Graspop Metal Meeting 2025

Anderzijds begin ik mij toch ook af te vragen welke headliners ze wel nog uit hun hoed gaan toveren. Iron Maiden - Slipknot - Korn lijken zeker. Within Temptation is een mogelijkheid, al kunnen die ook nog steeds naar Alcatraz. Misschien Def Leppard. Voor de rest vallen er toch heel wat bands af: Metallica (hehe), Sabaton, Volbeat, Faith No More, Gojira (Lokerse/Alcatraz), PWD eigen zaalshow, SOAD is op dit moment toch ook meer een hoop dan een waarschijnlijkheid. The Prodigy zie ik eerder op de Pendulum spot belanden. Linkin Park wordt Werchter.

Dan moet je inderdaad bands als Powerwolf en Disturbed gaan promoveren, maar dan nog zijn we er niet.

Ik ben benieuwd!

Of je skipt de de dag van Scorpions en Judas Priest de headliners en gaat in de Marquee.

Hoeveel mensen die klagen over de herhaling hebben daadwerkelijk Judas Priest en/of Scorpions gezien? Denk dat de meeste mensen hier gewoon bij Pendulum en Emperor in de Marquee stonden.
Gaan we weer... Natuurlijk stonden de mensen die die headliners niks vinden in de Marquee. En natuurlijk hopen al die mensen dan op betere headliners dit jaar, in plaats van herhaling van dezelfde afgezaagde meuk. Ook al zullen we ons waarschijnlijk in de Marquee/Metal Dome ook wel vermaken. Meer goede opties is altijd beter. Voor hetzelfde geld staat er dit jaar niks interessants tegenover deze twee herhalende headliners, en dan?

Het is gewon een kwestie van alles positief bekijken.

Stond je dit jaar in de Marquee? Dan kan je ze dit jaar toch nog zien
Wil je ze niet toch nog zien? Dan kan je ongegeneerd naar de Marquee of een andere stage gaan.
Staat daar ook niks leuk? Dan kan je alvast een beetje bijkomen na een zwaar weekend of heb je de dag erop meer energie, óf is het gewoon beregezellig op de camping.

In mijn geval: Nog een keer Judas Priest en toch niet Scorpions hoeven missen. Hartstikke mooi!

• Leuk
Waarderingen: Valthys en Kneuzer
Blijft leuk dat mensen nogsteeds denken dat Volbeat komt.. De kans op ozzy is groter. Volbeat komt met een nieuw album en een zaaltour, die doen geen festivals tussen hun (eerste zaaltour van een nieuw album) dus schrijf ze maar af.
Het zou je op z'n minst sieren als je toch zelf wat opzoekwerk doet over je eigen statements...

Volbeats laatste album "Servant Of The Mind" werd gereleased op 3 december 2021.
Eerste keer in België op... jawel, Graspop, 16 juni 2022
Zaalshow van bovengenoemd album in het Sportpaleis op 8 december 2022.

Laatst bewerkt:
Gaan we weer... Natuurlijk stonden de mensen die die headliners niks vinden in de Marquee. En natuurlijk hopen al die mensen dan op betere headliners dit jaar, in plaats van herhaling van dezelfde afgezaagde meuk. Ook al zullen we ons waarschijnlijk in de Marquee/Metal Dome ook wel vermaken. Meer goede opties is altijd beter. Voor hetzelfde geld staat er dit jaar niks interessants tegenover deze twee herhalende headliners, en dan?

Vroeg naar de camping en daar een feestje bouwen, of bijtanken voor de volgende dag.
Of het weekend is niet goed genoeg en je gaat voor dagtickets, of je skipt gewoon heel Graspop als er geen enkele dag leuk is.

Of je skipt de de dag van Scorpions en Judas Priest de headliners en gaat in de Marquee.

Hoeveel mensen die klagen over de herhaling hebben daadwerkelijk Judas Priest en/of Scorpions gezien? Denk dat de meeste mensen hier gewoon bij Pendulum en Emperor in de Marquee stonden.
Mensen willen dat er bands geboekt worden die ze willen zien, shocking right? Het is niet zo gek dat je minder last hebt van herhaling als je de Scorpions dag niet eens de moeite waard vond om naar Dessel te gaan.

