspop zolang ze geen headline spot innemen. Zorg ook gewoon voor wat meer diversiteit in de logo bands.

Biffy clyro als jupiler stage headliner lijkt me ook een fijne boeking, of eind van de middag op de mainstage

• Leuk
Waarderingen: Valthys
Als Paramore ooit een jubileumtour doet rond hun oude albums, zie ik het best nog werken op Graspop. Maar momenteel ziet het er eerder uit dat ze die periode juist wat achter zich willen laten (80% van hun setlist is moeilijk anders te beschrijven dan popmuziek), dus ik zie het niet direct gebeuren. Perfecte Werchterband eigenlijk.

Een band die nauwelijks nog hun oudere, hardere werk speelt. Is Paramore stiekem metalcore?

Ik hoor paramore? Of dat nu werchter wordt of...
Laat me weer eens wat brainstormen, hier gaan we... klaar?
Als we de gewone metal mixen met af en toe wat hardrock... voor de 37 plussers. (Ja, ik ben 36)
Elk jaar staat er nog wat elektronisch, kheb het niet alleen over electric callboy of metalcore van tegenwoordig of amaranthe.
Kan ook een pendulum zijn of the prodigy
Doe daar nog een heilung bij of mss een wardruna.
Kan je opeth en devin townsend bij elk nummer metal noemen?
Af en toe een ballad bij the sound of silence, zelfs slipknot doet een balled.
En als bloodywood tourt heb je nog wat indische invloeden.
Gojira brengt wat walvissen mee als extraatje buiten de metal.
Sabaton da's dan weer eurosong metal, dus weet niet of dat telt.
Is within temptation metal?
Oh, dan heb ik het nog niet gehad over punk...
En zo kan ik nog even doorgaan. Dus variatie zal je wel vinden.

Met deze mooie inspiratie en alle speculaties van de afgelopen dagen is het nog niet te laat om nog een bingo kaart te maken op het andere topic: https://forum.festileaks.com/threads/gmm-2025-bingo.1800/#post-471434

Doe het snel voordat dadelijk alle namen bekend worden.

Over dat punt gesproken, ik zie @JB. niet zoveel in dit topic. Gaat hij hij wel weer de playlist voor GMM beheren als de tijd daar is. We beleven daar een hoop plezier aan

Met deze mooie inspiratie en alle speculaties van de afgelopen dagen is het nog niet te laat om nog een bingo kaart te maken op het andere topic: https://forum.festileaks.com/threads/gmm-2025-bingo.1800/#post-471434

Doe het snel voordat dadelijk alle namen bekend worden.

Over dat punt gesproken, ik zie @JB. niet zoveel in dit topic. Gaat hij hij wel weer de playlist voor GMM beheren als de tijd daar is. We beleven daar een hoop plezier aan
Ik heb in de wandelgangen goede berichten gehoord hierover, maar zal hem aan de mouw trekken ;)

De hoop voor een soad optreden kan bijna 100% zeker opgegeven worden. Serj Tankian zou de overige bandleden toestemming gegeven hebben om hem te vervangen zodat ze aan nieuwe muziek kunnen werken/op tour kunnen maar dit zouden de bandleden niet zien zitten. Een terugkeer voor een tour is volgens Serj volledig uitgesloten.

De hoop voor een soad optreden kan bijna 100% zeker opgegeven worden. Serj Tankian zou de overige bandleden toestemming gegeven hebben om hem te vervangen zodat ze aan nieuwe muziek kunnen werken/op tour kunnen maar dit zouden de bandleden niet zien zitten. Een terugkeer voor een tour is volgens Serj volledig uitgesloten.
Nog geen week geleden gaf hij aan dat hij graag komend jaar een aantal Ć©Ć©nmalige shows wou geven (geen lange tours).

Users who are viewing this thread