Graspop Metal Meeting 2025

Al met al wederom zeer tevreden met deze line-up.
Zoals ieder jaar loopt er voor mij weer een dikke groene draad door alle dagen heen, op de zondagmiddag na (wat ik niet erg vind, traditioneel is dat de dag dat ik het graag iets rustiger aan doe).

Met name de vrijdag en zaterdag zijn voor mij wel behoorlijk top-heavy, met onvermijdelijk vele clashes (welke en hoe precies zien we dan wel).
Maar goed, dat zijn natuurlijk ook luxe-problemen als gevolg van een brede smaak. 💁‍♂️

Bekijk bijlage 13401
Bekijk bijlage 13403
Ik ben wel jaloers dat u zoveel heeft om naar uit te kijken. Mijn clashfinder is wel redelijk gevuld met zo'n 10 acts per dag, maar daar blijft het ook echt wel bij

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Ben je nog wel over te halen of is het al definitief dat je niet komt?😊
@Dr. Hannibal komt gewoon. We kunnen de woensdagavond toch niet zonder hem beginnen met de traditionele Nozem-oil
Ik waardeer jullie enthousiasme, echt waar, en ik vind het jammer jullie gezelschap te moeten missen. Maar mijn besluit staat wel echt vast. Agenda technisch komt het mij niet goed uit dit jaar, en financieel ben ik een stuk voordeliger uit met wat losse bezoeken aan die paar bands die ik echt niet wil missen. Volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Wel weer ultieme vorm van hebzucht om je combi voor 340 of meer aan te bieden terwijl deze voor 309 te koop zijn. Op moment van schrijven staat er letterlijk maar één tegen kostprijs, rest 340 of hoger (zelfs een aantal tegen max van 357). Dat je dan zo dom bent er één te kopen tegen die prijs speelt die lui alleen maar in de kaart.

Wel weer ultieme vorm van hebzucht om je combi voor 340 of meer aan te bieden terwijl deze voor 309 te koop zijn. Op moment van schrijven staat er letterlijk maar één tegen kostprijs, rest 340 of hoger (zelfs een aantal tegen max van 357). Dat je dan zo dom bent er één te kopen tegen die prijs speelt die lui alleen maar in de kaart.
Is dat verschil niet gewoon de marge die ticketswap erop gooit? Dat is 10% toch? Dus kom je op 340 kostprijs uit als je zelf je 309 eruit wil halen. Ik verklaar ieder die het koopt ook voor gek, maar denk niet dat die mensen proberen winst te maken. De hebzucht zit bij ticketswap zelf, als je het zo wil noemen.

Edit: los van de mensen die daar nog weer boven gaan zitten natuurlijk. Of het percentage wat swap pakt ligt nog iets hoger, daar ben ik niet zeker van.

Is dat verschil niet gewoon de marge die ticketswap erop gooit? Dat is 10% toch? Dus kom je op 340 kostprijs uit als je zelf je 309 eruit wil halen. Ik verklaar ieder die het koopt ook voor gek, maar denk niet dat die mensen proberen winst te maken. De hebzucht zit bij ticketswap zelf, als je het zo wil noemen.

Edit: los van de mensen die daar nog weer boven gaan zitten natuurlijk. Of het percentage wat swap pakt ligt nog iets hoger, daar ben ik niet zeker van.
Fair point. Zie idd ook een aantal 357 prijzen, dat zijn de mensen die er nog wat bovenop gooien. Was wat voorbarig mbt de 340.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Je kunt met Belgische tickets niet boven de kostprijs gaan zitten volgens mij. Tenminste in het verleden ging dat niet.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Je kunt met Belgische tickets niet boven de kostprijs gaan zitten volgens mij. Tenminste in het verleden ging dat niet.
Is al enkele keren gebleken dat je toch wat "extra" kan vragen en dat dit niet zozeer te maken heeft met het % dat ticketswap int.

Is al enkele keren gebleken dat je toch wat "extra" kan vragen en dat dit niet zozeer te maken heeft met het % dat ticketswap int.
Er staat ook in dat je 5% extra kan vragen als in de kosten die TS jou in rekening brengt maar dat je zelf nooit meer dan de normale prijs op je rekening krijgt. Daarnaast heeft Belgie wel wetgeving hieromtrent die Nederland helaas niet heeft.

Een iemand is trouwens al zo gek geweest om €340 neer te leggen voor een combi.
Mogelijks wat dat eentje waar al skullies op stonden?

Zoals hier reeds eerder vermeld, dat komt door de kosten van Ticketswap. Sommigen zetten het ze op voor 309 euro maar zullen er niet bij stil staan dat de koper mee moet betalen

340 euro ... Dat betaald iedereen in VVK er voor vrees ik ben dit en 2 jaar 😓

Laatst bewerkt:
Mogelijks wat dat eentje waar al skullies op stonden?

