Graspop Metal Meeting 2025

Helaas geen Graspop voor mij dit jaar, maar ik lever graag mijn bijdrage aan de lijstjes!

Donderdag

1. Iron Maiden
2. Psychonaut
3. Dream Theater

Vrijdag

1. Green Lung
2. Jinjer
3. Blood Incantation

Zaterdag

1. NIN
2. Korn
3. Spiritbox

Zondag

1. Savatage
2. Judas Priest
3. Katatonia

Zaterdag veruit de beste dag voor mij. Hier ook het langst over getwijfeld. Was aan het wachten op de laatste toevoegingen, maar die kwamen net te laat (want dag was al uitverkocht) en konden mij ook niet echt overtuigen helaas. Al bij al heeft elke dag wel enkele spannende namen op de affiche!
Ik vermoed dat er een tsunami aan kaarten op ticketswap komt als ze verkocht kunnen worden. Dus als de zaterdag dan een optie is, pak hem dan.

• Thinking
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Jamel
Meestal sta ik heel het festival bij de mainstage net af en toe een tripje naar een tent.
Dit jaar zal dat voor het eerst anders zijn. Vooral de donderdag en zaterdag zal ik meer bij de andere podia staan.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Haha, zeker waar!
Zo kan ik bv. met name 's avonds laat na een drukke dag heerlijk relaxen en tot rust komen met wat fijne black metal.
Vroeg op de dag prefereer ik vaak juist iets opzwepends met veel energie als black metal om goed op gang te komen.
Tijdens m'n werk, als ik me wil concentreren (ik werk in een kantoortuin, waar het op sommige dagen wel redelijk druk en rumoerig kan zijn), stop ik regelmatig m'n oordopjes in en luister ik (uiteraard niet al te hard) naar diverse black metal.
Zo heb ik voor ieder moment wel een bijpassende band. :)
Youre Good Robert Deniro GIF

Vanochtend bijna gelukzalig wakker geworden van het vooruitzicht hoe de vrijdagmiddag van Graspop eruit gaat zien voor me. Beginnen met de meeslepende black metal van Spectral Wound, wetende dat black metal en de Marquee doorgaans een match made in heaven (of is hell in dit geval meer gepast?) is. Vervolgens naar de Metal Dome voor mijn grootste ontdekking van deze editie: Villagers of Ioannina City! Man, wat vind ik hun psychedelische rock met Griekse folk invloeden fijn! En daarna terug naar de Marquee voor Windhand. Al maanden hoor ik @Dr. Hannibal op gepaste tijden met groot enthousiasme vertellen over die band, dus heel fijn dat ik ze nu live kan gaan zien! En dan daar blijven hangen voor Green Lung, één van mijn hoogtepunten op Alcatraz '24. Die band is live echt super goed, dus dat gaat sowieso weer genieten worden!

Het moet wel gek lopen wil dit niet mijn favoriete blok van deze editie worden. Hoewel de zondagavond daar ook nog wel een aardige kandidaat voor lijkt te zijn, met Savatage, Katatonia, Triptykon, Alcest en Thrice.

Zin in, zin in!
Prachtig altijd om jouw beleving van metal te lezen en mee te maken! 😊
Je zult mij ook weer met grote regelmaat naast je vinden. 😉

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel
Denk dat t meer te maken zal hebben dat t allemaal in 1x erop komt. Voorgaande jaren kon je volgens mij gelijk je kaart al verkopen. Dit jaar moet je wachten tot waarschijnlijk een paar weken voor het festival
Het kan nu al. Er zijn er zelfs al 20 te koop gezet maar die zijn meteen weer verkocht.

Valt wel mee dus qua Tsunami.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Al met al wederom zeer tevreden met deze line-up.
Zoals ieder jaar loopt er voor mij weer een dikke groene draad door alle dagen heen, op de zondagmiddag na (wat ik niet erg vind, traditioneel is dat de dag dat ik het graag iets rustiger aan doe).

Met name de vrijdag en zaterdag zijn voor mij wel behoorlijk top-heavy, met onvermijdelijk vele clashes (welke en hoe precies zien we dan wel).
Maar goed, dat zijn natuurlijk ook luxe-problemen als gevolg van een brede smaak. 💁‍♂️

1742645498682.png
1742645998649.png

Denk dat t meer te maken zal hebben dat t allemaal in 1x erop komt. Voorgaande jaren kon je volgens mij gelijk je kaart al verkopen. Dit jaar moet je wachten tot waarschijnlijk een paar weken voor het festival
Klopt. Maar het is gelukkig niet zo erg geworden als andere festivals dat het 10 dagen ofzo van te voren gebeurd.

Met het koppelen van de skullies zijn de barcodes/qr codes beschikbaar geworden en sinds die tijd te verkopen.

Dus geen tsunami gelukkig maar rustige golfslag. Maar dar betekent voor degene die een uitverkocht ticket willen kopen wel zeer actief jagen nu.

Users who are viewing this thread