Graspop Metal Meeting 2025

*
Volgens mij is Metallica (en dan waarschijnlijk Rammstein ook) dat bedrag al jaren voorbij zelfs. Heb in 2019 nog iets van 110 euro neergelegd voor zitplaatsen.

Maar dan wel bizar als je de vergelijking trekt naar Scorpions 2018 (versus Metallica 2019) waar tickets voor 60 tot 98 euro verkocht werden. Kan daar niet meer over vinden welke rang wat waard was, maar denk dat ik destijds rond de 70 euro zat, terwijl Scorpions afgelopen jaar Ziggo begonnen vanaf 90 euro...

En Ghost in 2018 heb ik blijkbaar destijds 43 euro voor betaald in de AFAS. Natuurlijk nog wat kleiner toen, maar heftige prijzen inderdaad tegenwoordig.

Waren mooie tijden dat je gewoon voor pakweg 60 tot 75 euro KISS, Maiden en vrijwel alles kon zien... Alleen Motley Crue bij hun afscheidstour in 2015 zat er voor mij ver boven met 123 euro (maar dan wel met Alice Cooper in het voorprogramma).

En zie nu dat Judas Priest in 2018 gewoon voor 50 euro tickets had...
"Per 2026 gaat het btw-tarief op cultuur omhoog van 9 naar liefst 21 procent. Volgens Berend Schans, voorzitter van de Vereniging van Nederlandse Poppodia en Festivals, zal dit onherroepelijk betekenen dat kaartjes duurder worden".

Houd je hart maar vast. Ik wil geen uitgebreid politiek statement maken. Daar is het forum niet voor. Maar je kunt wel raden welke partij je hier voor kunt bedanken.

• Leuk
Waarderingen: Moniek, Jimmeh07 en Eno
Tiktok-hype + Op RAR staan ze als mede headliner.
Samen met Sleep Token, wat op Graspop imo toch ook nog geen Headliner materiaal is.

2 tiktok hypes dus
Of heeft graspop schrik om aanstormend talent hoog te zetten? De metal dome was nochtans ook te klein. Zie de fouten die ze met lorna shore en lorna shore hebben gemaakt.

• Leuk
Waarderingen: Reislustig
Vind het de laatste weken toch best moeilijk worden om niet te klagen. Limp Bizkit, Parkway Drive, Ghost, Slipknot, Judas priest, Scorpions kosten tegenwoordig allemaal meer dan 80 euro voor staanplaatsen, de meesten zelfs over de 90. Dat vind ik toch best pittige prijzen, die je eerst alleen betaalde voor bands als Metallica en Rammstein.
pantera ook....

Beartooth, Landmvrks en Polaris mogen na hun doortocht in de AB trouwens ook nog afkomen. Was niet de allerbeste show ooit maar ideaal voor op de Jupiler.
Landmvrks was heel goed, weinig op aan te merken. Bij Polaris was het geluid niet ideaal gemixt waardoor de vocals er niet deftig door kwamen, Beartooth zelf was wel heel leuk, maar had strakker en iets meer ouder werk gemogen.
Kzalt sebiet weten te zeggen of ze mogen komen doorkomen se!

Vocals polaris vandaag ook niet super.

Heb sinds 2012 alle optredens (behalve Pukkelpop) van Ghost in België gedaan, maar denk niet dat ik deze passage nog meepik. Voor quasi hetzelfde bedrag als een staanplaats bij Ghost doe ik deze week Sugar Horse / Pijn / HippoTraktor / Hangman's Chair / Dool / NeO / Mother of Millions dat lijkt mij toch iets meer bang for buck, alleen wat meer verplaatsing nodig.
Ik zie dat de dynamic pricing/platinum tickets bij Ghost ook weer volop actief is 211 euro voor een zitplaats :rolleyes:
ghost + pukkelpop? :o

Heb sinds 2012 alle optredens (behalve Pukkelpop) van Ghost in België gedaan, maar denk niet dat ik deze passage nog meepik. Voor quasi hetzelfde bedrag als een staanplaats bij Ghost doe ik deze week Sugar Horse / Pijn / HippoTraktor / Hangman's Chair / Dool / NeO / Mother of Millions dat lijkt mij toch iets meer bang for buck, alleen wat meer verplaatsing nodig.
Ik zie dat de dynamic pricing/platinum tickets bij Ghost ook weer volop actief is 211 euro voor een zitplaats :rolleyes:
Ja. 200 euro. Maar ga 5 rijen achteruit en het is maar 75 niet meer.🤔

Users who are viewing this thread