Zoals hier reeds eerder vermeld, dat komt door de kosten van Ticketswap. Sommigen zetten het ze op voor 309 euro maar zullen er niet bij stil staan dat de koper mee moet betalen

340 euro ... Dat betaald iedereen in VVK er voor vrees ik ben dit en 2 jaar 😓
Als deze inflatietrend zich doorzet, gaat het ook een keer zichtbaar worden in de ticketverkoop lijkt me. Al betaal ik nog wat euro's meer voor mijn ticket: ik heb voor het eerst een VIP. Mijn voornaamste reden hiervoor is dat je dan lekker dichtbij kunt parkeren. De meerprijs valt ook wel mee als je het afzet tegen 4x een los parkeerticket voor een terrein op 25-30min. lopen.
En inderdaad: ik werk zowat fulltime en mag niet klagen over mijn inkomen, dus voor mij kan het nog wel uit. Maar ik vraag me af hoe jongeren dit kunnen blijven betalen die met alles erop en eraan een keer blij mogen zijn met netto 15 euro per uur in de supermarkt. Terwijl ze dus niet fulltime werken ivm studie.

Als deze inflatietrend zich doorzet, gaat het ook een keer zichtbaar worden in de ticketverkoop lijkt me. Al betaal ik nog wat euro's meer voor mijn ticket: ik heb voor het eerst een VIP. Mijn voornaamste reden hiervoor is dat je dan lekker dichtbij kunt parkeren. De meerprijs valt ook wel mee als je het afzet tegen 4x een los parkeerticket voor een terrein op 25-30min. lopen.
En inderdaad: ik werk zowat fulltime en mag niet klagen over mijn inkomen, dus voor mij kan het nog wel uit. Maar ik vraag me af hoe jongeren dit kunnen blijven betalen die met alles erop en eraan een keer blij mogen zijn met netto 15 euro per uur in de supermarkt. Terwijl ze dus niet fulltime werken ivm studie.
Je ziet het toch ook al in concerten? Prijzen gaan nergens over maar toch verkoopt het. Of het nog op te brengen is voor een jonger publiek is de vraag, maar heb niet de indruk dat de hoge prijzen ten koste gaan van kaartverkoop, vooralsnog. Dan kan natuurlijk een keer omslaan als de prijzen verder stijgen. Zolang het met enkele procenten per jaar gaat zal dat nog meevallen denk ik.

Ik kom met de fiets. Ben zelf ook de VIP een keer binnen geweest. Had een VIP pasje gevonden op de grond dus ik daar eens gaan kijken. Gewoon mijn hand met mijn bandje even in mijn broekzak (ik draag zelden longsleeves, zeker in de zomer), met veel show voorbij lopen en mijn pasje goed laten zien, en ik was binnen. Hihi. Ik ben er wel maar even gebleven, maar had zo ook een bonnetje gevonden bij dat pasje voor de goodiebag. Die ben ik voornamelijk gaan afhalen, had geen intentie om anderen hun plek in te nemen. In die goodiebag zaten een cup, een programmaboekje en nog iets maar ik weet niet meer wat. Als ik me goed herinner. En natuurlijk een leuke Graspop linnen zak. Maar vond ik het 100 of 200 euro meer waard? Eerlijk gezegd niet. Maar als het is zoals voor u dan snap ik het wel en is het slim gezien!

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Optredens waar ik het meest naar uitkijk....

Donderdag:
1. LANDMVRKS
2. MASS HYSTERIA
3. HATEBREED

-PERTURBATOR - TERROR - BEAST IN BLACK - ALESTORM - ORBIT CULTURE

Vrijdag:
1. FIR
2. KIM DRACULA
3. HOUSE OF PROTECTION

-KNOCKED LOOSE - BLOOD INCANTATION - OPETH

Zaterdag:
1. CATTLE DECAPITATION
2. WHITECHAPEL
3. LORNA SHORE

-SOULFLY - KORN - OOMPH

Zondag:
1. PALEFACE SWISS
2. CROSSFAITH
3. SPEED

CURRENTS - FIT FOR AN AUTOPSY - THRICE

Laatst bewerkt:
De VIP zal voor jou ook vooral comfort bieden qua zitten toch? Zoals je al eerder aangaf hier gaat een heel weekend staan toch niet meer voor jou? Mijzelf kennende zou ik ook absoluut die extra centjes daarvoor neertikken. Dat ik ook de reden dat ik in een festitent op Inferno lig. Met mijn 54 jaartjes ga ik echt niet meer in een breuk liggen op de Boneyard. En een koelbox voor bier en eten is gewoon een must! Maar ben nog net niet toe aan Metalpark of Devils Lake. De charme van het heenlopen van Inferno naar de weide is ook gewoon al een belevenis op zich
Daar gewoon al vriendschappen opgedaan tijdens de wandeling 🤗

Ben zelf 19 en verdien ongeveer 10 euro per uur. Dit word mijn 1e jaar graspop zonder m'n vader erbij dus moet alles zelf gaan betalen. Voor mij is het gewoon heel erg de kosten verdelen. Ene maand combi halen en andere maand een skullies. Maar de stijgende prijzen worden langzaam wel erg hoog. Geef alles bij elkaar (combi, parkeer kaart, skullies etc.) Wel 2 a 3 maanden werk uit denk ik. Weet natuurlijk niet hoe het voor andere is.😉

Lijstjes, leuk! Alleen... Het gaat echt nog niet. Hoe kan ik melden naar welke shows ik het meest uitkijk als ik nauwelijks zicht heb op timetables en clashes. Ik blijf hopen dat de clusters en lege momenten zich wat beter uitvullen en dat het uiteindelijke tijdschema niet zomaar de volgorde op de poster aanhoudt.

Ik kom er op terug, ergens tussen eind april en midden mei ofzo 😉

Users who are viewing this thread