Graspop Metal Meeting 2025

Op welke positie denken jullie dat Falling In Reverse zou staan op Graspop? Ik twijfel een beetje tussen north stage headliner en sub
Op Rock Am Ring lijken ze de tweede stage te headlinen of de mainstage te subben, staan daar als tweede grootste naam van de dag
Had ze zelf niet groter ingeschat dan Sleep Token overigens, maar misschien zijn die in Duitsland minder groot als hier?

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Beetje een herhaling van vorig jaar waar ook iedereen elkaar de hersens ging in slaan, omdat er niks leuk zou gaan staan.
Een iets positievere blik zou veel goed doen! Iron Maiden, Scorpions, Judas Priest, zouden alvast 3 goede headliners zijn voor mij.
De discussie gaat toch niet over of er wel of niet iets leuks gaat staan?
De discussie ging erover of het goed is om headliners op herhaling te boeken
Heeft wat mij betreft niks met positiviteit of negativiteit te maken, aangezien we nog geen idee hebben of die bands daadwerkelijk geboekt zijn

• Winning
Waarderingen: RubenJS
Op welke positie denken jullie dat Falling In Reverse zou staan op Graspop? Ik twijfel een beetje tussen north stage headliner en sub
Op Rock Am Ring lijken ze de tweede stage te headlinen of de mainstage te subben, staan daar als tweede grootste naam van de dag
Had ze zelf niet groter ingeschat dan Sleep Token overigens, maar misschien zijn die in Duitsland minder groot als hier?
Ik denk dat het afhangt van de verdere boekingen. Kunnen ze twee grotere namen vinden voor de dag, dan staan ze als derde.
Is het wat lastiger om die dag te vullen qua headliners, dan zou een north stage head me niet verbazen.

verbaast mij ook wel, ik denk dat falling in reverse en sleep token beide een management heeft die heel hard pusht om hun band op zo hoog mogelijke posities te krijgen. falling in reverse is op dit moment exclusiever omdat die bijna nooit naar europa komen, bij de volgende doortocht zie ik sleep token toch hoger staan.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
De discussie gaat toch niet over of er wel of niet iet leuks gaat staan?
De discussie ging erover of het goed is om headliners op herhaling te boeken
Heeft wat mij betreft niks met positiviteit of negativiteit te maken, aangezien we nog geen idee hebben of die bands daadwerkelijk geboekt zijn

Blijkbaar ging daar de discussie over. Die discussie heb ik verder niet gevoerd dan.

• Haha
Waarderingen: Loek123
was jij niet degene die zei dat als men geen headliners op herhaling willen zien dat ze dan maar op de camping moeten gaan zitten?

Ik gaf andere opties. De camping, de marquee, een ander podium. Daarmee zeg ik niet dat herhaling van headliners een goed ding is. Judas Priest en Scorpions op herhaling zou voor mij goed zijn, maar dat is wel weer wat anders.

In eerste instantie reageerde ik alleen op een bericht van @Jamel dat een verwijzing lijkt te zijn naar mijn mening van een paar dagen geleden en daarna ging het snel, maar volgens mij heb ik nergens gezegd dat herhaling van headliners een goed iets is.

• Leuk
Waarderingen: Kneuzer
The way I see it, some undercard band on repeat could be a reasonable thing, it seems less logic to book 130 entirely different each year,
But the same headliners back to back... a bit dissapointing.
It feels like laziness from the organizers and taking the crowd for granted.
I really wanted to see Judas priest last year but ended up in the Marquee because.. well, Pendulum :)- but still I prefer to see 8 new headliners this year.

Ik gaf andere opties. De camping, de marquee, een ander podium. Daarmee zeg ik niet dat herhaling van headliners een goed ding is. Judas Priest en Scorpions op herhaling zou voor mij goed zijn, maar dat is wel weer wat anders.

In eerste instantie reageerde ik alleen op een bericht van @Jamel dat een verwijzing lijkt te zijn naar mijn mening van een paar dagen geleden en daarna ging het snel, maar volgens mij heb ik nergens gezegd dat herhaling van headliners een goed iets is.
Oke dan heb ik het verkeerd geinterpreteerd, ik had begrepen dat je over het algemeen wel een voorstander bent van het boeken van headliners op herhaling. Bovenstaande opmerking van mij was overigens ook niet te serieus bedoeld, en wellicht wat overdreven. Ik begrijp dat een headliner op herhaling af en toe goed uit kan komen voor mensen, daar is niets mis mee inderdaad. maar blijf wel van mening dat minstens 1 jaar er tussen wel wenselijk is. heb dan toch dat ze wat nieuwe headliners promoten ipv headliners op herhaling te boeken.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Oke dan heb ik het verkeerd geinterpreteerd, ik had begrepen dat je over het algemeen wel een voorstander bent van het boeken van headliners op herhaling. Bovenstaande opmerking van mij was overigens ook niet te serieus bedoeld, en wellicht wat overdreven. Ik begrijp dat een headliner op herhaling af en toe goed uit kan komen voor mensen, daar is niets mis mee inderdaad. maar blijf wel van mening dat minstens 1 jaar er tussen wel wenselijk is. heb dan toch dat ze wat nieuwe headliners promoten ipv headliners op herhaling te boeken.

Klopt, minstens één jaar ertussen is goed. Meer dan één jaar hoeft verder van mij ook niet per se, ookal is het Slipknot. Liever niet natuurlijk, maar ook Slipknot om het jaar hoort er een beetje bij zeg maar

Dat zou wel een ongekend dieptepunt zijn als die 2 al terug op herhaling komen
Helemaal eens met bovenstaand punt, deze allebei b2b op de edities is teveel het goede. Dan zie ik liever kansen voor wat nieuwelingen.

Maar ik heb ook nog vertrouwen in het graspop team om hier iets mee te doen. Binnenkort weten we het

• Leuk
Waarderingen: sven.cr en johanra
Als de Scorpions terugkomen als headliner dan eet ik mijn kogelriem op, dat zou triestig zijn, voor de zoveelste keer terug dezelfde shit setlist!
Zouden dan beter Uli John Roth als headliner nemen, met hem hadden de Scorpions hun allerbeste periode, meer bepaald tot en met "Tokyo Tapes".
Zou alleszins een pak goedkoper zijn..:)

• Leuk
Waarderingen: Moniek
Er moet een reden zijn waarom zoveel festivals nog een headliner open hebben staan of nog niks aangekondigd hebben Ik zie daardoor System of a down wel doorkomen naar Europa.
En waarom wel niet naar graspop komende zomer.

Naar werchter zie ik billie eilish, linkin park en een grote rockheadliner gaan.

Graspop zie ik op:
donderdag iron maiden, powerwolf
Vrijdag within temptation, king diamond, sleep token
Zaterdag slipknot, lamb of god
Zondag system of a down, disturbed
En waar zet je SLAYERRR, dit was toch een quasi zekerheid nu hun manager gezegd heeft dat ze een paar Europese festivals gingen doen in 2025??

• Winning
  • On fire
Waarderingen: Piebe71 en Pauly Robin

Users who are viewing this thread