Graspop Metal Meeting 2025

Ghost had twee jaar geleden ook al een dag afsluiter kunnen zijn. Op Tuska Rock, Sweden Rock, Resurrection Fest en zelfs Hellfest 2022 hadden ze al afgesloten.

Maar toen stonden ze voor GNR (net als in 2018 trouwens). Vind het niet gek dat ze in 2022 north afsluiter waren ten opzichte van de andere headliners op zowel north als south

Ik denk dat dat vooral ermee te maken had dat die contracten zijn getekend voordat ze in augustus 2022 ineens massaal beluisterd werden, maar inderdaad, Gojira, Parkway Drive en Ghost speelden die jaren allemaal de AFAS.

Ghost had twee jaar geleden ook al een dag afsluiter kunnen zijn. Op Tuska Rock, Sweden Rock, Resurrection Fest en zelfs Hellfest 2022 hadden ze al afgesloten. Enige festival waar ze gek genoeg niet als aflsuiter stonden is Download 2023, voor Slipknot en Parkway Drive. En Graspop dan
die zijn al twee keer north stage headliner geweest, ze hadden gewoon beide keren de pech dat het op de GNR dag was waardoor ze in het zonlicht speelden

• Leuk
Waarderingen: talos654 en Dr. Hannibal
Op welke positie denken jullie dat Falling In Reverse zou staan op Graspop? Ik twijfel een beetje tussen north stage headliner en sub
Op Rock Am Ring lijken ze de tweede stage te headlinen of de mainstage te subben, staan daar als tweede grootste naam van de dag
Had ze zelf niet groter ingeschat dan Sleep Token overigens, maar misschien zijn die in Duitsland minder groot als hier?
FiR is toch niet groot genoeg voor headliner? Bekende, 'grote' naam vooral door de controverse rond Radke, maar niet zozeer qua muziek toch?

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
FiR is toch niet groot genoeg voor headliner? Bekende, 'grote' naam vooral door de controverse rond Radke, maar niet zozeer qua muziek toch?
Inderdaad, is op graspop toch helemaal geen headliner, sub lijkt me zelfs al serieus hoog gegrepen. Geen idee waarom zoveel mensen hier op het forum die zo hoog inschatten.

Inderdaad, is op graspop toch helemaal geen headliner, sub lijkt me zelfs al serieus hoog gegrepen. Geen idee waarom zoveel mensen hier op het forum die zo hoog inschatten.
Tiktok-hype + Op RAR staan ze als mede headliner.
Samen met Sleep Token, wat op Graspop imo toch ook nog geen Headliner materiaal is.

2 tiktok hypes dus

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en kaiser
Het is inderdaad een hele lastige band om in te schatten. Het helpt ook niet dat ze in hun huidige tour alleen 1x de 013 doen, wat dus instant was uitverkocht met flinke wachtrijen. Een hele hoop mensen was boos dat ze geen ticket konden krijgen en door heel Europa werden venues geupgrade. Voor hun Nederlandse show was een venue upgrade helaas niet mogelijk. Ik denk dat als ze in de afaslive hadden gestaan dat het ook direct uitverkocht was geweest, maar dat kunnen we natuurlijk niet zeker weten.

Rock Am Ring vind ze in ieder geval een grote naam, dat is duidelijk. Tweede naam van de dag. Dezelfde spot kregen bands als Parkway drive en Avenged Sevenfold daar dit jaar.

Het is inderdaad een controversiële naam, en Ronny is nu eenmaal een klootzak, maar tickets verschuiven doen ze in ieder geval wel.

Het is inderdaad een hele lastige band om in te schatten. Het helpt ook niet dat ze in hun huidige tour alleen 1x de 013 doen, wat dus instant was uitverkocht met flinke wachtrijen. Een hele hoop mensen was boos dat ze geen ticket konden krijgen en door heel Europa werden venues geupgrade. Voor hun Nederlandse show was een venue upgrade helaas niet mogelijk. Ik denk dat als ze in de afaslive hadden gestaan dat het ook direct uitverkocht was geweest, maar dat kunnen we natuurlijk niet zeker weten.

Rock Am Ring vind ze in ieder geval een grote naam, dat is duidelijk. Tweede naam van de dag. Dezelfde spot kregen bands als Parkway drive en Avenged Sevenfold daar dit jaar.

Het is inderdaad een controversiële naam, en Ronny is nu eenmaal een klootzak, maar tickets verschuiven doen ze in ieder geval wel.
Op Ticketswap zoekt nog dik 4000 man een ticket voor die show, terwijl er in 013 maar een 3000 tal paar benen past. Die kunnen perfect met die 4000 man de 013 nog eens uitverkopen en dan gaat het al richting Mainstage of Afas. Ik zelf ben geen fan van de band (verre van) maar velen hebben daar duidelijk een andere mening over

Tiktok-hype + Op RAR staan ze als mede headliner.
Samen met Sleep Token, wat op Graspop imo toch ook nog geen Headliner materiaal is.

2 tiktok hypes dus

Sleep Token zet de hype wel om in ticket sales want Vorst Nationaal is toch al een tijdje uitverkocht.
Voor FiR is dat zeker voor België moeilijk te zeggen met alleen een show in de Trix Club en een passage op Groezrock, beide voor Corona.

Als je kijkt naar de spotify stats heeft FiR 2x de luisteraars van Sleep Token en die zijn op hun beurt dan weer 2x zo groot als een Parkway Drive. Enkel Avenged Sevenfold heeft meer luisteraars dan FiR. Spotify rapporteert natuurlijk globaal dus hoe dat in Europa zit is moeilijk in te schatten

Sleep Token zet de hype wel om in ticket sales want Vorst Nationaal is toch al een tijdje uitverkocht.
Hmmm, ik heb nochtans recent - als in vorige week - nog gekeken en toen waren er nog staanplaatsen beschikbaar.
Nu zijn die er inderdaad (misschien opnieuw dan?) tussenuit.

Hmmm, ik heb nochtans recent - als in vorige week - nog gekeken en toen waren er nog staanplaatsen beschikbaar.
Nog volop tickets op het balkon verkrijgbaar. Zullen dus waarschijnlijk eerst de "club"-opstelling uitverkocht hebben en toen ze zagen dat er voldoende belangstelling was de rest van de zaal in verkoop gegooid hebben.

Inderdaad er zijn nog zitplaatsen , misschien is die bovenste ring pas later in verkoop gezet.

Users who are viewing this thread