Ik begrijp niet hoe iemand serieus het argument kan maken dat meerdere headliners 2 jaar achter elkaar boeken een goed idee is.

Het is gewon een kwestie van alles positief bekijken.

Stond je dit jaar in de Marquee? Dan kan je ze dit jaar toch nog zien
Wil je ze niet toch nog zien? Dan kan je ongegeneerd naar de Marquee of een andere stage gaan.
Staat daar ook niks leuk? Dan kan je alvast een beetje bijkomen na een zwaar weekend of heb je de dag erop meer energie, óf is het gewoon beregezellig op de camping.

In mijn geval: Nog een keer Judas Priest en toch niet Scorpions hoeven missen. Hartstikke mooi!
Tja, zo kun je alles wel in een positieve blik forceren. Is de hele line up ruk, hoef ik niet naar Graspop, scheelt weer geld, kan ik dat weekend iets anders leuks doen. Neemt niet weg dat ik het wel jammer zal vinden dat de line up ruk is.

Ik vind deze manier van denken echt de grootst mogelijke onzin, en een enorme dooddoener. We mogen best kritisch zijn, ook al zal dat altijd vanuit onze eigen subjectieve smaak zijn, het antwoord "dan ga je toch niet kijken bij die headliner" brengt echt niemand verder.

Mensen willen dat er bands geboekt worden die ze willen zien, shocking right? Het is niet zo gek dat je minder last hebt van herhaling als je de Scorpions dag niet eens de moeite waard vond om naar Dessel te gaan.

Ik begrijp niet hoe iemand serieus het argument kan maken dat meerdere headliners 2 jaar achter elkaar boeken een goed idee is.

Judas Priest op herhaling vind ik ook geen probleem hoor. Mensen willen dat er bands geboekt worden die ze willen zien, shocking right?

Als je komend jaar Marquee headliners hebt in de vorm van Lorna Shore, Opeth, Meshuggah en Dream Theater dan is een Main headliner op herhaling iets minder erg. Ben stiekem wel bang voor mogelijke clashes s'avonds.

• Leuk
Waarderingen: Elisa Day
We zien één poster van een festival in Spanje en iedereen staat hier weer op de achterste poten🤣🤣🤣

• Haha
Waarderingen: saurus
En Machine Head zouden ze elk jaar terug willen zien? Dat zou om de een of andere reden wel mogen. 🙃
Maar goed.

Er zal altijd wel een goeie reden voor zijn om een band op herhaling te laten komen, namelijk dat er geen andere booking mogelijk is.
Of als oplossing voor een ander probleem.
Is het zo? SO BE IT.
Beter IETS dan een leeg podium van 21u - 1u.
Je kan natuurlijk ook gewoon jongere bands de kans geven zich te bewijzen, en ze een hogere spot geven. Genoeg mooie muziek binnen de kaders van Graspop om elk jaar 8 headliners te vinden, zonder bands twee jaar achter elkaar te laten spelen.

Bands twee jaar op rij boeken is gewoon een zwaktebod. En die mening heeft niets te maken met persoonlijke voorkeur, ook een Gojira of Machine Head b2b is gewoon geen goed teken, en zonde van de ruimte op een festival.

En Machine Head zouden ze elk jaar terug willen zien? Dat zou om de een of andere reden wel mogen. 🙃
Maar goed.

Er zal altijd wel een goeie reden voor zijn om een band op herhaling te laten komen, namelijk dat er geen andere booking mogelijk is.
Of als oplossing voor een ander probleem.
Is het zo? SO BE IT.
Beter IETS dan een leeg podium van 21u - 1u.
nee niemand zei hier toen dat het een goede boeking was hoor

• Leuk
Waarderingen: Loek123
We zien één poster van een festival in Spanje en iedereen staat hier weer op de achterste poten🤣🤣🤣
Tis tijd voor november en de eerste namen :-)

Beetje een herhaling van vorig jaar waar ook iedereen elkaar de hersens ging in slaan, omdat er niks leuk zou gaan staan.
Een iets positievere blik zou veel goed doen! Iron Maiden, Scorpions, Judas Priest, zouden alvast 3 goede headliners zijn voor mij.

• Leuk
Waarderingen: Kneuzer en prins

Users who are viewing this thread