Graspop Metal Meeting 2025

De hoop voor een soad optreden kan bijna 100% zeker opgegeven worden. Serj Tankian zou de overige bandleden toestemming gegeven hebben om hem te vervangen zodat ze aan nieuwe muziek kunnen werken/op tour kunnen maar dit zouden de bandleden niet zien zitten. Een terugkeer voor een tour is volgens Serj volledig uitgesloten.
Dat aanbod heeft Serj in 2017 aan de rest van de band gedaan. De wereld ziet er sindsdien compleet anders uit. In een recent interview gaf hij aan dat ze toch echt daadwerkelijk naar Europa willen komen.

Dat aanbod heeft Serj in 2017 aan de rest van de band gedaan. De wereld ziet er sindsdien compleet anders uit. In een recent interview gaf hij aan dat ze toch echt daadwerkelijk naar Europa willen komen.
Er komen van meerdere bandleden blijkbaar tegenstrijdige verhalen. Zo zijn er van de bassist artikels die zeggen dat het nog niet voor nu is, enkele weken geleden zei Serj in een podcast nog dat het niet zou zijn en nu vorige week inderdaad van wel.

Hoewel ik het nieuws al wel gehoord had dat ze headliner zouden worden op Coachella (weet niet in hoeverre dit bevestigd is) blijft het natuurlijk wel Amerikaans grondgebied en op 500km afstand van Sick New World is de kans dus wel een pak groter dat ze daar zouden staan (qua budgetten kan een Coachella ook wel meer bieden dan Graspop en/of Rock Werchter).

Ik zie ze dus voorlopig België/Nederland niet doen. De enige 3 festivals die ik een waterkansje geef zijn RaR & RiP + Download festival..

Mijn gok gaat op dit moment uit naar:

Iron Maiden, Rise Against, Slipknot, Dream Theater, King Diamond, Within Temptation, Korn, Sabaton en Volbeat

Met de undercard Heaven shall Burn, Powerwolf, Lorna Shore, Alien Ant Farm, Gloryhammer, A Day To REMEMBER, Airbourne, Falling in Reverse, Sleeptoken, Jinjer, Ghost Inside

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Er komen van meerdere bandleden blijkbaar tegenstrijdige verhalen. Zo zijn er van de bassist artikels die zeggen dat het nog niet voor nu is, enkele weken geleden zei Serj in een podcast nog dat het niet zou zijn en nu vorige week inderdaad van wel.

Hoewel ik het nieuws al wel gehoord had dat ze headliner zouden worden op Coachella (weet niet in hoeverre dit bevestigd is) blijft het natuurlijk wel Amerikaans grondgebied en op 500km afstand van Sick New World is de kans dus wel een pak groter dat ze daar zouden staan (qua budgetten kan een Coachella ook wel meer bieden dan Graspop en/of Rock Werchter).

Ik zie ze dus voorlopig België/Nederland niet doen. De enige 3 festivals die ik een waterkansje geef zijn RaR & RiP + Download festival..

Als er een festival ze gaat hebben in Europa, lijkt me Hellfest wel hét festival. Lijken zonder enige moeite altijd wel namen als Metallica en Foo Fighters binnen te harken, en voor die laatste zelfs gewoon een weekend verplaatst... Scheelt ook dat er in Frankrijk geen groot ander metalfestival is en zelfs ook geen groot mainstream festival (dat laatste weet ik niet zeker).

Maar feit is wel dat Serj gewoon heeft gezegd dat een tour er niet in zit, maar gewoon optredens heeft ie wel zin in. Betekent verder dat dat waarschijnlijk niet naar Graspop zal komen, omdat zij niet echt van de exclusieve dingen lijken te zijn, maar wie weet... Voor hetzelfde geld is het ineens een herhaling van SOAD + Linkin Park op Werchter in 2017...

