Vanochtend bijna gelukzalig wakker geworden van het vooruitzicht hoe de vrijdagmiddag van Graspop eruit gaat zien voor me. Beginnen met de meeslepende black metal van
Spectral Wound, wetende dat black metal en de Marquee doorgaans een match made in heaven (of is hell in dit geval meer gepast?) is. Vervolgens naar de Metal Dome voor mijn grootste ontdekking van deze editie:
Villagers of Ioannina City! Man, wat vind ik hun psychedelische rock met Griekse folk invloeden fijn! En daarna terug naar de Marquee voor
Windhand. Al maanden hoor ik
@Dr. Hannibal op gepaste tijden met groot enthousiasme vertellen over die band, dus heel fijn dat ik ze nu live kan gaan zien! En dan daar blijven hangen voor
Green Lung, één van mijn hoogtepunten op Alcatraz '24. Die band is live echt super goed, dus dat gaat sowieso weer genieten worden!
Het moet wel gek lopen wil dit niet mijn favoriete blok van deze editie worden. Hoewel de zondagavond daar ook nog wel een aardige kandidaat voor lijkt te zijn, met Savatage, Katatonia, Triptykon, Alcest en Thrice.
Zin in, zin in!