Graspop Metal Meeting 2025

Voor de liefhebbers nog een vlog vanop oa Graspop van Electric Callboy dit jaar, enkele dagen geleden online gekomen.
Eigenlijk zou ik het beter in het topic van vorig jaar zetten maar niemand leest dat nog en bovendien, kan dit misschien een leuke terugblik op 2024 zijn in afwachting van de eerste namen ;)

Theorie zou dit kunnen. De maand juni staat niet ingevuld.
Mei is nog europa en juli amerika.
Juni onbekend
Het lijkt me heel sterk dat ze eerst naar Sportpaleis en Ziggo Dome gaan, twee zalen veel groter dan degene die ze in 2023 bespeelden, en dan nog festivals gaan doen. In 2023 kon dat denk ik wel omdat Mary On A Cross toen helemaal de hype was dus AFAS eigenlijk al te klein was, maar Ziggo Dome en Sportpaleis zijn erg groot...

I looked at the Barcelona Rock Fest page https://www.barcelonarockfest.com/en/home/ and found this line:

"On Monday, November 4th, Barcelona Rock Fest will announce a spectacular headliner who has never played at the festival and has not performed in Barcelona for more than fifteen years."

Who could that be? And someone here said that November 4th is the day....
Wel een leuke puzzel. Heb het even uitgezocht en ik zet al mijn geld in op Slipknot. die waren er het laatst Juli 2009. Dat is net aan meer dan 15 jaar.

Linkin Park is ook mogelijk maar dat was 2001, dan zeg je niet meer dan 15 jaar lijkt me maar eerder meer dan 20 jaar.

Het is in ieder geval geen Korn, Volbeat, Scorpions, Judas Priest

Ein ganz schönes Rätsel. Ich habe es mir angesehen und setze mein ganzes Geld auf Slipknot. Das letzte Mal waren sie im Juli 2009 dort. Das sind etwas mehr als 15 Jahre.

Linkin Park ist auch möglich, aber das war 2001, ich denke also, Sie sagen nicht mehr als 15 Jahre, sondern eher mehr als 20 Jahre.

Zumindest sind es nicht Korn, Volbeat, Scorpions, Judas Priest
System of a down?

• Leuk
Waarderingen: Fonske122
Het is een oke band. In de USA/Canada hebben ze ook aardige status, maar in Europa is het niet echt een ding. Dat zie je bij meerdere bands.
Staind, Creed, Breaking Benjamin, Hinder, In This Moment, Godsmack, 311, Popevil, Daughtry en Rev Theory zijn daar vrij frequent aanwezig in het bovenste rijtje namen. Terwijl deze bands in Europa minder hoog staan of gewoon niet komen.
Vergeet zekers shinedown niet

Ze gaan wel festivals doen als je dit zo leest 🤔
Ja maar het lijkt me niet aannemelijk dat dit dan in de periode tussen de continenten zit. Dat zullen eerder festivals op de route zijn ALS ze uberhaupt festivals doen. Het lijkt me meer een verzekering

Ghost tickets voor de Ziggodome vanaf 81 euro. :O
Ik vind Ghost een leuke band, maar ik vind 40 euro genoeg voor een band als Ghost.

ik vraag me af hoeveel semitrucks, bussen en hoeveel personeel die tegenwoordig al mee nemen

Ghost tickets voor de Ziggodome vanaf 81 euro. :O
Ik vind Ghost een leuke band, maar ik vind 40 euro genoeg voor een band als Ghost.
Vorig jaar Afas was al 67€ zie ik. Maakt de prijs misschien wat logischer
ik vraag me af hoeveel semitrucks, bussen en hoeveel personeel die tegenwoordig al mee nemen
Slash was ook 67,50 in de Ziggodome.
Slipknot 71 euro. Babymetal 77 euro
Greenday 50 euro??? Limp Bizkit 77 euro.
Ik denk dat de hoogte van het ticket ook deels hoger is door de politieke keuzes en deels een veiligheidsnet om het geld terug te verdienen. En deels productiekosten. Ik denk dat ze ook niet verwachten dat Babymetal, limp bizkit en Ghost de ziggo helemaal vol krijgen en daarom hun tickets duurder moeten om uit de kosten te komen.
Want Greenday en Slipknot verwacht ik duurder, maar zijn goedkoper.

Ik denk dat we langzaam Ghost wel mogen gaan tellen als eens South Headliner voor komende jaren. Helemaal als de traditionele headliners langzaam vervangen gaan worden.

Nu zie ik ook het omgekeerde gebeuren. Judas Priest, Alice Cooper, Def Leppard, Slayer waren ooit headliner, toen een tijd sub, en daarna weer headliner.

• On fire
Waarderingen: Alma
Ghost had twee jaar geleden ook al een dag afsluiter kunnen zijn. Op Tuska Rock, Sweden Rock, Resurrection Fest en zelfs Hellfest 2022 hadden ze al afgesloten. Enige festival waar ze gek genoeg niet als aflsuiter stonden is Download 2023, voor Slipknot en Parkway Drive. En Graspop dan

Users who are viewing this thread