Mijn gok gaat op dit moment uit naar:

Iron Maiden, Rise Against, Slipknot, Dream Theater, King Diamond, Within Temptation, Korn, Sabaton en Volbeat

Met de undercard Heaven shall Burn, Powerwolf, Lorna Shore, Alien Ant Farm, Gloryhammer, A Day To REMEMBER, Airbourne, Falling in Reverse, Sleeptoken, Jinjer, Ghost Inside

Sabaton gaat het sowieso niet worden, die staan exclusief op Sweden Rock komend jaar.
Voor de rest logische namen, al weet ik niet in hoeverre Rise Against en Dream Theater een Northstage afsluiter zullen zijn, lijkt me net iets kleiner of in het geval van DT een goede Marquee headliner?

Zou in dat geval Powerwolf en Rise Against uit jouw lijst omwisselen, maar verder klinkt het wel logisch. (en zie nu Sleep Token die mogelijk wel en mogelijk niet exclusief op RaR staat)

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Als er een festival ze gaat hebben in Europa, lijkt me Hellfest wel hét festival. Lijken zonder enige moeite altijd wel namen als Metallica en Foo Fighters binnen te harken, en voor die laatste zelfs gewoon een weekend verplaatst... Scheelt ook dat er in Frankrijk geen groot ander metalfestival is en zelfs ook geen groot mainstream festival (dat laatste weet ik niet zeker).

Maar feit is wel dat Serj gewoon heeft gezegd dat een tour er niet in zit, maar gewoon optredens heeft ie wel zin in. Betekent verder dat dat waarschijnlijk niet naar Graspop zal komen, omdat zij niet echt van de exclusieve dingen lijken te zijn, maar wie weet... Voor hetzelfde geld is het ineens een herhaling van SOAD + Linkin Park op Werchter in 2017...
Als ze naar Europa komen, dan komt SOAD ook niet voor 1 optreden. Dus een kort tourtje met enkele festivals/optredens zou best kunnen. Graspop is dan niet uitgesloten, want SOAD stond tijdens corona bijvoorbeeld ook op de planning. Maar kan ook Werchter worden of geen België.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Piebe71
Er moet een reden zijn waarom zoveel festivals nog een headliner open hebben staan of nog niks aangekondigd hebben Ik zie daardoor System of a down wel doorkomen naar Europa.
En waarom wel niet naar graspop komende zomer.

Naar werchter zie ik billie eilish, linkin park en een grote rockheadliner gaan.

Graspop zie ik op:
donderdag iron maiden, powerwolf
Vrijdag within temptation, king diamond, sleep token
Zaterdag slipknot, lamb of god
Zondag system of a down, disturbed

Er moet een reden zijn waarom zoveel festivals nog een headliner open hebben staan of nog niks aangekondigd hebben Ik zie daardoor System of a down wel doorkomen naar Europa.
En waarom wel niet naar graspop komende zomer.
Dat kan net zo goed linkin park of volbeat zijn

Ik blijf het toch apart vinden dat Volbeat als headliner logischer is dan DreamTheater.
Dream theater komt beter tot zijn recht in een indoor setting of met een kleiner publiek. Mijn mening ik heb ze zowel indoor als op graspop in de marquee(die zelfs niet vol stond) als in wacken op de mainstage gezien.(wel bij daglicht) denk dat dream theater in de lage landen ook niet het grote volk trekt wat ze muzikaal wel verdienen.

Blijft leuk dat mensen nogsteeds denken dat Volbeat komt.. De kans op ozzy is groter. Volbeat komt met een nieuw album en een zaaltour, die doen geen festivals tussen hun (eerste zaaltour van een nieuw album) dus schrijf ze maar af.

• Thinking
Waarderingen: Kneuzer en Pauly Robin
Staan inderdaad vaak op de Amerikaanse festivals. Geen idee of ze ooit in Europa zijn geweest
het is een zeldzaamheid, hebben in België ooit eens in de trix gestaan toen nog een ticket overwogen maar niet geweest dat is zeker 10 jaar geleden

• Leuk
Waarderingen: Piebe71

Users who are viewing this thread